| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové

 Celkem 63 názorů.
 Binturongg 


Téma: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 9:04:23)
Vyjádření studentů UJAK k postupu Akreditační komise a k veřejnému vystupování její předsedkyně Prof. PhDr. Vladimíry Dvořákové, CSc.

„My - studenti Univerzity Jana Amose Komenského v Praze, se cítíme dlouhodobě poškozováni netransparentním chováním a postupy Akreditační komise (Ak), zejména pak veřejným vystupováním její předsedkyně Prof. PhDr. Vladimíry Dvořákové, CSc. Ve svých četných mediálních prezentacích opakovaně dehonestuje naše studijní kompetence, zpochybňuje naši odbornou praxi a záměrně uvádí veřejnost v omyl. Operuje se statistickými závěry, které údajně vznikly na základě šetření Ak a expertní skupiny, aniž by toto šetření vycházelo z transparentních a obecně platných postupů s oporou v legislativě a zároveň byly ve stejné důslednosti vyžadovány pro hodnocení kvality studia na všech vysokých školách
v ČR. Opakovaně jsou Ak veřejně prezentovány závěry pro něž nemá relevantní důkazy nebo jsou uváděné bez kontextu s podstatnými skutečnostmi. Žádáme členy Ak a především její předsedkyni Prof. PhDr. Vladimíru Dvořákovou, CSc., aby se nadále zdržela dalších veřejných prohlášení bez uvedení všech podstatných skutečností a jednoznačně prokazatelných faktů. Prof. PhDr. V. Dvořákovou, CSc. vyzýváme k doložení relevantních důkazů pro svá již uskutečněná veřejná prohlášení *(viz seznam odkazů některých mediálních vystoupení a tvrzení). V opačném případě se budeme domáhat svého práva na ochranu osobnosti prostřednictvím žaloby. Dále pak žádáme o zveřejnění celého procesu prověřování kvality studia na UJAK, zejména pak uvedení metod a nástrojů, které Ak
(a expertní skupina) volila, kritéria z nichž vycházela a legislativu na níž staví své zásadní požadavky“.

Další skutečnosti a dotazy, které bychom jakožto studenti soustavně veřejně znevažované UJAK rádi vznesli směrem k členům Akreditační komise:

- Proč je na UJAK vyžadováno velmi podrobné dokladování praxe, přičemž toto měřítko hodnocení kvality praxí není vyžadováno po veřejných vysokých školách (VŠ)? Lze doložit, že na veřejných VŠ studenti dokládají svou odbornou praxi prostým potvrzením zaměstnavatele (v oblasti školství, v oblasti speciálního školství), případně přehledem praxe či „jen“ potvrzením instituce, že tam odbornou praxi konali.

- Proč je u studentů UJAK oboru speciální pedagogika základním kritériem pro „připuštění“ ke státní závěrečné zkoušce vyšší než magisterské vzdělání vedoucího diplomové práce (DP) a to bez přihlédnutí k dalším okolnostem (téma, kvalita zpracování DP aj.)? Jaká je legislativní zakotvenost tohoto požadavku? Jak je možné, že na celé řadě VŠ, včetně veřejných VŠ není nutností vyšší než magisterské vzdělání u vedoucích diplomových prací?

- -Proč Ak a expertní skupina při svém posuzování nebrala v úvahu další odborné konzultanty diplomových prací a nezohlednila ani fakt, že požadovaná kvalita diplomových prací je v případě, kdy je konzultantem diplomové (bakalářské) práce odborník magisterského stupně vzdělání ověřována oponenturou erudovaného odborníka s vyšším akademickým vzděláním?

- Proč nejsou požadavky kladené na studium a studenty UJAK stejné jako pro veřejné vysoké školy a jejich studenty?

- Prokáže-li se, že nároky kladené Ak na studium a studenty UJAK nejsou stejné jako požadavky kladené na veřejné vysoké školy, bude pak po nich požadovat Ak okamžitou nápravu pod hrozbou odebrání či omezení akreditace?

- Není v demokratickém státě, k němuž se Česká republika řadí, naprosto nepřípustné, aby požadavky na soukromý subjekt byly jiné než na subjekt veřejný? Není to diskriminace studentů soukromých škol?


