NL |
|
(14.5.2012 14:22:46) Ahoj všem, uvítala bych radu. Hlavně od maminek, které mají podobné "trable" s dětmi. Mám skoro 5 letou dceru. Od podzima má diagnostikovanou vývojovou expresivní dysfázii, ADHD - poruchu pozornosti. Je to takový veselý, ukecaný čertík. Řeč se snažíme napravovat u logopedky, docela dost se za poslední rok zlepšila. Od září jde konečně do školky, ale vypadá to na odklad právě kvůli té nepozornosti a vyzrálosti. Tak a teď o co mi jde. Máme vedle domu ZUŠ a nabízí se tu možnost nějakých kroužků. Jenže jak jsem tak koukala na talentové zkoušky, tak třeba na hudební obor to nedá. Paměť a reakce z toho mám obavy. Přitom by jí to bavilo (nějakou zkušenost s flétnou má a dneska je zrovna na flétničce v mateřském centru a když by to nevyšlo, tak bych měla možnost i soukromé učitelky ze školy) a pomohlo i s rozvíjením motoriky, se kterou má taky problém. Takže otázka zní. Máte někdo z vás dítě na nějakém podobném oboru v ZUŠ? Zvládá to? Rozvíjí ho to? Nabízí se nám tam ještě možnost - taneční obor (to by možná bylo vhodné), výtvarný obor a literárně dramatický obor (o tom neuvažuji). Máme vůbec šanci? Napiště mi prosím vaše zkušenosti, děkuji.
A ještě jeden dotaz. Co cizí jazyk? Kdy jste pak začali s cizím jazykem u dětí s expresivní vývojovou dysfázií? Teď na to asi není vhodná doba, ale jak se to pak u vás v průběhu času vyvíjelo? My to asi budeme muset nechat na ZŠ, protože se navíc nyní potvrdila zkřížená laterita a tak jsem tedy zvědavá co to přinese při učení písmen ve škole :-( .
Děkuji za reakce. Budu v průběhu dne číst a odpovídat.
|
Eržika. |
|
(14.5.2012 14:42:03) GD - nevím, napíšu svoji zkušenost.
Mám syna s expr. vývojovou dysfázií, ve školce nechodil nikam. Tedy jen se ségrou na vodácký kroužek, kam chodí spousta sourozenců (3-15 let) a je to něco jako skaut - lítání a blbnutí venku, hry, a nácvik zálesáckých dovedností atd.
Ve škole (s odkladem) začal chodit na keramiku. Od druhé třídy na vysněný kroužek leteckého modelářství - je tam nejmladší, občas s ním chodí děda a vedoucí s ním má opravdu trpělivost.
Aj má ve škole povinně od 1. třídy, ale nijak to neřeším, není hodnocená. Něco si pamatuje, aktuální to bude příští rok, kdy bude aj povinná.
|
NL |
|
(14.5.2012 14:45:57) Díky budu moc ráda za názory a zkušenosti rodičů dětí s touto diagnozou. Vím, že někdo má problémy větší, někdo menší, tak i proto.
|
|
|
Len |
|
(14.5.2012 14:49:35) Mam syna s VFA + dysfazii. Vyrusta v dvojjazycnem prostredi, anglictinu uprednostnuje a umi ji lip, ale kdyz je v ceskem prostredi bez aj mluviciho cloveka, tak se rozkecava rychle. Cte anglicky, cesky zacina, jdeme na to pomalu.
Krouzky, hraje fotbal, to je zatim vsechno. Zajimaji ho hudebni nastroje a mozna od pristiho roku ho na nejakou hudebku dame, talentovky se u nas nevedou, chodi ten, kdo ma zajem.
|
|
Gora |
|
(14.5.2012 14:50:57) GD, díky tomu, že mám syna ADHD jsem se o tom bavila s mamkou, která je učitelkou v ZUŠ. Syn naprosto postrádá hudební sluch, takže nakonec jsme ho do hudebky nedali, ale mamka říkala, že čas od času tam nějakého žáka s takovou diagnozou má, a je to v pohodě. Občas mají sklon vykecávat místo hraní, ale lehce se dají přesvědčit, že nejdříve se budou učit, a pak si popovídají. Měla dokonce pár výrazných talentů.
|
..maya.. |
|
(14.5.2012 21:30:46)
jj náš kluk se naučil na představení pro maminky nejen písničky zpívat ale hrát i na flétnu během jednoho dne..byl nemocný tak necvičil s dětmi..noty zná, na písničky atd je jako houba..má aspergerův syndrom, adhd a vývojovou dysfázii..určitě bych se kroužků nebála, tyto děti potřebují tahače
|
Gora |
|
(15.5.2012 7:49:35) Přesně, tyhle děti se učí vše, co je baví velice rychle. Často bývají nadprůměrně inteligentní, a to je teprve paráda. Přesně jak píšeš, jsou jako houby, vše se učí a pamatují velice rychle. Skoro je mi líto, že syn nemá hudební sluch. Tak dělá alespoň hokej, který chtěl dělat odmala.
|
|
|
|
Cloe |
|
(14.5.2012 14:53:49) Ja bych se spis poohlidla jinde nez v ZUS. To je proste skola, talentovky se nedelaji jen tak z pleziru, opravdu patraji po detech s talentem. Jede se od zacatku na znamky...bala bych se, ze se ji cinnost znechuti. Ja jsem prosla celou ZUS a pamatuju se, jak jsem na 2. hodine nauky (v prvni tride) dostala za 4
|
Winky | •
|
(14.5.2012 16:29:16) Nemám teda zkušenosti s dysfázií, jen se ZUŠ - u nás je na ZUŠ i takový "přípravný" obor, jmenuje se Šikulky a děti tam dělají rytmiku, zpívání (lidovky) a taky k tomu malujou, neznámkuje se vůbec nic, je to pro děti od 5 do 7 let, vzali tam i mého 4leťáka (chodí se ségrou), protože ho zpívání hrozně baví, chodit chce a tu třičtvrtěhodinu tam s pozorností vydrží (učitelka si ho tam jednou nechala na zkoušku aby zhodnotila, jestli to tam zvládne), a dělá hrozně důležitýho že už taky "chodí na kroužek". Myslím, že za zeptání v lidušce nic nedáš.
|
|
|
Juldafulda |
|
(14.5.2012 16:49:45) Syn chodil do lidušky na tanec, musel ukázat co umí, hudební sluch má, je divoký, ale učitelka s ním problém neměla. Ve školce má flétnu a tam je to teda horší... Problémy začnou, když musejí hrát společně . Není týmový hráč .
|
|
|