Kdo,co |
|
(15.10.2011 10:20:15) Prave nam byly potvrzeny dys -poruchy (dyslexie, dysotografie, dyskalkulie), sice ma dcerka nadprumerne logicke mysleni, ale diky temto porucham, to neni znat, zaroven je nam doporucen AND, mate prosim nekdo zkusenosti a zda jsou Vase deti treba na 8-mi letem gymplu ? Dcerka by rada, ale ...mame obavu, ze to neni pro tyto deti jednoduche.
|
Persepolis |
|
(15.10.2011 10:37:39) Můj brácha je dyslektik, dysgrafik i dysortografik. Měl velké potíže na prvním stupni,dokonce jeho úča navrhovala přestup na zvláštní školu(bylo to za totáče a naštěstí to máma nedopustila), na druhém se to začínalo srovnávat a na gymplu byl už úplně v pohodě. Nakonec vystudoval i vysokou(technického směru). Myslím, že mu pomohlo, že byl opravdu náruživý čtenář
|
|
arantxa |
|
(15.10.2011 11:17:07) Učím sice na ZŠ, ale u nás tyto děti mají indiv. plán tzn. učitelé musí u těchto dětí dodržovat určitý způsob zkoušení a brát ohledy v určitých oblastech. Např. u ciz.jazyka zkouším tyto děti ústně nebo toleruji foneticky psané slova, písemky spíše doplňující atd. Každé dítě má doporučené styl hodnocení a výuky.
|
|
Petronela s pubescentom |
|
(15.10.2011 11:20:30) Manžel bol tiež dys- (grafik, lektik), tiež ho chceli za bývalého režimu poslať na zvláštnu školu. Nakoniec vyštudoval právo. Ak má dcéra ináč nad-priemernú inteligenciu, tak by to nemal byť až taký problém, bude to ťažké ale čo nie je? Hlavne to nebrať tak, že má dys-, bude sa na to brať ohľad, nemusí sa snažiť. Naopak, musí sa snažiť, a ešte viac. Ale dá sa to prekonať, za to, že skusí skúšky na gympel, nič nedá.
|
|
sylvaina |
|
(15.10.2011 12:50:04) My to chcem zkoušet s dcerou letos, tedy přijímačky na víceletý gympl. Jestli se dostane, je otázka. Je tu velký přetlak, berou asi každého třetího. Dívám se na to tak, že jsou mi milejší trojky z gymplu než jedničky ze základky. Ony dysporuchy zdědila dcera po mně. Já taky vystudovala gympl a pak techniku. Hrozný pravopis mi v tom nezabránil. Dcera je s tím srovnaná, diktát nenapíše, ale to neznamená, že by byla hloupá. Na matematiku je expert. A ono obecně, čím je člověk ve vyšším ročníku, tím méně záleží na pravopisu a zvyšuje se důležitost toho logického myšlení. Je to i moje osobní zkušenost.
|
Lenka | •
|
(15.10.2011 14:46:29) Jaký je vlastně dneska postup vzdělávání u dyslektika na prvním stupni základky? Asistenta předpokládám nemají, snad speciální logopedické třídy? Nebo učitelé na všech základkách s dyslektiky ve třídě počítají a přizpůsobí se mu?
Mám dítě s dysfázií, takže tam je taky potenciál možné dys-poruchy, tak mě zajímá, jak se k tomu přistupuje ve škole, na prvním stupni základky.
Předpokládám, že nějaké spešl logopedické třídy na základkách jsou asi málokde.
|
Martule, 2děti |
|
(15.10.2011 18:07:28) To by mě taky zajímalo. Jestli to funguje v praxi. Ze stejných důvodů.
|
|
|
Kdo,co |
|
(15.10.2011 15:25:15) Dekuji, to jsem potrebovala slyset.
