Jane |
|
(18.10.2011 11:59:04) ahoj všichni s podobnými problemy. Jsem z prahy a u me skoro 3,5 lete dcery diagnostikovali dysfázii. Asi ne nejhorší, jeste se uplne nevyjadrili teda. Umi hodne citoslovcu a opakuje vse jako lala,lolo,papa,ale spise je problem ve spojovani slabik. Treba umi bo a ta říct,ale bota dohromady uz ne. To je spise nejake bola apod. Rada bych ji pomohla treba chodit do nejakeho krouzku,ale nemuzu se niceho dopatrat. Nevite nahodou o necem,kde se da tyto deti dale rozvijet.Zacala v zari chodit do skolky,ale ucitelky nejsou moc vstricne. Ze mluvi jako 2 lete dite, proste je pozadu. Misto kocka rika porad čiči a tak. Cvicim s ni doma co dava logopedka,ale kolektiv by pro ni byl asi nejlepsi. Nebo alespon poznat deti stejneho problemu. diky jana
|
Červánek |
|
(18.10.2011 12:18:00) Přijď sem - je tam hodně holek, co mají děti s dysfázií a dají určitě spousta tipů http://www.rodina.cz/diskuse2038.htm Mj. já bych začala se znakováním, resp. zkusila bych jiný alternativní způsob komunikace. Netuším, jaká cvičení vám dala logopedka. Ale jestli "pilujete" spojování slabik, tak to mi přijde veeeelmi brzy...A neřekla jsi jakou dysfázii.
|
|
La Pepa |
|
(18.10.2011 12:35:12) co takhle logopeciská školka, moje děti chodí/chodily do MŠ Horáčkova na Praze 4 a spokojenost veliká. Dysfatikama se to tam jen hemží.
Kluk tam šel jako čerstvý tříleťák se slovníkem na A4 (včetně takových perel, jako že místo, aby řekl žlutá, mhouřil oči, jako že sluníčko - barvy normálně uměl).
Moc pěkně s ním začali pracovat a od Vánoc došlo k průlomu, a teď po roce už podle obrázků převypráví jednoduchou pohádku. Nějak jsme se nemohli dopočítat roků, přijde nám neuvěřitelné, že za 1 rok udělal takový ohromný pokrok.
|
Jane |
|
(18.10.2011 20:26:30) ohledne te diagnozy. Mala ma 3,5 roku. Logopedka a jeste i foniatrička nechteji jeste rict přimo co a jak. Ze tam ta dysfázie je,ale jeste se uvidi jak moc. Takze vic opravdu nevím. Anežka chodi do školky normalni od zari. Logoped,neurolog i foniatri se shodli, ze pro ni bude normalni školka, pokud to tak mohu napsat, nejlepsi. Ze bude okoukat ostatni jak mluvi. Ona i co umi,tak proste nepouziva a pred ucitelkama se stydi. Takze si jim nerekne ani na zachod a nekdy se tam pocurava,coz se jim taky nelibi. Je to takove slozite obdobi pro všechny. I kdyz ji doma domluvim, ze se jim tam stejne pocura. Ted je uz alespon pozdravi čao. Ale to je max. pokrok. ¨Mozna casem by se to vylepsilo,ale tyto ucitelky asi nemaji moc casu ani chuti to zkouset.
|
Eržika. |
|
(19.10.2011 9:10:08) Jane, naše logoškolka byla fajn právě v tom, že tam měli půlku dětí, tj. 12 místo 20. A neskutečně trpělivé učitelky, které měli pochopení, že děti neumí říct, co by chtěly a podobně. Na poslední školkový rok jsem syna dal do běžné třídy, aby si zvykl na větší kolektiv, který ho bude čekat ve škole.
|
|
|
|
Jane |
|
(18.10.2011 20:20:36) ahoj, jsou nejake stranky? otazka je jestli by nas tam vzali. Ted je jeste rijen k tomu a vetšinou nabiraji az od noveho školního roku. Neposlala bysmi www adresu na ne? Nebo nemas zkusenosti takhle s prechazenim v prubehu roku u nich? dekuji jana
|
Iva | •
|
(19.10.2011 10:00:47) Jani mám doma dysfatika s expresivní dysfázií, 4 roky. Jsem taky z Prahy.
Školku jsem na diskusi řešila s holkama už několikrát. Státní školku jsem rovnou zavrhla, protože tato školka zavrhla nás Nemají s touto diagnozou zkušenosti, mají moc dětí ve třídě atd... Zatím chodí do soukromé školky a 100% spokojenost, hodně učitelek na méně dětí, bezva péče... Příští rok budeme dávat žádost do speciální školky.
Oběhni nebo obvolej logoškolky (o jedné vím na Zahradním městě, nemám s ní zkušenost) a speciální školky kam berou děti s poruchou komunikace, zeptej se jestli by třeba od pololetí neměli volné místo... Za zeptání nic nedáš, i když myslím že tyto školky jsou stejně jiné dost natvané :-(
Držím palce, nezoufej!
|
|
Martule, 2děti |
|
(21.10.2011 12:49:33) Jane, přeji ti, aby se to opravdu se školkou povedlo, ale já sama mám špatnou zkušenost z běžné školky. I když se učitelky snažily, při tolika dětech to nešlo. Dcera nastoupila do běžné školky ve 3 letech, 10 měsících. Nedomluvila se - nenašla kamarády - byla nešťastná - plakala, nechtěla tam chodit. A to celý školní rok. Teď je ve speciální školce, druhým rokem a moje i její maximální spokojenost. Držím palce, ať dopadne líp. Dítě s vývojovou dysfázií neokoká mluvení od druhých, to je nesmysl. Potřebuje více péče než děti "jen" s opožděným nástupem řeči a nebo děti bez problémů.
|
|
|
|