| Přihlásit se | Nová registrace

Celkem 45 názorů.

Téma: Cestování v těhotenství

(21.1.2015 12:13:15)
Cestovaly byste některá v začátku 9.měsíce např. do Chorvatska na týden? Máte s tímto některá zkušenosti. Díky za odpověď
 Františka85

(21.1.2015 12:22:52)
Necestovala bych. Kdybych náhodou potřebovala lékařskou pomoc, mohla bych pak splácet desítky let. A navíc nemám důvěru v některé zahraniční zdravotnictví.

(21.1.2015 12:39:29)
Františka85

co se týče splácení lékařské pomoci. Přece každý, kdo cestuje do zahraničí si zaplatí pojištění ne? Takže jaképak splácení.
 Moncaka

(21.1.2015 12:47:06)
Cestovní pojištění má ve výluce těhotenství od 24. týdne tuším. Prostě dokud je to potrat, tak je to pojištěné, ale pokud porod a péče o dítě (to stejně pojištěné nebude) tak to pojištěné není. Takže do zahraničí jsem po tomto datu nejezdila, nebo jen maximálně u hranic. Naštěstí mi to vždy vyšlo tak, že letní dovolenou v zahraničí jsem naplánovala takto mohla, mám podzimní děti.

(21.1.2015 14:32:39)
Jj, ono je to logické - aby nikdo nejezdil rodit cíleně do zahraničí s tím, že to zaplatí pojišťovna....
 ...j.a.s...

(21.1.2015 14:55:42)
Alčo ~R^ Umím si představit ty nálety českých rodiček, co by dovolenou spojily rázem s porodní turistikou nebo císařem na přání v exotické zemi.
 Kreaty

(21.1.2015 12:23:48)
ne, jedině bych měla zaručeno, že mě ošetří v Rakousku - ne, vážně - chorvatské nemocnice jsou hrozné - být připravena na rychlý převoz do ČR v případě čehokoliv, jenže...
 Pole levandulové

(21.1.2015 12:24:29)
S cestovanim az tak ne, ale s porodem pred terminem ano, takze pokud bych netouzila poznat system chorvatskych porodnic, asi bych radsi zustala doma. Co si pamatuju, tak mi bylo dobre, ze bych i nekam jela, ale proste najednou lup, voda praskla a jelo se rodit.
 Len

(21.1.2015 12:24:46)
No, me druhe dite se narodilo na zacatku 9. mesice, takze snad radsi ani ne~:-D Spis bych to posunula na drivejsi termin, pokud to jde.
 vlad.

(21.1.2015 12:25:33)
Asi ne. Porodnická péče v takovém stupni těhotenství může být vyňata z pojištění.

(21.1.2015 12:27:38)
V tak vysokém stupni těhotenství tě žádná pojišťovna nepojistí (a cestovní pojištění je potřeba), takže jakékoliv problémy by mohly být kromě komplikací ve formě jiné země s jiným jazykem i pěkně drahé....

(21.1.2015 12:30:07)
Já "většinou" přenáším takže těhotenství končí vyvoláváním, ale člověk nikdy neví, že. Pak je tu samozřejmě možnost jet s 2-3 měsíčním miminem, ale to si opravdu vůbec netroufám.
 wexi

(21.1.2015 12:33:50)
Tak s 2-3 měsíčním miminem bych jela klidně, v 9. měsíci ani náhodou. Nikdo tě nepojistí a hradit si porod v chorvatské porodnici bych fakt zájem neměla. Už jen z té cesty bych porodila:-)

(21.1.2015 12:35:38)
Slyšela jsem, že zdravotnictví, tam není rozhodně na takové úrovni jak u nás.