|
|
|
Kanoková - matka dvou dětí s poruchou učení | •
|
(15.10.2011 19:33:50) Vážená paní, kromě běžných středních škol, jsou školy se třídami nebo s programem pro děti s poruchami učení, př. Malostanská škola s gymnáziem v Praze. Gymnázium CH. Doplera mělo program pro děti s poruchami učení v době, kdy tam docházel můj syn. Dnes nevím, ale věřím, že na internetových stránkách dobrou školu najdete. Jsou i dobré základní školy, ale doporučuji Vám, navštívit školu a získat reference od rodičů, kteří mají se školou zkušenosti. DK
|
|
LenkaJarchovská-dvě dospělé dcery | •
|
(17.1.2012 22:35:02) Vážená maminko, Nezoufejte. U mé druhé dcery se v první třídě projevila dysorthografie. Kamarádka mi poradile (sama měla dva syny s dys. poruchami- první studuje medicínu, druhý je v posledním ročníku státního gymnázia) paní doktorku a speciálního pedagoga Yvetu Heyrovskou, Praha 4. Tato dáma vypracovala úžasný systém . Já sama jsem k ní s dcerou chodila pět let. Denně jsme pracovaly deset minut na cvičení, které nám paní doktorka uložila a po třech měsících následovala kontrola. Dcera se lepšila ve škole a získávala sebevědomí. V páté třídě se dostala na Malostranské gymnázium, kde mají vypracovaný speciální integrační program pro děti s SPU. Doporučuji paní doktorku kontaktovat. S pozdravem Lenka Jarchovská
|
Karel | •
|
(18.1.2012 2:51:07) Bohužel musím před touto paní trochu varovat. Tato paní, jistě ověnčená mnohými tituly, certifikáty apod. kdysi přijala mojí ženu se synem. Žena byla již řadu let doma, přišla tak jak byla na mateřské zvyklá, ve svetru, džínách, botaskách, děcko oblečené hlavně ze sekáče. Děcko těsně předškolní. Paní doktorka ho vyšetřila, a pak si pozvala manželku: Konstatovala, že dítě zřejmě (kvůli opravdu silně LMD, spojené s neurologickým nálezem, prouchami reflexů, motoriky apod.) bude ve škole téměř nevzdělavatelné, ať počítáme s nejhorším. Se zvláštní školou a tak.
(V té době jsme již chodili na řadu náprav do PPP, SPC, něco šlo, něco ne, protože první varování od neurologů jsme měli v 1,5 roce, první varování od spec.ped. v cca 3 letech a plnou diagnózu od psychiatrie-psychologie a neurologie ve 4 letech.)
Následně si dr. Heyrovská manželku přeměřila a řekla, že by mohla pomoci, ale nebude mít na to zřejmě finance. (Tehdy s dvěma dětma na RD jsme sice nebyli nějak bohatí, ale přeci jen jsem itík a i tehdy už jsem měl slušný plat... Maželka pochopitelě, po řadě let doma, šetřila hlavně na sobě.) Žena na ní vytřeštila oči, co že je pro ní nejdůležitější, a pak sebrala syna a odešla... Získala z ní dojem, že první jsou prachy, a pak teprve klient.
Podobě nás ještě tehdy odmítla (podle našich přáte pedagogů nezákonně) přijmout nespádová škola, která nám již udělila odklad. Naštěstí se nad námi smiloval jeden velmi príma kantor na malé základce, který měl integraci různých děcek jako své "hobby". Díky správné medikaci, úžasnému učiteli ZŠ - nejen že kluka integroval v rámci IVP, ale dokonce škola měla pro děcka s papírem z poradny speciální individuální hodiny čtení, psaní apod. Navíc syna správně zaměstnával (neřešil malichernosti, nepoužíval poznámky atd., místo toho jsme si psali a telefononovali), vedl nás samé v nápravných činnostech, správně rozpoznal dvojí čtení a tam nás vedl k odstranění a správně poznal globální (slovní) - nesylabickou metodu čtení, kterou kluk používal a přizpůsobil se jí. Zkracoval diktáty, část písemek psal v izolovaném prostředí apod. Znamenalo to ale také, že se synem musela zůstat žena doma a v podstatě s ním školu probrat ještě jednou...
V polovině 4. třídy nás upozornil, že sice řada problémů trvá, ale přesto se už stav zlepšil do té míry, že by viděl za velkou ztrátu nezkusit 8letý gympl. (Z jeho tříd běžně odcházelo na 8lG kolem poloviny dětí. Hodně to souviselo s náročností školy (spoutu úloh na spolpráci s rodiči), a asi i z toho že šlo o školu plně nespádovou - vždy rodiči zvolenou.
Takže začalo ještě jedno zátěžové kolo - nadrilovat přijímačky. (Krev, pot a slzy.) To se povedlo, a kluk udělal nakonec zkoušky na 2 ze 3 G a na třetím byl těsně pod čarou před přesuny. A tak jsme zvolili trochu lehčí, menší, dynamičtější gympl s veskrze rodinnou, férovou atmosférou. (Dostal se i na prestižní školu v žebříčku nejlepších škol v ČR, ale tam jsme se vzhledem k problémům raději necpali.) Dneska je milý intoš, trochu introvert, trochu dyslektik, což dohání ušima, středně těžký dysgrafik, stále s vyznamenáním...
|
|
|
ráďa |
|
(25.1.2012 9:34:13) Ráda se s Vámi podělím o své zkušenosti a pomohu Vám
|
|
|