hokkaid |
|
(4.12.2012 13:27:28) Učím na střední škole. Student mi na ferovku řekl, ať mu dám pětku na vysvědčení, protože ho dějepis nezajímá, souvislosti znát nepotřebuje, společnost lidi, se kterou se stýká taky nic neví. Do školy chodí, aby neměl neomluvene hodiny. Ve druhém předmětů, který ho učím, je celkem na jedničku. můžu pro takového chudáka ještě něco udělat? (jeho třídní ho prý vyzkouší že svého předmětů, ale to mi nepřipadá moc konstruktivní...)
|
Dee Dee+2 kluci |
|
(4.12.2012 13:28:46) Jestli ti řekl,ať mu dáš pětku, tak mu ji dej.Je advent a blíží se Vánoce-doba splněných přání
|
hokkaid |
|
(4.12.2012 13:32:24) No to mu ji určitě dám, má deset známek, z toho samé pětky, o hodině si dělá něco na laptopů, nečte, co má, na každou otázku nevím...ale jak mu vysvětlit, že je debil?
|
Tante Ema |
|
(4.12.2012 13:47:04) Proč bys mu měla vysvětlovat, že je debil? On není debil, jen si s tebou hraje a ty mu to ochbotně jíš. Prostě mu dej bůro,když jich má za pololetí deset a nazdar hodiny. "Pepíčku, prosím tě" ať s ním hraje doma maminka, pokud ji to bude bavit.
|
|
Dee Dee+2 kluci |
|
(4.12.2012 14:01:44) hokkaid, jsi dobrá a máš svatou trpělivost,ale "vocaď-pocaď"....prostě nemůžeš ho vychovat násilím,když je evidentně něco špatně.
|
|
Pam-pela |
|
(4.12.2012 14:17:33) Proč by byl debil? Mě spousta věcí taky nezajímá a pokud je dělám, tak jen proto, že musím, to uiž mě život naučil...bohužel ve škole by se mělo, protože jsou takové osnovy. Vždyť spousta věcí se dnes dá najít na netu, a pořád chceme, aby se to děti učily a pamatovaly si to...souvislosti dobrá, ale učit se fakta, pamatovat si letopočty? Taky jsem na to nebyla a nejsem. Navíc - Historia magistra vitae - dobrý heslo, ale neplatí, protože to by snad lidi a lidstvo nedělalo ty samý chyby pořád dokola. Já toho studenta chápu, prostě protestuje po svém, navíc pokud je dobrej v jiných předmětech, asi nemá problém s inteligencí, ale prostě jen nechce. Co mu do dobrém vysvětlit, že to sice chápeš - ten jeho protest a provokaci, ale že prostě v životě to chodí tak, že lidi dělaj i věci, o kterých si myslí, že jsou nanic, protože bu´d to ta společnost tak chce a třeba i jednou zjistí, že i v tom, co nepovažovali za užitečné, nějaká užitečnost byla...a že je dneska lepší moc negativně nevybočovat Že je lepíš držet hubu a krok...jako mladá jsme s tím měla ooobrovské problémy. Jinak tihle studenti ctí opravdové autority...tam si provokace moc nedovolí.
|
Tante Ema |
|
(4.12.2012 14:19:20) Bohužel mezi ničím a ničím není souvislosti. Event. je to souvislost nekonečná, jak chceš.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:27:13) no asi tak. a pak až bude chtít maturovat, zjistí, že nemá z čeho
|
|
JaninaH |
|
(4.12.2012 14:56:45) Tante
|
|
|
x x |
|
(4.12.2012 14:56:34) No, koneckonců nač se učit cokoliv, na netu najdeš opravdu vše. Budeme stádo tupců, kteří budou zvládat najít něco na netu, ale nebudou vědět, jak s těmi informacemi naložit. Nemluvě o tom, že spousta dnešních dětí a mládeže neumí ani napsat souvislou větu, která by dávala smysl, natož bez hrubých gramatických chyb. Myslím, že naše školství jde ke dnu.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(4.12.2012 16:39:31) Pam-pelo, mě na škole taky kupa věcí nebavila, tak jsem si jen hlídala, aby mi to vždycky nějak dalo na čtyřku a pekla jsem na to. Možná kalkuluje s tim, že pětka v pololetí nic neznamená, a že na konci tu čtyřku mít bude a bude zas rok v klidu.
Ale jestli ani nekalkuluje, tak to prostě blb je
|
|
Monika | •
|
(5.12.2012 9:07:31) Není debil. Je v pubertě.
