| štěpánkaa | 
 |
(2.4.2011 20:01:20) diskusi jsem (zatím) nečetla, ale ze své učitelské praxe znám následující případy:
dítě do školy v pohodě chodí, problém není
dítě chodí za školu, rodiče ho "kryjí" a i po provalení záškoláctví vše dodatečně omluví. Často, ale ne vždy se jim to vrátí jako bumerang a pak si s dítětem nevědí . Učitelé nezmohou vůbec nic.
dítě chodí za školu, rodiče to neschvalují, dítě v tom nepodporují, spolupracují se školou, nasadí své rodičovské páky na potomky a buď se jim povede dítě přesvědčit nebo ne. I když ano, občas je recidiva. někdy jsou rodiče úplně bezmocní. Ze svého profesionálního působení mi připadá, že největší problémy vznikají od doby, kdy vešel v platnost nový školský zákon (cca před 10ti lety), kdy byla umožněna větší volnost v omlouvání absencí (plnoletí sami). někteří studenti to "nezvládli", museli opakovat ročník nebo nebyli připuštěni k maturitě, kvůli neklasifikaci. Bohužel občas někdo z tohoto důvodu SŠ ani nedokončí 
|
| maceška | 
 |
(2.4.2011 20:05:50) Štěpánko, díky za shrnutí. Já mám k tomu ještě navíc dojem, že je teď velká tendence snažit se dítěti maximálně porozumět, vyjít mu vstříc (sama to dělám taky tak), a někteří toho umí velmi dobře využívat.
|
| štěpánkaa | 
 |
(2.4.2011 20:10:47) na bývalé škole se to neřešilo a jeden rok tam byl fakt průser, asi 10 lidí nepřipuštěných k maturitě, několikm jich vylítlo, prostě si od 18 dělali co chtěli a nic neuměli. Ředitelka je během půl hodiny "obratně" doklasifikovala a některým i zařídila, aby od té matury nevylítli. Záškoláctví neřešila, protože "studenti si to vždy omluvili" (ovšem sami). Na současné škole se dává snížená známka z chování, podmínečné vyloučení. pak se většinou vzpamatují a začnou docházet. nepamatuji, že by to někdo nechal dojít až k vyhazovu. Rodiče ale často záškoláctví neřeší, takže kt ěm sankcím vůbec nedojde  
|
| Pawlla |
 |
(2.4.2011 20:15:17) Já teda považuju za problém,že obecný pohled na záškoláctví(aspoň podle této diskuse)je-za školu chodí sebevědomý,inteligentní student,kterému nemá střední škola co nabídnout.Už se těším na generaci takhle vychovávaných dětí.
|
| pavla12345 |
 |
(2.4.2011 20:19:17) to já tedy taky zírám. Fakt jsem se se záškoláctvím nesetkala já, moje děti, děti známých. Že by to bylo tím maloměstem?
|
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:19:54) Pawllo, přesně tak. Spousta těch, co se vytahují, jak to jde "občůrat" se pak děsně nadávají, jak jim někdo práci / službu oflákl, a jak takový nedouk mohl dostat diplom, a podobně.
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(2.4.2011 20:29:30) Heleno, ale to není stejný.
Já např. v práci nepodvádim, páč v tom, co dělám, vidim smysl. Naopak dělám mmnohem víc, než co bych oficiálně měla.
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:32:39) JENO, tak si vezmi, že např. na oboru automechanik to jeden týpek s docházkou zrovna nepřehání. Co by mu ta škola taky dala, když s tátou už auto rozebírali dávno, že... Takže sice proleze, hlídá si to, ale že by nějak moc zvládal to ne. CHtěla bys, aby ti opravoval brzdy u auta?
|
| Grainne | 
 |
(2.4.2011 20:38:09) Heleno a zrovna tady bych se přela, takové "vyučení" od táty, pokud opravdu umí a je spojeno s talentem u synka, má mnohem větší hodnotu, než celý slavný učební obor. Tady mají smůlu spíš ti pilní a netalentovaní. Znám takových synků docela dost, obvykle prolezou s odřenýma ušima, zato praxe je špičková - ono to dědění z otce na syna má něco do sebe.
