| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vynechávání písmen v druhé třídě

 Celkem 20 názorů.
 kachna_ 


Téma: Vynechávání písmen v druhé třídě 

(2.12.2016 8:51:23)
Omlouvám se, že to bude zmatené, potřebuju si hlavně utřídit myšlenky.
Před časem jsem řešila, že dcera (2. třída) vynechává písmenka. Řešila jsem to i s paní učitelkou. Požádala jsem jí o schůzku mailem, na který nereagovala, ale krátce po odeslání mailu proběhly třídní schůzky, na kterých manželovi sdělila, že dcera vynechává písmenka a nejde jí počítání s přechodem přes desítku. Potom jsem mluvila s paní učitelkou osobně s tím, že si myslí, že se to vynechávání zlepšuje (no částečně možná) a problém jsou hlavně ty počty, takže jsem tomu dala čas do konce listopadu.
Nevím, kde je problém, zda ve schopnostech, pozornosti nebo v nějakém problému s učením. Mně to úplně laicky přijde, že na poruchu učení je to málo, na běžný problém, který se sám spraví, moc.
Mně systém průběžného známkování také nevyhovuje, vyhovuje mi se v klidu učit a pak velký test, navíc oba s mužem jsme stresaři (při zkouškách)
Takže když to shrnu:
- podle paní učitelky máme víc trénovat, uč. je hodná, ale žádné rady se od ní asi nedočkám, spolupráce, pokud budu vědět co chci, té pak ano.
- sama vůbec nevím, jak s dcerou efektivně pracovat a nedokážu rozklíčovat, kde je problém
Chyby dělá hlavně v tom vynechávání, plete znamínka +- a třeba místo 50 píše 05)
Existuje nějaká rychlejší cesta (objednací lhůty), jak zjistit, kde je problém, než PPP (okres Mělník, Praha)? Nejde mi teď ani tak o nějaký výstup směrem ke škole, jako o zjištění problému a efektivní přístup k práci doma.
Díky moc
 Jana, 2/07+10/08+5/11 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 9:02:05)
Mám skvělou logopedku, která to umí taky, zjišťovala mi u dětí třeba zkříženou lateralitu, radí mi, jak se se synem připravovat (první třída, velké problémy). Jsme od vás daleko, ale zkusila bych pohledat tímto směrem. ~;((
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 9:54:29)
Syn zkříženou lateralitu má ( taky zjistili na logo a v PPP kvůli odkladu) ale absolutně žádný problém s tím nikdy nebyl. Od 1. třídy nikdy jsme neřešili nic, že by ve škole nešlo. ( možná trochu geometrie)Do pětky samé jedničky a pak šel na G.
U holky žádný takový problém nikdy nebyl, mluvila výtečně od 2 let v složitých souvětích a s plnou výslovností a s ní se nadřu se školou víc ~t~
Taky dělal problém přechod přes 10, dlouho používala a někdy i používá prsty, dlouho si fixovala násobilku.
Ale co jsem koukala na stránky, jak se projevuje dyskalkulie, tak na ni sedí zhruba menší část příznaků. Takže asi nic. Dvouciferná čísla a číselnou řadu chápala už dřív než jí bylo 5. Nikdy nemá problém správně zařadit číslo i v rámci stovek, tisíců ,počítá zpětně po jednom, po deseti, po stovkách. Takže tuším spíš poruchu pozornosti ~d~
Jinak na těch stránkách bylo i procvičování - byla tam tabulka pro dyskalkuliky a ta se mi líbila. Nemůžu teď najít ty stránky, snad někdo poradí.
A nebo dobrá metoda - třeba do plastové tuby hodíš 10 černých knoflíků a 5 žlutých. Pak vytáhneš 5 žlutých a 1 černý. Kolik zbyde v té zavřené krabičce černých? Atd. Prostě ty barvy fixují v mozku čísla. Ono se toho dá asi i vymyslet hodně. Možná i bez těch stránek. Paní učitelka má pravdu v tom, že je to hodně o procvičování. Alespoň u nás to tak s násobilkou bylo ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 10:07:24)
Mně osobně přijde nejgeniálnější metoda číselná osa.
Na číselné ose je vše jasné a dáno - když odčítáš, pohybuješ se směrem doleva. ať jsi v kladu nebo záporu. Když přičítáš doprava.~R^
Já osobně si číselnou osu představovala snaž až někdy do maturity, kdy jsem se učila na maturitu z matiky - třeba ve výrazech, rovnicích, atd...
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 10:20:26)
Asi ve všech učebnicích se sem tam osa mihne. V některých více, v některých méně.
Dle mého názoru by mohla být názorně využívána mnohem více.
Dcera říkala, že ji nemá ráda, tak jsem se jí to snažila vysvětlit, že není důvod k averzi, že jí to může hodně pomáhat, až se dostanou s počítáním do záporu. Ale nevím, ona je taková sveřepá ~:-D
 Alena 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 10:43:37)
Tak to dceri nervi, kazdy ma predstavivost jinou a vyhovuje mu neco jineho. Nekde se uci podle osy, nekde donekonecna rozkladaji cisla a vzdycky bude nekdo komu to vadi.Synove jsou vyborni matematici a nikdy osu nepouzivali, beha to kazdemu v hlave jinak, meli kliku ze si sami utvorili system nez se je tosnazil nekdo naucit.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 10:53:27)
No oni to jaksi měli ve cvičebnicích. Takže dělala ofuky, jaká je to kravina, když tam musí vyplňovat a malovat body a ukazovat ty skoky, když přičítá a odečítá.
Takže cpi necpi, stejně to musela dělat, když to měli za úkol doma nebo ve škole.~t~
Jen jsem se jí snažila vysvětlit, že to není jen tak, aby měli opruz, ale i proto, aby si uměli něco představit. že to tam není dáno proto, aby jí to znepříjemnilo odpolední čas, ale že jí to může dobudoucna vypomoci.
 Lenka Pražanda 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 9:51:18)
Přesně jak radí Jana. PPP nebo logopedie. Vynechávání písmen souvisí s mluvením. Ona tam to písmenko třeba neslyší, proto ho nenapíše. Dospělého to nenapadne. Chce to procvičovat.
Pokud je větší problém v Mat, bude třeba návštěva PPP tak jako tak. O nic nejde, jen vám vysvětlí o co jde a co se s tím dá dělat ~;)
 Kolbina 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 10:32:19)
Vřele doporučuji DYS centrum, Praha. Rozhodně poznají, kde je problém.
 kachna_ 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 10:58:57)
Díky, vidíš, já na ně koukala a myslela jsem, že dělají jen školení pro ped. prac.
 kachna_ 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 13:16:17)
Já se včera dostala z google do nějaké podnabídky
 Simeona+3 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 12:02:58)
 Simeona+3 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 12:03:12)
 Simeona+3 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 12:03:12)
Resim skoro totez z dcerou (taky 2.trida), i kdyz je to o 100% lepsi nez loni. Vynechava sem tam pismeno, plete si tistene b, d a nekdy o,a,e. Prechody pres desitku byly katastrofa. Po dohode s tridni delala dcerka nejake testy na rozeznani dyskalkulie a pry to tam asi je. Podle novych predpisu ma napred udelat opatreni skola, pote se vyhodnoto. Jsme domluvene na tom, ze ji da ucitelka vic casu na praci a pokusi se ji probrat, kdyz je nesoustrefena, po pololeti testy zopakuje. Doma se osvedcilo soustavne se pripravovat. Z matiky je lepsi, rozklady se naucila, ale trvalo nam to dlooouho. Vysvetlovala jsem je snad 5 mesicu denne pokazde znovu. Za me opakovat...
 kachna_ 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 12:48:48)
No ale podle učitelky je dcera v pořádku, jen se máme víc doma učit.
Ale já vážně netuším, jak jí mám naučit neplést si + a - třeba.
 Gajka + 2 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 18:36:28)
Tak zkuste casteji trenovat ale kratsi dobu tj.napr.to pocitani po 5 minutach vicekrat za den.Nebo slovni kopanou se slabikami, vytleskavani hlasek atp. Syn vynechava pismena stale, spojuje slova atp. Psal dlouho zrcadlove. Ma diagnostikovanou dysgrafii a zkrizenou lateralitu. Az ted kdyz je i druhy syn skolak.vidim ze ten potrebuje minimum casu na domaci opalovani.vse umi ze skoly. Ten starsi si proste stale pletl poradi pismen, priklady psal tez pozadu-od prava do leva. Pomohlo jedine trenovat napr.hlaskovani pomoci aplikaci v tabletu. To ho bavilo a hodne naucilo. Jsou i ruzne pracovni sesity pro deti se spec.poruchami uceni, tim se nic nezkazi.
 kachna_ 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(2.12.2016 20:36:08)
Díky
aplikace do tabletu jsem postahovala včera :-)
 sarmi 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(3.12.2016 10:30:31)
je mozne, ze ma dcera oslabeni v oblasti zrakoveho vnimani a potrebuje jej jen posilit a potize se upravi. chce to najet na kazdodenni kratke procvicovani.