Směrem k masmédiím bychom ještě rádi podotkli, že v zájmu vyváženého informování veřejnosti by bylo vhodné soustavně neuvádět některá klišé. Studenti UJAK nejsou skupinou celebrit a zbohatlíků, přičemž nelze opomenout, že ani veřejná známost ani vyšší ekonomické zabezpečení ještě nutně neznamená snížení rozumových schopností a studijních předpokladů. Studenti UJAK studují v celé řadě „finančně nelukrativních“ oborů, mezi něž pedagogické obory patří. Jsme lidé z praxe, mnozí z nás již mají vystudované VŠ (včetně veřejných) a pro další setrvání v zaměstnáních, která máme rádi, si doplňujeme příslušné vzdělání tak, abychom dostáli liteře zákona. UJAK nám umožnila studium o víkendech, které žádná jiná VŠ v ČR svého času (a je tomu dosud) nenabízela (vždy jen v kombinaci s vybraným všedním dnem). Studujeme podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, kvůli studiu zanedbáváme své rodiny a nemálo z nás bude ještě dlouho splácet půjčky na pokrytí studijních nákladů.
Za studenty UJAK a iniciativu „Chceme UJAK“ Mgr. Lenka Klárová

*Vybrané odkazy na vybraná mediální vystoupení a tvrzení Ak a Prof. PhDr. Vladimíry Dvořákové, CSc. k nimž se vztahuje naše výzva:

http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3361906/embedded

http://video.aktualne.cz/dvtv/dvorakova-ujak-si-nehlida-kvalitu-mela-by-skoncit-uplne/r~eebb1df8b6c011e4ba57002590604f2e/

http://www.impuls.cz/clanky/2015/04/sefka-akreditacni-komise-dvorakova-kdyby-ujak-rikal-pravdu-studenti-by-odesli-sami/

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/komise-o-ujak-hangarova-skola-jiz-jde-jen-o-penize-musi-skoncit_341400.html#.VUSej47tmkp -

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/komise-o-ujak-diplom-se-dal-ziskat-za-pul-roku-studia_341400.html#.VUSfTo7tmko

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/309559-ujak-ma-dalsi-problem-ctvrtinu-bakalaru-hotovych-za-mene-nez-tri-roky/

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/302114-predpoklady-k-dokonceni-studia-na-ujak-proveri-komise/
 anexa 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 9:49:33)
proč si to myslíš?
Mám okolo sebe dost studentů státních škol a to, co jsem od nich slyšela o studiu mě přesvědčilo jen o tom, že na VŠECH vysokých školách jsou problémy. Na UJAK každý nadává s tím, že se tam flákají, nic nedělají a mají to zadarmo. Jak je možné, že na UK Praha dostanou studenti kredit např. za předmět plavání, folklorní tanec aj, přičemž studují obor, který k tomuto žádný vztah nemá? Jak to, že student andragogiky na UK se nestihl zapsat na všechny předměty, které chtěl a potřeboval (protože místa již byla obsazená a lidí bylo evidentně víc, než bylo třeba)a tak si zapsal předmět týkající se biologie primátů, přičemž tento předmět mu byl v ročníku uznán a dostal za ně kredity, ačkoliv se andragogiky vůbec netýkal? Nebo v letech minulých (netuším, jak to je teď), UK umožňovala pouze bakalářský program andragogiky, tudíž si její absolventi dodělávali Mgr. na UJAku a velmi se přitom divili, co že to tam po nich chtějí, že tolik toho na UK po nich nechtěli a říkali, že UK byla mnohem lehčí než UJAK.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:14:27)
Buchli - jsem ráda, že do toho vidíš - já sama UJAK studující, mohu posoudit pouze fakultu, kterou studuji :-)
A protože do toho ve skutečnosti nevidíš, plyne z tvrzení, že by TAKOVÉ školy neměly vůbec vznikat, co? Že jsi proti zakládání soukromých škol?
A jen VŠ nebo i nižší stupně? ~:-D
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:45:19)
Buchli - jaké rychlé studium, uvšechvšudy?
Nesmíš věřit všemu, co dá Dvořáková (která vede kampaň jako kdysi v Plzni a mediálně je velmi zdatná) do médií :-)

Jestli myslíš to, co bylo v novinách nedávno, tak vzápětí (ale to už nikoho nezajímá, aby si nemusel měnit názor) byla ta zpráva jaksi doplněna, že turbostudium existuje na mnoha školách a je zcela legální.

Je několik cest, jak docílit třeba bakaláře za rok (půlrok je lež, ale tu Dvořáková využívá od začátku) - třeba když přestoupíš z jiné školy, nebo když má škola, většinou veřejná, program jakési "nástavby" na VOŠ apod.
Úplatky v tom kupodivu zas tak často roli nehrají :-)

Hele, a co si myslíš o titulku DRTIVÁ VĚTŠINA STUDENTŮ UJAK NENÍ S TO PŘISTOUPIT K SZZ?