Mmch v Německu dělali průzkum a zjistili, že v období puberty se žákům a studentům zhoršuje výrazně prospěch (a to i jedničkářům). A dospěli k závěru, že dítě v období puberty je naprogramováno na to, aby čelilo velkým výzvám (např. zdolat Mt. Everest, objet svět, založení rodiny je možná taky možné brát jako výzvu ), takže nutit je sedět ve škole je kontraproduktivní a neodpovídá přirozenému vývoji. Ale řešení taky nemaj.
|
Karel | •
|
(5.12.2012 9:21:56) U obou dětí je problém, že se sice učí přijatelně, ale běda, pokud by to tak brali spolužáci. Kdyby snad dali najevo, že na školu NEDLABOU, jaká hrůza...
Na gymplu se to dokonce trochu řešilo na TS, že třídní musí (v poměrně slušné třídě) v téhle oblasti chránit některé premianty před jedovatými poznámkami.
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(4.12.2012 16:55:34) Musí na to přijít sám, to mu nevysvětlíš. Taky jsem na střední škole byla debil....
|
|
|
|
luthienka |
|
(4.12.2012 13:32:54) Hovořím jako matka puberťáka. v pololetí jsem pro to mu dát pětku. Ať si uvědomí, co říká. A doufala, že koncem roku bude chtít aspoň prolézt. Samozřejmě bych se snažila ho k dějepisu nějak motivovat, nebo hodit aktivitu na něj - jak si hodinu představuje. Dál studovat chce? Tak musí gympl přece nějak prolézt (to je synova zásada )
|
hokkaid |
|
(4.12.2012 13:35:39) Není to gympl, částečně už v je v praxi, studovat dál určitě nebude.
|
|
hokkaid |
|
(4.12.2012 13:35:40) Není to gympl, částečně už v je v praxi, studovat dál určitě nebude.
|
luthienka |
|
(4.12.2012 13:48:30) A co na to rodiče? Pokud by si podobně pouštěl "hubu na šacír" můj syn, byla bych ráda, pokud by mi učka zavolala nebo napsala maila. A já jako matka bych to rozhodně řešila...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.12.2012 13:50:14) Tak to jsem taky chtěla napsat. Asi jen málo rodičů ( možná spíše taky ignorantů ) se smíří s 5 na vysvědčení. Chtějí vědět, zda je to v jejich dítěti, učiteli nebo někde mezi a do školy přijdou
|
luthienka |
|
(4.12.2012 14:06:40) A pokud se o problému dozví až těsně před vysvědčením, mají rodiče tendence to házet na učitele. Pokud jsou včas kontaktování a požádáni o spolupráci při řešení problému, jsou mnohem vstřícnější a konstruktivnější . Vím, o čem mluvím - sama jsem taková
|
Tante Ema |
|
(4.12.2012 14:11:48) Tam, co mám synka na gymnáziu, mají elektronické žákajdy. Čili kdo informován být chce, je. Jinak ta představa, jak chlapec několika logickými argumenty dokázal, že Alexandr Makedonský byl vlastně břídil a tupá přízemní pančelka to neocenila, ta je srandovní, to vidím v barvách, i když se té učitelce divím, že si takhle nabíhá na vidle.
|
luthienka |
|
(4.12.2012 14:30:59) Tak u nás dávají učitelé známky na net často až před vysvědčením (nebo aktivy), proto jsem takto reagovala. Co se týká A.maked. - i já to vidím s nadhledem a to jako snahu být výstřední. Ale to puberťáci asi bývají.. To je stejné jako bych měla tříleťákovi za zlé, že pláče po mamince Prostě učitelky a učitelé by měly umět s tím pracovat. A mnohé/mnozí jsou opravdu skvělé/í.
|
|
|
|
|
|
|
x x |
|
(4.12.2012 13:38:36) Ty jo, když si vezmu, že Ti co "prolézají, aby mohli dále studovat" jednou budou lékaři, právníci atd., tak mě jímá hrůza. No, úpadek školství. Já jsem pro nechávat propadávat, kdo nechce studovat, ať jde makat s krumpáčem nebo lopatou.
