joana |
|
(6.8.2013 12:51:42) Dobrý den, mám 8-letou dceru, která ukončila první třídu (měla odklad). S drobnějšími problémy ji celkem zvládla, nicméně do budoucnosti si dělám starosti z důvodu jejích problémů s pamětí. Učivo první třídy je koncipované tím způsobem, že se vše omílá dokola. Takže jsme to nějak ustáli. Dále pak látky přibývá víc a víc a přepokládá se, že dříve naučené si člověk pamatuje. Náš problém je v tom, že dcera to rychle zapomene. Také dlouho trvá, než si nové věci zafixuje. Třeba rozlišit plus a mínus jsme se učili snad dva týdny. V době, kdy ostatní děti sčítali do pěti, nedokázala příklad přečíst. Jednotlivé číslice ano, v příkladě s kombinací s plus nebo mínus se ztrácela a pletla to. Puntíky nebo jablíčka sčítala v pořádku. Další příklad jejích problémů je, že několikrát jsme se během roku učili dny v týdnu. Naučí se to, nějakou dobu to neopakujeme, zapomene to. Stejně tak měsíce v roce - opakované učení se a zapomínání. Naposledy jsem zjistila, že zapomněla svoji adresu. To jsme se učili opakovaně během školky, zuřivě opakovali ještě před zápisem do ZŠ. Mám obavy, co bude dál. Neumím si představit výuku cizího jazyka a slovíček - to si nebude schopná pamatovat a pokud se na to budeme příliš soustředit, utečou nám zas jiné věci, protože na ně nezbyde čas ani síla. To, co jsme se naučili během 1. třídy, umí za cenu velkého úsilí, velkého domácího pracovního nasazení a neustálého domácího opakování (v kolektivu se toho moc nenaučí, spíš se tam jen "veze"). Ještě u ní sleduji jistou roztěkanost a nesoustředěnost, ale to mi nepřipadá tak strašné, jako neschopnost si věci, které se už jednou naučila, pamatovat. Co bude dál? Jak jí mohu pomoci? Učitelka se do poslání do PPP zatím nehrnula. Prý až to bude potřeba. Dceřiny problémy samozřejmě vnímala, probírali jsme je spolu. Jak se pozná, že už je to potřeba? Má někdo podobnou zkušenost? Jak pracovat na rozvoji paměti jinak, než že se stále dokola učíme zapomenuté věci? Děkuji za jakékoliv zkušenosti. Joana
|
erika,2 děti |
|
(6.8.2013 12:56:48) Tak klidně ji do PPP objednej, jsou tam dlouhé čekací doby. Nic tím nemůžeš ztratit, ba naopak, třeba ti tam dobře poradí.
|
|
Deja |
|
(6.8.2013 13:00:19) Nevím od kud jste, ale existují i kurzy trénování paměti pro děti. Možná by neškodilo se po něčem poohlednout. A PPP můžeš navštívit i na vlastní žádost.
|
joana |
|
(6.8.2013 13:17:37) Jsme okres Brno-venkov. Pokud máte tip na dobrý kurz, nebo na PPP, uvítám to. Případně i soukromá psychologická poradna. Pokud by to pomohlo, jsem ochotná do toho něco zainvestovat. Děkuji.
|
Deja |
|
(6.8.2013 17:20:24) V Brně by to někdo dělat mohl. Zkuste napsat tady: http://www.trenovanipameti.cz/index.php?option=com_chronoforms&view=form&Itemid=119&lang=cz. Paní ing. Steinová je moc ochotná a určitě vám někoho poradí.
|
|
|
|
Eržika. |
|
(6.8.2013 13:01:58) Joano, mám syna s dg., kde mimo jiné je porucha paměti.
Myslím, že je lepší zajít k odborníkovi (tedy do PPP - ovšem úroveň je různá), a nechat dceru vyšetřit. Může dát návod jak s ní pracovat. Synovi pomáhá vizualizace jevů - práce na pomůckách. Osahá si to, vidí to, a jde to lépe. Je možné pohledat na netu návody na výrobu domácích pomůcek.
Bohužel se školou neporadím - syn chodí do montessori, kde používají výše zmíněné metody, vyhovujeme mu to, ale i tak mu dá práci se cokoliv naučit zpaměti.
|
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(6.8.2013 13:06:25) joano, zašla bych do PPP i sama, bez doporučení učitelky. V 8 letech to jsou podle mě věci, které by měla zvládat. a jestli má nějakou "poruchu", tak aspoň budeš vědět co a jak dál.
|
|
sarmi |
|
(6.8.2013 13:32:00) to, co muzes delat uz ted jsou kratka cviceni na trenovani sluchove pameti - rikej pomalu dve slova, ona je ma zopakovat, postupne pridavej, kolik zvladne, v momente, kdy bude chybovat, urcite slov uber. muzete delat retezy slov: dohodnete se na nejake oblasti slov s logickou vazbou (zvířata, barvy, jmena, čísla, písmena), ty reknes koza, dcera zopakuje koza a prida sve zvire, napr. prase, ty zopakujes koza-prase- pridas... pak můžete zkusit jakakoli slova bez logicke souvislosti: okno - vysavac - strom - pivo atd. jde o to stále pamet procvičovat, po chvilkách, ale pravidelne. potom samozrejme fixovani kratkych basnicek, říkadel, prislovi. adresu, dny v tydnu, mesice. jak mozek dozrava, tak se pamet zlepsuje, třeba dcera potřebuje delší cas a během pristiho roku se to upravi, pokud ne, nejspozdeji před koncem pololeti bych dceru do poradny objednala.
|
|
Nikaia+08+10 |
|
(6.8.2013 13:32:25) Šla bych někam hned, čekat, až se nabalí další problémy a další zmeškané učivo atd. se mi zdá dost riskantní. Jinak prý vizualizace, zapojení co nejvíce smyslů, jakékoli oživení učení. (Taky jsem slyšela, že na mechanické zapamatování (typu násobilka, vyjmenovaná slova atd.) pomáhá skákat přitom na trampolíně.) Zrovna čtu o něčem podobném knížku (Diagnóza porucha pozornosti bez hyperaktivity). Hlavně radí - hned! za odborníkem.
|
|
|