Schválně - jde o drtivou většinu všech 6000 studentů UJAK? ~;)

A co si myslíš o mediálním rozmáznutí s titulkem STUDENTI UJAK DĚLAJÍ SVOU PRAXI V KAVÁRNÁCH?
Kdo je tím myšlen a je to pravda? :-)

Zkrátka - předsudky jsou fajn, ale musí být něčím podložené.
Ovšem chápu Tě úplně, já si o UJAK taky nemyslela nic extra, ale nikdy jsem si nemyslela, že by jiná pajda byla lepší, to teda fakt ne - a taky že ne :-)
 Cimbur 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 10:56:24)
Za nas kredity nebyly, kupodivu jsem v prvnich ctyrech letech mediciny ziskavala povinne zapocty za plavani, posilovani i balet.
 Patejl1 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:28:49)
Nemíchat jabka z hruškami. Můžu hodnotit CVUT FEL. Tam sice můžeš nahonit kredity divnými předměty (vč. základy fyziologie na přírodovědecké fakultě) což tě ale vůbec nezachrání, že sadu povinných předmětů musíš stejně vystudovat.

Dá se tím řešit přežití semestru a nebo právě to, když některý předmět nestihneš zapsat. Na kvalitu studia to nemá žádný vliv, protože má předměty které jsou prostě povinné do dané fáze studia mít hotové. Matematické analýze a teorii el. mag. vln prostě člověk neunikne pěti tělocviky.

 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:23:54)
jak jsem již psala jinde - když někde čtu, jak se na UJAKu dává všechno zadarmo, tak se jen vesele zasměju. Učí tam moje matka (ne na pedagogice, ale jinde), a teda zkoušku u ní bych fakt dělat nechtěla ~:-D Blbý studenty klidně vyhodí, nedělá jí to pražádný problém. Prostě kecy v kleci. Jo a učí i na řadě jiných VŠ škol, včetně jedné státní
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 16:59:28)
Ráchel - učí tam hodně dobrých pedagogů, takže i pro ně je dost stresující štvavá kampaň, protože učit na UJAKu a studovat tam = povinnost chodit kanálama.
Moje kolegyně, čeština, dějepis, filosofie, francouzština (vystudováno na FF UK), která má historii jako koníčka od dětství, tam měla syna (už nevím, na kterém oboru) a zkoušku z dějepisu by prý "z voleje" nedala ani omylem - synátor to dělal jen nadvakrát, jako většina, mnozí na třikrát...

Mně je líto i těch kantorů - několika desítkám z nich, včetně těch, kteří jsou vlastními kolegy, Dvořáková tímto gestem sdělila, za co stojí jejich práce a oni nemohou nic dělat, aby ji nepoštvali proti vlastní fakultě nebo aspoň oboru...
 jentak 
  • 

Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 23:38:34)
Bin - co píšeš, ti učitelé - tam to snad i umím pochopit. ale copak jsi skutečně neslyšela např. o policajtec,kterým to platili v práci a oni si na přednáškách četli noviny a vyučující na soukromý dotaz řekl - to víte, státní zájem, tam to jinak nejde.
A jo - chápu, že třeba Ty se pak cítíš zrazená a podvedená, když u Tebe je to jiné.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:04:13)
Eeka - v zájmu pedagogických fakult, pravděpodobně. Ale ony jen nechtějí soukromou konkurenci - že by proti tomu dělaly něco jiného než intrikovaly, to za 10 let nepředvedly, bohužel.

Mimochodem - akreditační komise v čele s Dvořákovou nepustila ke státnicím 350 ze 400 studentů.

1. Týden se nikdo nedozvěděl proč - nikdo, prostě to řekla

2. Pak byly vedení UJAK vydány tabulky, kde se píšou důvody u jednotlivých prací (za idioty jsou především vedoucí DP, často renomovaní kantoři na jiných veřejných školách - už jsem tu potkala svého kantora z pajdy i z fildy, z jejichž učebnic studuju už léta :-) a nechápu, proč se nebrání oni - asi aby neobrátili pozornost mstivé VD směrem k vlastnímu zaměstnavateli)

3. důvody jsou nesmyslné a často vylhané (třeba dva kolegové z práce, stejná praxe, stejná škola, praxe prošla jen jedna, druhá ne s odůvodněním, že to není vhodná škola pro tuto praxi/ nebo u další praxe údajně chybí na razítku školy, kde studentka praktikovala, adresa školy, což není pravda, adresa tam je, ale už je tu důvod nepustit ke státnicím )

4. Diplomka má minimálně 80 stran - krát 400 studentů, to je hodně stránek. Praxe, která je u nás administrativně tak náročná, že i s potvrzeními a podpisy asi 5 zaměstnanců školy, kde člověk praktikuje, dává dohromady 25 stran - krát 400 je taky dost.

