zdenka2 |
|
(24.9.2010 22:07:54) Chtěla bych se vás zeptat, jak se učíte s prvňákem matiku? Mám syna- 6let, moc mu to neleze do hlavy. Přijde mi, že to napovažuje za důležité si pamatovat čísla atd. Jinak je to chytrý kluk, umí se soustředit, je klidný, někdy až moc hodný... vychovaný, neodsekává....Myslím, že jsme docela přísná. Chodí za mnou s opsanými texty z knih a magnetek od jogutů, ale ta matika.... Opakuji to s ním,ale druhý den to zas neví. Nemáte někdo nějakou metodu učení, která je vhodná pro děti?
|
Míša+1 |
|
(24.9.2010 22:15:15) Vidíš,dnes jsem se učila zrovna s dcerou - 7 let(1.třída) matiku...zrovna se učí "zobáčky" ...poznávat menší a větší čísla a mezi to napsat ten zobáček. Tyhle lehké začátky ji jdou dobře,spíš má problém s grafomotorikou,takže největší problém u nás je napsat ty zobáčky. Co třeba motivace formou odměny?...sladkosti atd.. Co se učí v matice syn?
|
lipoo |
|
(24.9.2010 22:16:39) máme to stjené jako u Míši....též psaní je děs a zobáčky prostě nebyl schopen pomalu udělat...teď je teda už ve druhé,ale problém mám pořád
|
Míša+1 |
|
(24.9.2010 22:21:50) Dcera si vyznačí do okýnka body-tečky ...a pak je schopna ty zobáčky vytvořit...jinak ne.
|
Federika |
|
(24.9.2010 22:22:53) ježiši,jaký zobáčky,jaký okýnka???
|
lipoo |
|
(24.9.2010 22:23:32) menší a větší < >
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:25:07) Aha, tak to jsem teď vystřihovala a podepisovala a vkládala do pořadače na číslice Pokud chcete někdo cvičit grafomotoriku, tak opravdu ty Šimonovy pracovní listy jsou na tohle super!
|
|
Míša+1 |
|
(24.9.2010 22:26:00) ..ták ..ták ... jako by jsme to někdy v životě k něčemu potřebovali
|
|
Federika |
|
(24.9.2010 22:27:12) aha!! Zerat, já ho jen musím ten úkol zahnat dělat, ale většinou to namázne těsně před večeří, já to pak jen zkouknu, nikdy to nedělá s e mnou..Ani David nedělal úkoly se mnou, vždycky sám,u svýho stolu v pokoji...
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:28:31) Federiko, já u ní taky nestojím příp. nesedím. Od toho má svůj pracovní stůl... ale prostě než jde dělat úkol na ostro z grafomotoriky, tak první musí nanečisto a chce-li gumovat, tak musím stát u ní - přinesla ze školy matematiku s progumovanou dírou
|
Federika |
|
(24.9.2010 22:29:19) aha,tak to já bych s nějakým nanečisto neuspěla...
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:30:55) Njn v tomhle jsem neústupná a ona tak moc prahne po 1 a nebo příp. po 1*, že to ráda nanečisto nacvičí Horší je to teď s flétnou, trénovaní foukání, dýchání bere za největší trest v životě a udržet ji u trénování to člověk vyčerpá všechny motivace a jsme z toho pak unavení víc než ona
|
Míša+1 |
|
(24.9.2010 22:32:52) A proč ji do flétny nutíte,když ji to nebaví?.
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:38:06) Míšo, ji to nebaví jenom proto, že vloni ve školce je místní jedna hudební škola naučila nebo spíš neučila vůbec dýchat, foukat a jediné co dělali tak jim zvedali sebevědomí. Holka flétnu vloni milovala. Letos šla do LŠU a zjistila, že vlastně neumí absolutně nic. Přijde jako frajerka do LŠU, strejda(shoda náhod, že ji učí známí) sedne k piánu začne hrát a naše holka začne,- on ji zastaví, že špatně dýchá a ona se urazí... Doma musí skutečně trénovat, aby člověka, který ji učí nezdržovala a další věc je to, že na flétnu chtěla chodit ona a my nezaplatíme 1700 Kč na to, aby po první hodině řekla, já tam chodit nechci... Mmch chodí tam s ní 3 holčičky od ní ze třídy, které vloni chodily do Yamahy a jsou na tom prý úplně stejně. Věříme, že jak zase začne hrát, tak ji to pohltí stejně jako vloni a jen poznámka pod čarou má levou ruku po těžkém úrazu, dvounásobné operaci a je víc než žádoucí, aby na flétnu cvičila a rozhýbala prsty, které původně byly úplně bez citu a hýbali se jak samy chtěly...
