Deníky Fotoalba Recepty Vzkazy
   Hlavní stránka deníků 

Patří do deníku

Nabídka sdružení AISIS

Prvního setkání v říjnu 2005 se zúčastnil také pan Milan Kotík, ředitel občanského sdružení AISIS. Organizátorům projektu i všem přítomným předložil zajímavou nabídku, kterou s jeho dovolením zde připomínáme:

Autor: Romčátka , 14.12.2005

Zabýváme se tím, že vyhledáváme zajímavá témata nebo velmi obecné problémy v oblasti rozvoje klíčových životních kompetencí a rovných příležitostí. Hledáme zdroje u firem, ze státních grantů i z nadací a vytváříme rozsáhlejší, systémové projekty, které napomáhají udělat v daném tématu pozitivní krok. Provozujeme vzdělávací portál www.mujnet.cz a vydáváme odborný měsíčník pro učitele "Moderní vyučování". Z našich projektů by naši - vaši komunitu mohlo zajímat:

ŠKOLA PRO VŠECHNY (stručné info na výše uvedeném webu Aisis nebo přímo www.skolaprovsechny.cz).
Projekt je nyní ukončen, "spí". Tzn. máme určitou zkušenost, výstupy ve formě knihy a podpůrného CD ROMu, lektorský tým. V případě, že najdeme někoho schopného, kdo by výhledově chtěl takovýto projekt řídit, můžeme projekt "vzbudit". Cílem projektu bylo na 9 školách s podstatnou romskou minoritou zavést takové procesy a praxi, která respektuje odlišnost dětí, specifikum etnika a využívá ho coby příležitost k vzájemnému učení se (v zeměpisu, v historii, v literatuře, jazycích, ale hlavně o sobě, toleranci k různosti, sociálním kompetencím,...). Výsledkem projektu je doopravdy spíš ona zkušenost než 9 "perfektních" škol, které by byly schopny bezbolestné inkluze (pro obě strany - děti i zaměstnance školy). Některé školy se nám líbily více, některé méně. Takže pokud budou někteří rodiče chtít poradit do které školy dát své dítě, dozví se zde spíš návod, jak takovou školu vybrat, než kterou konkrétně zvolit...


MINIMALIZACE ŠIKANY (www.aisis.cz nebo www.minimalizacesikany.cz).
Tenhle projekt je oproti předchozímu úplně na začátku a zatím nemá moc co nabídnout. S podobnou logikou opečováváme 9 škol. Školy zavádí principy, výukové postupy a organizační změny ve výuce a životě školy, které podstatným způsobem zmírní četnost a závažnost šikany ve škole. Současné studie dokazují, že šikana je na všech školách ve vysokém měřítku, školy se ale bojí o případech šikany mluvit na veřejnosti aby nepoškodili "dobré jméno školy", neumí šikanu odlišit od škádlení, neumí odhalenou šikanu vyřešit.V současné době máme připraveny a vyzkoušeny dva obecné moduly (2x 16 hod vzdělávání, tréninku) pro pedagogy seznamování s fenoménem šikany. K tématu šikany vyšla výborná kniha Michala Koláře "Bolest šikanování".


TVÁŘÍ V TVÁŘ HISTORII (A SOBĚ SAMÝM) (www.facinghistory.com v angličtině, stručně na Aisis).
Na tento projekt nyní sháníme peníze, je to program skvěle vybavený metodicky, máme lektorský tým, pořádáme čas od času otevřené semináře. Program vychází od mateřské organizace FHAO (Facing History and Ourselves). Jde o program, který si klade za cíl poučit se z historie pro současnost. Proč došlo k holocaustu? Které symptomy se i dnes projevují v chování lidí? Jde o hluboký prožitkový program. Může nabídnout i obecné antipředsudkové tréninky apod. Suma sumárum, jsme schopni pomoct od dodání člověka na zpestření semináře přes poskytnutí různých metodik, uspořádání semináře - workshopu - treninku, po spolupráci na velkém projektu nebo pomoc s jeho nastavením...

Zobrazeno doposud 1739 x.
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.