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:40:13) Grainne, já mám bohužel smůlu spíš na ty, co mají o svých schopnostech nadsazené mínění. A pak jejich výtvory podle toho odopadly. Ale tak, jak sji to napsala, to má logiku.
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:41:29) Šmarjápano, já dneska píšu Omlouvám se za všechny dnešní překlepy.
|
|
| Grainne | 
 |
(2.4.2011 20:45:31) Heleno, čirou náhodou je tohle přesně můj syn - excelentní průšvihář všeho druhu, myslím, že nejeden pedagog po jeho působení začal používat barvu na vlasy , ale "zlatý ručičky". Heslo dne: moc přemejšlíš, málo děláš. Dnes je z něj zodpovědný "skorotaťka" a já nestačím zírat, kde se to v něm vzalo, při jeho výchově jsem totiž měla co dělat, abych mu zabránila se zabít, takže na nějakou kultivaci už nezbýval ani čas, ani síly. Takže já bych soudila pomalu a opatrně.
Navíc i kdysi dávno, jako pedagog jsem pro tyhle "průšviháře" měla slabost a kupodivu ze spousty z nich jsou vcelku slušní lidé.
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:49:28) Když tak nad tím přemýšlím, tak u pár studentů bych záškoláctví spíš přivítala . Ale to jsou čistě osobní neshody - nepadli jsme si do noty. A ti zrovna mají docházku vzornou. Tak že bych změnila svůj osobní přístup k těm, co chodí za školu?
|
| štěpánkaa | 
 |
(2.4.2011 21:57:25) Heleno, dobrý postřeh . Když mám mít na laborky skupinku se 17ti studenty, tak se skoro modlím, aby někdo chyběl
|
|
|
|
|
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(2.4.2011 20:41:30) Mě by zajímalo, jestli to umí, nikoli jak dlouho se tomu musel věnovat, než to pochopil. V dobře fungující škole by to (zda umí) měly ošetřit zkoušky, kterýma musel projít.
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:43:15) Jeno, nedělejme si iluze o zkouškách. U maturity máš 25 témat. Takže teoreticky stačí projít se 4% požadovaných znalostí. Nevím, jak je to u závěrečných učňovských zkoušek.
|
| Grainne | 
 |
(2.4.2011 20:48:35) Zase - kolik toho člověk opravdu potřebuje? K životu, k praxi a kolik je toho opravdu k použití? 4%?
|
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(2.4.2011 20:54:35) Proto jsem psala "v dobře fungující škole". Někdo, kdo nic neumí, by se k matuře vůbec neměl dostat. Ale to by bylo na sáhodlouhou debatu o stavu českýho školství - ve škole s frontální výukou se jede pořád dál podle většiny a kdo nestíhá, musí jen nějak opsat test, a pak už má klid.
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:56:16) Ano, to by bylo na dlouhou debatu, ale asi opravdu jinde.
|
|
|
|
|
|
| HelenaPa | 
 |
(2.4.2011 20:37:02) Jinak u nás ve škole bětšinou záškoláčí hlavně ti, co na to nemají. Kdyby škola nebyla motivovaná přijímat kdekoho, aby se udržela při životě, tak by je na ni nikdy nepřijali. Takže chodí za školu, protože 1) je to nebaví (např. jim školu vybrali rodiče) 2) vyhýbají se neúspěchu (ať už riziku zkoušení nebo jistotě písemky) 3) dokazují osttatním, jací jsou "kingové". (Alespoň v něčem, když už jim zrovna tahle škola nejde.)