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:39:31) prosím přehlížejte hrubky
|
|
Míša+1 |
|
(24.9.2010 22:43:35) Tak snad ji to zase začne bavit a přeji rychlé uzdravení packy.
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:46:14) Míšo, díky. Zatím to vypadá s rukou víc než dobře, tak snad z toho úrazu nebudou žádné trvalé následky!
|
|
|
huhu, holky03+05+11, kluk09 |
|
(25.9.2010 9:29:14) zerat, soucitim s tebou. Holka se naucila behem prazdnin hrat na fletnu. Sama, trochu jsem ji korigovala a naucila noty. Dokaze hrat primo z not i nezname melodie v rozmezi C"-F"". Tak jsem ji ted prihlasila na fletnu. A ona je chudak v soku, ze se uci dychat a drzet fletnu spravne (za tech 20 let doba porkocila a fletna uz se proste drzi jinak nez jsem se ucila ja).
Jeste chci zkusit mistni cosi jako DDM, tam to snad nebudou brat tak vazne a budou vic hrat...Ja chapu, ze teorie a dychani je potreba, ale snad by to nemuselo byt nosne, zvlast kdyz nechci mit virtuoza, ale aby hrala pro radost. Ja prestala do LSU chodit pac me po 2 letech nekonecne etudy prestaly bavit..
|
|
|
|
|
|
Míša+1 |
|
(24.9.2010 22:38:50) My taky musíme často nanečisto .. prostě grafomotorika je u nás horor,ale lepší se.
|
|
Federika |
|
(24.9.2010 22:40:55) Denis má denně úkol z češtiny, dolnit nějaý písmena do slov, něco napsat, něco vybarvit, dopnit tajenku, naučit se básničku,většinou záležitost na pár minut..Pak matiku, cosi spojit, cosi sečíst, taky chvilka..A pak denně četní těch anglicých textů, to je teda ta na deset minut určitě...Něco nanečisto si nedovedu představit...
|
lipoo |
|
(24.9.2010 22:44:36) federiko-jak anglickou a českou?on dělá dvě třídy najednou?
|
Federika |
|
(24.9.2010 22:52:35) jo, chodí na českobritskou školu , vyučování mají denně do 15.30, pak kroužky. Dopoledne mají českej proram, lasiku, i prvouku a tak a odpoledne mají celej britskej program,včetně anglický matematiky, nějakých pavěd, informatiky a tak.
|
lipoo |
|
(24.9.2010 22:56:20) federiko-ty jo,tak to je zápřeh
|
Federika |
|
(24.9.2010 22:59:53) jo, musela jsem mít kvůli tomu extra povolení z PPP Ale oni to tamdělají hezky,nesedí pořád v lavicíh,chodí ven a když třeba učitela vidí,že mají dost, všechno přeruší a jdou si hrát na hřiště..Navíc je jich jen sedm na českej program, plus jeden Portugalec a tři Irové na ten anglickej..Takže docela pohoda a dneska mě překvapil, s tím čtením, zítra ráno odjíždíme ke tchyni,ach jo-a o si tambere všechny ty anglický knížky,že bude Omě číst... Ta bude jistě nadšením bez sebe...
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:42:04) Danielo, chviličku. Dýl cvičí na flétnu než píše úkoly tím chci říct, že úkol je opravdu záležitost pár minut. Ono nejsem tyran, abych ji hodiny držela u grafomotoriky. Prostě si nanečisto udělá pár vlnovek nebo kosočtverečků či co vlastně cvičí a jde psát na čisto. Tak nějak si myslím, že jí to jedno cvičení navíc neuškodí
|
lipoo |
|
(24.9.2010 22:44:21) tak my píšem "naostro" a to je drápal-a jen posledně nám to zabralo hodinu-a to fakt jen dělal úkol-bez přestávky...úkol,něco dodělat co nestihl ve škole a opravit diktát-tudíž celý znovu-naštěstí to není denně
|
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:23:42) Federiko taky nevím o čem je řeč
|
|
|
|
|
zerat |
|
(24.9.2010 22:23:06) Dcera má 7 let a je taky prvňák. Mě přijde, že se ještě pořádně ani doma neučíme nebo to jde holce samo Do teď psávala úkoly úplně sama a jen přinesla podepsat a až tento týden od středy ji hlídáme, aby první nanečisto to či ono natrénovala v Šimonových pracovních listech (grafomotorická cvičení) a pak teprve dělala úkol, protože jeden úkol jsme museli komplet přegumovat, páč kosočtverečky jí teda fakt nešly U nás funguje učit se hned po příchodu ze školy, později je na zabití a nejde jí to Možná vyladit vychytat čas, kdy bude klukovi hlava líp myslet
|
|
|