Špendlík |
|
(26.3.2010 18:30:25) Teď jsem dočetla příspěvky pod k diskuzi o hyperaktivním klukovi, co napadl učitelku. Některé příspěvky mě zvedají ze židle. Především mi vadí přístup některých lidí k integraci. Zazněly tam názory, že problémové děti, děti s diagnózou by měly jít do zvláštní školy atp. A tak se ptám co byste dělali s dětmi které se například dopouštějí šikany? Většinou se totiž jedná o děti zdravé, z běžných rodin třeba i s dobrým prospěchem. Rozdíl mezi touto agresivitou a agresivitou onoho hyperaktivního kluka je propastný. Šikanující totiž ubližuje s touhou a cílem způsobit někomu bolest, ponížit ho, opakovaně, což onoho kluka ani nenapadlo. A ještě jeden vzkaz pro lidi, kteří takhle odsuzují ty, kteří se nenarodili zdraví nebo jsou "jiní" a nejraději by je odsunuli do nějakých ústavů. Měli by si totiž uvědomit, že není žádná jejich zásluha, že mají zdravé děti. Prostě mají jen štěstí, že se jim narodilo zdravé dítě a měli by za to být vděční. Mít dítě je jako loterie, nikdy nevíte jaká kombinace čísel vyjde. Nikdo nemá jistotu.
|
Ananta |
|
(26.3.2010 18:36:10) Já myslím, že tam jde spíš o tu hranici, které dítě ještě je schopné integrace a které už ne. Tak aby to bylo dobré pro něj a únosné pro dětský kolektiv s "normálními" dětmi.
|
remus |
|
(26.3.2010 18:46:07) Přesně tak, napsala jsi to perfektně, jen jde o to, kde ts hranice je, měla jsem v práci děti, které napadaly a opravdu to bylo hrozné, to, že některé děti jsou schopné šikany, je věcí výchovy, tam by se na prvním místě měly zamyslet rodiče.
|
|
sarmi |
|
(26.3.2010 18:46:25) ano, a taky o to, aby verejnost prestala zvlastni skoly vnimat jako to posledni, nejhorsi reseni :-(..
|
|
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(26.3.2010 18:41:21) Podle mně se musí pracovat s každou agresivitou. Kluk, který je hyperaktivní, to nemůže mít jako omluvu, že může zbít kohokoliv a jiný kluk taky nemůže nikoho jen tak trápit. K předšlému dotazu: nejde nikoho jen tak hodnotit. Zajímavé mi ale přijde, že děti jsou na straně toho kluka, my jsme měli spíš tendenci se postavit na stranu učitelky, protože podobný kluk nám "pil krev" všem. Takže to asi až tak problematický žák není. Jinak můj příspěvek k předešlé diskuzi. Můj starší syn je bez nějakých vnější známek poškození zpozděný zhruba o rok, takže ze tří na dva a opravdu nevím, jak to bude až půjde do školy. Doufám, že to zvládneme. Ano, mít zdravé dítě, není žádná zásluha, je to milost.
|
|
Ecim |
|
(26.3.2010 18:42:06) "Měli by si totiž uvědomit, že není žádná jejich zásluha, že mají zdravé děti. Prostě mají jen štěstí, že se jim narodilo zdravé dítě a měli by za to být vděční."
Špendlíku, potlesk. Krásně a chytře napsáno.
Ad integrace: Kdyby měly být všechny děti s poruchami odsunuté do zvláštní školy, tak bude zvláštní škola praskat ve švech a v "normální" škole bude jen málo dětí, protože různých poruch je spousta. A já znám hodně lidí s poruchami, kteří by ve zvláštní škole neměli co dělat, protože tam nepatří. A bohudík tam ani nejsou.
A s tou šikanou - určitě to chce aktivní přístup učitelů i dalších lidí, kteří o šikaně vědí. Takové děti bych nejspíš posílala na nějaká povinná sezení k psychologům nebo tak něco.
|
Ecim |
|
(26.3.2010 18:44:18) P.S.Tamtu diskusi jsem nečetla, šlo mi čistě o to vyjádřit se ke Tvému příspěvku. Jinak souhlasím s Anantou. Musí se hledat vhodné řešení pro to dítě i pro ostatní.