|
luthienka |
|
(4.12.2012 13:45:42) Víš Žubko, můj syn půjde rozhodně studovat dál. Ale je už jasný, že to bude fyzika, matika... Pravděpodobně jadernou fyziku. K tomu se dobře domluví anglicky, má všeobecný přehled, účastní se různých soutěží a projektů. Ale některé předměty prostě přežívá (někdy svojí vinou, někdy ivinou učitelky) - konkrétně Nj, D, ZSV. Myslíš, že člověk, který se zajímá o termonukleární fúzi musí vědět, kdy byla např. bitva u Domažlic?
|
Tante Ema |
|
(4.12.2012 13:49:32) Jo, já si to myslím. Resp. stačí, když to ví přibližně a hlavně ví, o co se bitvilo. Stějně tak by historik měl přibližně vědět, co je jaderná fúze.
|
|
jak |
|
(4.12.2012 13:49:32) Luthienko tak ale je neco jako vseobecny rozhled.a take pokud chodim na stredni skolu tak holt tam jsou utcite predmety.
|
luthienka |
|
(4.12.2012 13:55:00) Já ale říkám, že všeobecný přehled má výborný. Jen ho právě dějepis sejří. Ale dává ho za 3... A já ho nebuzeruju, že chci, aby měl jedničku. Má prostě priority jinde. Každopádně jeho puberta se dá v klidu přežít.
|
luthienka |
|
(4.12.2012 14:02:32) Naposledy měl referát o Alexandru Makedonském, kterého jako statéga strhal. Prý to byl průměrný taktik, - docela logicky a na více příkladech samozřejmě vysvětloval i proč. Ale paní učitelka se s ním odmítla bavit a dala mu za 4. Myslím, že kdyby vyvolala diskusi a argumentovala o opaku bylo by to pro všechny přínosnější. To je jeden z důvodů, proč nemá rád dějepis. Ale historii rád má - zejména z hlediska ekonomie a výše zmíněné vojenské strategie.
|
x x |
|
(4.12.2012 14:52:37) No, jenže Makedonský něco dokázal, ať byl stratég, jaký chtěl. Myslím, že dějepis není o tom, že si nějaký nedostudovaný kluk myslí, že ví všechno nejlíp z přečtení jedné knížky, či ze stažení nějakého elaborátu o Makedonském. Myslím, že diskuse na toto téma ve skupině lidí, kteří o Makedonském mají jen povrchní znalosti je bezpředmětná. Proto je potřeba mít všeobecné znalosti, bez těch mají veškeré diskuse nulový přínos a působí přinejmenším směšně.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:55:55) no, stačí se podívat, jak to dneska v životě chodí prázdné mlácení slámy jasně vede nad faktickou diskusí s fakty podloženými argumenty
|
x x |
|
(4.12.2012 14:58:30) Přesně. Teď jsem si tak představila, jak by asi vypadala taková diskuse, kde by zúčastnění neměli žádné znalosti o tématu, ale měli by připojení k netu, kde by si všechno podstatné mohli přece najít a z toho si bleskově utvořit fundovaný názor na dané téma.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 15:03:23) no, stalo s emi, že děti si měly něco samy nastudovat a zpracovat na 14 přehled. Vybrala jsem A4 a zeptala se pár dětí, co zjistily. některé nebyly schopné říct ani celou větu Nechápu, resp. chápu - některé to opsaly o přestávce od spolužáků - těžko prokazatelné
|
|
|
|
|
Eilatt |
|
(4.12.2012 15:06:02) luthienko já myslím, že je to spíš českým školstvím, nebo přístupem některých učitelů. Schopnost vyjádřit vlastní názor, argumentovat a to i v dějepise se nesetkává s oceněním. Pokud byly jeho argumenty o Makedonském smysluplné a musel si zjistit historická data a informace, aby mohl takto argumentovat, mělo by to být spíš na pochvalu.
Ale to by musel studovat v některých jiných zemích, kde se takový přístup cení.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 15:08:40) Eilatt, tohle zevšeobecnění dost zavání. jednak to tak nedělají všichni učitelé - jak si myslíš a jednak by stálo za to si nejdříve vyslechnout ty argumenty, zda to třeba nejsou "argumenty".
|
JaninaH |
|
(4.12.2012 15:15:40) Štěpánko, ale i kdyby to byly v tomhle případě "argumenty", tak si student za snahu a přemýšlení a zpracování tématu (výklad, příklady) přece nezaslouží čtyřku.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 15:17:21) janino, to se neodvažuji posoudit, neslyšela jsem to ani neviděla práci. navíc je to mimo můj obor.... kdybys viděla, co jsou studenti schopni vydávat za argumenty a vlastní práci
|
|
|
Eilatt |
|
(4.12.2012 15:16:56) štěpánko
taky píšu "některých" učitelů, tak si to neber osobně . Možná se to od dob, kdy jsem studovala změnilo, ale extra velký posun asi nenastal. Taky jsem si učení zkusila a mám trochu představu.
