24.4.2016 21:04:05 Delete
Re: Regulace ve školství
Báro,
myslím si, že když se vybírá 60 z 250, tak je to rozdíl, než když se vybírá 60 ze 100 nebo ještě méně.
U gymplu, který "hraje na výběrovost", zakládá si na kvalitě a jede hodně na výkon mi přijde přirozenější, že si raději vychová 60 nejlepších páťáků, než aby na jednu stranu měl 30 nejlepších páťáků (z nichž leckteří se od těch v druhé třicítce liší o jednu dvojku na vysvědčení nebo jednu otázku v testu), a pak po devítce nabere skoro všechny, kteří podají přihlášku....jako jo, asi se na gympl po devítce nehlásí o moc jiní žáci, než po pětce, ale už jsou jinde...leckdy jde jen o míru znalostí, ale často jsou prostě zvyklí jinak pracovat, hůř se motivují, ta startovní čára je někde trochu jinde...
Já bych jako ředitel usilující o kvalitu a výběr těch nejlepších, kdybych o tom tedy mohla rozhodovat, volila radši ty dvě třídy osmiletého a jednu třídu čtyřletého, než naopak.
Odpovědět