| Zdenule, 10/07, 04/10 |
 |
(27.1.2011 12:48:43) Tak si po dnešním vyzvednutí syna ze školky opět připadám jak totálně neschopná matka. Učitelka na mě "vylítla", že špatně drží lžíci a následně i tužku, aby byla názorná a já to asi dobře pochopila, tak mi to i předvedla, jak se správně drží lžíce. Možná to až zas tak zle nemyslela, ale já si v té chvíli připadala, jako že doma jíme rukama a příbor neznáme. podotýkám, že problému si jsem vědoma, a že doma poctivě trénujeme, syn umí lžičku chytnout správně, ale za chvíli si ji přechytne podle svého, tak pořád dokola opakujeme. Taky si tak trochu myslím, že má tak trošku ještě právo na blbé držení, je mu necelých 3,5. Nebo už jsem totálně zaspali dobu a všechny děti jeho věku už jsou v tomto směru dokonalé. Tak mě trochu uklidněte.....
|
| Zuuuza | 
 |
(27.1.2011 12:52:37) Učitelka měla blbý den, ne? Mám 3,5 letého syna a tužku ani lžíci nedrží správně.. A vůbec, proč jí to tak štve? Nají se syn? Nají. Tak o co jde?
|
| Hilly. |
 |
(27.1.2011 12:56:03) To bude nějaká kráva U těchto povolání(učitelé, vychovatelé), člověk někdy žasne, co za hovadiny dokážou řešit a s jakými emocemi
|
|
| Insula | 
 |
(27.1.2011 13:48:08) Učitelkou si nenech zkazit náladu, ale trénujte a buď důsledná. Hlavně s tou tužkou. Synovi bude pět a taky blbě drží tužku. Už jsem koupila takové ty trojhranné, ale moc to nepomohlo. No, on toho stejně moc nenakreslí.
|
|
| Ivavanka | 
 |
(27.1.2011 22:51:12) Můj syn teprve až v pěti letech si sám od sebe osvojil správné držení lžíce a tužky, jinak tak vždy učinil, až jsem ho upozornila. Prostě si to dělal po svém. Teď je mu pět a půl a už není potřeba to řešit, prostě potřeboval víc času
|
|
|
| Margot+1 | 
 |
(27.1.2011 12:52:43) Já myslela, že lžíce se drží jen jedním způsobem - tak, aby člověk nevybryndal polívku. Ono to lze i jinak?
|
|
| BERBER+A+L+V | 
 |
(27.1.2011 12:53:11) Asi bych to neviděla tragicky...
Pokud o problému víš, a řešíš ho, tak je to na dobré cestě
|
| a+b+c+d |
 |
(27.1.2011 12:54:39) Tak ve 3,5 letech na to fakt má právo! Pokud chcete trénovat správné držení tužky, tak mu kupte trojboké pastelky. Ale tohle se řeší až u předškoláků, co ta učitelka blbne!
|
| Roya | 
 |
(27.1.2011 13:56:52) No tak držení tužky by se mělo "řešit" hned od začátku, aby právě nevznikl chybný návyk, který se pak špatně přeučuje...
|
|
|
| BERBER+A+L+V | 
 |
(27.1.2011 12:56:00) Ještě mne napadla jedna věc... Mezi 3-4 rokem, zvláště pokud dítě nastoupilo do školky, je na něj najednou STRAŠNĚ MOC NOVÝHO ...
Nasává do sebe všechno možné, učí se spoustě nových věcí, poznává nové lidi, nový režim dne... xy věcí... Nemůžeme po něm chtít aby bylo DOKONALÉ!!! Některé se počůrává, jiné se neumí utřít, jiné špatně drží tužku, lžíci, obouvá si obráceně boty...
Má ještě 2 roky čas Do školy pak půjde šikovné, dokonalé dítko
|
|
|
| Hilly. |
 |
(27.1.2011 12:54:01) Malý budou v březnu tři roky a tužku drží taky blbě. Učím jí to, ale vždycky si to zase chytne zase po svým. Lžičku nevím, budu ji dneska pozorovat
|
|
| Markéta, kluci 9 a 2 | •
 |
(27.1.2011 12:54:59) No a co jsi jí na to řekla? Já bych ji pochválila, že si všimla a poprosila ji, ať trénuje, že doma trénujete taky.