Z těch schopných, kteří nemají ve škole co nového získat, si troufám říct nechybí nelegálně prakticky nikdo. Alespoň tedy u nás.
|
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 8:28:05) Jeno,ale když v tom nevidí smysl ať jde,ne že využívá bezplatně školství,aby měl maturitu,ale místo studia sedí v kavárně.Škola je vinna,že ho nezaujala?Střední není povinná,nezajímá Tě to-běž  A až bude jezdit s uklízecím strojem v Kauflandu,možná mu ta škola příjde o trošku zajímavější.
|
| Grainne | 
 |
(3.4.2011 9:10:05) Pawllo, na druhou stranu - jak k tomu přijdou třeba rodiče, kterým osud přidělil poněkud nestandadní dítko? Navíc - vždycky je šance na ten zmíněný "přerod", u obou mých synů k němu taky došlo po různých peripetiích a ty bys je odepsala. Od uklízecího stroje v Kauflandu už skoro není návratu a trestat občasné záškoláctví na doživotí je trochu moc. Pokud by tito žáci a studenti byli nemilosrdně vyloučeni, dovedu si představit, co se stane - většina z nich bude žít s odporem ke společnosti, která je navždy vyčlenila za mladistvý prohřešek, pracovat budou možná tak, aby neumřeli hlady, víc z nich nevydřeš.
To už nemluvím o tom, že vzdělání se dá koupit, takže ti, kdo "mají", ho svým dětem prostě koupí, třeba jinde, kde budou k záškoláctví dostatečně tolerantní a ostatní budou odepsáni? Nežijeme ve spravedlivém a správném světě, neměli bychom vidět jen tu jednu stranu mince.
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 9:17:39) Graine,já nestandartní dítě mám.Ale tak nějak mám pocit,že tyhle děti na mysli nemáš.Tohle co se tu píše,mi už zavání kultem dítěte,říct na záškoláctví,že prostě dítě je chudák moc inteligentní a škola mu nemá co dát?A tolerovat to?Já nepíšu,že bych je za trest poslala k uklízecímu stroji,ne,oni by si museli zvolit,buď chtějí studovat a budou chodit i na předměty,které je nebaví nebo nazdar. Učit náctileté studenty,že můžou dělat jen co je baví,považuju za dost nebezpečné.
|
| Grainne | 
 |
(3.4.2011 9:30:08) Pawllo, ono někdy to varování nezabírá hned napoprvé, dělat jen to, co mně baví je pro člověka přirozené, nepřirozené je naopak dělat něco jiného, jen my jsme tak zmasírovaní, že si myslíme, že to tak není. Do určitého věku si jedinec tohle vědomí zachovává, jenomže skoro běda těm, kdo si ho zachovají po celý život - něco bych o tom mohla psát. Nemá smysl hledat v tom nějaké ideály a hodnoty, většina z nás vytváří v první řadě prospěch někomu jinému a možná z toho něco ukápne i pro něj. Někomu víc, někomu míň. My chceme, aby naši potomci dosáhli stavu, kdy jim bude víc kapat, chtělo by se mi napsat, že je to přirozené, ale ve skutečnosti není. Školství taky není zdarma, ti, kterým kape i ti, kterým přímo teče, platí daně a stát s nimi nakládá, navíc většinu těch žáčků - školáčků nakonec dokopeme k tomu, aby se stali řádnými daňovými polatníky a poctivě vrátili do společné kapsičky.
Já nemám ráda takový ten idealismus okolo povinností. Je to opravdu odporná a blbá činnost, málokdo si může dělat, co by chtěl, málokdo z práce cítí skutečné uspokojení, takže ten idealistický povyk mi připadá nemístný.
Taky jsem své broučky nakonec dokopala k užitečnosti, vybrali si standardní způsob života, takže ani určitý stupeň tolerance tomu nebrání. Děti prostě nejsou naše poslušné loutky, občas vyjadřují protest proti všemu a proti všem a my musíme použít kopanec do zadnice, taky jsem ho použila, samozřejmě, ale nedělám si iluze, že by to bylo jen a výhradně v jejich prospěch a pro jejich dobro. Spíš pro to, aby měli možnost si tu cestu vybírat. Kdyby projevili touhu jít s motorovou pilou, nebo koněm pracovat do lesa, asi jim koupím motorovku, nebo koně a běžte šťastní spánembohem, ale nějak mnohem víc nevěděli, co sami se sebou, než co jiného.