|
|
|
sarmi |
|
(26.3.2010 18:43:33) spendliku, o te zvs jsem se vyjadrila ja a musim te vyvezt z omylu - zvlastni skola neni "ustav". a opravdu si myslim, ze (i kdyz o tom vim houby, z jednoho vyjadreni nactlileteho spoluzaka...) pro tohoto kluka by to bylo ku prospechu. pred rodicovskou jsem ucila 5let na zvs a je mi fakt lito, ze porad pretrvava pocit, ze tento typ skoly je neco fuj :-(. ve tride je mene deti, ucitelky jsou pripravene na to, ze deti jsou proste jine a delaji vse pro to, aby se tam detem libilo a vzdelavani bylo k necemu. chapu tebe z pozice laika, ale zkus si neco o zvs zjistit a pak treba zmenis nazor. integrace neni spasonosna. je jen pro urcity typ deti. a opet to nemyslim v negativnim smyslu. naopak.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(26.3.2010 18:47:06) Potíž je (teda pokud to není zastaralá informace), že studium na zvš neudělá ukončené základní vzdělání a pak se člověk už těžko dostane někam dál, proto je asi nejlepší, když má dítě možnost být na normální základce, každopádně by si tam s ním ale měli umět poradit. Proto bych stála za učitelkou a agresi postihovala a kluka se snažila vést k nějaké práci s hněvem, jinak narazí všude.
|
remus |
|
(26.3.2010 18:48:22) To je minulost, dnes se děti můžou hlásit kam chtějí.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(26.3.2010 19:51:24) Tinus, teoreticky ano, ale já se např. pracovně setkala s holčinou, která chodila do zvš (protože byla v dětském domově a tam to pro ně bylo jednodušší), pak se dostala do pěstounský rodiny, nastoupila na učňák a krom toho, že se musí učit to, co ostatní (což by pro ni bylo tak akorát, aby zvládala), tak ještě musí dohánět to, co v osnovách zvš chybělo. Je tudíž pod celkem slušným tlakem, kterej by dal zabrat i dítěti bez handicapu, jakým je ústavní výchova...
|
|
|
sarmi |
|
(26.3.2010 18:50:21) ano, to je prave zastarala informace. zak, ktery dostuduje zvs ma moznost jit studovat i na ,stredni skolu, pokud na to ma vysledky..
|
|
|
remus |
|
(26.3.2010 18:47:30) Přesně tak a nejmenuje se už také ZVŠ, ale Speciální, teta tam učí.
|
sarmi |
|
(26.3.2010 18:51:42) ano, ty nazvy se porad meni. my jsme byli zvlasni, pak specialni, ted by se vsechny mely jmenovat zakladni (s dodatkem).
|
|
|
Špendlík |
|
(26.3.2010 18:56:08) Sarmi, já nenarážela na tebe. Ústavem jsem myslela obecně jakékoliv zařízení. Navíc si nejsem jistá, jestli speciální škola by nebyla pro dítě s normální inteligencí cestou do pekel. Chceme ho naučit žít mezi ostatními lidmi. Když začne ve Speciální škole tak mu to moc nepomůže. Mám za to, že speciální škola je pro děti které jsou hůře vzdělavatelné.
|
sarmi |
|
(26.3.2010 18:59:02) ja to neberu osobne. zvs je pro deti, ktere z "nejakeho" duvodu nezvladnou osnovy zs, to je fakt. proto je tezke podle jedne vety, ktera tady padla delat zavery. nevime, jak zvlada ucivo atd. pokud ma asistentku tak tam urcite poruchy uceni budou, coz automaticky neznamena zarazeni na zvs, ale zrejme toho u nej bude vice - napr. ta agresivita a impulzivni chovani. no, tezko soudit po netu
|
|
irlev |
|
(26.3.2010 19:00:57) Špendlíku, tak černé to není - Speciální škola mnohde existuje v rámci klasické ZŠ a pak je již jen na učitelích, rodičích a žácích, aby našli společné programy a možnosti otevření "hranic".
Ona integrace je velmi citlivá věc, souhlasím se Sarmi a Anantou (omlouvám se, pokud jsem někoho, kdo se v podobném duchu vyjadřoval, zapomněla) - integrace má být přínosem pro obě strany, pro všechny strany.