Doposud se nikdo nepokusil vysvětlit, JAKÝM ZPŮSOBEM došla akreditační komise k závěru, že nesmí 350 studentů k SZZ, když na to měla 6-7 týdnů.
Kolik lidí s akademickým vzděláním a titulem vyšším než Mgr. nebo Ing. na tom muselo pracovat, aby byly výsledky věrohodné? Kolik hodin denně? To neměli nic jiného na práci?

UJAK není ideální, ale není horší než veřejné pajdy (nehodnotím univerzitu, ale pouze to, co studuju, jinam nevidím a fakt nevím, jak to chodí jinde - asi normálně, když se Dvořáková obouvá jen do oborů, kde studují z 90% studenti obstarožní, s tituly z jiných škol a proto, že potřebují dostát zákonu...)

- je to cílená snaha o likvidaci jako u plzeňských práv - Dvořákové léta nevadilo, co se tam děje, dokud nepotřebovala obhájit pozici šéfky AK.
No a letos?
Končí AK a vzniká akreditační úřad - a kdo bude jeho šéfem, když bude hodný, milý, úžasný a likvidační? :-)
 Patejl1 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:01:45)
Mně přijde úsměvné, u kolika témat, aniž bych je otevřel je mi předem jasný autor.

Přitom na všechny tyto a jiné problémy je tak jednoduchý recept - standardizovaný nestranný výstupní/průběžný test.

Ale proti státním maturitám, státním přijímačkám, testováním dětí na ZŠ všichni protestují. Proč ?

Proč má každý pocit, že když už člověk na tu školu chodí tak maturitu má dostat nějak automaticky ? Proč má každý pocit, že u přijímaček má uspět ?
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:10:55)
Patejl - likviduje se pedagogika, nikoli celý UJAK, ač v médiích to Dvořáková tak prezentuje.

A protože je řeč o pedagogické fakultě na UJAKu, nikoli o celé škole, zkus mi uvést jediný důvod, proč by lidé s titulem minimálně Bc., kteří prošli jednu i více vysokých škol veřejných, měli být ve svém věku a po letech praxe a profesionálního růstu, ponižováni přijímačkama jak telata po maturitě, co netuší, kdo byl ....Iškariotský?

Je nás tam, starých kantorů, minimálně 90% a platíme jak blbci, abychom směli nadále dělat povolání, které děláme celý profesní život - shazuje nás to, že si platíme školu a budeme to splácet léta, na úroveň nějakých protekčních blbečků a celebrit (a mezi námi - protekční blbeček, modelka a celebrita nemohou mít mozek? )?

Ale i kdyby - proč se tedy Dvořáková nenaváží do těch údajných modelek a celebrit? Proč proboha do učitelů a učitelů postižených dětí? ~8~

 mrakova 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:13:47)
Studentů UJAKU mi není vůbec líto. Soudný člověk na něco takového nevleze.
 Patejl1 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:22:36)
Ke kauze jako takové se nechci vyjadřovat. Nemám podrobnosti a mediím nevěřím.

Co se týká obecně, tak můj názor (a taky jsme si dodělával pedagogické vzdělání), je že někdo kdo má tak zásadní vliv na děti a mládež jako jsou učitelé, by měli sami chtít, aby byly pravidelně přezkušovány a zkoumána psychická způsobilost.

On syndrom vyhoření není něco neexistujícího a je jednoduché podlehnou sebeklamu, že mně se netýká. Proto např. psychologové mají mít pravidelné sezení se supervizorem.

Občas učitelé na které narazili moje děti na ZŠ porušovali v tak základních věcech principy pedagogické práce, že by na přezkoušení měli jít ihned (např. snížení známky z písemného testu všem, protože následující hodinu byly hluční) apod.

Skutečný odborník na jakékoliv pozici se nebojí a není proti opakované objektivnímu testovaní, protože chce mít sám jistotu, že nedělá chyby.

 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 10:49:56)
Patejl - naprosto souhlasím a domnívám se, že tak by to mělo být pro všechny kantory, s papírem na hlavu i bez - protože po letech mezi nimi opravdu není rozdíl.

Nebo se opravdu domníváš, že titul z pajdy automaticky dělá z jeho majitele lepšího učitele, než z absolventa jiného oboru či z člověka, který má 2 státnice ze 3, obhájenou diplomku a nehoráznou smůlu?
na www.chcemestudovat.cz si můžeš přečíst mnoho příběhů...

Průběžné přezkušování, školení, upgrady v odbornosti a třeba 1x za 5 let 1 semestr intenzivnějšího školení by měla být samozřejmost - ale nic takového neexistuje.