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 9:39:04) Graine,jo každý by raději dělal jen to co ho baví,o tom žádná,ale takhle náš svět nefunguje a oni budou muset v tom světě žít.Jinak necítím,žádnou povinnost ani idealismus v tom,že všichni musí do té školy chodit.Nemusí,ale pokud si zvolí školu a chtějí ji vystudovat,tak by tam měli chodit.Pokud tam chodit nechtějí,prosím,můžou jít.Je to jejich volba.Dcera jde na střední letos,vybírá si školu velmi pečlivě,nemluvím ji do toho,jen pokud chce radu a těší se.Možná se vlivem kolektivu,nebo nevím čeho změní,člověk nikdy neví,ale pak to budu brát jako problém,nebudu si plácat po ramenou jak mám nekonvenční dítě,spíš budu mít pocit selhání.
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 9:50:47) Ještě bych k tomu dodala,mě taky škola nebavila,byla to pro mě neskutečná otrava a neviděla jsem v ní vůbec žádný smysl.Po vyučení jsme si automaticky mohli dodělat maturitu,i známky jsem na to měla,ale neviděla jsem v tom žádný smysl,vyučila sem se a šla pracovat(dneska si ji dodělávám).Mě na tomhle celém vadí ta vyčůranost,škola mě nebaví,ale do práce ne,jenom tak proplouvat a brát jen to co mi vyhovuje a k tomu podpora rodičů...
|
|
| Grainne | 
 |
(3.4.2011 10:17:17) Pawllo, proč bych si měla nechat podsouvat pocit selhání? Bez povinností to v tomto světě opravdu nejde, o tom žádná, ale není nutné k tomu ještě přibírat ideologii, sloužící zájmu celku. Máme právo na chyby a selhání, mnohdy se naše selhání odehraje nezávisle na nás, kdy selžeme pod vlivem okolností a něčeho, co nedokážeme unést. Společnost není ideální a netvoří ji ideální jedinci, z nedokonalého nestvoříš dokonalost, tak to prostě je a mnohdy musíme různě kličkovat a manévrovat, abychom vůbec přežili. Nemyslím přímo přestupovat zákon, nebo určitá morální pravidla, spíš volit cestu, kterou je některé individuum schopné unést a která není všeobecně a většinově uznávaná.
Nechci ze svých dětí vychovat poslušné loutky, chci samozřejmě, aby si vytvořili určité hranice a meze, na druhou stranu chci, aby věděly, že slouží zájmům celku a můžou žádat jen tolik, kolik dávají, na druhou stranu ovšem nemusí dávat víc, než dostávají. Ta znalost a schopnost určovat tenhle poměr je v dnešní době prostě životně důležitá k přežití. Tenhle systém má schopnost tě vycucnout a poté vyplivnout, nemá smysl si dělat iluze, že je to jinak, takže určitá míra znalosti toho, kde je soužití symbiotické a kdy už je jedinec vycucáván, je nezbytností.
I záškoláctví se musí umět - nesmíš být načapána a musíš odvést to, co se od tebe očekává. Je mi líto, ale přišla jsem o všechny iluze, které by mi vůbec dovolily mít stejný názor, jako máš ty.