Ve zmiňované diskuzi jde o nezvládnutou integraci, integrace není o omluvách chování, je o tom, že se všichni naučí projevy speciálních potřeb dotyčného přijímat a pracovat s nimi. Omlouvat agresi úlevou z PPP je nepochopení principu. Agrese se musí zpracovávat a minimalizovat vždy.
|
sarmi |
|
(26.3.2010 19:05:29) no prave. nektere zs (a opravdu myslim jen nektere) si na tzv. integraci honi ego, zni to dobre. ale to dulezite, jako je napr. kvalitni proskoleny personal jaksi pokulhava.
|
irlev |
|
(26.3.2010 19:07:22) To je bohužel pravda.
|
|
|
Špendlík |
|
(26.3.2010 19:38:35) Majo souhlasím. Všechno je prostě o lidech. Proto jsem tu diskuzi založila, jako zamyšlení. I když změnili název. Souhlasím s tím, že integrace musí mít své hranice a nemůže být za každou cenu. Jen chci, aby lidi, co šmahem vyřazují každého kdo se liší z většinové společnosti, si uvědomili, že stačí málo a můžou být na druhé straně. A k tomu stačí nehoda na školním výletě.
|
irlev |
|
(26.3.2010 19:41:48) Špendlíku, zatím jsem se poučila tak, že kdo pokoru nemá, vyprávěním ostatních jí nezíská, bohužel.
|
|
|
|
Ananta |
|
(26.3.2010 19:33:47) Speciální školy jsou různého typu. Pro smyslové postižení, mentální postižení, poruchy autistického spektra, kombinované vady, tělesné postižení a pro děti s poruchami chování. Nemusí to mít s inteligencí nic společného . Jen potřebují speciální přístup, pomůcky...
|
|
|
Grainne |
|
(26.3.2010 19:02:49) sarmi, speciální a praktické školy považuju v této podobě za nejhorší vizitku školského systému u nás. Je mi líto, ale ani osobní účast v tom procesu můj názor na ně nezměnila a nezmění. Ty vznikly pro pohodlí méně schopných učitelů a jsou zneužívány právě k odsunu nepohodlných dětí. Jsem ráda, že se konečně objevují hlasy, které tento můj názor potvrzují a ztotožňují se s ním. Speciální, praktické, zvláštní školy - proč ne, ale je nutné změnit celý systém integrace a teprve poté je možné znovu zvážit jejich přínos. V této podobě je nevalný a má velký podíl na další problematice, právě na tyto školy přímo napojený.
|
sarmi |
|
(26.3.2010 19:06:43) grainne, k tomu uvodu nemam co rict... ten konec zni fakt dobre, co s tim udelame??
|
|
sarmi |
|
(26.3.2010 19:08:59) jen pro predstavu - ve tride (i kdyby s deseti!!!) s dvaceti detmi zdravymi dalsich X deti integrovanych s problemem, ktere potrebuji asistenta. tohle by ti vyhovovalo vice?
|
|
|
|
Čekatel na smazání |
|
(26.3.2010 18:47:36) S tím štěstím je to pravda tak napůl. Všude fungují geny a tak při "mixování" nového dítěte i toto hraje roly. Takže případně nemoci a indispozice k tomu nahrávají a převažují štěstí zrovna na tu horší stranu. Ale zase ptejte se partnera jestli v rodině nejsou nějaké nemoci nebo poruchy že....
|
If & 3♥ |
|
(26.3.2010 19:41:25) Michale tak nám se asi namixovaly geny od sousedů.. jinak to nevidím Ani v jedné z našich rodin kam paměť sahá nemá a neměl takovou poruchu jako má náš Jakub... a ta integrace jeho "postižení" je náročná i v rámci vlastní rodiny!!! Natož v rámci společnosti jako celku.. a to nás ten boj s ignorancí takových chytrolínů jací se ukázali ve zmiňované diskuzi nás teprv čeká a už teď z toho mám osypky
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(26.3.2010 20:09:46) Michale, já Ti nevim, jsem z těch, kteří mají handicapované dítě, aniž by to mělo po kom zdědit (a partnera bych se klidně ptát mohla - chodili jsme spolu před narozením prvního syna 8 let, už jsme znali část svých příbuzných i něco o genech - manžel má židovské předky a historie jejich rodiny mě zajímala).
Stýkám se s celou řadou rodičů handicapovaných dětí a nikdo z nich nemá stejnou diagnózu jako jeho dítě (čimž neříkám, že takoví lidé nejsou, jen že jich je málo).