vyborne pracovni listy jsou zrakove vnimani - opticka diferenciace I. a II., doporucila bych uz II., jsou tam i pismena. jde o rozlisovani drobnych rozdilu, zrakove vnimani upevnuje rozlisovani detailu, ktere vede k zamene pismen nebo tvaru (napr. + -).

pokud nechces pracovni listy a nevadi ti, aby dcera pracovala na PC, vyborne jsou strany www.kaminet.cz, kde jsou cviceni jak na rozlisovani shod a rozdilu, ale take pravoleve orientace, prostorove, je tam take matematika.

na vynechavani pismen je dobre take trenovat sluchovou analyzu a syntezu slov. dite se uci soustredit se na to, ze hlasky jdou v urcitem poradi, piluje a uvedomuje si je.

napr. rodic pomalu a zretelne rika slovo: paruka ... a dite musi slovo vyhlaskovat p-a-r-u-k-a... zpocatku je dobre trenovat to s nejakymi predmety, napr. vrsky od pet lahvi, knofliky a kazdou hlasku spojit s predmetem, fixuje si tim poradi tech hlasek, jak jdou za sebou ve slove. zacina se lehkymi slovy slozenymi z otevrenych slabik - koleno, perina apod., slova se souhlaskovymi shluky a delsi slova se postupne pridavaji.

staci trenovat 10min. denne.
 kachna_ 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(4.12.2016 10:51:26)
sarmi, díky moc, mohlo by být, děkuju moc. Ona nějaký malý zrakový problém má (řešíme u lékaře samozřejmě).
 sarmi 


Re: Vynechávání písmen (2) 

(4.12.2016 16:29:28)
aha, pozor, tak to muze byt jeste jinak. mluvim o rozvoji zrakoveho vnimani bez zrakove vady, tzn. dite ma oko a jeho funkcnost v poradku.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.