Jasně, třeba ty argumenty byly nesmyslný a puberťák se chtěl jen pohádat to tady nevíme. Já osobně ale tohle vidím jako docela problém českého školství, víc se dá na suché mentorování a málo na vlastní názory, snahu hledat souvislosti atd.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 15:18:24) já nevím, čemu říkáš "suché mentorování", mě připadá, že se tak dneska už moc neučí a někteří neučili nikdy
|
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 15:18:50) já si zdejší diskuse většinou neberu osobně
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(4.12.2012 15:11:41) No jo, po bitvě každý generálem Ale chápu, že tohle musí odradit každého. Od učitelky mi připadá krajně neprofesionální, že za snahu o něčem přemýšlet a polemizovat, dá špatnou známku. Bohužel se obávám ,že je to proto, že toho o AM taky moc neví. J.
|
Vaitea |
|
(4.12.2012 15:21:13) Zase na druhou stranu, jestli referát o AM "zcuknul" pouze na hodnocení jeho historického významu jako stratéga, tak to je taky málo. Navíc se názory historiků na jeho umění strategie značně různí a odborníci se stále přou. Takže jestli tam nastoupil nějakej " ředitel zeměkoule"- což je v tomhle věku většina a smetl AM ze stolu jako průměrného stratéga. To mohla paní učitelka, zvláště byla-li informována, že to o co se přou resp. diskutují historikové, vyřešil jeden adolescent a hned za to taky (jak psala Luthienka) AM strhal. Neučím na SŠ, čtyřku bych me asi nedala, ale jeho naivita a nedostatek sebereflexe, by mě spíš pobavil.
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.12.2012 17:47:24) no ale pak to je problém učitelky, nikoliv dějepisu
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:32:46) No já si myslím, že kdo nezná dějiny a nemá přehled i v humanitních předmětech tak je břídil (patřím k nim, neb mě to nikdy do cca 25ti let nezajímalo a doháním to v dospělosti). A opravdu si nemyslím, že by mí synové měli mít v těchto oblastech propúast, nebo že by neměli číst, jen proto, že je jasné (v podstatě už od školky), že se budou živit něčím technickým. To je velmi omezený pohled na věc. O jazycích, které jsme přímo nenáviděla, nemluvě, ale to už i ignoranti chápou, že je budou potřebovat. Fakt mě tvůj názro překvapil. Je zajímavé že humanitně orientovaní lidé se svojí nenávistí a ignorantstvím k matematice a přírodním vědám často chlubí.
|
luthienka |
|
(4.12.2012 18:55:20) Jak už jsem psala - historii má rád, zná spoustu souvislostí, jen nemá rád dějepis ve škole. Nechápu, proč se do mě obouváš, co to vychovávám za vyvrhele... Jsem ráda, že v 15ti ví, kam jeho život směřuje. Je sice excentrik, ale s většinou učitelů vychází v pohodě. Jeho školu nehrotím, učí se pro sebe, ne kvůli mě, nebo dobrým známkám. A vzpomínám, jakou jsem měla pubertu já. A proto reaguji tak, jak reaguji. Asi málo "výchovně"... Jsem proti úplnému lemplovství, ale chápu, že ne vše se dá (chce) dělat na 100%.
|
štěpánkaa |
|
(5.12.2012 9:52:26) luthienko, tak si přečti, na co jsem reagovala - to bylo naprosto v jiném duchu nežli tento tvůj příspěvek. PS: moje děti např. dějepis akceptují jen kvůli své třídní, kterou mají rádi a nechtějí ji zklamat, jinak dějepis a ani dějiny rádi nemají a nijak zvlášť je to nezajímá. okázale nesnášejí ZSV, učí se jen proto, že "musí", o zeměpisu raději ani nemluvím. Ale já nepovažuji za správné aby na to 100% házeli bobek, hlavně proto, že já to dělala a dnes doháním mezery, takže jejich přístup obhajovat nebudu, nicméně jejich volbu už v tomto věku příliš neovlivním
|
|
|
|
|
|
Lassie66 | •
|
(4.12.2012 13:47:31) Naprostý souhlas, pětu bych v pololetí dala. Sama jsem jí měla ve druháku z matiky. Učitel mě chtěl přezkoušet, ale řekla jsem mu, že by mi ujel vlak Když si to dneska představim Nicméně na konci roku jsem měla trojku.