Pokud jde o tužku, je mi čtyřicet a držím ji dodnes špatně (poslední ve třídě jsem dostala pero), základku jsem i přesto absolvovala se samejma.
Moje dva a čtvrt roku staré dítě lžíci nedrží vůbec, protože nejí.
|
|
| Simeona+3 | 
 |
(27.1.2011 12:55:44) Klid, můj syn, právě čerstvě zapsaný do školy, držel tužku špatně ještě tohle září. Kupte trojhranné pastelky a trénujte, ale klid, času dost
|
| Hilly. |
 |
(27.1.2011 12:57:11) Simeono, v čem jsou ty trojhranné pastelky dobré?
|
| Winky | •
 |
(27.1.2011 13:07:42) tak pokud jsou široké trojboké pastelky, má ta pastelka vlastně 3 plošky kam se nejlíp umístí ty 3 prsty zhruba v té poloze jak to má správně být. Samozřemě cokoli - i nejvíc super tvarovanou pastelku - můžeš chytnout třeba do pěsti a pak to ten účel neplní, ale podporuje to správné držení lépe než obyčejné kulaté nebo mnohohrané.
|
| pavla12345 |
 |
(27.1.2011 13:34:20) Jsou i takové trojboké "návleky" na pastelky. Prostě kus plastu vytvarovaný tak, že tam ty prstíky akorát zapadnou.
|
|
|
|
|
| Ikara | 
 |
(27.1.2011 12:55:50) No, paní učitelka by se asi měla trochu uklidnit. Dcera má 4, lžíci teda drží dobře (aspoň si to myslím), ale tužku taky pořád drží jak prase kost. Přesně jak Tvůj, vezme si ji sice správně, ale za chvíli už ji zase drží špatně. Nijak jsem to zatím neřešila, pravda, do školky ještě nechodí, tak to nemá kdo řešit.
|
|
| Jojik+7/07,8/09 | 
 |
(27.1.2011 12:56:34) Moje malá to taky drží špatně. Jednu chvíli jsem se ji snažila naučit, jak lžíci držet správně, ale nešlo jí to, tak jsem to nechala být... Tužku si někdy chytne správně, někdy ne...
|
| Anni&Annika | 
 |
(27.1.2011 13:00:53) ja nevim, dite se ted v 4,5 letech ve skolce uci jist priborem...takze mame na dverich napsano, ze mame doma trenovat....ale o lzici driv tam probuh nemluvil nikdo...aspon teda o tom nevim
|
| Mickey16 | 
 |
(27.1.2011 13:23:05) Hlavne ze ma ta pani ucitelka vejsku, ze  Syn drzi tuzku spravne od 3 let, lzici od 4.
|
|
|
| Terka a Martínek, 9.1.2005 | 
 |
(27.1.2011 13:01:54) Učitelku nekomentuji, tam nešlo o to, co řekla, ale jak to řekla. As i je přetažená
S těmi úchopy bych řekla, že by se mělo dítě hlídat už od malička a vlídně a důsledně upozorňovat na správný úchop. Jde o to, aby si špatný úchop nezafixovalo. Takže na předškolní věk bych to nenechávala, ale taky je pitomost špatný úchop u tříletého dítěte jako výchovnou katastrofu. Učitelka má vnímat působení na dítě jako společnou práci a zájem školky a rodičů.
|
| adelaide k. | 
 |
(27.1.2011 13:33:53) Terko, asi by se mělo, jenže jsou takové kousky co ti na to vlídně a důsledně **** jako třeba jeden u nás doma 
|
|
|
| Margot+1 | 
 |
(27.1.2011 13:05:44) A jak je to "špatně"? Shora? tak to asi drží většina malých dětí ne?  Jinak nevím, jak je to možné, tužku drží to naše zvířátko správně od 10 měsíců (to si sotva začínala stoupat). Že by to bylo tím, že jsem mívala v práci na klíně?
|
|
|
| gertrude2 | 
 |
(27.1.2011 13:04:13) Úča se asi špatně vyspala né?