Ovšem srovnávat to s přijímačkami - no dovol! :-)

Jakože kdo neudělá po 25 letech přijímačky na pajdu, nemá učit děti?
To si děláš srandu?
 123 
  • 

Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 11:19:43)
Bin, to je pořád dokola.

Ano, kdo neudělá prijimacky, nema ucit děti.

O UJAKu jsem zachytila prvni diskuzi snad před šesti lety ( ne tady, bylo to tuším na Livingu) a uz tehdy skolu hájili jen jeji studenti, v ostatních vyvolávala zděšení.

Domnívám se, že počet státních VŠ je u nás dostatečný. Pokud se na ni někdo není schopen dostat, at nestuduje VŠ.
 mrakova 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:29:02)
Přesně tak. Nechápu, proč tu Bin neustále obhajuje svůj UJAK. Nikoho tato škola nezajímá. Je mi naprosto jedno, jestli to zruší či nikoliv. VŠ škol máme dost, pokud někdo nemůže vystudovat regulérně, ať se tedy věnuje jinému povolání. Navíc učitelé měli příležitostí dost dodělat si své tituly. A hlavně vůbec neměli učit, když nejsou kvalifikovaní.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:31:31)
tak jedním z problémů je, že přestože si musí staří kantoři dodělávat vzdělání, tak ty veřejný VŠ jaksi opoměly pro ně otevřít dálkové obory, že...
 mrakova 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:36:49)
A jak bylo možné, že mohli takovou dobu učit, když nebyli kvalifikovaní a ještě za to brát plat? To mohl jít učit každý z ulice?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:38:01)
no, představ si, že holt těch dostatečně "kvalifikovaných" není dost.
a především - za chodu se stále měnily podmínky, takže zatímco dříve byli kvalifikovaní dostatečně, tak mávnutím kouzelného proutku jsou "k ničemu"
 mrakova 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:28:39)
Naopak, kvalifikovaných je dost. Ale místa jim zabírají ti nekvalifikovaní.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:29:09)
jo? a proč je teda takovej problém sehnat kvalifikované jazykáře?
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:20:19)
Ráchel - a matikáře a fyzikáře a speciální pedagogy...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:29:52)
šuplíku, naprostý souhlas
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:07:38)
Ráchel - ano, v podstatě proto jsem studovala tolik veřejných škol - protože se vždy změnil zákon, já se napoprvé dostala na školu (jen jsem se zařekla, že na pajdu už nepůjdu ani omylem a ony stejně nic adekvátního neotvíraly), začala studovat a během roku, dvou nastaly podmínky jiné. Tak jsem se přihlásila na další, ale bylo mi líto nechat té první...
Díky neustálým změnám v tom, kdo je a není kvalifikovaný, jsem jednu chvíli (úspěšně) studovala 3 školy zároveň - čtvrťák, třeták, prvák :-)

Bohužel tu poslední se mi podařilo dodělat jen k souborkám na konci třeťáku, pak hned porod, poté druhý, a když jsem chtěla navázat na přerušené studium, bum prásk, podmínky se změnily a "Máte právo dostudovat, jak jste začala, ale není to technicky možné" ~:-D

Do škol přicházejí silné ročníky z první dekády století, EU tlačí na integraci a později inkluzi, pajdy nevypouští dostatek kantorů, kteří by fakt šli dělat kantořinu a těch kdysi dobrých, nyní na úrovni popelářů, je nás 12000 - zlikvidovat nás je sice dobrý nápad, ale obávám se, že tento počet bude někde chybět... :-)
 Filip Tesař 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 13:07:16)
To zní trochu jako "vaše chyba, měli jste možnost vyjádřit se v řádné 14denní lhůtě na základě oznámení vyvěšeného v souladu s příslušnou vyhláškou na nástěnce na chodbě příslušného krajského úřadu den předem..."
 Patejl1 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 13:19:10)
A já myslel na alfa centauri :-).

Na druhou stranu o tom, že bude povinné vzdělaní pedagogů se mluvilo kolik nejméně 10let předem, a všichni to začali honit na poslední chvíli.
 Filip Tesař 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 14:25:52)
No jo, ono nejde až tak o ten termín, jde o to, že dálkový studium o víkendu nikdo nenabídnul. Pokud někdo učí, asi většině nedaj na škole neplacený volno na studium, ani nepřeházej rozvrhy tak, aby měl nějaký dny volný, dotyčnej si asi taky radši zaplácá víkendy, než aby opustil místo, který mu držet nemusej, a vzdal se platu, aby si šel dodělat papír a s ním pak hledal místo nový.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:23:16)
Šuplík - když má ředitel na škole takové kantory tři, těžko jim všem dá v pátek volno.
Pokud má někdo POUZE tři takové kantory, můžou si hodit korunou, kdo půjde na studie (malotřídka v Sudetech, kam nikdo nechce a už vůbec ne čerstvý abslovent oslněná světly velkoměsta)

A hlavně tedy je ta diskuse zbytečná - pořád mi ještě nikdo nevysvětlil, jak to mělo těch 12000 kantorů za 10 let stihnout, když se jim nenabízely ani obory, ani podmínky pro studium...
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:17:32)
Na druhou stranu o tom, že bude povinné vzdělaní pedagogů se mluvilo kolik nejméně 10let předem, a všichni to začali honit na poslední chvíli.