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.12.2012 13:34:19) Asi bych se snažila ho přesvědčit, že základní znalost dějin patří k inteligenci člověka / národa. Nějak mu to zkusit popsat na názorných příkladech , třeba si i něco vymyslet ( Igor Hnízdo taky kecal, aby byl pro děti vzorem ) Když už by ani rozmluva nepomohla, tak bych mu připravila nějaký rozhodující testík a když by se nechytal, dostal by za 5
|
|
x x |
|
(4.12.2012 13:36:47) Dala bych mu pětku, nikdo ho nenutí studovat střední školu.
|
|
Lupus |
|
(4.12.2012 13:41:29) Pracuje na pětku? Dostane pětku. Co je na tom
|
|
Tante Ema |
|
(4.12.2012 13:43:03) Proč chudáka? Potřebuje si to vyzkoušet. Jestli je na 5, dej mu 5. V pololetí to tak jako tak nic neznamená, což nejspíš panáček ví. Řečičky co a jak ho nezajímá, snad patří ke koloritu, ne?
|
|
Jarca75 |
|
(4.12.2012 13:43:37) Dat mu petku, samo sebou. Jinak, kdyz bude mit takovy znamky, bude moct maturovat? To by mohla byt motivace. Nebo vymyslet nejakou motivaci, jestli mu znalost neceho z historie k necemu bude v jeho oboru. Myslim, ze ucit se to jenom proto, aby to vedel a ""byl chytrejsi"" ho motivovat nebude.
|
|
*Niki* |
|
(4.12.2012 13:52:57) Nezachraňuj někoho, kdo si s tebou hraje. On ví, že tě trápí jeho "marněné šance", ale tohle je na rodičích, ne na tobě. Pokud má deset pětek, co jiného než pětku má dostat? Už mu není šest, on ví, co dělá - byť samozřejmě nedohlédne všechny důsledky.
|
Pam-pela |
|
(4.12.2012 14:20:03) Taktak, nejlepší je nechat nést důsledky svého jednání...tohle už je "velkej kluk".
|
|
amanvireja |
|
(4.12.2012 14:26:55) S tímto moc nesouhlasím ,zjevně s klukem cloumá obr puberta a jak píšeš důsledky nedohlédne. Opravdu by mu měl někdo vrýt do hlavy , že tento protest, nejspíš ke způsobu výuky u nás , jako jedinec nikam nevede, že by se měl naučit aspoň to základní na 4, naučit se to způsobem ,který uzná on za vhodné ,uspokojit učitele a přitom si zachovat svůj protest. Otázka je jestli proti něčemu protestuje nebo prostě má hlavně totální bordel- hormóny a podobně................
|
Vaitea |
|
(4.12.2012 15:02:08) Prosím tě jaký důsledky může mít koule z dějáku v pololetí???
Já bych mu jí klidně dala. Tak se nejlíp poučí. Měla jsem doma asi podobný exemplář. Byl vyhraněn naopak humanitně, na jazyky. A to tak, že opravdu hodně. No, a měl pocit že matiku potřebovat nebude a hlavně ho nebavila. Tak dostal kouli a prozřel. Do konce gymplu pak měl za 3 za 2, výborně odmaturoval a šel studovat , co chtěl. Mělo to tedy pro něj jedinej důsledek, a to že mu došlo, že v životě nelze dělat jen věci, které mě baví a které mi jdou samy.