(21.1.2015 12:40:00)
ono by nejelo jen miminko, ale další 4 děti ~:-D

(21.1.2015 12:41:25)
S miminkem bych jela :-)
 Pole levandulové

(21.1.2015 13:00:38)
Tak zrovna s tim 3mesicnim jsem jela, do Italie, do dobreho hotelu a nebyl problem. Samozrejme autem, kdyby ji zacalo bolet ucho nebo neco podobnyho, za par hodin jsme doma. Mela jsem vsechny mozny i nemozny leky a pediatricku na telefonu 24/7, kdyby bylo potreba, ale zvladli jsme to krasne.
 Anni&Annika

(21.1.2015 13:03:58)
ne do italie ale bezne kazdy vikend do nemecka...a kdyz jsem zustala dyl, zaridila jsem si kontrolu tam ci jsem dojela do cech, pokud to bylo neco duleziteho.
Takze cestovat v poho. Ja vidim jen problem v tom, ze me nikdo nechtel pripojistit na cestovni pojisteni. Ale jestli mas pripojisteni na cesty ke kontu /jako jsem pozdeji mela ja/, tak neni dle me co resit.
 Modřinka

(21.1.2015 13:27:43)
Já volala na pojišťovnu OZP minulý měsíc, kvůli cestě do Německa, nic víc než uhradit záchranu života mně a dítěte mi neslíbili a veškeré náklady nad to si musím případně zaplatit sama. Připojistit nelze.
 Martina Jenůvková, dva kluci

(22.1.2015 18:50:27)
Když už nic jiného tak bude mít prcek německé občanství:-) Hele s tím OZP je to ještě v pohodě, ostatní věci by mělo pokrýt cestovní pojištění, je mnoho různých produktů. My jsme šli týden před porodem na Lysou horu.

(21.1.2015 14:31:35)
hele moje známá řešila, jestli jet v 6.měsící těhotenství do Německa, neb zjistila, že už tehdy by jí nepojistili... nakonec jela, neb to bylo v dosahu hranic (kdyby něco), ale takhle daleko bych si to fakt nelajsla. Nikdy nevíš a platit pak jak mourovatá děkuji nechci....
 adelaide k.

(21.1.2015 15:05:02)
Vynechala bych pro tento rok úplně .
 TiNiWiNi

(21.1.2015 12:28:59)
Necestovala a maloktera pojistovna by tehotnou v tomto stadiu na cestu pojistila.
 Janalka

(21.1.2015 12:35:56)
Moje skoro sedm let stara zkusenost je, ze tebe pojistovna pojisti, ale nepojisti to nenarozene mimi. Takze pokud by se nahodou rozhodlo vyklubat na svet a treba jeste potrebovalo chvilku pobyt v inkubatoru, ucet z nemocnice muze byt pekne mastny.... Ja bych spis cestovala s mimi, cim je mensi, tim je to jednodussi, obzvlast pokud budes plne kojit. Samozrejme, pokud bude mimi ok.
J.

(21.1.2015 12:38:07)
V žádném případě bych nejela.
 Termix

(21.1.2015 12:38:27)
Nejela bych. Ale asi bych si to ani neužila. Ten poslední měsíc byl pro mě vždycky náročnější. Ale taky jsem ho vždy strávila v horkém létě.
Nicméně s dvouměsíčním miminkem jsme letěli na dovolenou do Tuniska a bylo to jednodušší než třeba o dva roky později, kdy dítě jen tak něco nepozřelo.
 Dari79

(21.1.2015 12:42:57)
Nejela bych v žádném případě. Po svých zkušenostech, kdy jsem ze dne na den skončila v šestém měsíci v nemocnici na JIP, tak bych v těhotenství nejela vůbec nikam.
 florka+zuzaňák

(21.1.2015 12:47:39)
Tak ja asi jo, uz dvě deti jsem 14 dni přenášela, takže kdybych čekala třetí, tak bych se do konce nijak neomezovala, beztak by to zas samo nevylezlo :-)
 magrata1

(21.1.2015 12:55:07)
nejela bych do zahraničí. Po republice klidně kamkoli
 černá kočka a dva kluci

(21.1.2015 13:00:13)
Já bych to neriskovala. V takhle vysokém stupni už porod může nastat kdykoliv. Ale jela bych třeba k Mácháči, nebo jinde po naší republice, to bych se nebála.
 Bouřka

(21.1.2015 13:11:10)
Já už v tomhle termínu nehodlám jet ani k našim do jiného kraje, nemíním riskovat tamní porodnici. Nehledě na to, že já bych porodila už jen z představy, že mám balit ~;)
 Modřinka

