Kamisi |
|
(9.4.2013 21:21:30) No a pak to na prvním stupni vypadá tak, že sice učitelka umí zpívat, hrát na klavír a malovat, ale neporadí si např. s nadaným dítětem, protože ho vůbec nechápe.
|
vlad. |
|
(9.4.2013 21:26:15) Kamisi, tak nějak.
|
|
Delete |
|
(9.4.2013 21:30:35) Kamisi, ano, mám z toho ten pocit také....Pořád si myslím, že i když nezvládám hudební výchovu, tak dětem z prvního stupně bych dokázala dát asi nejvíc... No, tak budu čekat a doufat, že se chytnu alespoň s tou fyzikou...
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.4.2013 22:20:54) jj, ono je to totiž tak, že na první stupeň jdou ti, kdo umí zpívat, amlovat a cvičit, logiku po nich nikdo nechce, a pak to vypadá tak, že se v matematice děti odmaučují logicky myslet, protože podle učebnice se to přece počítá TAKTO
taková dokonalá prvostupňová učitelka pak odrodí dvě děti, přibere 20 kg, neudělá už ani kotoul, nechce chodit věčně ušmudlená od barev, takže se maluje ve výtvarce hlavně pastelkama, a na škole jsou dohromady dvoje klávesy, takže se zpívá podle starýho kazeťáku - k čemu je pak schopnost cvičit, malovat a zpívat?
|
Líza |
|
(10.4.2013 7:44:23) Yuki, ty mě děsíš. To je tak nereálné, aby někdo uměl aspoň minimálně zpívat, malovat a cvičit, a k tomu navíc uměl i logicky myslet, když se hlásí na pedák? :-(
Na druhou stranu, co znamená to zpívat a malovat - připravovala jsem kdysi jednu holku na přijímačky na pedák na první stupeň a na úroveň s klavírem, kterou potřebovala ke zkouškám, se taková mírně dřevěná začátečnice dostala za půl roku, takže nároky nula nula nic. Malování - odevzdala při přijímačkách prostě obrázky někoho jinýho. A cvičení - holt první tělovýchovný soustředění pro ni bylo na krev, ale pak se naučila všechny ty věci a poprvé v životě začala mít ráda sport.
|
Delete |
|
(10.4.2013 16:14:55) Lízo, no a právě projít to studium, kde si občas léčí komplexy nějaký ten zneuznaný umělec, toho se právě bojím (stačí mi vyprávění učitelek, co si studium doplňovaly a nějaké to nadání přeci jen mají). Proto píšu, že projít přes přijímačky si ještě představit dokážu, ale dál....netroufla jsem si na to v osmnácti, teď už se asi neukecám .
|
|
|
Lída+2 |
|
(10.4.2013 7:58:22) Yuki, asi to tak není všude.....synova třídní hraje o HV jak na kytaru(nepravidelně, kvůli změně). Tak na klávesy(ty jsou v každé třídě). Klavír(nebo spíš pianino mají jen jedno). Kazeták nepoužívají. mají Pc a nějaké bedýnky.
A VV učí uča(né třídní)...maluje se tuší, temperama....vodovkama...lepidla je neuvěřitelná spotřeba.... A dokonce se o tomto předmětu na prvním stupni nosí referáty o malířích a nějakém obraze....(cca 4x za rok na jednoho žáka). Zrovna včera syn mastil Monu Lizu(tu měl bloknutou, protože ji viděl v létě, takže úča mu ji nechala, když to zjistila)asi 10vět,aby udrželi pozornost. taky mi to příjde zajimavé.....proč by měli jen malovat.....
|
Lída+2 |
|
(10.4.2013 8:02:31) jo a píši o velmi malé vesnické škole, na které obec nešetří a opravdu se o ní stará.....mají podmínky pro TV, VV, PC....na výuku ostatních předmětů lze použít ledacos.....,aby byla zajimavá.
Jinak ted aneznám nikoho kdo dělal přijimačky na peďák.....
|
|
Delete |
|
(10.4.2013 16:14:15) Lído, jo, to hle se mi líbí, třeba právě tu výtvarku bych i učit celkem dokázala, zajímá mě a vždycky jsem měla představu, že bych do toho vnesla i trochu teorie... Problém je, že dneska se tak tlačí na to, aby byly všechny učitelky kvalifikované, že aby se člověk takhe na první stupeň dostal, tak už třeba musí na té škole učit a druhostupňová se dá na první jako řešení nějaké momentální situace, třeba jako záskak za delší nemoc, nebo je to hudebkářka, co učí oba stupně a nemá třídnictví a tak...Aby ale cíleně přijali na první stupeň někoho nekvalifikovaného, to už víceméně nehrozí.
|
Delete |
|
(10.4.2013 16:54:29) Báro, specku si dodělávám v Hradci. Ale studuje tam s námi i jedna paní z ČŠI a ta říká, že právě jen ta specka na první stupeň nestačí. Jsme tam dvě takové, co jsme tak nějak doufaly, že i když jsme původně druhostupňové, tak tohle nám tu cestu na první stupeň otevře .
|
Delete |
|
(10.4.2013 17:20:13) Báro, jo, na druhý stupeň stačí ped. minimum, to mám i já....ale na první ne. Odpovídala jsem i na inzerát, hledali tady učitelku pro malotřídku, v poždavcích bylo, že se má člověk ozvat, i když nesplňuje všechna kritéria....a odpověď jasná, přednostně chtějí někoho prvostupňového . Specka byla málo...
|
Delete |
|
(10.4.2013 18:12:31) Báro, no zákon o pedagogických pracovnících říká toto:
§ 7 Učitel prvního stupně základní školy
(1) Učitel prvního stupně základní školy získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem
a) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy,
Klasické studium učitelství pro první stupeň.
b) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů mateřské školy nebo studijního oboru pedagogika a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy,
studium učitelství pro MŠ + CŽV učitelství pro první stupeň
c) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy nebo na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy a všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy a
vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, nebo doplňujícím studiem k rozšíření odborné kvalifikace podle § 22 odst. 2 (dále jen „doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace“),
učitelství pro druhý nebo třetí stupeň + CŽV učitelství pro první stupeň nebo doplňující studium učitelství na jiném stupni nebo druhu školy. Tímto tedy můžeš uči na specce, ale pořád ne na běžné ZŠ na prvním stupni.
d) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně-vzdělávacích předmětů střední školy a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy,
učitelství pro střední školy + CŽV učitelství pr první stupeň
e) v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů základní umělecké školy studijního oboru, který odpovídá charakteru vyučovaného předmětu,
f) podle § 12 jen pro výuku cizího jazyka, nebo
g) podle odstavce 2 písm. a) nebo b).
pro "umělce" a jazykáře
(2) Učitel prvního stupně základní školy, který vykonává přímou pedagogickou činnost ve třídě nebo škole zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, získává odbornou kvalifikaci
a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku pro učitele,
speciální pedagogika pro učitele (pětileté studium)
b) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku, studijního oboru speciální pedagogika, a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů prvního stupně základní školy, nebo
Tohle je pro speckaře neučitele (třeba logopedy), kteří si musí doplnit učitelství pro první stupeň v rámci CŽV.
c) vzděláním stanoveným pro učitele prvního stupně základní školy podle odstavce 1 a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku, nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na speciální pedagogiku.
Pro učitele prvního stupně, kteří si musí doplnit specku.
Takže ředitel v tomhle moc rozhodovat nemůže. V zásadě pro druhostupňové existuje jen jedna cesta, tedy rozšiřující studium (par. 7, bod 1, odstavec c).
|
|
|
|
|
|
|
|