|
|
|
|
dadlenka |
|
(4.12.2012 13:58:57) jenomu mu tu basu dej v žádném případě bych ho nepřemlouvala, nepřemlouvám ani svého desetiletého syna, který má teď pocit, že všechny předměty jsou zbytečnost, učitelky zbytečně prudí, čím dříve pocítí odpovědnost za své rozhodnutí, tím líp
|
Tante Ema |
|
(4.12.2012 14:06:47) Moje řeč. Věčbě blbé, nudné, prudící učitelky mám teď denně na pořadu se sedmačkou. Neumějí zaujmout, škatule jedny. Pak jim na konci roku škatuli odejmou a přidělí jinou a to je nářků, že ta předchozí vlastně byla fajn a měla "v tom aspoň systém". Nechceš se učit? Neuč. Kvůli mně ne a kvůli škatuli to taky neděláš.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:34:30) tante, zdraví tě jedna ze škatulí
|
|
dadlenka |
|
(4.12.2012 14:47:29) to jsem ráda, že nejsme sami u nás jsou i takové věci, že učitelka, která ještě před rokem byla nejlepší, je teď škatule blbá. Co se s těma učitelkama děje, chudáci děti
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:49:28) no, jdou v přechodu, ne? I ty 20ti letý, i ty 60ti letýTo je přeci každému jasný
|
amanvireja |
|
(4.12.2012 14:52:36) V přechodu ani tak né , unás to vypadá tak ,že buď si vrzla nebo ne
|
|
dadlenka |
|
(4.12.2012 14:55:28) no že mě to nenapadlo hned, hormonální nerovnováha. Kdo jiný by taky po těch chudácích dětech chtěl přípravu na vyučování, donesené pomůcky, nedejbože znalosti Třeba v angličtině po něm chtějí naučená slovíčka a v češtině čitelně napsanou písemku - no kde to jsme
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:57:07) je na čase stěžovat si - na lampárně, ČŠI a MŠMT. případně v prezidentské kanceláři. určitě dorazí aspoŇ ČŠI a překontroluje třídnice
|
|
|
|
|
|
|
amanvireja |
|
(4.12.2012 14:10:02) jako matka puboše píši, informovat -přímo zavolat matce dítěte, na pololetí mu dát za 5 ,tedy pokud se nezačne učit. Dostat se k jádru věci proč bojkotuje tento předmět, nejspíš to tebou nebude ,když v dalším předmětu je skoro jedničkář. Třeba má otce despotu ,kterému právě záleží na tomto předmětu......., může v tom být cokoli. Pokecat si s ním nebo některý kolega ve škole (asi nejlépe chlap).
|
Ivka3 |
|
(4.12.2012 14:26:28) A proč by učitelky na SŠ měly volat kvůli prospěchu matce, resp. rodičům? Oni se sami nezajímají? Nemají el. žákovské, nechodí na aktivy? Pochybuji, že těch deset kulí dostal za poslední týden.
|
amanvireja |
|
(4.12.2012 14:29:35) Protože, rodiče můžou být hodně zaměstnaní ,nemocná matka , otec , otec tyran........ je toho hodně........ asi vnímám poslání učitele jinak než ty, učitel patří do života mladého člověka více než si sám myslí.
|
|
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:45:10) no, na střední škole se s tím nikdo takhle párat nebude. Rodiče mají řadu nástrojů, jak zjistit, jak na tom dítě je. Pokud je to nezajímá, telefonát bude stejně k ničemu. Když si nemají čas zjistit, jak dítě prospívá, nebudou mít ani čas na nápravu. Měli jsme tatínka, který si stěžoval až na ČŠI, že škola ho neinformovala, že jeho syn neprospívá z několika předmětů (zjistil, když domů přišly pozvánky na reparáty) a ukázalo se, že ani neviděl synovo pololetní vysvědčení - takže opravdu nebyl informován (na třídní schůzky chodila matka - ta informována byla)
|
amanvireja |
|
(4.12.2012 14:51:45) Štěpánko, samozřejmě , že to takto být může , ale také se něco s klukem může dít, myslím si ,že škola by neměla být chladná k problémům dětí. Minimálně mi jako učitelce svých dětí, by mi lhostejní nebyli. AsPoň bych to udělala pro svůj vlastní klid.
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:54:43) nezdá se mi, že je zakladatelka lhostejná. a rodičům dětí nevolám zásadně - od toho mají třídní, konzultační hodiny, ŽK, třídní schůzky apod.... Maximálně napíšu některému z mojí třídy e-mail. To je práce třídního, ne vyučujícího. Na střední škole už opravdu nikdo nikoho takto nehlídá
|
amanvireja |
|
(4.12.2012 14:58:32) Netvrdím ,že zrovna zakladatelka by byla lhostejná ,to by tady nepsala ,že? A ano, je to práce třídního, doufejme ,že třídní to nehodí za hlavu.........
