katka katka |
|
(19.9.2009 8:47:16) ahojky, bavila jsem se už i jinde na tohle téma, ale pořád nemám jasno. mám doma kluka se zájmem o všechny ty fyziky a chemie, ve škole ho to začíná všechno nudit, protože mu většinou nejsou schopni odpovědět (a já samozřejmě taky ne ) Nejdřív jsme chtěli zkusit nějakou menzu, ale pak kluk přišel s nějakýma dopisníma semináři, tak že to zkusí. Teď jsme dostali do ruky ale ještě něco - fyziku v týmu. Našemu Jirkovi se to líbilo, protože chtěl dělat taky něco aktivně a je v tom takový tvůrčí duch, prostě soutěž dětí s těžkýma úlohami, mají přístup i na univerzitu a dělají ty pokusy fakt vážně (někdo tvrdil na nějaké diskuzi, že také to pak můžou publikovat v novinách). Jenže tady nevím, jestli ho tam má přihlásit, protože to vypadá závazně a hlavně jestli to není nějaké "vyčleňování elity", já chci, aby Jirka zůstal takový jaký je a jednoduše nevím, zda něco takového podporovat. Ty dopisní soutěže mi přišly méně "nebezpečné" - http://fykos.mff.cuni.cz a tady ten letáček http://talnet.cz/talnet_new/cs/harmonogram-nafta
děkuji vám káťa
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.9.2009 9:04:42) to, že je chytrý a má jiný zájmy než vrstevníci ho už stejně vyčleňuje, to není žádná elita, to jsou v normální škole nešťastní lidi každý problémový žáček má individuál a taky se tím nijak nevyčleňuje a nevzniká nějaký opak elity, tak proč by se ti chytří měli pořád přizpůsobovat? a jestli chceš, aby mu zájem o učení zůstal, aby se nezačal nudit a aby se nepřestal učit, tak ho podporuj jakkoliv, al ehlavně ho podporuj a jestli chceš znát někoho dalšího, kdo má děti s podobnýmy zájmy, tak mrkni sem http://diskuse.dama.cz/diskuse.php?d=17644
|
Kohnova | •
|
(19.9.2009 12:04:30) On ve skole muze dostat individual uplne stejne jako treba deti s SPU. Takovy "individual pro mimoradnou nadanost". Vetsina skol se honosi tim, ze venuje peci nadanym detem, nekde to i zkouseji delat, podle toho, jaka je skola, kam synek chodi, bych se mozna zkusila poptat. Existuji fyzikalni, chemicke olympiady a co si pamatuju, mivaly dobrou uroven, pokud se neco nezmenilo. Jinak holt, bohuzel, z pate tridy hned lifrovat ze zakladky pryc treti kosmickou. Pokud by nahodou skola uz ted vytvarela ovzdusi, ze je "divny", presadila bych ho hned.
|
perdita |
|
(19.9.2009 13:21:25) Kohnová, já myslím, že rodiče s nadanými dětmi IVP zdají, teda aspoň doufám Myslíš vážně, že víceletý gympl je tak úžasné řešení? Nehádám se! My teda toto řešení volíme, ale zároveň si uvědomujeme, že ty rozumné, smysluplné věci se učí synátor doma a do školy chodí se něco málo naučit a hodně se sociálně zapojit, ale bojím se, že na gymplu může být hodně nesmyslného biflování, takže by odpadla ta domácí "výuka" a vlastně i ta sociální stránka....
|
Kohnova | •
|
(19.9.2009 17:37:25) No, ja tenhle nazor nesdilim. Ale kdybych ho mela, asi by mi branil dat dite na gympl, protoze tam se stane (ve tvych ocich) presne to, ceho se obavas. Vic volneho casu a mene "zbytecneho biflovani" je tutove na zakladce. Socializace je jedna z funkci skoly, to urcite ano, ale pokud by to bylo jak rikas, je delsi nez petileta skola zbytecna. Ja bych i pro to, v urcitem kontextu (ktery ted neni a tezko nekdy bude) byla. Mnohem lepsi, nez povinna skolni dochazka, by bylo ustavou dane pravo na vzdelani a kdyz uz povinna dochazka, tak max. tech pet let. Socializovat se jde i na jinych mistech nez ve skole. Treba ve sportovnich klubech a tak..
|
|
|
|
|
Hanele1 |
|
(19.9.2009 10:42:20) ... aby zůstal takový jaký je ... ? Vždyť je to dítě, to nezůstane takové jaké je ... Když má výrazný zájem, je třeba jej podporovat. Tyhle děti většinou zase někde mají "méně" ... Rozhodně není dobré, aby zjistil, že ve škole je nuda. Ten svůj zájem si musí někde realizovat a pokud na to má opravdový talent, je třeba ho v tom maximálně podporovat. Ale to už se opakuju ...
|
|
ronniev |
|
(19.9.2009 21:37:19) Káťo, nevím, kolik synovi je - zda jsou ty debaty o osmiletém gymplu vůbec relevantní, protože soutěže, na které uvádíš odkazy, jsou určené primárně (někde výslovně) pro středoškoláky, míněno od patnácti výš. Jestli je tvůj syn mladší a přesto je schopen je řešit, tak nějaké "vyčleňování" vůbec neřeš, ten už je vyčleněný až dost Mám doma taky jednoho takového, zrovna nastoupil do hodně výběrové primy a je tam zatím absolutně nadšený, protože je to třída plná podobných "nerdů", jako je on. Jinak Dětské menzy bych se nebála, přinejmenším je to společnost podobně "postižených" a mají tam dost přehled, co se kde pro nadané děti dělá. A že se syn vyčlení - to je snad jen dobře. Taky mi to chvilku trvalo, ale už jsem se snad zbavila toho obecně zakořeněného pocitu, že vyčnívat je špatně, a přestala jsem svého FBI (fakt beznadějného intelektuála) nutit dělat, co ho nebaví, jen proto, že "by měl".
|
perdita |
|
(19.9.2009 21:55:18) Ahoj Milado, no já na ty odkazy koukla a podle výsledkové listiny z jednoho z nich: http://fykos.mff.cuni.cz jsou to samí studenti gymnázia, ovšem možná se jedná o studenty víceletého gymnázia?? že by to byli děcka pod 15 let Každopádně jsou to zajímavé odkazy a za nějaký ten rok se mohou hodit.
|
|
ronniev |
|
(19.9.2009 23:17:12) No, já na to právě koukala (mám podobný případ doma) a je tam uvedeno: Komu je určen FYKOS? Všem zájemcům o fyziku ze všech ročníků a typů středních škol (což by tedy mohlo být i pro víceletá gymnázia), ale dál se píše: Řešitelé jsou rozděleni do čtyř kategorií podle roku maturity. Např. ti, kdo maturují tento školní rok, patří do kategorie čtvrtých ročníků (takže třeba maturita 2017 tam asi nebude) U toho týmového soutěžení jsem nenašla žádné propozice, ale v jedné části se tam píše o "týmech ze středních škol".
|
|
|
|