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 10:29:28) Graine,já mám pocit,že mluvíme každá o něčem jiném. Opakuju,nemusí se přizpůsobovat,není selhání pokud je škola nebaví nebo neuspokojuje,v pořádku.Já jsem ten poslední,který by tvrdil,že každý musí studovat,ale pokud se dobrovolně rozhodnou studovat,tak se vším všudy,to nemá s žádnými iluzemi nic společného.
|
| maceška | 
 |
(3.4.2011 10:43:40) Je to o tom přijmout zodpovědnost za svoje rozhodnutí - každé rozhodnutí. I to, že do té školy nepůjdu. Přijde mi, že se posunula tolerance společnosti k nezodpovědnému chování natolik, že výchova v rodině k zodpovědnosti není v souladu s realitou vně rodiny. A proto si nemyslím, že řešení je jenom v rodině, a ptám se, jestli nemáte někdo zkušenost s tím, jak se dá záškoláctví účinně řešit. Myslela jsem třeba nějaké programy, kontakty, něco, co lze využít, jestliže dítě nepatří mezi ty skvělé jedince, co vzdělání nepotřebují, ale střídá školy jednu za druhou, a má rodiče, kteří nechodí do hospody, ale velmi rádi by svému dítěti pomohli.
Mmch mnohokrát jsem si kladla otázku, jak je to s dodržováním zákonů - dost často mě překvapují názory (i zde na Rodině), že stačí dodržovat zákony, které daný jedinec považuje za rozumné - samozřejmě ne takto formulováno, ale např. když jde o dodržování dopravních předpisů nebo že vzteklina už dávno byla vymýcena, tak proč dodržovat zákon o veterinární péči, atd. (necituju přesně, jen pro ilustraci). To se mi zdá opravdu jako velmi nebezpečný trend.
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 10:51:44) Maceško,musím se smát sama sobě,jak jsem byla naivní,když jsem včera v prvním příspěvku napsala,že to není až tak velký problém,je a začíná v naší generaci,bohužel.
|
| Jaana2 | 
 |
(3.4.2011 11:02:01) Pawlo ale já nepíšu, že to schvaluju, píšu, že to (konkrétně v případě školy dcery) chápu. Že se mi to nelíbí a ty diskuze doma byly - přesně ak píšeš ve smyslu, že prostě existují nějaké povinnosti, které je třeba plnit i když se mi to nelíbí. Psala jsem jak konkrétně to dopadlo u nás a také, že nevím, jak to mají dělat odiče, kde děti prostě nemají zájem - jak takového maldého člověka donutíš, má třeba v Tobě dobrý příklad, domlouváš mu, snažíš se ukázat riziko ... a stejně ten onen nereaguje, je mu to jedno ... To je to, jak píše Maceška - jak k takovým věcem přistupovat. Podle mne, dokud se nezmění školství jako takové - a HLAVNĚ kantoři, pak to nebude moc lepší, ty děti škola prostě nebude bavit. Jak jsem psala, pokud jsou dobří učitelé, pak děti nemají problém do školy chodit, pokud je tam budou akorát prudit, tak můžeš doma vysvětlovat o povinnostech cokoliv a budou Tě mít na háku ( zvlášť jedinci, kteří mají těžkou pubertu. Jako jo, otázka kantorů je věc další - dokud tam nebudou kvalitní lidi kvalitně zaplacení ... to je na jinou diskuzi
mmch teď jsem zahlédal v tisku, že by měl proít návrh, že škola ( i základní) bude moci vyloučit problémového žáka
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 11:06:51) Tak bavíme se o středních školách a tam to jde už teď.A na rozdíl od základních to schvaluju.jak jsem psala střední školu si volí žáci dobrovolně,obor,který je baví,takže by proto měli něco dělat,nejen nahonit známky,ale i přetrpět nudnou hodinu-můj názor.Škola základní je povinná,tam je to něco jiného.
|
|
|
|
|
| Grainne | 
 |
(3.4.2011 12:21:40) Pawllo, ale ty k tomu přistupuje tak, jako by škola byla poskytovanou milostí. Tak to není - společnost si tím vyrábí užitečné jedince a potřebuje jich čím dál, tím víc. To je o tom, najít přiměřenou míru v tom, nenechat se vycucnout a zároveň normálně žít.