A jestli se nepletu, většina z celkové sumy postižení je získaná, nikoli vrozená.
|
|
& |
|
(27.3.2010 14:19:45) Michale,
ja s tebou souhlasim, ze hodne veci gentickych. Az v synove roce objevili co ma presne za genetickou vadu a ze ja jsem jeji prenasec. Do te doby jsem si myslela, ze je spis chyba na strane manzela. Jeho bracha mel rostep patra, jeho stejda taky.. U brachy bych rekla, ze ma bud bud PAS nebo ADHD. Ale tekrat se to nezkoumalo. Na konec prisli na to ze chyba je na me strane. Kde by mne napadlo, ze budu prenaces nejake vady, kterou ma se mnou 144 lidi na celem svete. Ono jich je asi nespocetne vic, ale ti nejsou podchyceni. Takze se to u nas prenasi jenom po zenske linii.. Tak ti dojde proc se u nas v rode rodi jenom holcicky.. Zrovna z tyhle strany rodiny bych nejaky problem necekala ani v nejmesim. To je proste blbej pech...
Syn chodi do specilaky, a jsem rada. Uricte by integrace za idelanich podminek byla nejlepsi. Ja mu ty idealni podminky nejsem schopna zajistit.
|
|
|
Tvoje horší já |
|
(26.3.2010 19:10:35) Šikana je závažný problém. Ale myslím si, že řešitelný, pokud se tedy odhalí. Šikanující se většinou dají usměrnit. Ale žák, který fyzicky napadne v afektu učitele? A ještě k tomu naprosto bezdůvodně? Není nebezpečný svému okolí? Nemůže příště někoho vážně zranit nebo i zabít?
|
sarmi |
|
(26.3.2010 19:14:45) jani, ale on ten duvod mel, i kdyz to logicky nemusime chapat, samozrejme. a ano, muze byt nebezpecny, pokud nema prilehavou medikaci, psychologickou pomoc atd.. ale fakt o tom vime minimum.
|
|
Špendlík |
|
(26.3.2010 22:25:42) Jani ono to s tou šikanou právě není tak jednoduché. Za prvé se o ní musíš dozvědět. Za druhé se musíš dozvědět včas. Pokud jde o hodně pokročilou šikanu, pak už často není řešení. Tam jde totiž o celý kolektiv, celou třídu, která o šikaně ví a dokonce ji i schvaluje a považuje za oprávněnou. V kolektivu vznikne takové patologické myšlení, které je potřeba změnit a to taky není jednoduché. Nestačí agresora klepnout přes prsty, tím se to nevyřeší. Jediný účinek bude, že si bude dávat větší pozor a šikana bude skrytá. Navíc jsou různé druhy šikany. A šikana bývá pro oběť často destruktivní a může končit i sebevraždou. A navíc, co si myslíš o někom, kdo šikanuje, dělá mu radost ubližovat jinému, ponižovat ho? Jak je takový člověk nebezpečný pro společnost? Já myslím, že dost. Ale mluví normálně, chová se normálně, učí se normálně. Prostě vypadají jako normální lidi. Jen charakter má postižený.
|
|
|
Teraza Horáková |
|
(26.3.2010 19:38:36) Špendlíku, to chce klid. Vážně. Držím palce, aby sis ho v duši zachovala, to je stejné jako u romských apod. témat. Dvě nesmiřitelné skupiny, kde jedna stojí za svým a druhá ví jaké to je (občas i třetí, která to tuší nebo má dar empatie). Jinak jsem proti. Domnívám se, že jakákoliv agresivita je malér hodný řešení ale hyperaktivitu bych do toho fakt nemotala.
|
Teraza Horáková |
|
(26.3.2010 19:39:47) jo, dneska jsem trochu tatarská. Jsem proti neintegrovat ) Tudíž pro společné soužití a ovlivňování se... je už to jasné? Omlouvám se, jsem unavená.
|
|
Špendlík |
|
(26.3.2010 22:12:56) Terezo, já jsem v klidu . Jen jsem měla potřebu to napsat. Díky za podporu .
|
|
|
Gora |
|
(27.3.2010 8:02:44) Taky ten názor, že děti s nějakou diagnozou by měly jít do zvláštní školy nemám ráda. Mně se už taky párkrát ptali, jestli syn bude chodit do normální školy, když je hyperkativní, a jestli mu nedáme odklad, když už ho chceme dát do normální a podobně. Absolutně to nechápu, má poruchu soustředěnosti, když budeme spolupracovat s psycholožkou a s třídní učitelkou, tak nevidím problém. Navíc má IQ vyšší než jeho vrstevníci, tak ho přece nestrčíme do zvlášní školy, jen kvůli tomu, že nevydrží sedět se založenýma rukama v klidu. Takovéto to zjednodušování, má nějakou - jakoukoli poruchu, do normální školy nepatří, nechápu.
|
|
|