Dream |
|
(30.12.2012 16:30:01) Moje dcera na tuto skolu chodi od 6. tridy, teď je v 7. a jsme moc spokojeni. Ma tedy stesti na absolutne skvelou tridni ucitelku. Jinak my jsme neverici a nepocituji zadny tlak ohledne nabozenstvi, viry a neviry. 2. stupen ma nabozenstvi povinne, to je pravda, s tim dcera i trochu bojuje, protoze je naprosto mimo. Mse jsou kazdy tyden, ale nejsou povinne, jednou za mesic vyjde "poradatelstvi" na kazdou tridu, ale ani tam není povinnost jit. Myslim, ze se tu respektuji ruzne pohledy a nikdo neni do niceho nucen. Co se tyka sexualni vychovy, to tedy netusim, ale tyhle veci stejně deti znaji z domova a dcera vi, ze pohled ruznych nabozenstvi je proste odlisny. Jeji nazor koresponduje s tim z domova takze tady problem nevidim. Vyuka mi prijde dobra, rozhodne lepsi nez na nasi byvale zakladce a mne se hlavně libi, ze vedou deti k tomu, aby se k sobe hezky chovaly, respektovaly se, dcera se nesetkala s zadnym hnusnym chovanim narozdil od byvale tridy. Ale ma opravdu perfektni tridni, tu cenim zlatem. Kdybys chtela vedet jeste nejaky dalsi pohled ze strany neverici rodiny, ptej se. Ja tedy nemam problem ani s povinnym nabozenstvim, myslim, ze to patri k zakladnimu vzdelani, jsem rada, ze si muze sama udelat nazor, ze vidi pohled i jiny. Dcera tedy je dost odmitava k vire vseho druhu, nicmene já vidim jako pozitivum, ze ji je nabídnuto i neco jineho. A take jsem zatim nikdy nemela pocit, ze bych s cimkoliv ve skole "narazila". Vsechno slo vždy dohodnout, domluvit, proste zadny problem.
|
Unicef |
|
(1.1.2013 18:47:16) Dobrý večer, to je supr hodnocení, MOC díky. Využívá dcera možnost nechodit na mše? A není sama jediná ze třídy (to by se potom asi moc dobře necítila před ostatními)? A s kým se dá domluvit, že mé dítě na mši nepůjde? Omlouvá se nějak třídnímu učiteli? Jaký je poměr katolíků x nevěřících ve třídě? A budu zcela konkrétní - jak se jmenuje ta skvělá třídní?
|
Dream |
|
(2.1.2013 14:25:44) Unicef, dcera chodi na mše velmi sporadicky, já se ji snažím vysvětlit, ze tohle je věc, kterou jinde na jiné skole nezazije, ze to je něco pěkného navíc a ze je skoda to neprozit. Ale rozhodnuti nechávám na ni. Občas jde na mši, kterou porada jeji třída. Zastoupeni věřících na skole netuším, ani nevím, kolik děti ze třídy je katolíků a ani dcera to neví. Víme, ze někdo je v teto oblasti aktivní, takže tam se to předpokládá, někdo zase vůbec, ale zadnou statistiku nevíme a mám pocit, ze to děti absolutne neřeší. Dcera vůbec netuší, která jeji kamarádka je věřící. Mám pocit, ze to je opravdu všechno velmi nenásilné a přirozené a nikdo se nepozastavuje nad zadnou z těchto variant. Pravé proto mi přijde, ze nikdo nikoho do ničeho netlaci a každy názor je respektovan. Naše tridni ví, ze věřící rodina nejsme, ze dcera mše nevyhledává a nic to na nicem nemění. Je rada akci, které nejakym zpusobem souvisi s vírou, na ty dcera chodi/jezdí, ale nebere to jako účast na něčem, co by se ji nelíbilo. Já tedy jen z toho svého pohledu a zkusenosti muzu říct, ze nemáme na skole zádné potíže, ze zatím jsem nabyla dojmu, ze je mozné vse domluvit. Ale je to naše osobni zkušenost, někdo muže mít klidně i jinou. Ohledně konkrétního dotazu na jméno - pravé proto, ze osobu paní ucitelku velmi respektuji, nepřijde mi vhodně ji jmenovat, přestože je to v dobrém slova smyslu, určitě to pochopíš. Já jsem ze skoly nadšena, dcera je velmi spokojena, možna jsme proste mely štěstí na lidi, kolektiv, třídu, učitele. Někdo jiný by třeba napsal něco jiného, ale já zatím nic špatného od nikoho neslysela.
|
Unicef |
|
(2.1.2013 17:22:51) Jasně, chápu a strašně MOC děkuji za cenné rady, porady
|
|
|
|
|