(21.1.2015 13:25:34)
Ne. Jednak už bývám v té fázi nejraději doma a hlavně stav chorvatských gynekologií mi nedávno popisoval jeden kolega. Pěkně děkuji, nechci.
 Rodinová

(21.1.2015 13:30:22)
V 9. mesici a do Chorvatska nikoliv. Mam zkusenost - pred 14 lety me v 7. mesici vzal Fischer na zajezd do letadla na Kanary~t~, ted uz te nevemou, aspon co vim, a taky te nepojistej...a ja uz bych to taky neriskovala, ale bylo to super:-)
 nebeska

(21.1.2015 13:45:54)
V zadnym pripade, v tomto terminu jsem diky praskle vode nestihla dojet ani do vybrane porodnice...
 takyjedna

(21.1.2015 14:01:58)
letěla jsem ještě v 32tt, což bylo ještě v pohodě, ale v letadle vyžadují nějaké potvrzení od Dra. že těhotenství je v pořádku... také tě nikdo nepojistí /mě udělali cestovní pojistku pouze z protekce/, užili jsme si to, ale bylo to tak akorát na hraně
 Racek

(21.1.2015 14:15:18)
Zvazovala bych nekolik veci:
- pojistka
- dostupnost a uroven lekarstvi, zvyklosti a moznosti ohledne porodu
- me pohodli (abych si to vubec uzila - cesta s brichem, ranni nevolnosti, moznost stahnout se kdyz mi neni dobre a chci klid)
- jazyk - Nakolik jsi schopna se v pripade cehokoli nepredvidaneho, pripadne behem porodu, domlouvat s personalem, ktery neumi cesky? Dokazes v cizim jazyce popsat dosavadni prubeh tehotenstvi, sve obtize a potreby, a pochopis co ti rikaji a co po tobe chteji? To bych rozhodne nepodcenovala, ve vypjate situaci je tezke tohle resit i v materstine, natoz v cizim jazyce.
 ...j.a.s...

(21.1.2015 14:52:37)
Mimčo tlačí na mozek, co? Plánovat dovolenou na začátek devátého měsíce, kdy může prakticky ihned začít porod - z horka, cesty, vypětí... ~a~ Ale pokud chce zakladatelka rodit mimo nemocnici, kdesi u moře, tak to ať jede. Turisti budou mít zábavu ~t~
 zuzaa

(21.1.2015 15:36:31)
Pamatuju si, že jsem jela těhotná do zahraničí a návrat mi vyšel přesně na den, po němž už by mě pojišťovna nepojistila, resp. pojistila, ale pojistka by nekryla výdaje spojené s těhotenstvím a případným porodem a péči o novorozence. Bylo to myslím do ukončeného 24. týdne, jestli se nepletu. Pojišťovna Kooperativa, jinde mě nechtěli na těhotenské komplikace pojistit vůbec. Ale už je to skoro 4roky zpátky, zjisti si aktuální podmínky. Bez pojistky bych nejela v žádném případě.
 Binturongg

(21.1.2015 15:59:09)
Nejdéle jsem jela v 5. měsíci, pak už bych si netroufla.

Pokud bych chtěla riskovat chorvatské porodnice (diametrální rozdíly - záleží na lokalitě), rozhodně bych se domluvila s pojišťovnou, jestli to jde nějak provést a nezapomněla bych pojistit péči o dítě.

Nedivila bych se, kdyby to šlo, ale bude to drahé a oni to nenabízí.

(jako když mě 2 dny před Štědrým dnem na poště ujistili, že balík do vánoc fakt nedorazí, až jsem z nich vyrazila, že to vlastně jde, když si připlatím :-) )
 Binturongg

(21.1.2015 16:01:57)
Mimochodem - v Chorvatsku máme kamarády, kteří tam vlastní hospodu.
Přestože jsou místní a město má svou nemocnici s porodnicí, zaplatil jeden z nich manželce převoz do Rjieky a o úrovni péče v rodném městě se vyjadřoval neuctivě :-)

Na začátku 9. měsíce bych jela maximálně do dosahu nejbližší DOBRÉ české porodnice :-)
 vlksvajglem

(21.1.2015 19:04:45)
V devátém měsíci bych nikam nejela. když nepočítám tu šíleně dlouhou cestu, která určitě v takhle vysokém stupni těhotenství není pohodlná a je riskantní, tak to riziko porodu už je hodně vysoký.
 Arien+2

(21.1.2015 19:56:36)
Cestovala jsem v těhu dost, ale v takto vysokém stupni už bych nikam nejela. Jednak proto že bych to v žádném případě nechtěla riskovat, tedy komplikace či akutní zdrav.péči někde v cizině. A taky bych si to nechtěla platit ze svýho, když už celý život platím pojištění.