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 15:01:54) no, pokud má chlapec takový prospěch permanentně, tak věř že hodí. Zabýváme se povětšnou NÁHLÝMI VÝRAZNÝMI ZMĚNAMI (já osobně mám největší radost, když s eněco vyvine k lepšímu - i to rodičům píšu), ne vleklými problémy - tam rodiče informování jsou a je na nich, jak s tím naloží
|
|
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(4.12.2012 14:26:13) kolik mu je? Já bych "zlomila hůl" a dala mu tu pětku. Na konci roku se pak možná bude divit. Hele, mě matiku ignorovali také a ejhle, kromě 5ti studentů z ní bude maturovat (státně) celá třída. Jsem na ně fakt zvědavá
|
hokkaid |
|
(4.12.2012 18:30:05) Je mu..já nevím, osmnáct, devatenáct? Přesně s tím počítá, že na konci roku něco málo udělá, dostane čtyřku a proleze. Mně ale nejde ani tak o tu známku, jako o to, že se možná jinak chytrý student rozhodl dobrovolně zůstat "debilem". Pardon, ale on stejně ignoruje třeba i zeměpis, a to na té úrovni, že například netuší, že Norsko patří do Evropy...Asi jsem oběť humanistické blbosti, ale to už je na mě tak nějak moc. Nebaví mě ho hlídat, aby si při výuce nezlomil nohu, chtěla bych mu něco předat...
|
|
|
ronniev |
|
(4.12.2012 16:20:15) Můj syn je nadprůměrně chytrý, takže z dějáku má dvojku, ale nenávidí ho z hloubi duše, nebo spíš - jakékoli dějiny ho příšerně otravují a jsou mu ukradené. Já to sice nechápu, můj muž ale ano - on je úplně stejně exaktně zaměřený a tvrdí, že měl vůči dějáku přesně tytéž pocity. A ignorant a debil z něj fakt nevyrostl, tak myslím, že nevyroste ani z mého syna a potažmo ani z toho studenta. Neřeš to a tu kuli mu dej, no a co, jeho problém. On se, upřímně řečeno, kvůli dějáku svět fakt nezboří.
|
Kamisi |
|
(4.12.2012 19:34:57) U nás je to stejné, já to tak měla jako dítě taky. Dějepis jsem nesnášela, nenáviděla jsem učení toho množství údajů, moje děti to mají stejně, nezajímá je to a dějepis se učí jen z povinnosti. Nikdy jsem nechápala, jak moje máma dobrovolně studovala historii a na každém výletě věděla o každém místě podrobnosti až do zrodu. Dnes mám k historii postoj daleko lepší, ale fakt chápu, že to někoho nebere.
Ovšem nechat si nasázet tolik pětek za pololetí, to je opravdu slušné ignorantství. Taky bych se s ním nemazala a dala mu, co si zaslouží. Je dospělej (i když zřejmě jen věkem), už by měl vědět, co dělá. Prolízt na čtyřku podle mě zase takovou práci nedá.
Musím ale říct, že podle toho jak zakladatelka popisuje i ostatní studenty, taková práce by mě fakt nebavila. Ale třeba je tam aspoň někdo ze studentů s trochou zájmu.
|
|
|
holka anonymka |
|
(4.12.2012 16:47:17) Pětku bych mu klidně dala, když si ji přeje. Mně dějepis nikdy nešel, ani mě nezajímal a nezajímá dodnes. Můj přítel má dějepis v malíku a domů nenosí ani korunu. Tak k čemu je to dobrý? Prostě se o takových věcech (historii) s nikým nebavím, proč taky, když mě to nezajímá? (Jsem "střední" vrstva, můj přítel už spadá do "nízké"). Znám spoustu obyčejných chudých lidí, kteří jsou v historii a umění velmi znalí, ale proč to mám znát jen proto, abych se mohla s těmi inteligentními bavit o něčem, co mě nezajímá? Navíc jsem pacifistka a jakékoliv boje, i z historického hlediska, jsou mi z duše přímo odporné.
|
hokkaid |
|
(4.12.2012 18:38:20) Anonymko, dějepis přece nejsou jen válečná data
Všechno je historie: vývoj jazyků, literatury, umění, dějiny vědy, techniky, vynálezů, nemocí (kde se vzal v Evropě syfilis), módy, objevů (Kolumbova Indie) válečnictví samozřejmě taky (proč se v Kanadě mluví francouzsky...), vývoj lidských vztahů (matriarchát, odkud se vzaly sebevraždy z nešťastné lásky?, pricip romantické svatby...), výchovy a vzdělávání dětí...