Patejl - ano? Zajímavé.

12000 kantorů se mělo za 10 let dovzdělat na 8 pedagogických fakultách, kde neotvírají dostatek oborů, speciální pg dokonce jen někde a berou na jeden obor 20-30 lidí, na první stupeň 30-50.
K tomu je třeba připočíst mladé lidi po maturitě.
Můžeš mi, prosím, vysvětlit, JAKÝM ZPŮSOBEM se to dalo - bez toho, aby nám někdo dal ty možnosti - stihnout?????
Fakt mě to zajímá.

Už proto, že před těmi 10 a více lety jsme kvalifikovaní byli.

Já, protože pajdy nic nenabízely a už jsem se na žádnou nechtěla vracet, studovala jiné školy s pg obory a poslední změna zákona pravila, že učit může jen ten, kdo má titul Mgr. z pajdy. Fakt na hlavu postavené.

Dostudovává i můj 60letý kolega, který učí 30 let na učňáku pro postižené děti. Jeden z nejlepších kantorů, co znám.
A díky tomu, že posledních 10 let není kvalifikovaný a posledních pár měsíců je to pedagogická spodina (ač 20 let kvalifikovaný byl), má pocit, že až dostuduje, bude ty tři roky do důchodu učit MNOHEM LÉPE než celý svůj život - a postoj lidí, jako Ty ho v těch veselých myšlenkách jen podporuje.



Jen pryč s ním, nemá právo učit, co na tom, že dobře učí 30 let a je obecně oblíben a ještě před 10 lety měl dostatečnou kvalifikaci, kterou si zvyšoval školeními atp.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:43:39)
Pelíšku - omyl, jako SPECIÁLNÍ pedagog nemá.
Proto mám na UJAK mnoho obstarožních kolegyň, které mají podobně dlouhou praxi a dělají to zjevně rády, když si před důchodem půjčují takové horentní sumy, aby to mohly dělat dál...
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:52:14)
Pelíšku - napsala jsem "učňák pro postižené děti", aby to nevyznělo moc odborně :-)
 Patejl1 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 11:50:43)
Zažil jsem profesorku matematiky na střední škole, která sama měla problém vypočítat příklad pokud si dopředu nepřipravila řešení.

Takže ano - někdo kdo chce učit by měl zvládat učivo lépe než žáci.

Nemyslím si, že je správné, že žák musí umět všechno, ale učitel jen to z čeho zkouší. Měl by mít nadhled nad odborem a zápal pro věc.

V obecné rovině mě velmi mrzí kam se propadlo učitelské řemeslo a jak málo je ceněno. Na druhou stranu ve školství speciálně základním a středním působí tolik lidí, kteří tam nemají co dělat ať už odborností nebo psychickým stavem.
 kreditka 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 13:01:56)
Jé to mi přiopoomínáš také učitele matematiky na střední - dával zásadně příklady, kde měl k dispozici i řešení - občas se stalo že při přepisu na tabuli udělal chybu hned v zadání a místo aby příklad vypočítal raději jsme ho museli škrtnout, protože on by ho nevypočítal
 jentak 
  • 

Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:07:21)
Něco takovýho snad nemůže dneska učit - dřív se muselo mlčet, ale dneska? Určitě by se našlo pár studentů, kteří by si ho vychutnali.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:13:02)
hele, syna učila na jazykové (!) zš učitelka angličtiny, že množné číslo od slova člověk je "peoples"...
 Filip Tesař 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:20:23)
Doufám, že synek ani nepeopl, takovíhle učitelé bejvaj na svý znalosti hákliví.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:26:50)
pokusil se ji přesvědčit, že to je jinak, ale trvala na svém ~:-D
 Filip Tesař 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:43:07)
Měl se zeptat, jestli odpověď na darwinovskou otázku "The Descent of Man" zní woman, případně Pretty Woman, případně jestli odpověď na doplňující darwinovskou otázku : "(The Descent of Man), and Selection in Relation to Sex" zní womankind a mankind, případně jestli mankind je totéž jako manhood a co z toho má radši.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:33:27)
Připomněli jste mi s Ráchel čerstvý případ ze vzdálenější rodiny - šikana žákyně učitelkou, která má znalosti angličtiny na úrovni peoples (bohužel nejen angličtiny) a je jí kolem 50 let.