To klidně raději s tím miminem, pokud bude vše v pořádku. Naopak, právě s miminem se cestuje skoro nejlíp. Stačí dávat pozor na přehřátí, nevystavovat slunci, hlídat aby bylo ve stínu. Jídlo má totiž vlastní - mlíko. A buď spí, je v kočáře, nosí se. Ale taky se může stát že dost brečí - to je prostě holt riziko. ale mně vždy děti na dovolených spaly dobře - snad z toho vzduchu či únavy...

Myslím že to má více aspektů, už tu byly asi zmíněny:

- pojištění matky. Už to tu někdo psal, na těhotenství platí již v tomto stupni výluky. Takže je možné že pojistí, ale ne následky těhotenství. Takže když si zlomí ruku - tak to zaplatí, když začne rodit, tak už ne.

- pojištění dítěte - neexistuje možnost jak pojistit nenarozené dítě

- finance - pokud by dítě či matka potřebovali nějakou intezivní péči typu JIP, inkubátor apod může se o vyšplhat na velké peníze. A převoz novorozeněte v inkubátoru nemusí být snadný a taky pekelně drahý

- zvyklosti ohledně porodu a poporodní péče v cizině - když vezmu jaké vášnivé diskuze toto téma vzbuzuje i tady ve "známém" prostředí ČR. Prostě je u toho mnoho otazníků jak jsou zvyklí řešit porodní věci v Chorvatsku. Teď se tam ještě o tom s někým domlouvat, porozumět vyšetřením, výsledkům ... no fakt nevím asi bych si podobný zážitek spíš ušetřila. Ale záleží zda zakladatelka třeba nemluví dobře chorvatsky, to netuším

- co bude s dalšími účastníky dovolené v případě hospitalizace - byly zmíněny další 4 děti tedy bude tam dospělý či dost dospělých co se postará, odveze je zpět domů apod. A co bude v tom případě s "novo-matkou"

- pohodlí - jsem duší cestovatel, ale co si pamatuju tak v 9měsíci se mi fakt nikam nechtělo, byla jsem ráda že jsem ráda. Taky třeba intenzivní horko nemusí dělat dobře.

No nic já si to dovedu představit spíš s tím miminem.
 úča

(21.1.2015 20:14:26)
Vůbec si neumím představit, co by mě donutilo jet v devátém měsíci nebo s novým miminem do Chorvatska. Leda nějaká zásadní existenční krize. Jinak asi nic.
 Monika

(21.1.2015 21:10:15)
Ani náhodou bych nejela, já nechtěla nikam ani v dřívějších stádiích těhotenství, leda na Slovensko, abych neměla v případě komplikací problém se domluvit s doktorem. A pokud jde přímo o ten konec těhotenství, tak představa jenom té cesty autem do Chorvatska s břichem a 4 dalšími dětmi, jak píšeš, je pro mě něco naprosto hrozného i v situaci, kdyby mi někdo zaručil, že 100% během dovolené neporodím. Co je to za masochismus, že se k tomu chystáš? Jestli jde o to, dostat k moři ty ostatní děti, nemůže jet třeba místo tebe nějaká babička (ideálně manželova matka) nebo někdo jiný z rodiny??? Osobně bych nejela ani s tím miminem, ale z těch dvou variant mi to tedy přijde přijatelnější. Dovolená v ČR je ovšem taky krásná!
 Hanka 75

(21.1.2015 23:07:24)
já v žádném případě (nebo ano pokud by to bylo nutné, jinak ne)
je dost možné, že miminko se tam narodí, nechtěla bych to řešit, jazyk, cizí porodnici, pravidla, jak ho dostat domů a nedej bože komplikace

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.