Co prosím v tašce nosí, že mu váží 11 - 12 kilo??? To by odpovídalo minimálně 20 - 25 ks učebnic. A takovou školu neznám. Kdyby jste byli trochu chytřejší, tak nemusíte denně tahat do školy polovinu z vašich věcí. Učebnice může mít dvoje, jedny má ve školní skříňce ve škole a jednu sadu učebnic doma. Vše zřejmě dramatizujete a Váš údaj mně vůbec nesedí. Jestli už samotná taška neváží třetinu - polovinu váhy
. Dnešní děti jsou na tom se znalostmi podstatně hůře než naše generace. Za mně se na VŠ dostalo zhruba 5, maximálně 6 % nadaných studentů. Dnes má maturitu každý oslík, VŠ polovina studentů či učňů v daném ročníků. To je strmý sestup z požadavků na rozumové schopnosti posluchačů vysokých škol. Dnešní děti jsou většinově velmi nesamostatné a umetání cestiček jim prokazujete v pravdě medvědí službu. Bohužel si to ani nedokážete uvědomit. A potom se naivně domníváte, že absolvent stovek nesmyslných studijních oborů se neuplatní v praxi. Běžně pracuje na tabulkových místech s požadavkem na SŠ vzdělání. Velká část diplomovaných absolventů do penze nikdy nevystoupá do vedoucích funkcí a dělají práci, která je neuspokojuje. Nakonec jsou rádi, že v souladu s pyramidou potřeb od psychologa Abrahama Harolda Maslowa dosáhnou na nejnižší patro, tj. uspokojují jen základní, převážně biologické potřeba. Seberealizace se jim ztrácí skutečně na obláčku výšin.