| simiki+koťátko 03/07 | 
 |
(8.10.2013 15:20:10) Prosím o zkušenosti na kole v zimě po městě, jaký nejlepší plášť atd., napsala bych více dotazu, ale končí mi pracovní doba, jdu domů, a protože mi odešel doma noťas na rehabilitaci do příštího týdne, nakouknu až zase zítra, prosím o zkušenosti, díky
|
| Jana, Terezka 5/03, Miška 1/06 | 
 |
(8.10.2013 16:13:29) ze zkušenosti řidiče: cyklisti, balancující v roztátém sněhu, ve tmě, které nejde prakticky vidět, jsou naprostí šílenci ... nejde o to, že já bych ho nemohla objet, jde o to, že oni kolikrát mají problém, aby mi to nepoložili pod to auto takže když kolo v zimě, tak ve dne, někde mimo hlavní silnice
|
| cyann |
 |
(8.10.2013 16:54:34) Ze zkušenosti cyklisty: auta v zimě, zvlášť když nemají zimní gumy nebo to řidiči neumí, ohrožují sebe i okolí, jsou to naprostý blázni. Takže za mě,radši jenom když není pod nulou a po vedlejších silnících. Jinak je to pro nás cyklisty hrozně nebezpečný
|
| ronniev | 
 |
(8.10.2013 17:08:49) Cyann, asi to mělo být vtipné, jenže ten řidič má pořád kolem sebe tunu plechu a cyklista ne. Tak si hádni, pro koho je to nebezpečnější, můžeš jednou. Oni ostatně cyklisti se umějí chovat jako sebevrazi i na naprosto suché ulici v létě.
|
| cyann |
 |
(23.10.2013 16:33:44) No ale tahle argumentace by se dala analogicky převést i takto: proboha neberte malé děti na kolech či na odrážedlech na společné stezky pro cyklisty a chodce, protože tam jezdí rychlí cyklisti, kteří nemusí mít čas zareagovat a dítě ve své váze a rychlosti rozmáznou raz dva, je to pro ně hrozně nebezpečné, tak ať tam laskavě nelezou. To i mě jako cyklistce zní dost hrozně. Musí to přece být o vzájemné ohleduplnosti, schopnosti uvědomit si svoji váhovou a rychlostní převahu a chovat se podle toho, abych nikoho neohrozil...
|
| Raduna |
 |
(23.10.2013 19:10:46) cyann,
já svojí váhovou převahu samozřejmě znám a uvědomuju si, že kdybych se srazila s batoletem, tak ho bohužel nejspíš zabiju nebo zmrzačím. Právě proto si nemyslím, že by se na takové smíšené cyklostezce vůbec měly pohybovat, protože fakt cyklisti nejsou supermani se super rychlými reakcemi a nemůžou prostě nikdy tak rychle zastavit či uhnout, jak bleskově a nevypočítatelně jim tam to batole dokáže skočit. Mě se to právě už stalo a jela jsem fakt krokem a dítě jsem se snažila objíždet velikým obloukem (byl to navíc široký úsek), no a dítě se najednou prudce rozjelo doleva a napálilo to do mého kola. Naštěstí se nestalo vůbec nic, protože jsem jela fakt pomaloučku, ale příjemné to teda nebylo. Fakt nejsem žádnej Herodes, ale tohle je prostě od těch rodičů nerozum. Kdybych třeba byla o pár kilo těžší nebo o malinko jela rychleji, tak to tak dobře nemuselo dopadnout.
|
|
|
|
| Fiba71 | 
 |
(8.10.2013 18:14:11) Pokud jedu ve snehu tak jenom po chodniku a jezdim na skladacce.
|
| susu | •
 |
(9.10.2013 8:34:57) Teda cyklisty na chodníku fakt nesnáším. Zvláště když mi cvakají za zády, ať jim uhnu.
|
|
|
|
| Fren |
 |
(8.10.2013 22:19:54) Jste nebezpečný sami sobě,slavní cyklisti-šetřílci! Aúplně nejlepší je jezdit po tmě bez osvětlení,to mám největší chut při míjení takového debila pootevřít trochu dveře u spolujezdce a shodit cyklistu tak do příkopu,aby se mu dostalo názorné lekce,co vše se může stát.
|
|
|
| Líza | 
 |
(8.10.2013 18:23:17) Souhlas s Janou. Na rozdíl od auta se čtyřma kolama má cyklista jednostopý vozidlo a na rozbředlým sněhu nebo na ledu se mi může poroučet pod auto, bojím se jich. V zimě považuju cyklisty na silnici za blázny. Nejsem anticyklista, sama na kole jezdím dost.
|
|
|
| kosatka2 | 
 |
(8.10.2013 16:58:56) ve skandinávii jsem viděla jezdit na pláštích s kovovými hroty. v čr jsem to ještě neviděla, ale tady se jednak v zimně moc nejezdí a druhek je tu zima čajíček, mimo pár (tý)dnů
|
|
| Moncaka | 
 |
(8.10.2013 17:37:05) Pokud není sníh a náledí, stačí Ti trekové kolo. Za sněhu a náledí bych nevyjela, to je pak o hubu, nebo spíš o zlomené nohy.