Navíc - co my, požadující rodiče uděláme s neschopným a bojkotovaným kantorem? Nic, sklapneme podpatky a vysvětlujeme, že blbů je všude plno a že se s tím musíme naučit žít a počítat - trénujeme děti na to, že blbové mají právo na existenci a ničení životů okolo, kdežto ti ostatní nemají žádná práva. Je mi líto, ale nebudu nutit děti, aby sklaply podpatky a byly poslušnými ovečkami blbů. Musí se naučit žít i s tím, že když se blbovi postaví, ponesou následky a mj. musí umět s blbem naložit tak, aby samy přežily se ctí, ale i možností normálně žít.
Vychovávám pro realitu, ne pro iluze a ideály.
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 13:50:47) Graine,přežili se ctí,právě a záškoláctví mi s tou ctí dohromady nejde.Jo naše školství má problémy a určitě stojí za zamyšlení,proč na střední škole,kterou si děti samy vybírají je tolik záškoláctví.Nekvalitní učitelé,špatný systém,beru,ale to je neomlouvá ani náhodou
|
|
|
| Grainne | 
 |
(3.4.2011 20:20:33) Pawllo, neomlouvá, ale dost vysvětluje. Musíš umět přežít - i tu srážku s blbcem. Blbci nejlépe se vyhnout, jakýmkoliv zákonem dovoleným způsobem.
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 7:09:23) A až budou v práci,jak se budou vyhýbat blbcům?Odejdou nebo nevyhnou.Popřípadě použijí nějaké legální prostředky jak se s blbcem domluvit nebo ho odstranit. Škola by měla pro studenty být to samé jako pro dospělé práce,opakuju svobodně vybraná střední škola.
|
| Grainne | 
 |
(4.4.2011 8:05:40) Pawllo, naprosto postrádám tenhle náhled na svět, takže nevím, proč by měla? S hypotékou a dětmi se blbcům špatně vyhýbá, to je fakt, ona možnost se naučit se jim vyhýbat ještě v době, kdy člověk nevleče tyhle koule na noze, zvyšuje šanci na nalezení místa, kde se blbec nevyskytuje, nebo v míře minimální a přijatelné. Tohle provozovali moji potomci - courali se nezodpovědně od zaměstnavateli k zaměstnavateli, až našli, co jim sedí. Patrně se takhle naučili kličkovat už ve škole , takže teď nebrblají a nechodí do práce s odporem a zhnuseni. No nevím, ale kdyby byli "zodpovědní" dle tvého, visí mi na krku s nářky, jak je to strašný a blbý - ta práce, tedy.
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 9:54:35) Určitě nemusíme mít stejný pohled na věc. Ale pobavilo mě,že si myslíš,že se vyskytují místa,kde se blbci nevyskytují.Jsem skeptická,spíš ne a i kdyby ano,tak výběr je potom značně omezen Jestli si člověk určí za cíl celý život se vyhýbat blbcům,tak prakticky může celý život prosedět doma.
|
| Grainne | 
 |
(4.4.2011 9:58:27) Pawllo, ve skutečnosti jich není až tak moc, ale obvykle se koncentrují na určitých místech, případně určitých pozicích určité profese, takže vyhnout se lze a že každý má tu a tam Den Blbec, no to se opravdu musí jenom přežít, to je ta taktika "zrácení se", třeba na hodinu. To se dá vychytat, ale nutně to v každé profesi obnáší tu počáteční dobu kličkování a hledání.
Nejsi li tedy dítko štěstěny, které se s blbcem nesrazí na životně důležitých peripetiích.
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 10:08:39) Graine,problém je,že mě kličkování a hledání lehčí cesty moc nesedí a hlavně problematika záškoláctví je individuální,každý má jiný důvod,který by se měl pokusit vyřešit,ale oni tam prostě nejdou a v mnoha případech tam nejdou,protože je "trapný učitel" jak tady padlo nebo prostě proto,že v kavárně je líp a když jim to rodiče i škola tolerují tak proč ne. Znovu opakuju,střední školu si vybírají dobrovolně,podle toho co chtějí v životě dělat,takže určitě by proto měli něco udělat,nejen se učit,ale i tam být,v tom věku už by měli vědět,že život není jen o zábavě,ale i o povinnostech a to je povinnost,kterou si dobrovolně vybrali.O to víc mě to štve u prestižních škol,kde se x dětí nedostane a chodili by tam rádi.Takže já bych to netolerovala.
