| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Montesssori školka a následné vzdělávání

 Celkem 57 názorů.
 louda 


Téma: Montesssori školka a následné vzdělávání 

(12.7.2013 9:12:18)
Vybiram mezi 2 skolkami, klasicka, tridy podle veku, dle ohlasu dobra, a Montessori se spickovou kvalitou. Klasickou skolku mam kousek od domu a vzali by syna hned od zari. Montessori je dal, musela bych jezdit s autem, u prace hledat parkovani a navic by ho vzali az od ledna, tj. 4 mesice bych musela platit chuvu, coz by dohromady delalo pres 40 tisic. V podstate jsem vsechno ochotna podstoupit, jen hledam ujisteni, ze to ma smysl. Velmi rada bych synovi doprala nejake lepsi vzdelani, bude zrejme moje jedine dite a snad si to budu moct dovolit i financne. Jenze jsme z maleho mesta a po Montessori skolce neni kde navazat, nejblizsi alternativni vzdelavani je 40 km daleko.
Nicmene za 3 roky se toho muze dost zmenit, muzou vyvstat nove moznosti, muzu se stehovat za praci atd.
Nejsem uplne zastance klasickeho vzdelavani, kdybych mela moznost, dam syna do skoly, kde budou mensi tridy, vetsi duraz na praci v kolektivu, vic jazyku a vyssi uroven znalosti u absolventu. Prosim o nazory vsechny, kdo nemaji deti v klasicke skole, jake jsou moznosti, alternativy.. Ucit doma syna nechci, nemel by nas kdo zivit, navic na to ani nemam bunky a chci, aby byl v nejakem, klidne malem, kolektivu. Take budu rada za vase zkusenosti se systemem Montessori. Syn je bezne zdrave dite, trochu zivejsi, prirozene chytry, na genia zatim nevypada, takze pokud bude chtit v necem vynikat, bude to muset dohnat pili.
diky
 aach 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:20:11)
SSS
 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:46:13)
a toto je co za odpověď?~;)
 blka 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:26:16)
Já dítě sice v Montessori nemám, ale kamarádka starší dítě dala do ZŠ s M. třídou třídou a mladšího jí vzali do běžné třídy, přestože rok chodili do přípravného klubíku. S větším počtem dětí je i víc zájemců, takže dostat se do alternativní třídy už není jen o zájmu rodičů, ale i o přijímacím řízení a jak dítě vyhoví požadavkům na samostatnou práci, na kterou se v M. třídách klade důraz.
 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:41:14)
dost zalezi na povaze dítěte, na to rodice často zapominaji. vseobecna averze vuci statnim skolkam je zrejme v mode ~;), mimoto sama pises, ze ma dobře reference. pokud je dite badatel, samo si rado prichazi na nove informace a vis, ze ho první neuspech neodradi, proc ne montessori. jsou ale deti, které to tak nemaji a je pro ne lepsi skupina deti, od které se muze napodobovanim věci naucit.
uplne nejlepší by bylo, kdybys požádala reditelky obou skolek o moznost navstiveni hodiny, i dite ti pak samo rekne, kde se citilo lip, co mu vic vyhovovalo.~3~
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:01:12)
Sarmi, ne, nejde o módu. Jde o priority.
 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:15:54)
ja ti rozumim, jen se pozastavuju nad srovnanim statni skolka = stupidni zabava, montessori = dokonalost sama. všechno je o lidech,i ve statnich jsou pomucky, projekty, i ve statnich se deti vsestranne rozviji, bohužel jako jeden z problemu vidim velky počet deti, coz je výhodou montessori (pokud je tam učitelka, která je schopna).~3~
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:41:31)
loudo, mám dítě, které prošlo montessori školkou, montessori prvním stupněm, a nyní je na běžné základce na druhém stupni. Běžný žák se slušnými výsledky.

