| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Budoucí druhák (dysfatik, dyslektik) a čtení

 Celkem 16 názorů.
 Evžíček 


Téma: Budoucí druhák (dysfatik, dyslektik) a čtení 

(11.7.2013 13:27:07)
Ahoj,

Jenom bych potřebovala nějaké srovnání- syn má závažnou formu expresní VD a z toho vyplývající dyslexii. Čte stále po slabikách, teď začal číst i zavřené- souhláska-samohláska- souhláska- ne vždy. Více souhlásek po sobě čte každou zvlášť. Čte s porozuměním. Myslíte, že je to vzhledem k diagnoze dostatečné? Ve škole jsou spokojení, jen máme přes prázdniny hodně číst- nevím, jestli ho mám víc tlačit do spojování slabik.

Díky
 Lída+2 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(11.7.2013 13:35:08)
POradím Ti něco co mému synovi pomohlo....v PPP mi tvrdili, že to nemá vliv,ale ve škole to zkusili poslední roky na dalších dětech a zdá se to úspěšné.

NAjdeš si knihu co je jako mluvené slovo, přečtená kompletně ....třeba trosečíky z vlašťovny , potter a podobně, na uložto je toho dost....to mu stáhneš do Mp3 on si to dá do uší a otevře si knihu a poslouchá co čte si s tím co slyší.....

Já jsem s ním přestala číst úplně nahlas a čte si od konce první jen takto. A loni mi říkala ředitelka, že čte nejlíp ze třídy a dokonce díky tomu moderoval celé rozloučení s pákama.......

Pokud to nepomůže tak se omlouvám,ale mému to pomohlo.
 Eržika. 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(11.7.2013 14:11:59)
Lído, hele, to bych mohla zkusit. ~;) Teď už by to dal. ~;)
 sarmi 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(11.7.2013 14:48:49)
~R^
 Lída+2 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(12.7.2013 7:56:21)
holky díky,mě prostě točí PPP, která ma tu drzost do papíru napsat: matka poučena jak pracovat, přitom mi NIC neřeklia když tam řeknu co s ním teda dělám, tak to shazují.....

A ten papír dojde dom poštou až za 3týdny po tom co jsme tam byli....babizny fakjt.....~a~
 sarmi 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(12.7.2013 9:14:00)
ted moc nevim, na co reagujes. ve zprave z ppp byva popis doporucenych postupu jako pro ucitele třídního, tak pro dyslektickou asistentku(prip. toho, kdo napravne hodiny ma na starosti), fakt tam nic není? dochazi syn do spp (naprava) ve skole? ptej se učitelky, která tu hodinu vede.
 Lída+2 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(12.7.2013 12:31:43)
sarmi, na našem papíru co na ěj po vyšetření v PPP čekám 3 týdny: matka byla poučena , co mám dělat tam není.....
Doteď mi jeho třídní trdila, že to není tak hrozný.
Další letošní třídní ho zařadila do PPP skupinky, ale byl vyřazen pro ikovnost a nudění.....

Tak si říkám, že tu poruchu třeba ani nemá.....a jsme simulanti....~d~ po té co ho nechali 2 hodiny moderovat vystoupení.....
 sarmi 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(12.7.2013 12:39:58)
jestli ti to nevadi, napis dg, jde o dyslexii nebo i dysfazii? ve které je tride?
nase ppp vypisuje vždy postupy pro třídního ucitele, pro ucitele napravy (to jsem ja) a pokud rodic nevi, co delat, vysvetluji ja.
 Lída+2 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(12.7.2013 17:41:42)
V 1. třídě měl jen dyslexii, že jí bude mít mi řekla už poslední rok školky klinická psycholožka. Opravdu se to potvrdilo.(věřila jsem ji,měla pár let do důchodu, určitě těch dětí viděla dost) a PPP to potvrdila.
V té době jsem to vzala k paní Emerlingový(Turnov) ta nevydává ty správný doklady pro školy, poradila mi nějaký cvičení to jsem s ním asi rok dělala, později to s ním musel dělat bratr.(já to nebyla schopná dělat tak rychle)

za dva roky nechali Dyslexii a přidali dysortografii.

a za další dva roky vyhodili dyslexii a nechali dysortografii a přidali dysgrafii....~d~

Půjde do šestky a já mám za ty roky dojem, že se s tím vlastně nikdo moc nezabýval~d~ úlevy mu nedali...., že to je zbytečný, že je rychlý dost.

Spíš je mi ho líto. a pak mi vadí na papíru, že mě vysvětlili co sním mám dělat. přitom, mě i manželovi řekli, co by jste s tím jako chtěla dělat? a koukali na mě a za dva roky na manžela jak na blbce...

TAkže poprvé jsme vyrazili do Turnova a později jsem zkusila to s tou Mp3, což mu pomohlo nejvíc s tím prvním.