|
| Grainne | 
 |
(4.4.2011 10:14:46) Pawllo, já bych klidně tolerovala nedocházení za předpokladu splnění všech povinností. My pořád žijeme s představou, že aby člověk "byl užitečný", musí někam docházet a jen velmi pomalu se u některých profesí, kde ta možnost je a je dokonce logická a výhodná, uplatňuje možnost práce z domova a to ještě mnohdy musí být podložena "oprávněností" - třeba malými dětmi. Trapnej učitel, co nic nenaučí a nikdo mu nechodí na hodiny, by byl viditelně drahej a zbytečnej, takhle mu ta povinnost poskytuje hezké alibi. Trapného učitele považuju za legální důvod.
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 10:18:08) Na střední je docházka povinná,musíš mít řádnou omluvenku při absenci,takže je to nesplnění povinnosti,navíc povinnosti dobrovolně zvolené.
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 10:19:23) Aby mě někdo nechytal za slovo,není samozřejmě povinná docházka na střední obecně,ale pokud je tam žák přijatý tak chodit musí,nebo musí mít omluvenku.
|
| Grainne | 
 |
(4.4.2011 12:39:52) Pawllo, ale tak by to nutně být nemuselo, stačilo by stanovit systém, který by umožňoval třeba jen odevzdání "referátu" a přezkoušení v určitém období z každého předmětu.
|
|
|
|
|
| Grainne | 
 |
(4.4.2011 10:15:50) Pawllo, já nedělám nic jiného, než hledám lehčí cestu, kdyby to lidi nedělali, ještě funguje otroctví a nevolnictví, to je naprosto legální.
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 10:20:44) Myslím ve smyslu boj nebo ústup,lehká cesta je ústup a nemyslím si,že přispívá k pokroku,přesto uznávám a znám situace,kdy je nutný,to se ,ale netýká chození do školy.
|
| Jaana2 | 
 |
(4.4.2011 17:04:55) Pawlo od 18 si mohou omluvenku napsat sami , tudíž znovu dávám otázku: jak takové "dítě" donutíš?
jinak bych si s dovolení dovolila v tomhle být s Gran - prostě jsou věci, které byť s nimi nemusím vyloženě souhlasit, tak je chápu a někdy i toleruju. "trapný učitel" by měl být ze školy odejit, protože ty děti tam nechodí kvůli němu a ne kvůli tomu, že by v kavárně bylo líp. Navíc, Pawlo, školy maají mantinely, jak jsem psala, pokud nesplníš určitý počet odchozených hodin, nedostaneš klasifikaci a buď doděláš náhradně něco navíc nebo prostě máš smůlu, neuzavřeš rok, děláš reparát a pokud ho nedáš, tak buď opakuješ nebo jde. takže ono tohle si zas většina normálních děcek rozmyslí.
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 17:42:55) jaano,ale o tom nediskutuju,já už jsem to jednou tady psala,chápu rodiče,který napíše,že dítě chodí za školu,on udělal-řekl to a to a nic nepomohlo.Nechápu,že někdo dopředu napíše,že by to neřešil,nebo že o tom nechce vědět,to tady padlo a o tom píšu.Že na náctileté už má rodič malý vliv je jasné o to se nehádám.
|
|
| Pawlla |
 |
(4.4.2011 17:44:38) Jo a trapný učitel neodejde proto,že chodí studenti za školu,to by se k tomu museli postavit čelem a říct vedení školy svůj názor,pak bych to vzala,i kdyby to k ničemu nebylo.
