| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Máte systém či učební plán nejen v domácí škole?

 Celkem 18 názorů.
 žanika 


Téma: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(4.1.2011 20:47:03)
Tak mne napadlo se ještě zeptat, zda máte ve svém vyučovaní a nejen v tom předem naplánovaný systém či učební plán. Já vím, že jsme se již o tom bavili, že není nějakého nic stanoveného, ale zda to máte třeba nějak samy v hlavě, že tohle a tohle, tehdy a tehdy, nebo na papíře - zda se připravujete na každý den, co budete dělat a kdy. nebo prostě otevřete knihu a teprve zjistíte, co máte učit.... čtu si právě tento článek, tak hledám odpověď i u vás:-)
http://www.crosswalk.com/homeschool/1459093/
 Katka +3 


Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(4.1.2011 20:50:53)
Já měla ve velkém bloku rámcově načrtnuté, co v kterém měsíci bych měla stihnout, a stejně jsem to potom za pochodu různě prohazovala a upravovala, ale bylo to fajn pro přehled, jestli stíhám.
 žanika 


Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(4.1.2011 20:57:44)
Katko, Žluťásku a vy všichni - třeba mi tak pomůžete vyřešit tu velkou neznámou v mé hlavě - mít či nemít rozvrhy a plány apod.
 žanika 


Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(4.1.2011 21:05:59)
Jak to mám já? Nástřel, jak řekla Helča, že se prostě máme vzdělávat, záleží na kvalitě a ne kvantitě. Jak nám prostě učebnice ukáže, nebo co mne zrovna v hlavě napadne, o co děti projevují poslední dobou zájem (to jako ne třeba matika a čeština:-). A teď to pořád zvažuji a zvažuji a zvažuji, že i když mi to tak vyhovuje, jestli by to ještě nemohlo být lepší.... Asi to musím zkusit, vytvořit nějaký krátkodobý plán apod. Jenže když člověk musí dělat ještě tolik různých věcí a záležitostí, že je potřeba být flexibilní a mne děsí, že se pak budu trápit nad tím, že jsem si něco nesplnila. Hm. to já jen tak, prehodnocuji, přemýšlím apod.... Tak jsem vás do toho trochu zapojila.
 žanika 


Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(5.1.2011 7:37:02)
Samozřejmě, že předmětovou pravidelnost máme, nebo časovou. Jedná se mi spíše o ty dlouhodobé plány. Takže bych to řekla, že celkově i v domácnosti máme zajetý systém, stejně jako ve škole. Ale prostě rámcově, že se má odehrávat snídaně (ale až krátce předtím přemýšlím co bude obsahovat), že se má odehrávat matematika (ale ne, co přesně to bude za týden v pondělí).... Prostě mne fakt zajímá, jak to můžete odhadnout, že víte, že vašemu dítěti násobilka třemi půjde rychleji než čtyřmi, tak na něco dám dvě hodiny a na něco čtyři apod. Všímám si, že je to jiné u vyučování první třídy než druhé. školními osnovami jsem se od začátku řídit naprosto nemohla, protože se učíme naprosto v jiných časových dimenzích apod. Takže v podstatě totálně nemám děti s kým srovnat. To nám samozřejmě nevadí a spíše vyhovuje.
 Amazonka 4D 


Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(5.1.2011 8:39:03)
Vzhledem k tomu, že plánuju malotřídku, tak se rozhodně nebudeme (ani nemůžeme) držet ŠVP. Plány budu dělat individuální, taky inspirované "Rovinou", a to asi měsíční (roční jen velmi zhruba).
Přípravu určitě v angličtině a dějepisu, ostatní bych měla zvládnou "z voleje". Aspoň zatím :)

Celkem se dá říct, že nějaké striktní plány by mě hrozně vadily a omezovaly. Přínos DŠ vidím právě v tom, že můžu probírat to, co se "mi hodí", a třeba se vrátit k tomu, na co se nedostalo. Navíc budu mít 3 žáky rok od sebe, takže je jasné, že se budou učit od sebe, a a tak budou plány (kdyby byly) tvrdě bourat.
 Mia 
  • 

Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(4.1.2011 21:59:17)
Žaniko, ale jestli ti dosud vyhovovalo neplánovat ... pravda se dvěmi už je to víc práce, ale myslím, že na žádné podrobnosti vy asi nebudete :-)
 žanika 


Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(4.1.2011 21:02:30)
Já psala tu otázku..... Tak ještě mi nějak víc odpověz, Žluťásku, i vy ostatní:-) Díky
 Helča + J+V+M 


Re: Máte systém či učební plán nejen v Dš? 

(4.1.2011 21:01:46)
My ještě nejedeme domškolu. Ale kamarádka, co učí již 3.dítko , tak doma měla porůznu rozvěšené "plány", co a kdy přibližně probírat. A druhá kamarádka, co teď začínala, tak si také "tématické" měsíční plány dělala.
Pro sebe si říkám, že až to na nás přijde, že se kouknu, jak mají nastavený Školní Vzdělávací plán naší kmenové školy (event.porovnám s jinými školami), co v kterém ročníku by teoret.měli zvládnout (probrat, naučit), porovnám s dítětem a alespoň orientačně roztřídím, seřadím a promyslím. Mám ráda, když mám nějaký nástřel - i když se jím pak třeba přesně neřídím.
 Mia 
  • 

Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(4.1.2011 21:32:55)
Žaniko,

já jsem tedy zatím ve stádiu plánování, ale rámcový plán dělat budu, já jsem v životě hodně intuitivní a tak potřebuju nějakou záchtnou síť. Hlavně dělávám věci až na poslední chvíli a to mu nechci předat a s první třídou je to hodně o grafomotorice/psaní a tam je myslím častá pravidelnost nenahraditelná ... takže počítám, že vytvořím s cca měsíčním členěním plůtky a v nich budu svobodně intuitivně živelná:-)
 Helča + J+V+M 


Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(5.1.2011 13:38:04)
Děvčata, až se děsím. Jeník je hodně zvědavý a zvídavý, ale tak napřed jako jste vy asi nebude(me) - teda Žaniko, co probíráte z páté třídy?
Jsem ráda za individuální tempo domškoly - vím, že třeba čtení v 1.třídě řešit nebudeme a pojedeme dál 2.třídu, ale třeba ve psaní to vidím na písanky a písanky a písanky _ dokud se neupísankujeme.
Mám dotaz - jak poznáte, že dítě umí? Dám příklad - prokousáváme se matematikou (dostali jsme vyřazenou učebnici a Jeník ji chce dělat), když děláme spolu leze to z něj jak z chlupatý deky a když dělá sám příklady a slovní úlohy (já uklízím, jsem s Veru), tak mu to jde podstatně rychle. No a pak třeba, když si hrajou s mašinkami tak zkouším nějaké příklady (když se třeba dohadují, kdo má víc vagónků) a je to utrejch. Takže - JAK POZNAT, ŽE DÍTĚ UMÍ?
Moje mamka vždycky říkala, co neumíš říct nahlas, neumíš. A v mém případě měla i pravdu :-) .
A ještě jeden dotaz (když tu tak dobře debatujeme, budu si to pak muset časem projet znovu a některé nápady vypsat):
A DĚLAJÍ SI DĚTI SAMY POZNÁMKY DO SEŠITŮ? (něco jako výpisky )
 Amazonka 4D 


Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(5.1.2011 13:51:57)
K "poznámkám" v sešitě, počítám, že něco zavedeme, až budou děti psát plynuleji.
A co se znalostí a hodnocení týká, tak další výhoda DŠ, je poměrně jedno, jak zjistíš, že to dítě umí (jsou nemluvové, ale i nepsavci), důležité je, že ty to poznáš. Já třeba okecám cokoliv, všechny ústní zkoušky bez problémů, všechny písemné - propadák. Až vlastně s možností psát na PC zvládám psaný projev bez problémů.
Takže to nechám na dětech, jak se budou projevovat.
 žanika 


Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(5.1.2011 15:10:59)
Jo přesně jak to píše AMazanko, někteří jsou nepsavci, někteří nemluvci. Já se snažím pořád průběžně opakovat, zjišťovat nenápadně, co v té hlavě je a co už mizí. A taky upevňovat. Protože nemá smysl, aby se něco jen naučilo a pak vykouřilo. TO jsem udělala děsný omyl v počátcích předškolní vyuky ROnyho v některých oblastech.
Historii probíráme z učebnice páté třídy, ale my to probíráme ode všeho. A právě třeba historii si Rony dělá sám výpisky. Takže já to přečtu, on si vezme učebnici a každé to téma (tu kapitolu v učebnici) si vypisuje na papír, bodově, někdy se mne zeptá na něco, ale spíš je to jako jeho referát. pak dole nakreslí obrázek (nejoblíbenější činnost:-). No a potom si to dává do folií a pak se ho třeba někdy zeptám, at nám něco řekne o tom či o tom, tak si najde ty své výpisky a z toho mi to popisuje - nebo z hlavy -jak ví. Jinak výpisky nějak nevím, z čeho by dělal. Výpisky jsou přece i to, když povyprávíš třeba, jak se řeší tepenní krvácení a dítko to pak má nakreslit:-)
A Helčo. S těmi písankami. Taky jsme loni psali písanky, ač ROny perfektně psal tiskacím písmem (malé i velké), chtěla jsem, ať ho prostě umí, i když ho používá jen vyjímečně.
 žanika 


Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(5.1.2011 15:15:42)
Tak jak čekám, až se ozve pan Mertin, tak jsem hledala, zda třeba nemá jiný mail a našla jsem, že napsat na rodinu celkem dost článků, kdybyste se chtěli podívat... za obsah neručím:-) http://www.rodina.cz/rubrika/mertin
 meli (k 05/07 a k 11/08) 


Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(5.1.2011 21:11:24)
žaniko díky za ten odkaz, je to dobré čtení i pro nás , co o tom zatím jen uvažujeme. Je to povzbudivé..:))
 Helča + J+V+M 


Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(6.1.2011 9:00:14)
Žaniko,jste úúúžasní.
Jeník píše tiskacím písmem,ale jenom velká písmena. Písanka jej baví, dokonce teď sám píše v obýváku. Myslím, že bude spíš po dědovi - ten má problémy s bankou, protože jeho podpis nikdy neodpovídá podpisovému vzoru, ale tím, že jej už nějakou dobu znají, tak mu peníze dají :-) .
 Bodlík 


psaní 

(6.1.2011 21:53:50)
Ještě k tomu psaní. Loni to moc bavilo, pořád nová a nová písmenka. Letos nálada na psaní přešla, ale vsadila jsem na konzum a zatím to vyšlo. Koupila jsem gelová pera s glitry a píšeme tím, už jen proto, že se to tak nádherně blejská a každá barva jiná. Bombičkové pero se taky ujalo. Brzy dopíše a to štěstí v očích, když si může narazit novou bombičku.
 Bodlík 


Re: Máte systém či učební plán nejen v domácí škole? 

(5.1.2011 19:13:04)
Žluťásku, my jsme z písanek použili jen malou část kvůli natrénování spojování jednodlivých písmen. Jinak píše spíš to, co ji baví. Ale z čeho jsme se učili psací písmo je Učíme se abecedu Bolek a Lolek od nakladatelství Svojtka. pro 4-7let. Je to krásně malovaný, vždy si vybrala písmeno, které se jí líbilo. Začala písmeny ze jména, aby se mohla podepisovat a fakt to moc bavilo. Jsou tam i rébusy, malování. Hezky udělaný sešitek. Jinak jsou od nich i čísla, to si teď zabral čtyřleťák.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.