|
|
| Winky | •
 |
(27.1.2011 13:04:50) u nás ve školce to řekly učitelky v listopadu rodičům na třídní schůzce PŘEDŠKOLÁKU (tj. děti po pátém roce), že by na to měli "občas kouknout" a zároveň nám ukázali jak se drží správně ta tužka (taky jsme to každý chytnul jak je kdo zvyklý - takže všeobecné veselí jak my rodiče jsme nedokonalí). O lžíci nemluvila vůbec. Bylo to podané taktně a rozumně, vůbec to nehrotila, i spíš říkala že čmárání jakoukoli křídou, klacíkem apod (drženým jakkoli) je prospěšné pro uvolnění ruky a zápěstí, takže děti máme nechat vyjadřovat volně na co největší ploše.... (ne pidiomalovánky).
Tudíž se domnívám že u 3,5 letého dítěte je to opravdu ještě předčasné řešit - minimálně tu tužku, a se lžící to musíš vědět ty nakolik mu to jde aby se vůbec najedl...
|
|
| Zdenule, 10/07, 04/10 |
 |
(27.1.2011 13:05:11) Moc díky za odpovědi, no co jsem jí řekla, já jsem tak trochu blbý typ, že mě dokážou lidi zaskočit a až po chvíli mě napadá co jsem jí mohla trefného odpovědět. No, řekla jsem , že o tom vím a že trénujeme. Jo a trojhranné pastelky teda u nás moc nefungujou, stejně je drží v pěsti. No ještě k tomu přidala, že se neumí sám vysmrkat, ale to jsem se poptala mamin v šatně a to se snad prý neumí pořádně zatím nikdo ze třídy.
|
| Zuuuza | 
 |
(27.1.2011 13:07:16) Zareagovala jsi dobře. A co se týče smrkání. Náš stejně starý syn se vysmrká do kapesníku, který mu držíme u nosu. Sám si kapesník ještě nepodrží. A co vidím děti jeho věku, je to podobné.. Učitelka by asi nejraději dětem nepomáhala s ničím, co?
|
|
|
| Markéta, kluci 9 a 2 | •
 |
(27.1.2011 13:05:52) Hele, Zdenule, jak na tebe ta paní učitelka vylítla?
|
| Zdenule, 10/07, 04/10 |
 |
(27.1.2011 13:38:10) Dala jsem to slovo vylítla do uvozovek, šlo asi o to, že čekala až přijdu, odchytla si mě než vejdu do třídy, zavedla mě do kuchyňky a začala předvádět jak se drží lžíce, jako nebyla u toho nijak hrubá, nebo že by se vysmívala, prostě mě to jen rozhodilo, v tom, že už jsem to s ní jednou řešila, takže ví, že na TOM PRACUJEME, , asi se jí zdá, že na tom nepracujeme dost intezivně.
|
| x x |
 |
(27.1.2011 13:40:57)
 Taky bych v tu ránu nevěděla, jak reagovat. Fakt náš kluk je taky čuňátko, holka to umí snad od roka, správný úchop a on to pořád drží děsně, ani malovat nechce a neumí. Je jiný, ale zase je mnohem zdatnější fyzicky než ségra.
|
|
| Anni&Annika | 
 |
(27.1.2011 13:43:20) Zdenule...vsude na svete se najde nekdo chytry co si mysli, ze musi nekoho poucovat a dovest k dokonalosti ......ja bych se na ni usmala, podekovala za snahu a rekla, ze je uzasna ze me to chce zase ucit, ale ze ja to umim, at tady radsi trenuje na malem, neb ty trenujes doma...
|
| Zuuuza | 
 |
(27.1.2011 13:43:43)
|
|
|
|
|
| adelaide k. | 
 |
(27.1.2011 13:31:54) Nj, pančelka je moc aktivní Jasně že má na to ve 3,5 nárok. Hoď to za hlavu a už se v tom nepitvej. 
|
|
| x x |
 |
(27.1.2011 13:36:10) Jéje, mám červnového neandrtálce a někdy fakt jí jak čuně.   Asi bych to ještě neřešila, některé děti s tím bojují ještě jako předškoláci, nebo dokonce ve škole, jsem viděla v sobotu na zápisu ty techniky úchopu tužky.