|
|
| štěpánkaa | 
 |
(4.4.2011 21:38:51) Jaano, to není pravda, nemohou si psát sami omluvenky, záleží na školním řádu. U nás musí být potvrzeno lékařem nebo úřadem. Na podpis se neomlouvá
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Jaana2 | 
 |
(3.4.2011 10:39:35) Pawlo k tomu záškoláctví - ono to je dnes na středních školách ( nevím jak na učilištích, ale předpokládám, že to bude obdobné) tak, že děti musí mít určitý "kredit" odučených hodin, aby moli být klasifikováni. Pokud nesplní, mají smolíka a musí si následně dodělávet zkoušky z toho konkrétního předmětu. Klidně přiznám, že mojí dceři se rovněž zadařilo, pak dodělávala celkem náročné projekt, aby jí učitelé ( mám dojem, že to byly 3 předměty) dali známky a mohla dostat (opožděně) vysvědčení. Měli jsme samozřejmě na toto téma doma diskuze, no, dcera je celkem rozumná, její argumenty byly pro mne přijatelné, takže jsem to nechala tak, s třídní jsem to probrala. Nebyla sama, těch dětí tam je docela dost, které to tak mají. A i víme, jako rodiče, proč to tak je. Když jsme tenkrát školu vybírali, byla to celkem výborná škola (gympl), když byla dcera ve druháku, změnil se ředitel a škola jde dost rychle do háje , hodně profesorů odešlo a co přišlo stojí kolikrát za zlámanou grešli. teď bude maturovat, NAŠŤĚSTÍ obor, který si vybrala ji učí velmi schopná kantorka, takže není problém. Dneska jsou i docela velké nepříjemnosti se státními maturitami - dodnes ty ročníky neví, jestli to fakt dopadne a to mají za pár dnů termíny a ještě občas probleskne, že by se mohlo něco změnit, takže ty děcka jsou z toho zmatená. Jo, mám třeba konkrétně výhodu v tom, že dcera je chytrá a studovat chce, takže nějaká hodina, kdy ve škole není ( po pravdě byla z toho tak cca 2/3 domy, že jí fakt nebylo akorát, má nějaké zdr.problémy a tak 1/3 se doopravdy ulila - propstě se s holkama domluvily, že na hodinu k "trapnému" učiteli nepůjdou, jen natolik, aby splnily ten požadovaný kredit), ale jak to mají řešit rodiče dětí, které škola nebaví a fakt tam nechtějí chodt - popravdě nevím. Jak donutíš dospělého člověka?
|
| Pawlla |
 |
(3.4.2011 10:49:26) Jaano,nevím co mám na tohle napsat,ke schopné učitelce na hodinu chodí a k trapnému učiteli ne ,no kdyby mi tohle řekla dcera tak nevím přesně co ji řeknu,ale určitě by to nebyl souhlas .Já chápu argument,že třeba ty děti neposlechnou a je to pro rodiče problém,ale nechápu,že to schvalujete.Já děti učím,že všude,ve škole,v obchodě,v autobuse,později v práci potkají i lidi nepříjemné,nesympatické i neschopné,to je život.Vám příjde normální,že se nejde na hodinu k trapnému učiteli,já když mi dcera řekne,že ten a ten učitel ji vadí(ať už oprávněně nebo nikoliv),tak ji říkám zvykni si tak to je,nikde nebudeš obklpená jen samými sympaťáky.Nebo vy to tak máte?Píšu samozřejmě o těch co studovat chtějí a dobrovolně si obor,školu vybrali,pokud nechtějí,mají plné právo odejít,není na tom nic špatného a nemusí zabírat místo někomu zodpovědnějšímu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) | 
 |
(2.4.2011 20:39:12) Pawlo, ta generace ale už odrostla. Když si tak vezmu, co kdo z naší třídy dneska dělá, tak všichni dělaj "na sebe" (od právníka po údržbu zeleně), nebo jsou zaměstnavatelé. Nenapadá mě nikdo, kdo by byl klasickej zaměstnanec. Ale normálně zakládají rodiny (zatim bez rozvodů) a za to, jak žijou, se nemusej stydět.
|
|
|
|