Klady: dítě se naučilo hledat různé cesty, spolupracovat ve skupině, vyrábět a obhajovat projekty, vyhledávat a třídit informace.
Na druhém stupni se muselo naučit pracovat s učebnicemi, a se systémem zkoušení a písemek - v montessori se neznámkuje - a při chybě se cvičí daný jev různými způsoby, až je nacvičen dostatečně, což je cílem. Na druhém stupni tedy nejdřív dostalo kuli, no a pak tedy zjistilo, co neumí - to muselo nacvičit a doplnit.
(nikoliv ve škole, ale doma, jelikož tam už kolikrát dělají něco dalšího - to mě fakt vadí na běžné škole).

Mladší dítě má kdejakou dys- a pro něj je systém motessori úžasný - pracuje si svým tempem a prioritně na pomůckách a není porovnáváno s ostatními – pracuje na svých plánech a cílech. Pracuje i ve skupině a na projektech.
 Chrysantéma 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:45:43)
Loudo,

má to smysl počkat si na Montessori.Jedno z mých dětí Montessori navštěvuje a jsme nesmírně spokojení.Máme porovnání se státní školkou a nedá se to srovnat.Pokud chceme každý sám za sebe ve společnosti něco změnit a snížit agresivitu u dětí,včetně přesměrování zájmů od stupidní zábavy ke smysluplné činnosti a schopnosti radovat se z maličkostí,pak za mě určitě Montessori...~x~~;((
 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:47:53)
~R^

ale presto bych zakladatelce doporučila precist si diskuzi "montessori zážitek", je to všechno o lidech.

at vyberete spravne~;((!
 Girili 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:00:06)
Stupidni zabava u skolkovych deti?!?! Ehm... ~Rv
 Chrysantéma 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:06:32)
Girili,

budeš se divit,ale v naší státní MŠ nejen,že hodí s dětmi minimálně ven s milionem výmluv proč to nejde,ale děti jsou ponechány samy sobě a v nejlepším případě jim pustí DVD...
Stupidní zábavou jsem měla na mysli Animáčky a podobné stupidní hrůzy...
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:08:30)
Chrysantémo - první, co mě zarazilo na montessori školce, když jsme se byli v jedné takové podívat - děti tiše samostně pracovaly na svých koberečcích - já zíííírala! ~z~
 Chrysantéma 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:19:47)
A to je špatně?? Určitě je to lepší,než když bezuzdně lítají po třídě,kříčí,bijou se a učitelky dělají,že to nevidí...
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:22:29)
Chrysantémo - byla jsem nadšená - děti poté prošly komplet montessori vzdělávacími institucemi.
 Milena, 3 koťátka 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:55:35)
Ty nepochopíš ani ten rozjásaný smajlík?
 Jana (2 děti) 
  • 

Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 9:47:29)
Když byla dcera malá, tak jsem strašně stála o to, aby chodilo do Montessori školky a Montessori třídy na ZŠ, ale nikam se nedostala kvůli velkému počtu zájemců. Nyní chodí do normální třídy (půjde do 4. třídy) na malou ZŠ (ve velkém městě). Ve třídě je 17 dětí a jsme spokojeni. Všimla jsem si, že do 5. a 6. ročníku Montessori tříd u nás ve městě hledají další žáky, přitom do prvních tříd tehdy byl takový nával. Řekla bych, že časem rodiče vystřízliví a zjistí, že Montessori není vhodné pro každého, většinou se ve třídě sešla část dětí extrémně chytrých a část naopak problémových, těch průměrných dětí tam bylo asi méně než v normálních třídách. Je fakt, že když v normální třídě něco dítě neumí , tak prostě dostane špatnou známku. V Montessori je pouze slovní hodnocení, takže když má dítě 10 chyb v diktátu, tak to rodiče neřeší - alespoň takový mám z toho pocit.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:03:31)
Jo, Jani, to byl jeden z argumentů, že slovní hodnocení je na nic, a že se tam děti pořádně nic nenaučí - dcera má jaksi navzdory tomuto na výzo jednu trojku, asi tři dvoky, a zbytek za jedna.
 Káťa,2 kluci 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:27:53)
Jano - to s tím diktátem - máš samozřejmě pravdu, některé děti to neřeší, dokud pod tím diktátem není kule - viz můj starší syn, 5 let v M škole, 1. stupeň, teď má od šesté třídy známky a vyhovuje mu to víc. Má okamžitý a pro něj čitelný "feedback". Mladší syn je v M škole stále a on je dítě, které si chyby v diktátech ohlídá i bez známky.
M škola není pro každého, věřím, že ne z každého dítěte dostane do nejlepší, protože může svádět k jistému flinkání. Na druhou stranu poskytuje úžasný prostor pro děti, které by v běžném školství ke svým stávajícím potížím přibraly ještě seběvědomí hluboko pod bodem mrazu.
Celkově si myslím, že to pro start do vzdělávacího systému není špatná cesta, protože to není o srovnávání a soutěživosti, což dnešní moderní doba v mnoha ohledech dovedla do zrůdných extrémů a třeba já to nevidím jako dobré.
Ale jak tady padla zmínka o té diskuzi Montessori zážitek - i takový alternativní extrém může být na škodu. Bigotní alternativu vyvolávající nejrůznější vyhraněná hesla o běžném školství, preventivní lékařské péči a systému výchovy v rodině bych rozhodně nevolila.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:00:30)
Káťo, nemáš doma mého syna?~;)
Moje děti prošly školou, kde se neznámkovalo (ne monte). Staršímu synovi to bylo jedno, on je typ vědec, učí se především to, co ho baví, zato do hloubky. Prostřední syn vedle svého hvězdného staršího bratra prožil celý první stupeň v přesvědčení, že je průměrný (my jsme věděli, že není, jenže nebylo v naší moci mu to vysvětlit), protože neměl srovnání s běžnou populací žáků. Navíc je mírný dysgrafik, o to to bylo horší. Teprve když v páté třídě začal chodit na zkoušky nanečisto a začal se pravidelně umisťovat na předních místech žebříčku, uvědomil si, jak je chytrý, a úplně rozkvetl. Kdybych věděla, co vím teď, nikdy bych ho na školu, kde se neznámkuje, nedala. Prostě některé děti to srovnávání potřebujou.
Dcera umí dost realisticky odhadnout své schopnosti. A i ona se asi před rokem nechala slyšet, že se docela těší, že na gymplu bude mít známky (teď se to nebezpečně přiblížilo, tak už to neříká~t~).
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:04:56)
Děti srovnání potřebujou, pokud se pohybujou v prostředí, kde se srovnává. Bohužel je těžké se vyvarovat srovnávání, kritizování a chválení (i doma), jsme tak naučení, je těžké se od toho odpoutat. To ale neznamená, že je to správné.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:11:40)
S tím prostředím s tebou nesouhlasím. Srovnávání je lidská přirozenost. děti/lidi se prostě mezi sebou srovnávají, moji synové by se porovnávali (a pošťuchovali), i kdybych je zavřela do jeskyně a učila je sama. Teď jsou každý na jiném gymplu a máme neustále na talíři aspoň spory o to, který z gymplů je lepší. Kdo koho přepere, to už přestali zjišťovat od chvíle, kdy mladší přerostl staršího.~;)
Já chápu, že je móda hledat ve všem vliv společnosti, a neříkám, že neexistuje, ale jsem přesvědčená, že geny jsou nakonec silnější než jakákoli výchova a ignorovat to je cesta do pekel.
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:41:17)
Ronniev, mám dva syny, starší je od mala takový typický vědátor, mladší je zase akční. Každý má úplně jiný zájmy a každý je dobrý v něčem jiným, ale bylo období, kdy starší viditelně vynikal a byl okolím obdivován a chválen - na rozdíl od toho mladšího, ten to sledoval z povzdálí a v tu chvíli mě nenapadlo, jak ho to zasahuje.
S odstupem času vidím, jaké stopy to na mladším zanechalo, vyrovnává se s tím vnitřně stále, má to v sobě uložené.
Jasně, že se rodíme s určitými základy (v mém vnímání - neseme si jednak rodové znaky a jednak nevyřešené věci z minulých životů), ale vliv prostředí je zásadní, formuje nás.
