kachna_ |
|
(9.1.2018 10:01:30) Díky moc za rady. - po skončení diktátu si nechat znovu nadiktovat první větu je asi dobrá rada do budoucna, ¨zatím jsou pro dceru zjevně diktáty dost těžké a ta poslední věta už naznačuje, že se přestává soustředit. - napodobit styl diktování učitelky si vůbec neumím představit, jak bych udělala. - podle mě připravená je ŠTěpko, vůbec netuším, jak přesně by dcera potřebovala, aby se diktovalo. Všimla jsem si, že doma píše celou větu zpaměti, já to přečtu, ona si jí zapamatuje a napíše celou. To s tou přípravou také není špatná myšlenka.
Když nad tím přemýšlím, tak ona vlastně většinu chyb dělá zpočátku (i v písemce z matiky).
|
TaJ |
|
(9.1.2018 10:20:18) Lenko, tak napodobit styl diktování učitelky by asi neměl být problém...nadiktuješ větu, dcera začne psát a ty mezitím začneš větu pomalu diktovat znovu, jako to dělá ona...ono některé děti mají třeba trochu problém s tím "odfiltrovat" ty vjemy, které nepotřebují, takže je to ruší...tak třeba by se to takhle dalo natrénovat...a nebo se domluvit s učitelkou a najít nějaké přijatelné řešení...
|
štěpka |
|
(9.1.2018 10:56:46) Tino, já se trochu bojím, že nikdy to nebude přijatelné řešení pro všechny. Někdo bude preferovat přečíst jednou celou větu a pak mít klid na její napsání, jiné dítě si větu nemá šanci zapamatovat a potřebuje diktovat po kouskách. Já bych si o tom promluvila s učitelkou, popř. se poptala jiných rodičů, jak to vnímají jejich děti.
|
TaJ |
|
(9.1.2018 12:36:41) Štěpko, jo, to je jasné, že nikdy to nebude vyhovovat všem...tak proto jsem psala buď to zkusit nějak pořešit s učitelkou, jestli by se našlo nějaké řešení schůdné pro obě strany a nebo si prostě dítko bude muset na styl diktování zvyknout - zkusit to doma natrénovat apod...vlastně ani nevím, jakým způsobem diktuje učitelka u syna, musím se zeptat, doma diktáty nepíšeme
|
kachna_ |
|
(9.1.2018 13:39:08) Zkusím se nejdřív spíš zaměřit na to vyhledávání chyb a možná nějakou psychickou přípravu na testy. Třeba bych mohla poprosit paní instruktorku z jógy, aby jí naučila se nadechnout a soustředit na test. Když si vzpomenu na ten test z matiky, tak tam měla chyby vlastně jenom v těch prvních příkladech, tak proto.
|
TaJ |
|
(9.1.2018 14:11:35) Jo, to je dobrý nápad, ať se naučí na začátku se soustředit na test, asi jí chvilku trvá, než se do toho "ponoří" a začne se soustředit...a ať si na konci vždycky všechno po sobě pořádně přečte...řešila jsem tohle u syna, on sice ty věci umí, ale je trochu zbrklý, takže spoustu chyb dělal z nepozornosti...tak jsem mu pořád dokola připomínala, ať si vždycky po sobě všechno v klidu ještě zkontroluje a výsledky byly vidět dost rychle...
|
štěpka |
|
(9.1.2018 14:54:48) Tino... na konci si všechno po sobě přečte... učitelka po závěrečném čtení celého diktátu určitě dětem připomíná, že si mají diktát zkontrolovat. 3/4 třídy si to po sobě ani nepřečte. Udělají tečku za poslední větou a koukají z okna.
U zakladatelky bych to ale podle toho co píše viděla spíš na nedostatečnou soustředěnost na začátku práce. Klidně ji mohou na začátku rušit a rozptylovat jiné děti, které se na ooslední chvíli shání po peru, nestihnou začátek atd. , nemusí to být její vina. Promluvila bych v klidu s učitelkou a poprosila ji, aby na dceru na začátku "koukla", jestli je všechno ok.
|
TaJ |
|
(9.1.2018 15:02:09) Štěpko, to já si umím naprosto představit, jak to asi vypadá, že většina si to po sobě nepřečte apod...syn si třeba často nepřečetl ani pořádně zadání u písemek apod, takže vždycky, když mají něco psát, tak mu ještě ráno u školy připomínám, ať si pořádně to zadání přečte a ať si na konci vždycky všechno zkontroluje...no a jelikož o n je ten typ, co má rád všechno správně a nemá na háku, jak to dopadne, tak to zatím docela dobře funguje...
A s tím soustředěním jsem přesně tohle psala, že jí možná trvá, než se na začátku do toho dostane a nabere to správné soustředění, kdy se nenechá vyrušovat okolím...
|
|
kachna_ |
|
(10.1.2018 8:31:45) chyby se jí hledají špatně, má oslabenou optickou diferenciaci (což cvičíme)
|
štěpka |
|
(10.1.2018 8:50:47) Lenko, určitě máš na to vyhledávání chyb svoje vychytané metody, když to cvičíte. Mně se osvědčilo 1. hledat chyby v textu psaném rukou, 2. dát dítěti do ruky červenou ( připadá si důležitě ), 3. napsat dlouhou větu - třeba Mojemamynkamikazderámochistavíbornousvacnu - a dítě má za úkol co nejrychleji najít a opravit všechny chyby, oddělit slova.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|