kachna_ |
|
(2.12.2016 8:51:23) Omlouvám se, že to bude zmatené, potřebuju si hlavně utřídit myšlenky. Před časem jsem řešila, že dcera (2. třída) vynechává písmenka. Řešila jsem to i s paní učitelkou. Požádala jsem jí o schůzku mailem, na který nereagovala, ale krátce po odeslání mailu proběhly třídní schůzky, na kterých manželovi sdělila, že dcera vynechává písmenka a nejde jí počítání s přechodem přes desítku. Potom jsem mluvila s paní učitelkou osobně s tím, že si myslí, že se to vynechávání zlepšuje (no částečně možná) a problém jsou hlavně ty počty, takže jsem tomu dala čas do konce listopadu. Nevím, kde je problém, zda ve schopnostech, pozornosti nebo v nějakém problému s učením. Mně to úplně laicky přijde, že na poruchu učení je to málo, na běžný problém, který se sám spraví, moc. Mně systém průběžného známkování také nevyhovuje, vyhovuje mi se v klidu učit a pak velký test, navíc oba s mužem jsme stresaři (při zkouškách) Takže když to shrnu: - podle paní učitelky máme víc trénovat, uč. je hodná, ale žádné rady se od ní asi nedočkám, spolupráce, pokud budu vědět co chci, té pak ano. - sama vůbec nevím, jak s dcerou efektivně pracovat a nedokážu rozklíčovat, kde je problém Chyby dělá hlavně v tom vynechávání, plete znamínka +- a třeba místo 50 píše 05) Existuje nějaká rychlejší cesta (objednací lhůty), jak zjistit, kde je problém, než PPP (okres Mělník, Praha)? Nejde mi teď ani tak o nějaký výstup směrem ke škole, jako o zjištění problému a efektivní přístup k práci doma. Díky moc
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(2.12.2016 9:02:05) Mám skvělou logopedku, která to umí taky, zjišťovala mi u dětí třeba zkříženou lateralitu, radí mi, jak se se synem připravovat (první třída, velké problémy). Jsme od vás daleko, ale zkusila bych pohledat tímto směrem.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2016 9:54:29) Syn zkříženou lateralitu má ( taky zjistili na logo a v PPP kvůli odkladu) ale absolutně žádný problém s tím nikdy nebyl. Od 1. třídy nikdy jsme neřešili nic, že by ve škole nešlo. ( možná trochu geometrie)Do pětky samé jedničky a pak šel na G. U holky žádný takový problém nikdy nebyl, mluvila výtečně od 2 let v složitých souvětích a s plnou výslovností a s ní se nadřu se školou víc Taky dělal problém přechod přes 10, dlouho používala a někdy i používá prsty, dlouho si fixovala násobilku. Ale co jsem koukala na stránky, jak se projevuje dyskalkulie, tak na ni sedí zhruba menší část příznaků. Takže asi nic. Dvouciferná čísla a číselnou řadu chápala už dřív než jí bylo 5. Nikdy nemá problém správně zařadit číslo i v rámci stovek, tisíců ,počítá zpětně po jednom, po deseti, po stovkách. Takže tuším spíš poruchu pozornosti Jinak na těch stránkách bylo i procvičování - byla tam tabulka pro dyskalkuliky a ta se mi líbila. Nemůžu teď najít ty stránky, snad někdo poradí. A nebo dobrá metoda - třeba do plastové tuby hodíš 10 černých knoflíků a 5 žlutých. Pak vytáhneš 5 žlutých a 1 černý. Kolik zbyde v té zavřené krabičce černých? Atd. Prostě ty barvy fixují v mozku čísla. Ono se toho dá asi i vymyslet hodně. Možná i bez těch stránek. Paní učitelka má pravdu v tom, že je to hodně o procvičování. Alespoň u nás to tak s násobilkou bylo
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2016 10:07:24) Mně osobně přijde nejgeniálnější metoda číselná osa. Na číselné ose je vše jasné a dáno - když odčítáš, pohybuješ se směrem doleva. ať jsi v kladu nebo záporu. Když přičítáš doprava. Já osobně si číselnou osu představovala snaž až někdy do maturity, kdy jsem se učila na maturitu z matiky - třeba ve výrazech, rovnicích, atd...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2016 10:20:26) Asi ve všech učebnicích se sem tam osa mihne. V některých více, v některých méně. Dle mého názoru by mohla být názorně využívána mnohem více. Dcera říkala, že ji nemá ráda, tak jsem se jí to snažila vysvětlit, že není důvod k averzi, že jí to může hodně pomáhat, až se dostanou s počítáním do záporu. Ale nevím, ona je taková sveřepá
|
Alena |
|
(2.12.2016 10:43:37) Tak to dceri nervi, kazdy ma predstavivost jinou a vyhovuje mu neco jineho. Nekde se uci podle osy, nekde donekonecna rozkladaji cisla a vzdycky bude nekdo komu to vadi.Synove jsou vyborni matematici a nikdy osu nepouzivali, beha to kazdemu v hlave jinak, meli kliku ze si sami utvorili system nez se je tosnazil nekdo naucit.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2016 10:53:27) No oni to jaksi měli ve cvičebnicích. Takže dělala ofuky, jaká je to kravina, když tam musí vyplňovat a malovat body a ukazovat ty skoky, když přičítá a odečítá. Takže cpi necpi, stejně to musela dělat, když to měli za úkol doma nebo ve škole. Jen jsem se jí snažila vysvětlit, že to není jen tak, aby měli opruz, ale i proto, aby si uměli něco představit. že to tam není dáno proto, aby jí to znepříjemnilo odpolední čas, ale že jí to může dobudoucna vypomoci.
|
|
|
|
|
|
|
|