Lada | •
|
(30.4.2011 9:33:28) A vy už jste se tam ptala? U nás je asi druhým rokem podmínka, že dítě musí donést papír z PPP, že je ze sociálně znevýhodněného prostředí, jinak ho tam nevezmou. Připadá mi to jako diskriminace naruby, podle toho ty třídy taky vypadají. Ale nevím, jestli si to jen vymyslel kraj nebo to rozhodlo ministerstvo.
|
Pollyenka |
|
(30.4.2011 10:15:23) Tam co chodila dvojčata to právě NEBYLO pro děti ze slabšího sociálního prostředí. Měla jsem z toho taky strach, aby tam nechodili s dětma, kteří se třeba učí základy hygieny a pod. Ale papíry z PPP jsme nesli taky, ale o odkladu. A muselo jim být šest. Ale myslím, že tam byly i děti, kterým bylo šest třeba až v listopadu.
|
Lada | •
|
(30.4.2011 10:44:35) Ano, to je ten správný význam přípravné třídy, pro děti s odkladem, děti, kterým špatně vycházejí roky, aby nemusely být tak dlouho ve školce, cizince. Mají rozvrh, chodí do jídelny, do družiny, do TV, mají HV, pracovní listy pro předškoláky atd, pomalu se učí udržet pozornost celých 45 minut.Ovšem teď se to zvrhlo do tříd, kde se děti chovají jako zvířátka, teprve se učí, k čemu je kapesník, že si po WC musí umýt ruce, poprvé drží v ruce pastelky, neumí jedinou písničku, básničku, neumí poslouchat pohádku, nic se jim nechce dělat, chodí špinaví, s rodiči není žádná normální domluva, do školy přijdou jen tehdy, kdy se jim chce, žádná pravidelnost. A to je jim 6-7 let. Je to šílená práve v takové třídě.
|
Lada | •
|
(30.4.2011 10:46:14) práce
|
Pollyenka |
|
(30.4.2011 11:02:26) Naštěstí pan ředitel této školy je bezvadný. A když to tak vezmu, přišel mi tam ten přístup dobrý u všech. Zakládá si na tom, že to je klasická přípravná třída, ne žádná výuka základních hygienických pravidel. Jo a tu HV a výtvarku měli a něco jako prvouku. Jak píšu, moc jim to ten rok dalo a skutečně šli do první třídy velmi dobře připraveni a díky tomu i s náskokem. J mohu jen doporučit.
|
|
La Pepa |
|
(3.5.2011 0:12:11) Lado, ty tam učíš? A jestli máš v nicku jméno, pak se asi známe a proberem to osobně - do konce května je na rozhodnutí čas
|
|
|
|
|
Jarka | •
|
(30.4.2011 10:47:24) To vyplývá to ze školského zákona.
§ 47 Přípravné třídy základní školy
§47 (1) Obec, svazek obcí nebo kraj mohou se souhlasem krajského úřadu zřizovat přípravné třídy základní školy pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, které jsou sociálně znevýhodněné a u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj. Přípravnou třídu lze zřídit, pokud se v ní bude vzdělávat nejméně 7 dětí.
§47 (2) O zařazování žáků do přípravné třídy základní školy rozhoduje ředitel školy na žádost zákonného zástupce dítěte a na základě písemného doporučení školského poradenského zařízení. Obsah vzdělávání v přípravné třídě je součástí školního vzdělávacího programu.
Naše škola nemá přípravnou třídu, ale má program pro předškoláky, výuka je jednou týdně po tři měsíce. Rodiče do programu přhlašují děti u zápisu a v případě velkého zájmu mají přednost děti s obtížemi. U zápisů bývá i speciální pedagožka a psycholožka, které rodičům program doporučí, pokud to považují za vhodné. Děti z jiných škol ovšem škola nebere a překvapuje mě, že by to nějaká škola tak dělala. Myslela jsem že obecně jsou tyto přípravné třídy a kurzy primárně určené pro budoucí žáky dané školy.
|
Pollyenka |
|
(30.4.2011 11:03:44) Naši tam pak nepokračovali. Již při zápisu věděli, že půjdou jinam a kam.Nicméně na přístupu k dětem se to nijak neodrazilo.
|
Lada | •
|
(30.4.2011 14:10:23) Je jedno kam ty děti půjdou, stejně musí znovu k zápisu do 1. třídy, navíc ne každá škola má přípravnou třídu.
|
Pollyenka |
|
(2.5.2011 5:22:39) To není pravda, když dítě absolvuje zápis do první třídy v řádné termínu, pak má odklad, tak k zápisu znova nemusí. Zapsané ve škole je.
|
Federika |
|
(2.5.2011 14:56:47) k zápisu rozhodně musí, i p odkladu, jedině snad když se nějka domluvíš s ředitelkou.Jak by škola měla vědět, že nastoupíte po odkladu zrovna tam? my jsme-stejně jako spousta dalších lidí-měli odklad od jedný školy a na zápis jsme pak šli do školy jiný..
|
|
|
|
|
|
|