Můžeme si tedy vybrat: buď budeme děti podporovat v soupeřivosti, nebo jim ukážeme, že každý je dobrý takový jaký je, každý může vyniknout v něčem jiném, když to bude dělat rád a soutěžit není třeba.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:07:53)
Kamisi, mám doma velmi podobný případ - píšu o tom ostatně o pár příspěvků výš. A já naopak jsem došla k názoru, že kdyby se v naší škole hodnotilo, mohl si ten mladší začít sám sebe cenit mnohem dřív. On totiž pozitivní hodnocení od nás prostě nebral za směrodatné, potřeboval nějaké objektivní srovnání zvenčí. Rozkvetl teprve, když ho dostal. Takže já jsem ze stejné situace vyvodila úplně jiný závěr...~d~
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:30:45)
To jsem zaregistrovala, že máš doba podobný případ, proto jsem to rozepsala víc.
Ono právě i pozitivní hodnocení je pořád hodnocení. Chválení nedělá dobrotu, obzvlášť chválení jednoho dítěte před druhým. Chválené dítě pak často začne jednat tak, aby bylo chváleno a ne tak, jak by samo chtělo, může pak být závislé na hodnocení druhými.
 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:34:45)
chvaleni nedela dobrotu... hm, ja se snazim představit si to realne. ja naopak pochvalu vnimam jako velky motivacni prostředek, nedovedu si to bez ni představit jak doma, tak ve skole s dětmi.~d~
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:50:19)
Souhlasím, že neustálé chválení je nanic, leda snad jako projev lásky. Jenže děti i kladné hodnocení můžou od rodičů brát jako "pouhou" chválu. Třeba u nás - nejstarší syn je "rozený vůdce", suverén, a navíc mrcha hodně chytrý. Prostřední je spíš zamlklý medvídek, který se vedle bratra neprosadí (nebo neprosadil - teď v pubertě se to srovnalo). Snažili jsme se ho podporovat i v jiných aktivitách - je fyzicky silnější, takže na vlastní přání chodil na judo (to taky pomohlo, když bráchu prvně přepral), plavat apod., jenže on je právě hlavně dobrý v tomtéž, co brácha: pálí mu to, ale nemá k tomu tu přirozenou schopnost to prodat, takže ve srovnání s bratrem se samozřejmě podceňoval. A z toho vyplývalo i to, že se moc nesnažil, protože měl dojem, že to stejně nemá cenu. Fakt teprve ta pátá třída, kdy měl objektivní porovnání - umisťoval se na podobně dobrých pozicích jako rok předtím brácha, byl druhý v celostátním kole vědomostní soutěže apod. - mu pomohla uvědomit si, že JE dobrý. Pomáhala jsem mu s přípravou na zkoušky (je mírný dysgrafik, tak jsem ho přeučovala na comenii, aby po něm vůbec někdo jeho práci přečetl, diktovala jsem mu apod.) a vysloveně týden od týdne jsem sledovala, jak rozkvétá, jak si víc věří. Což mě právě dovedlo k názoru, že ne vždycky je nesrovnávání ten správný postup - ty děti se prostě srovnávají samy, ať děláš co děláš.
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 13:37:51)
Rozdíl je v tom, jestli se dítě snaží proto, že samo chce něco dokázat, nebo proto, aby dostalo pochvalu. V tom je zásadní rozdíl. I na pochvalách se dá vybudovat závislot. Prostě je důležité, co si myslí dítě o tom, co udělalo, ne co si o tom myslí druhý.
Když to převedu do školství, děti dostávají jedničky za to, co udělaly podle návodu a za to je někdo hodnotí, ať už negativně nebo pozitivně. Ono je to svým způsobem víc brzdí než posouvá dopředu. Kdyby měly svobodu ve svém vzdělávání, už by naše společnost mohla být někde jinde. Žádné nové věci nevznikají opakováním starých věcí. Stejně jako logicky učitelé nemůžou být "lepší" než děti, jak jim často předkládají, to by naše společnost degenerovala.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 14:36:03)
Kamisi, myslím, že jsi bytostný optimista a že takhle to prostě nefunguje. Těch přirozeně zvídavých povah je menšina. Samozřejmě, že jsou to motory pokroku, jenže tyhle motory si velmi často najdou ventil i jinde než ve škole, kdežto většina ostatních bude prostě zpomalovat a zpomalovat, když nebude k práci nucena. Samozřejmě že je zábavnější lítat venku nebo hrát na kompu, než se učit matiku. Jenže objevy vznikají "na ramenou velikánů" a ten základ se prostě obejít nedá. Domnívám se tedy, že bez alespoň mírných donucovacích prostředků by úroveň vzdělání šla prudce dolů.
 . . 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 15:22:12)
Ronniev, přirozeně zvídavých povah je před nástupem do školy většina. Škola (většina škol) tuto přirozenou zvídavost v dětech nejdřív utluče a pak je nutí dělat všechny najednou to samé určené osnovami. To, že většinu dětí je nutné do učení (domácích úkolů) nutit nebo řekněme motivovat (zvenku - pochvalou, jinou odměnou, hrozbou...) je DŮSLEDEK působení školy, nikoli naopak - tedy že škola (a rodiče dle jejích nároků) tak musí fungovat, protože děti nejsou přirozeně zvídavé.
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 19:42:57)
Slupko, mám to taky tak.
Pak je taky otázka, jestli všechny ty informace, které do dětí tlačíme bez jejich zájmu, jsou opravdu důležité. Čím dál víc si to nemyslím.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:32:13)
Kamisi ~R^