Například otázka v testu z vlastivědy zněla: Kolik očí měl Jan Žižka? (kdybych to věděla předem, poradím dítěti, ať se zeptá protiotázkou KDY? :-) ) Správná odpověď je jen jedna, pochopitelně.

Že vystudovala s červeným diplomem, je jasné. Pražskou pajdu.


Budějovickou s červeným diplomem má kolegyně, s níž jsem učila. Nikdy nepochopila, k čemu jsou dobrá vyjmenovaná slova a nutila mě a kolegyni (druhostupňové češtinářky), abychom opravovali diktáty jejích dětí ze třídy, že to prostě nechápe a nečte (tón hlasu - hrdost a pohrdání těmi, kdo to tak nemají).
To je dáma, která se mě ptala na novogotický sloh a dožadovala se dobového zařazení.
S kamennou tváří jsem jí sdělila, že novogotika následuje přece po gotice, stejně jako novorománský sloh po románském a novobarokní po barokním, napsala jsem jí to, jak to "jde po sobě", ona vděčně odskotačila...a ze zkoušky z historie dostala dvojku.
Tak jistě - má červený diplom, ona nemusí mít mozek - alespoň dle zákona.
A o úrovni našich pedagogických fakult to svědčí též - protože takových historek bych dala dohromady na povídkovou knihu o 300 stránkách ~:-D
 jentak 
  • 

Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 23:35:16)
Bin - u jazyků je to klasika - učitelka učila děti ve škole vyslovovat - tři jako sríííí a orange - přesně jak to píšu, že prý si to aspoň děti budou pamatovat,jak to napsat a že do toho nemám co kecat, protože ona je přece učitelka, tak ví, co je správně. hrozná blbka. ale některé děti ji měly rády a rodiče taky - takhle se prý dětem nepleta hlava jiným psaním a jinou výslovnostíl. Že nic neumějí - no a?
 mrakova 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 8:57:21)
Bin - jako druhostupňová češtinářka by jsi asi opravdu už neměla učit. Potom se nediv, že školy nechtějí nekvalifikované pedagogy, jako jsi Ty. Najdeš si hrubku nebo Ti ji mám ukázat sama? Je to dost smutné, když nekvalifikované osoby učí český jazyk. A není to poprvé, co jsi takto ujela...Je vidět, že nekvalifikovaní by učit opravdu neměli.

"Nikdy nepochopila, k čemu jsou dobrá vyjmenovaná slova a nutila mě a kolegyni (druhostupňové češtinářky), abychom opravovali diktáty jejích dětí ze třídy, že to prostě nechápe a nečte (tón hlasu - hrdost a pohrdání těmi, kdo to tak nemají)."
 lenka 
  • 

Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 13:43:50)
Upozorňovat na hrubku a hned v první větě mít hrubku, to je výkon.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 13:44:58)
tak, tak ~t~ schválně, jestli si ji vůbec najde ~t~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 19:17:21)
Filipe, tak to by se zeptat nemohl, protože anglicky umí velký houby. Ale i to mu stačí na to, aby věděl, že "peoples" fakt ne-e
 Filip Tesař 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 8:50:19)
Jo, já nejsem žádnej lumen a anglicky samouk, ale peoples je fakt na womanhood, abych byl slušnej.
 Termix 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 20:11:57)
Moje dítě se vyučující ve třetí třídě snažil naučit říkat I have like .... Mám rád ... Ještěže moje děti umí anglicky plynule.
 2.10xb-116 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 13:07:49)
dokud je plat ucitele 20k, tak ti nejschopnejsi prejdou do jine sfery. Za 20k nebude delat chlap od rodiny, kterej je chce uzivit. Tak jak to je ted, tak tam jsou bud nadsenci nebo ti, kteri v tom vidi vyhody - hlavne zenske od rodin a pak uz u toho zustanou, protoze se nebudou rpeskolovat.
 2.10xb-116 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:42:56)
no a proc si nestudujes na PedF UK? Proc sis vybrala UJAK?
 Persepolis 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:45:35)
Vždyť ti Rachel psala. Protože obor, který studuje neumožňuje UK studovat dálkově.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 15:00:04)
huhu, a umíš porozumět psanému textu? bez toho totiž nelze vystudovat ani ten flákačskej UJAK ~:-D
 2.10xb-116 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:38:06)
nojo, na ujak sli ti, kteri se bali, ze na karlovce to nedaj a ted maj problem...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:39:21)
no to jsou kecy opět. protože holt karlovka jaksi neotevřela potřebné obory
 2.10xb-116 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 13:05:12)
kecy? fakt? letos jsem koncila ped. minimum a cele studium ucastnici dost resili vyhody a nevyhody UK/UJAK/kurzy v Usti a Teplicich. Ucitele meli celkem presny prehled o cenach a obtiznosti, co je kde ceka, od kolegu, kteri koncili v predchozich letech.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:36:44)
huhu - no, zvláštní je, že většina z nás to na Karlovce dala, nebo dala zčásti, nebo má na Karlovce tituly z jiných fakult.
To moc nesvědčí o hrůze z toho, že to nedaj na učňáku mezi fakultami ~:-D
 Anča123 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 12:39:18)
Je to moc hezky napsané, držím palce ~;((. Můj muž na UJAK učí, hlavní PP má na FF UK. Na obou školách odvádí stejně kvalitní práci. Kvůli výtkám (nevím na kolik odůvodněným, nestuduji tam) týkajícím se jednoho oboru nelze podle mě odebrat souhlas celé univerzitě, některé obory mají relativně čerstvou akreditaci.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:42:30)
Madlí - díky moc ~x~