|
|
| Veverecka+Honzík09,Kubík12 | 
 |
(27.1.2011 13:36:16) Já držím tužku špatně dodnes, "normálně" psát prostě neumím, bolí mě z toho strašně ruka, až dostávám křeč..nechápal to naprosto nikdo, píšu i s opačným sklonem, ale píšu, řekla bych poměrně pěkným písmem takže o co jako jde.. a lžíci nakonec držím normálně..buď v klidu Podle mě je teda důležitý, aby se dítě naučilo psát, ne aby se naučilo držet tužku tak, jak někdo vymyslel, že je to správně..jsem živý příklad toho, že to prostě někomu absolutně vyhovovat nemusí
|
|
| Liškodlak | 
 |
(27.1.2011 13:36:57) Chudák pí úča, má profesionální deformaci, ani se jí nedivím  Na pedáku jsme se učili nejrůznější cviky pro správné držení tužky u malých školáků. S prvňákama jsem se snažila to vše snaživě praktikovat. Opravdu hodně jich to drží jak prase kost, což částečně mohli odkoukat od rodičů, a není pravda, že je to jedno, protože při nesprávném úchopu se ruka mnohem dříve unaví. Ale nikdy se mi nikoho nepovedlo "napravit", i když jsem to dělala myslím poctivě, podle mě je v těch 6 letech dávno pozdě. Nejsem odborník na úplná mrňata, ale po tom 3. roce už klidně může být čas s tím začít. Moje dcerka má 2 a čtvrt, když jí ukážu, jak má tužku správně držet, celkem solidně to napodobí. Takže jestli chceš uklidnit - úča to sice možná prožívá víc, než je zdrávo, ale buď ráda, že jí na její práci záleží.
|
| Zuuuza | 
 |
(27.1.2011 13:42:08) Liško, třeba můj 3,5 letý syn drží tužku špatně. Když mu ukazuju, jak je to správně, nechce prostě spolupracovat.. Ale je fakt, že už jsem ho viděla, že ji držel i správně. Myslím, že takhle malé děti bychom se k tomu měli snažit vést nenásilně, po krůčcích. Ale paní učitelka to zbytečně hrotí. A aby dospělé ženě někde bokem ukazovala, jak se drží lžíce? No to je na mě teda moc..
|
| Liškodlak | 
 |
(27.1.2011 14:31:39) No dyť to povidám
|
|
|
|
| JiBi* | 
 |
(27.1.2011 14:15:27) Jsou některé děti, co se nenaučí držet tušku a lžičku "správně" nikdy, ať se rodič snaží sebevíc. Nakonec vždycky sklouznou do toho svého způsobu a nic se s tím nenadělá . Taky jsem to u jednoho svého dítěte už vzdala, jí pěkně, čistě, přestože drží lžičku značně nestandartně.
|
|
| Willis :) :) | 
 |
(27.1.2011 15:03:59) Já myslím, že na tomto upozornění není nic špatného.
|
|
| RadkaRR, M05, L08, E10 | 
 |
(27.1.2011 16:33:53) Já vůbec netušila, že existuje nějaký správný úchop lžíce - podstatné je, že se nají a přiměřeně nepokecá, ne?
Co se týče tužky. U nás dobře funguje metoda letadýlka. Rady typu: držíš to blbě, chyť to takhle, se nesetkávaly s tou správnou odezvou. Ale, když má tužku špatně, řeknu mu/jí ať si zalétá s letadlem. Tzn. že se tužka volně položí na prostředník a jamku mezi palcem a ukazovákem. Ukazovák a palec tvoří křídla. Pak se křídla sklopí - tzn. stiskne ukazovák a palec a na světě je správný úchop. Doporučila nám to spec. ped.
|
|
| Gabina | •
 |
(11.2.2012 21:47:02) Jo holky, tak jsme na tom stejně. Můj malý má 3roky a tento týden jsem si vyslechla to stejné. Myslím, že se dnes všechno řeší moc brzy. Nás to učili v první třídě. A umíme psát všichni...
|
|
|