Papillon |
|
(26.11.2013 12:19:59) Ucitelka s nevychovanymi detmi by mi nevadila vubec, spis by me zajimalo, jak se chova ona sama ve skole. Rozvedeny psycholog by mi taky nevadil - proc by mel?
Ale priznam se, ze kdybych sla na zubni hygienu a pani mela zanedbane zuby, tak to by me dost odradilo. Necekam americky usmev, ale zubni plak fakt neee.
|
Mishula |
|
(26.11.2013 12:23:44) Tak konkrétně mně by ta učitelka s nevychovanými dětmi asi vadila nejvíc. Nebo vadila - prostě přijde mi to v rozporu, když někdo káže vodu a chlastá víno.
|
Epepe |
|
(26.11.2013 12:28:22) Mishulo, to je právě ten omyl, že oni ti nic nekážou. Káže ti ten, jak jsem zmiňovala, kněz. Nebo politik, ten ti káže zákony. Ale doktor, učitelka nebo kdejaký obskurní poradce váhy ti nic nekážou. Oni ti jen můžou předat informace, jak to fungovalo třeba tisícům lidí před tebou.
|
Líza |
|
(26.11.2013 12:34:38) NO je to jen jiná forma kočárkovejch závodů: mně dítě nebrečí, jí ano - přeloženo "já jsem si na rozdíl od ní dítě nerozmazlila"; mně dítě jí, jí ne - přeloženo "ona to na rozdíl ode mě dělá s jídlem špatně"; moje dítě se v obchodě nevzteká, ale její ano = "to proto, že já jsem na rozdíl od ní dobrá matka"; to by si můj puberťák nikdy nedovolil = "mám osmileté dítě"...
Kohokoli může v životě potkat cokoli. Podstatné je, jak s tím naložíme. Jak to zpracujem a co si z toho vezmem. Učitelka s rozjívenýma dětma může být daleko lepší v práci s neklidnýma, obtížně zvladatelnýma dětma a bude dělat mnohem míň velbloudy z komárů - v tom příznivém případě. Rozvedenej psycholog - jak jsem psala níže - nezná některé situace jen z knih, případně svého výcviku, ale zažil je a předpokládám i dobře zpracoval v rámci nějaké vlastní terapie - v příznivém případě může být mnohem empatičtější a citlivější k těmhle věcem, než pustej teoretik. Tlustej hubnoucí terapeut by mě taky zarazil, ale přesto bych nevyloučila, že může bejt dobrej -za předpokladu, že je schopen učit klienty i ze svých vlastních chyb.
|
|
Mishula |
|
(26.11.2013 12:40:11) S těmi příklady jsi to hodně zjednodušila, není dítě jako dítě, záleží taky na povaze. Někdo se úžasnej prostě narodí (já ) Ale vadí mi, když učitelka není důsledná u svých dětí a po cizích by pak chtěla zázraky, pomlouvá jejich matky a podobně.
|
Líza |
|
(26.11.2013 12:44:05) Jo ale o tom tady řeč nebyla, že na vlastní kašle, cizí péruje a pomlouvá jejich matky. To ostatně bez ohledu na to, jestli na vlastní kašle nebo ne, znamená, že to dělá špatně. I kdyby měla dokonalý vlastní děti, tak nemá co pomlouvat matky jiných dětí. Tohle mi ale právě přijde, že je dost důležitý - kolik lidí tady na Rodině psalo o učitelkách, mladých holkách po škole, které měly naprosto nereálné představy o tom, jak se děti mají chovat. Zčásti jistě i proto, že neměly reálnou zkušenost s vlastníma dětma. Ženská, která ví, že někdy se může postavit na hlavu a z toho svýho raubíře vzorňáka s rukama za zády fakt neudělá, může být mnohem lepší učitelka než ta, která vzorňáka od přírody doma má, a představuje si, že by rodičům stačilo jen se trochu snažit, a všechny děti by byly takové. Může být - nemusí. Protože nakonec jako ve všem jde o to, jestli je to a priori dobrá učitelka.
|
|
N. | •
|
(26.11.2013 12:51:13) Jsem učitelka. Mam dite s ADHD, vypada velmi ,ale velmi nevychovane. Rodice deti, které ucim na me přes prsty nekoukaji, doufam. Lide, kteří nas znaji bliz, vi, ze ji vychovavam mnohem vic nez druhou dceru, která nemá ADHD a vypada , ze je vychovanější. Par lidi uz se mi i omluvilo ,ze si drive mysleli, ze deti vychovavam spatne.
|
|
|
|
Mishula |
|
(26.11.2013 12:37:01) Žiju v tom, že dobrá učitelka vychovává děti podle svýho nejlepšího vědomí a svědomí a činí tak nejen u cizích, ale i u svých
|
Hanka | •
|
(26.11.2013 12:40:54) Buchli,
ale učitelovy v rámci možností vychované děti se ti klidně můžou jevit jako rozjívení spratci.
|
Cimbur |
|
(26.11.2013 12:42:21) Určitě, to je silně subjektivní.
|
|
|
|
|
|