Člověk, který si neklade žádné podobné otázky, pro mě ztrácí prostorový rozměr, minulý, žije jen přítomností, protože budoucnost nedokáže odhadnout, pokud není poučen o minulosti - takového člověka považuju za plochého.
|
překvapená 20.9. |
|
(4.12.2012 18:44:05) Zkusila bych ho rozpohybovat diskusí, kdy jsem příjemně naladěná, páč respektuji mužné rozhodnutí:) "Takže pane, vy jste rozhodnut žít bez interakce a vědomí souvislostí, to je zajímavé, ale nepůvodní a je to důssledkem nějaké determinace. Vaše osobní je mi zapovězena, jelikož ctím vaše soukromí, ale ono jde možná i o to, že je to "takříkajíc" dobou. Pojďme se dobrat toho, co k této vyhořelosti části společnosti vede" Říkala bych to vsedě, on taky, s lehkou nadsázkou ideálně s kávičkou. To by bylo, aby se hoch nerozmluvil a ex post si nepřipadal malinko jak idiot, ptž jde "jen" o dějepis.
Jinak asi mají pravdu holky, že to není úplně tvůj boj rp. je to jeho volba.
|
hokkaid |
|
(4.12.2012 18:54:24) Libiku, něco v tomto duchu jsem opakovaně zkoušela, jeho názor je: "Společnost, ve které se já pohybuji, nic takového nezná, nezajímá ji to a nebaví se o tom, mě osobně to taky nezajímá." Víš co, v té třídě jsou třeba lidé, kteří neumějí číst, jako že nevědí, kde začíná text, pokud je tam víc než jeden sloupec... (no co, na facebooku je asi všechno v jednom sloupci, ne?) Neznají ani žádné filmy, české herce...o divadle ani nemluvíc. Je to pro mě dost kulturní šok, co znamená dnes středoškolák...
|
|
NovákováM |
|
(4.12.2012 19:49:49) libik - tyhle hry můžeme hrát na Vš a tak se na tebe vykálí bílej tesák
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.12.2012 17:49:50) no co - dej mu pětku
|
|
NovákováM |
|
(4.12.2012 19:48:36) dle mého nemůžeš. A souhlasím s těmi, že možná můžeš - tím, že mu vyhovíš. Ad a) není dobře, že má dojem, že to nedovolíš a tu čtyřku mu prostě z nějakýho pocitu prostě dáš, protože jsi ta duše citlivá (kdyby neptala, neptáš se tady) Ad b) není dobře, že ty máš blbej dojem.. mu tu 5-tu, o kterou tak stojí fakt zprůměrovat z jeho běžné snahy a prospěchu, že mu ji fakt nedáš.
Já tu řešila fyziku horem a dolem... něco o tom vím. Ale jako rodiče by mne víc vysíralo, jak dítě vysírá učitele a předmět, než to, že neprospívá. Jako informovaný rodič nabídnu řešení. Tak pokud chce mít z předmětu, co ho nebaví, vytáčí, nebere pro budoucnost za 5, tak ať prostě má.
|
|
Kvíza | •
|
(4.12.2012 21:18:53) Já bych mu tu pětku taky dala, ale možná bych ještě předtím dala zprávu rodičům, že se k tomu nezadržitelně blíží a snahu žádnou vyvíjet nehodlá.
|
|
Karel | •
|
(5.12.2012 9:18:13) Byl bych opatrný ze 2 důvodů:
1. Myslím, že udělení nedostatečné na vyvědčení z čehokoliv je už věc, kde je škola povinná PROKAZATELNĚ informovat rodiče o výrazném zhoršení prospěchu dítěte (skoro na pozvání rodičů k projednání). (PROKAZATELNĚ většinou znamená dopisem doporučeně.)
2. A to vše i proto, že se může stát, že doma se naštvou a podají odvolání do klasifikace a dítko přinutí se naučit (což zřejmě je schopno); v komisi může sedět někdo měkčí a dopadnout to na 3 a lépe a pak by mohl stín padnout i na tebe.
|
štěpánkaa |
|
(5.12.2012 16:56:30) karle, možná se pletu, ale tohle platí na ZŠ a možná u neplnoletých studentů na SŠ. mě osobně uniklo, kolik je klukovi z tématu, ale fakt se mi dost ulevilo, že rodičům mých studentů už nic oznamovat PROKAZATELNĚ nemusím. Je to totiž dost opruz.
|
karel | •
|
(5.12.2012 18:09:35) To máš asi pravdu, pořád se mentálně pohybuju na nižším stupni gymplu, kde mám děti i známé - učitele.
A nakonec - ta pětka asi byla i ve 1/4-letním hodnocení, čímž to oznámeno bylo.
|
štěpánkaa |
|
(5.12.2012 18:48:11) přesně tak
|
|
|
|
|
|