S tím druhým jsme do zblbnutí vyplňovali doplňovačky, takže má den a neudělá chybu žádnou, má další a třeba 4....a ještě se diví, že je tam má. Vůbec ho to nenechávám psát, vše jen na PC.
Já si nestěžuju, on z poslední pololetky přišel jen o 2 body z 26.

A s dysgrafii mě zatím nenapadlo nic, řekli mi, že na druhým stupni začnou škrábat všichni, že se to už nebude učitele tolik trápit.~8~

Vlastně si musím do února sehnat další papír, tak dumám jestli to má vůbec cenu nebo kam jít.
A štve mě, že strávím XXX hodin u PC a nad knihama a studuji něco co by měl mít naštudovaný někdo jiný a "léčím" si dítě nějak sama....a vůbec nevím jestli to dělím dobře.

Emerlingová mi řekla, že mám Dyslexii a dysortografii, že to asi zdědil, že to je prý lepší, než když to vznikne př porodu a podobně....
 sarmi 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(12.7.2013 18:29:37)
a chodil tedy na napravy ve skole? tam si se učitelky ptala, co s nim probiraji? musela jsi byt minimalne 2x rocne na pohovorech... budu se opakovat, ale zprávy z ppp tyto informace obsahuji - tu zpravu (teda zpravy - mela bys uz za ty leta mit minimalne dvě - na nejakem prezkoumani prece musel byt,ne? bys mela mit doma. u nas deti zpravidla chodi na kontrolni vysetreni po roce a pul. pokud ulevy nemá a přitom ma dobře znamky, je to jen dobře, ucitele zrejme vi, co delaji. zalezi na hloubce poruchy, pokud je to slabsi forma poruchy, výsledky mohou byt opravdu dobre. pokud jsi,jak jsi zminila, s nim cvicila podle emmerlingove (bylo to to motoricke cviceni?, je pravdepodobne, ze prave tohle procvicovani mu pomohlo nejvíce, nastartovalo ho. za ta leta by mel urcite postupy znat - napr. to oblouckovani při cteni, pouzivani dyslekt.okenka, urcite s nim na hodinách napravy delali cviceni na zrakove rozlisovani, copak nenosil nic domu za ukoly? dysortografie byva jako další porucha uceni často pritomna, zase zalezi na jeji hloubce. u ni se zase trenuje hlavne sluchove vnimani.
dysgrafie se zpravidla diagnostikuje uz během prvních dvou trid, pokud do te doby s uhlednosti pisma, rozlisovanim hranic mezi slovy nemel problém, v pate tride to pravdepodobne nebude dysgrafie, ale změna rukopisu související s vekem - pubertou - naprosto bezna věc.
ale jsou to moje domněnky, vic do toho, podle tvého popisu nevidim.
 sarmi 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(12.7.2013 18:31:43)
tam "jsi" se ptala - oprava ~f~...
 B. Hana, 
  • 

Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(5.9.2013 9:43:50)
Vy jste učitelka nápravy poruch učení??
 Eržika. 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(11.7.2013 14:10:51)
Evžíčku, podobné dg.
Půjde do čtvrté, četl s porozuměním ve třetí, učil se genetickou metodou.
Ke čtení/psaní nakonec postupně dozrál. Prioritně pracuje na pomůckách.

Jsme ráda, že jsem netlačila na pilu, že MUSÍ číst v první třídě...
 Eržika. 


Re: Budoucí druhák- dysfatik, dyslektik- čtení 

(11.7.2013 14:12:46)
Evžíku, synovi hodně pomohlo s plynulým čtením tzv. dyslektické okénko.
 sarmi 


dyslektické okénko a jiné 

(11.7.2013 14:47:54)
dyslekticke okenko je jednoducha a pro nektere deti vyborna pomucka, která pomaha s plynulosti cteni, tzn. dite se nevraci očima na začátek slova, protože ten uz je schovany, takze cte jen to, co v okenku vidi.
nekterym detem ale bohužel nevyhovuje, vadi jim, a u tech se radi podporovat plynulost cteni tzv. oblouckovanim - vezmete si tuzku a tou tužkou si delate pod kazdou slabikou, kterou dite precte obloucek. ona je sice takhle soucinnost psani se ctenim pro nektere deti narocna, musí se to vyzkoušet.
taky si myslim, ze dysfatik ma nárok na pomalejsi tempo osvojovani cteni, coz neznamena necist, ale cist kratsi celky, casteji. nejprve z textu vybrat delší slova, natrénovat zvlast, pak cist souvisle.
na uzavrene slabiky je dobra emmerlingova - když detem nejde cteni 2 - uvadim pro pripad, ze bys neznala, ale asi znas.:-)~3~
 Hujda 
  • 

Re: dyslektické okénko a jiné 

(11.7.2013 20:14:02)
Sarmi dala dobré tipy, jinak já bych řekla, že hodně důležité je to čtení s porozuměním, ta technika se dopiluje, chce to fakt denně, po chvilkách a aby ho to bavilo.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.