Snažím se. Nehodnotit.
Nyní chystáme mít i tábor, v kterém nebude vítěze, poražených, nebudou se za hry získávat body a pod. - jsem zvědavá. ~;)
 Inka 
  • 

Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:30:14)
Ale jsou děti, které právě ty soutěže na táborech baví.
 Káťa,2 kluci 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:49:01)
RonnieV - těší mě, že má někdo podobnou zkušenost. Přesně, jak píšeš, známky jsou pro něj motivace, navíc vidí, že mu nedá extra velkou práci naučit se látku tak, aby byl výborně ohodnocen.
Jestli něco řešíme, tak resty z prvního stupně, kdy tomu holt pozornost až tolik nevěnoval.
Ronnie, jak vidíš motivaci k výuce jazyků u našeho společného syna??~t~ Já s tím kapku bojuju. Přijde mi, že nemá extra zájem, dokonce ani cestovat a poznávat zemi, kde se daným jazykem mluví, se mu vysloveně nechce.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:51:46)
Já jsem to vyřešila tím, že jsem ho dala (kecám, vybral si ho sám) na gympl, kde je půlka předmětů v angličtině. Od tercie má ale němčinu, a s tou bojujem... takže mně se zatím žádnou velkou motivaci najít nepovedlo~;)
 Káťa,2 kluci 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:59:36)
Ronnie - jsme na malém městě, jen v sousedním městě máme jazykové gymnázium (ne víceleté), kde se pak učí část předmětů v AJ. Takže toto u nás odpadá, navíc syn je na sportovní škole, tak leda nějaký native speaker trenér.
Mrzí mě to, protože mám pocit, že dneska mají děti naprosto jiné možnosti, co se vyúky jazyka týče, kdyby chtěl, klidně bych mu domluvila face2face hodiny, těšilo by mě, kdyby měl zájem. Ale člověk to z nich prostě nevydupe~;) Navíc nesmím příliš tlačit na pilu, protože pak by to mělo spíš opačný efekt. uvidíme, dost možná ho to přes sport "donutí".
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 14:41:29)
Káťo, a když ne přes sport, tak přes youtube~;) Vidím to doma, všechny děti právě kvůli youtube rozumějí mluvené angličtině výrazně líp než já.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:59:34)
Když mě vadí ten systém:
našprtat se, co úča vyžaduje a za to dostanu dobrou známku, a vše je OK. ~d~

