Zufi. |
|
(25.4.2012 19:38:32) ,,V duchu poslání Charty 77 a v souladu s její snahou podporovat vznikání užších pracovních společenství, zaměřených k jejím dílčím úkolům, rozhodli jsme se - po několika měsících předběžné práce - ustavit Výbor na obranu nespravedlivě stíhaných.
Cílem tohoto výboru je sledovat případy osob, které jsou trestně stíhány či vězněny za projevy svého přesvědčení nebo které se staly obětmi policejní a justiční svévole. Budeme s těmito případy seznamovat veřejnost i úřady a podle svých možností pomáhat postiženým osobám. Chceme přitom spolupracovat s každým, kdo projeví o spolupráci zájem.
Žádáme zároveň občany, aby nás, (nejraději osobně) na takové případy upozorňovali. Věříme, že působení našeho Výboru přispěje k tomu, aby lidé nebyli nespravedlivě pronásledováni a vězněni.,,
Více na http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDbor_na_obranu_nespravedliv%C4%9B_st%C3%ADhan%C3%BDch
|
kájina | •
|
(26.4.2012 8:14:50)
Tehdejší Československo však rozhodně patřilo mezi vyspělé země. Tak tomu bylo i po válce. Renomovaný ekonomický historik Angus Maddison uvádí, že v roce 1948 byl hrubý domácí produkt Československa prakticky stejný jako HDP Rakouska. Pak přišly známé historické události. Jejich výsledek vidíme na následujícím grafu Jaké tedy byly ztráty? Vyjděme z předpokladu, že ČSR na tom bylo v roce 1948 stejně jako Rakousko. Kdyby – ach to nešťastné slůvko! – kdyby se dějiny vyvíjely jinak, mohli jsme na tom v roce 1989 být co do prosperity takřka stejně. Podotýkám, že Rakousko nemělo v poválečné historii zrovna pověst ekonomického tygra.
víc na http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pavel-kohout.php?itemid=2773
|
kájina | •
|
(26.4.2012 8:16:14) citát z posledního Respektu
"Čím vzdělanější národ máte, tím menších pitomostí se dopustí: ne všude po světě se schvalovala poprava Milady Horákové, ne všude se lidé ohnuli, když přišla cizí armáda, a ne všude jsou lidé tak zoufalí ze svobody jako u nás – nevědí, co se sebou, a nadávají, že dřív bylo líp. Přesto naši vzdělanci stále tvrdí, že je třeba společnost roztřídit podle toho, co našprtaného si kdo pamatuje, řekl v rozhovoru pro Mladou frontu DNES vysokoškolský pedagog Ondřej Hausenblas, který je přesvědčen, že současný český školský systém „žáky neučí rozumět světu, ale jen nesmyslně testuje jejich nabiflované vědomosti, asi jako když si primitivní národ potřebuje roztřídit děti na úředníky, vojáky a sluhy – to ale fungovalo někdy v 18. století, teď to nemůže obstát“.
|
|
|
|
|