|
|
| Fiba71 | 
 |
(8.10.2013 18:12:48) Zadny plast. Nosim zimni bundu nebo vestu a pod ni silnejsi flisovou bundu a sportovni kalhotas podsivkou nebo rifle, ale v tech je zima rukavice a cepici. Jsem oblecena skoro jako na bezky. Nejezdim poze tehdy pokud je vic snehu jinak porad uz od skoly. Je pravda, ze autem je to vetsi pohoda, ale kolo je kolo.
|
| Gretel | 
 |
(8.10.2013 21:03:52) Pláštěm bylo zřejmě míněn plášť na duši kola
|
|
| simiki+koťátko 03/07 | 
 |
(9.10.2013 7:23:20) Máš zkušenost, nebo někdo, s tímto? http://www.mall.cz/plaste/schwalbe-snow-stud Hroty jsou po stranách, takže nebudu křupat na suché asfaltce, a při zabočování se použijí tím pádem ty hroty. hledám způsob, jak se přes zimu nezbláznit, nedokážu si představit být bez kola tři dny, natož měsíc, je to velmi návykové, zbláznila bych se bez kola. rotopedy v posilovně pochybuji že mají ten samý účinek ;) jezdím po cyklostezkách nebo po málo frekventovaných silnicích, kousek přes stezku polem, která asi nebude v zimě udržovaná. vím, že v zimě je nejlépe jezdit mimo vyježděné stopy aut, a to, že mě objede pár aut, které na těch neplných silnicích se vyskytnou ráno... asi takto, kdybych byla auto, taky by mě museli objet, nejezdím pomalu, tedy neloudám se, moje průměrná rychlost je 25-29 km/h, takže nevidím problém. bez kola bych se zbláznila.
|
| Líza | 
 |
(9.10.2013 15:59:45) Simiki, ale já problém vidím. Ty na tom kluzkém povrchu nejsi stabilní, ani nemůžeš, riziko, že se ti kolo smekne, je mnohonásobně vyšší než jindy. Jako - jela jsem takhle v únoru ze sjezdovky po ujetém sněhu, klouzalo to hodně, místy byl led, přede mnou jel cyklista. V protisměru auta, takže jsem těch 20 za hodinu jela za ním. Nebylo možné se přiblížit ani na vzdálenost, ze které bych ho pak mohla bezpečně předjet, protože bezpečná vzdálenost na dobrždění v případě pádu byla příliš velká. Takže jsem tou dvacítkou za ním klouzala dost dlouho. A chlapec toho měl plné kecky, párkrát to opravdu málem sundal... To není totéž jako v létě, kdy se dostanu do normální vzdálenosti za tebe a pak přiměřenou rychlostí tě předjedu s vyhnutím na šířku jako kdyby tam jelo auto. Fakt je to rozdíl. Jako mně je celkem jedno, pokud nemáš pud sebezáchovy sama za sebe. Ale jsem ráda, když mě jiní účastníci provozu nedostávají do rizika, že se stanu nechtěným účastníkem dopravní nehody, při níž někdo zhebne.
|
|
|
|
| Cimbur | 
 |
(8.10.2013 19:17:38) Šílenství. A to na kole občas i závodím. Z pohledu řidiče, který prostě v zimě jezdit musí: v zimě je ovladatelnost auta výrazně menší, brzdu lze používat jenom minimálně, vozovka je zúžená odhrnutým sněhem na krajnicích.
|
| Pavla | •
 |
(8.10.2013 20:45:49) Cimbur, jako ty MUSIS jezdit autem tak nekdo proste MUSI jezdit na kole, kdo rozhodne kdo z vas ma prednost. jezdila jsem na kole na ledu a snehu i s ditetem v sedacce, ne ze by se mi chtelo, ale proste MUSELA jsem..
Pro zakladatelku, abych byla alespon nekdo kdo odpovi na dotaz.. Plaste nevim, ale urcite alespon boty s poradnym vzorkem.
|
| cyann |
 |
(8.10.2013 21:17:40) No právě, jde o úhel pohledu. Za moje tři zimy v Holandsku vždycky aspon na dva týdny napadl sníh. Silnice ve městě se nehrabaly, neb nebylo dost techniky a soli. Kola jezdila dál, protože je to prostě ten hlavní dopravní prostředek a mají před auty přednost. Auta zůstala doma, a když už, dávala si skara pozor, aby nějakého neoplechovaného cyklistu nesrazila. Jinak tam, kudy jezdím já do práce, je to v podstatě v zimě bezpečnější, protože je to stezka společná pro chodce a cyklisty. Jak se ochladí, zmizí bruslaři a děti na odrážedlech.
|
| EvaMarie | 
 |
(8.10.2013 21:57:51) Asi tak nějak. 3 zimy strávené v NL mi dost rozšířily obzory. Pokud není kruté náledí, na kole se dá jet (NL borci dávají i náledí, ale já po pár držkopádech jsem to vzdala)
|
|
|
|
|
|