Nějak to nepodněcuje myšlenky proč je to tak, může to být jinak, s čím to souvisí, kde se to dále použít a pod.
 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 13:08:20)
erzi, jenze ona si to ta uca nevymyslela z pleziru ~d~. škola se ridi urcitym vzdělávacím planem, kde se stanovi, co dite ma umet, jaky ma byt vystup znalosti a třeba na skole, kam po prazdninach nastupujji toho pro prvostupnove deti spoustu orezali, aby zbyl opravdu ten zaklad a omacka, resp. sirsi znalosti pak mohou samozrejme vyuzit pro sikovnejsi deti jako něco navíc, ale nebudou se tim muset zatezovat deti prumerne nadane. taky spatne?
jde spis o metody, jakými k tomu ucivu dojit, ale pametne uceni u velke casti uciva proste nejde obejit ~d~.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 13:18:01)
sarmi, na prvním stupni se vše učily na projektech, dělaly výtvarné a prostorové věci, hledaly a srovnávaly informace, setkávaly se s odborníky a s reálnými věcmi z daného prostředí.
Mladší se teď tak učilo vývoj architektury - stavěly se ve skupinkách ve škole hrady od románského po renesanční zámek.

Na druhém stupni - mamííí, úča zkouší ze sešitu a budeme psát ze shrnutí z učebnice. Nadrnčí se to nazpaměť. Projekty dělaly za celý rok dva - v dějepise, a něco v občance. ~d~
 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 13:42:52)
jasne, ze se mi to první libi vic, ale jak jsem psala, vys - zs ma urcite nastaveni, pro nektere mozna spatne. ja vidim jako obrovsky hendikep, ze je mozne mit tridu o triceti i vic hlavách.
muzes mi prosim napsat nazev te montesorky, mrknu se na web. diky.
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 13:42:24)
Podle čeho se stanovuje, co dítě má umět? Každé dítě je jiné a nemůžou všechny děti umět všechno stejně ve stejnou dobu, ani dospělí přece neumí všechno stejně.
Vždyť už v tom základu školského systému je nelogičnost.

K zamyšlení: http://www.youtube.com/watch?v=msWi7w_MnNo

 sarmi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 13:58:18)
ten chlapik je vazne skvely, a to jsem zatím v polovine.~:-D~R^
 . . 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 15:14:33)
Kamisi, díky za odkaz. S tím pánem naprosto souhlasím a navíc mě fakt pobavil :-)
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:10:58)
Moje dítě právě skončilo 1. stupeň ve škole, která během té doby, co tam byla, začala postupně přecházet na montessori. Samozřejmě protože starší děti mají mladší sourozence a škola stála o žáky (taky se hodně zvedlo školné), brali ty starší do mladších tříd, aby si ten systém okoukly a případně o něm doma nadšeně vyprávěly. Dcera zpočátku taky nadšená byla a neslyšela jsem doma nic než "montessori pomůcky" apod. Ale teď, když končila, už hodně vystřízlivěla a prohlásila, že by do montessori školy nechtěla, že se chce něco naučit. ~t~
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:21:09)
ronniev, jo to se říkalo, ale poté co byly několik let přijímačky na víceleté gymply a a další výběrové školy, tak poněkud řeči ustaly...
mmch, dcery spolužačka z montessori byla letos vyhodnocena jako nejlepší žák v jejím prvním "běžném" ročníku výběrové školy.

Samozřejmě to může být na každé MNT škole různě, nelze paušalizovat.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:44:09)
Nevím, co se říkalo, jen jsem citovala svou dceru~;) Ona montessori systém neměla (na gympl se dostala), jen prostě měla pocit, že ve věku těch dětí toho ona věděla víc. Upřímně, taky jí nesedl ten neustálý umělý úsměv a neochvějná nepřirozená vlídnost některých místních monte učitelek, kterým pro samou respektující výchovu už nějak nezbýval čas (nebo schopnosti?) na srandu ~d~ Došlo to tak daleko, že si jejich třída (žáci sami, my rodiče jsme se o tom dozvěděli, až když to bylo hotové) vydupala u ředitele, že můžou jet na školu v přírodě jen sami jako třída, ne s celou školou, aby se zbytkem osazenstva nemuseli být 24/7. Prostě montessori není samospasitelné a rozhodně není pro každého.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 10:51:40)
ronniev, tak každá montessori se liší.

