zlatožlutá |
|
(7.11.2011 12:48:26) Špatně jsem vybrala. Z internetu jsem si objednala osobní váhu. Mám na ni trochu specifické požadavky, tak jsem vybírala dlouho a pečlivě. Dnes přišla, celá radostná jsem rozbalila balík, váhu vyndala a zkusila nastavit všechny parametry dle návodu. A pak mi docvaklo, že jsem zapomněla na jeden detail, který vlastně znemožní vážení právě těch věcí, na které ji potřebuji. Hned jsem to ještě v naději zkusila, ale dopadlo to, jak jsem si myslela. Tedy váha pro mě nemá význam a chci ji vrátit. Nevím ale, jak postupovat. Zabalit a poslat zpět do e-shopu, odkud ji poslali? Pojistit balík? Poslat na dobírku? Je třeba nějaký průvodní dopis? Důvody se asi udávat nemusí, že? Jak mi pošlou zpět peníze? Nebudou se bránit, že jsem si zboží objednala a tak mi nic vracet nebudou?
|
Xantipa. |
|
(7.11.2011 12:51:50) Poslat zpět - na dobírku ne, nepřevezmou ho. A samozřejmě pojistit, protože když se ztratí, tak je to Tvé riziko. Napíšeš lístek, že zboží vracíš v zákonem dané lhůtě a připojíš své číslo účtu. To je celý.
|
|
Nevímsirady |
|
(7.11.2011 12:51:57) já bych zabalila, pojistila a poslala, peníze by ti měli poslat zpět bez problémů. Konkrétně jak postupovat by měli mít na svých stránkách. Jo a emailem, bych jim dala vědět, že posíláš zpět... Jinak dobírku ti nepřevezmou, většina obchodů to má přímo uvedeno na stránkách
|
|
Lucie, Sára, Danny |
|
(7.11.2011 12:52:29) Normálně ji vrať, máš na to 14 dnů. Ale asi ti nevrátí poštovný, který zaplatili za doručení k tobě. Dopis rozhodně napiš. Na dobírku nee, to by ti nevzali, normálně a pojistit.
|
zlatožlutá |
|
(7.11.2011 12:56:14) Ještě se zeptám - v jakém stavu se zboží musí vrátit? U váhy byly přidané baterie, které jsem samozřejmě rozbalila a vložila dovnitř. Takže úplně původní stav to nebude. Nevadí to?
|
Xantipa. |
|
(7.11.2011 12:57:12) Musí to být kompletní, baterie bych vyjmula a zabalila zvlášť /když tak byly i původně zabalené/.
|
Nevímsirady |
|
(7.11.2011 13:11:28) udělala bych to stejně
|
|
|
|
|
Leontýnka+3 |
|
(7.11.2011 13:30:30) Jak se píše níž, nejdřív bych kontaktovala prodejce případně prošla obchodní podmínky, tam to určitě bude uvedeno. Zabalit, pojistit, poslat doporučeně. Poštovné jsou ti nově povinni vrátit!! Nedávno to proběhlo médii. Já jsem nedávno vracela autíčko koupené přes internet, paní bez problémů přijala, vyměnila mi ho za jiné, ale nabízela i vrácení peněz.
|
Lída. |
|
(7.11.2011 13:51:14) Leontýnko a hanba by tě nefackovala, kdybys chtěla zpět i poštovný? Jedna věc je, co v EU rozhodli, a druhá věc jsou dobré mravy... Zakladatelce bych radila přečíst obchodní podmínky internetového obchodu, musejí tam mít uvedený postup. (pravděpodobně přesně ten, který ti tu všichni radí :))
|
Xantipa. |
|
(7.11.2011 13:55:31) Ale když je to zakotveno v legislativě ČR, tak proč ne?
|
Lída. |
|
(7.11.2011 14:03:21) v legislativě ČR to pokud vím není. Jen legislativa EU je nám nadřízená. Proč ne? Z morálních důvodů? Psala, že šlo o její chybu, nikoli prodejce. To mi řekni, proč by za její chybu měl prodejce dávat stovku ze své kapsy?
|
Xantipa. |
|
(7.11.2011 14:05:59) Je mi to jedno, kde to je uzákoněné, ale prostě to platí, tak proč ne? Vrací celou zásilku, tak má nárok zpět i na poštovné - nemusí Ti to přijít správné, ale je to tak a je na pisatelce, jak se rozhodne. Ostatně - pokud jí to prodejce nevrátí s poštovným, tak se nic neděje, protože pochybuju, že by kvůli stovce se někdo soudil.
|
|
houstička | •
|
(7.11.2011 14:40:39) Myslím si že už má většina e-shopů přepracované podmínky prodeje a při vrácení v zákonné lhůtě si prostě a jednoduše účtují veškeré náklady, které je tohle půjčení zboží zákazníkem stálo, což si prodejce účtovat může a nemusí, ta částka je většinou vyšší než ono poštovné.
|
|
|
pavla12345 |
|
(7.11.2011 14:05:52) Kdyby zboží vracela, protože přišlo poškozené, nekompletní atd., pak bych vrácení poštovného chápala, což ale není tento případ. Vžij se do role prodejce.
|
Xantipa. |
|
(7.11.2011 14:07:07) Taky jsme netoví prodejci a co? Když musíš, tak musíš.
|
|
|
|
|
Stárnoucí |
|
(7.11.2011 16:52:29) Není to proplácení poštovnýho jen u vracení vadnýho zboží, popř. u reklamací? Tohle se mi nezdá.
|
|
|
houstička | •
|
(7.11.2011 14:50:19) Jak ti většina radí: - znovu přečti podmínky prodeje, vše by mělo být uvedeno - kontaktuj prodejce a informuj ho - zaslat jak "nejpůvodněji" to jde, doporučeně, nejlépe na adresu, kterou ti sami pošlou, většinou se liší od adresy odesílatele, doporučeně a raději pojistit - někdo vyžaduje průvodní dopis, většinou řeším výtiskem e-mailu, který jsme si ohledně tohoto zaslali
Je to nekomplikované ☺
|
|
zlatožlutá |
|
(7.11.2011 15:09:52) Právě jsem se vrátila a dočetla. Díky všem za odpovědi, jdu tedy podrobně pročíst podmínky e-shopu a pak to udělám podle vašich rad.
|
|
|