Ten Tvůj ještě nechodí kanálama? :-)

Z FF je tam víc kantorů.

Mimochodem, čistě ze zvědavosti - nevíš, proč se nebrání učitelé? Chápu internisty, kteří asi musí vyčkávat a nedráždit kobru bosou nohou, ale externisté, kteří mají hlavní PP jinde? ~d~
 Anča123 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 23:38:53)
Bin, na to Ti neumím odpovědět. Ale manžel není revoluční typ, moc neřeční, svůj postoj asi vyjadřuje tím, že zůstává "on board".
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 17:40:10)
Šuplík - dík ~x~
 Lenka 
  • 

Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 21:52:11)
Doktor co me uci na VS rikal zebakalarske prace na UJAK maji uroven maturitnich pisemek. A tozenekdo dostane Bc za pul roku je dost zarazejici. I to jak snadno se lze dostat na soukromou Vs.Taky dost dobre nechapu proc nekdo plati skolne na soukromme Vs kdyz lze studovat statni skolu ale tam ziskani Bc trva min 3 roky.
 Dream 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(7.5.2015 22:53:05)
PB Lenko, uz i uplny ignorant, co o tom nic nevi, se tady x krat docetl duvod!!
Co je nesrozumitelneho na sdeleni, ze statni VS neotevrely daný obor kombinovaného studia?!
 Filip Tesař 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 9:04:20)
Přečet jsem hodně bakalářek, diplomek a doktorskejch dizertaček, z humanitních a biologickejch oborů, většinou čistě proto, že jsou v nich občas někdy někde zajímavý informace, je to takovej ten nejzákladnější výzkum. Českejch a slovenskejch, ale taky západoevropskejch v angličtině a americko-kanadskejch. Český práce nejsou v principu nijak špatný, přece jenom jejich zveřejňování udělalo svoje. Nicméně přetrvává ve mně dojem, kterej jsem si vytvořil už před řadou let, že český práce jsou o řád níž než u slušnejch západních univerzit, a týká se i Karlovky a Masarykovky. To znamená, českej bakalář je západní maturant, českej magistr západní bakalář, českej Ph.D je západní magistr.

Jasně, že jsou u nás některý školy katastrofální (a ani ne UJAK, spíš třeba Englišovka a Rašínovka, to byly komerční projekty - ty dáš školný, my diplom). Ale většinou úroveň se spíš srovnala a liší se víc podle oborů, než podle konkrétních škol. Problém je, že se úroveň většinou zarazila na určitý národní úrovni a dál se dostanou jen přičinliví jednotlivci, co se vědomě s tou úrovní nespokojej. Chybí porovnávání s mezinárodní úrovní a to podle mě jednoznačně kvůli slabý angličtině a slabý zahraniční publikační činnosti. Vymykaj se proto specifický obory, jako jsou český dějiny, kde to tolik nepotřebujou.

Ale třeba o peďácích obecně si nedělám iluze a souhlasil bych s Binturong, že UJAK a UK atd. se nelišej úrovní, ale formalitama, jiný školy neměly něco, za co by je komise mohla chytnout, jinýma slovama dbaly na to, aby si to každej poctivě odseděl.
 Binturongg 


Re: Vyjádření studentů UJAK-pedagogiky k postupu akreditační komise a k paní Dvořákové 

(8.5.2015 9:23:39)
Filipe - ~R^

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.