Já sem ráda, že u nás jsou učitelky, které učily, kolikrát léta, v běžných třídách, a taky téměř všechny mají vlastní děti.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:06:13)
Jasně, že každá monte je jiná, ostatně jako každá škola.
U nás to monte brali asi nějak moc důkladně nebo fanaticky, nevím. My jsme měli úču ideál, když dostala ve čtvrté třídě velmi lukrativní nabídku odjinud, tak jsme se my rodiče spřáhli a radši jsme jí to určitým způsobem kompenzovali, jen aby zůstala. Škola o ni měla velký zájem i dál, s tím, že by se zaškolila na monte systém - zkusila to, ale pak odmítla, prostě jí to nesedlo. A nebyla jediná. Pro mě bylo varování, že ty úči, co odcházely, byly právě ty, které jsem já považovala za dobré a sedly mi.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:18:38)
Olgavo, já sem kolikrát slyšela, "že se tam děti nic nenaučí a co pak budou dělat na běžné škole."
A že si mám sehnat dopředu doučování, že to budou mít těžké a pod.

Můj syn má sbírku dg. jako dysfázeie, dyslexie, dysortografie a pod. a není nadprůměrně nadaný, a je mu tam dobře - nesrovnávají ho.
Má své cíle, co má zvládnout a pracuje na nich ze všech sil.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:22:51)
Olgavo, já nepsala, že jsou děti z montessori úspěšnější, chytřejší a pod.

Já psala, že převládá názor (viz pod článkem slovní hodnocení), že se děti "nic nenaučí".
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 11:22:58)
Zase ta potřeba srovnávat. Montessori pedagogika (pokud je používaná správně) je postavená na jiných základech než klasická, tudíž jakékoliv srovnávání je irelevantní. Jde o širší spektrum dovedností (které nejsou měřitelné testy), které dítě získává, než jen o porovnávané nabyté znalosti (jejichž úroveň někdo kdysi určil - na základě čeho?).

Původní Montessori pedagogika vychází ze svobody dítěte, staví na schopnostech dítěte, na jeho vnitřní motivaci bez omezení a řízení dospělými. Montessori školy v Čechách už jsou uzpůsobené českému školskému systému, jsou omezené osnovami, takže logicky nemůžou fungovat úplně podle původní myšlenky. A co je zásadní, jsou stejně jako klasické školy vždy závislé na osobnostech ředitele a učitelů, na jejich momentálním "vývojovém stádiu", na tom jak jsou oni svobodní a respektující.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 12:43:29)
Kamisi, teorie znám... jenže prostě nastane doba, kdy i dítě z montessori musí udělat srovnávací test, přijímačky a podobně. Ve stávajícím školství se tomu dříve či později nevyhne.

Vadí mi to, ale i já jsem se toho se svým dítětem zúčastnila.
 Kamisi 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 13:24:04)
Eržiko jasně, já vím. Taky mám děti v klasickém školním procesu (na 2.stupni a SŠ) a moc věcí mi tam vadí a jsou neřešitelné vrámci školy a nemám odvahu z toho systému vystoupit. Přesto si myslím, že dokud to jde, je dobré hledat jiné cesty, protože důležitý je základ. Čím dýl jsou děti v pro ně příznivém prostředí, čím pevněji mají vybudovanou vlastní sebedůvěru, tím líp pak dokážou odolávat vnějšímu světu.
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 22:54:04)
Teoreticky jistě ano. V praxi to může ty dobré utvrdit v přesvědčení, že vlastně tak dobré nejsou. Chápu, že pro ty méně dobré nebo problematické je to výhoda, pro ty s velkým potenciálem... tam bych hodně pochybovala.
 Eržika. 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 23:18:06)
ronniev, naopak - individuální práce umožněje nadanějším jít tak daleko kam potřebují, nemusí čekat a zdržovat se u věcí, které již ovládají.

A montessori se mimo jiné vyznačuje i tím, že společně pracují věkově smíšené skupiny, napříč ročníky.

Záleží jako všude - na lidech...
 ronniev 


Re: Montesssori skolka a nasledne vzdelavani 

(12.7.2013 23:42:00)
No samozřejmě že záleží.
Taky ale jde o to, jestli ty děti jít dál chtějí. Jedna maminka mi vyprávěla, že si její dítě v monte třídě celý den kreslilo, protože ho to baví. Ale o tom by ta škola snad být neměla.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.