Suza007 |
|
(2.12.2013 11:18:56) Zdravím, mám dotaz - starší dítě mělo ve třech letech nejspíš expresivní vývojvou dysfázii (různí odborníci, u kterých jsme byly, se nemohli zcela shodnout, proto píšu "nejspíš"). O dva roky později jsme byly u dětské psycholožky (jiné než předtím) a ta řekla, že dysfázii už nemá, že má jenom těžší vadu řeči (nejspíš opožděný vývoj řeči - zprávu ještě nemám). Když jsem se ptala, tak říkala, že dysfázie je vývojová, takže může jakoby zmizet a místo ní nastoupit jiná porucha (říkám to laicky, jak jsem to pochopila). Vážně to může zmizet, resp. přeměnit se v něco jiného? Docela mě to překvapilo. Díky za názory ;-)
|
Kaja222 |
|
(2.12.2013 11:32:44) a za me tvrdim - bud rada. Mas tim padem sikovnyho, chytryho kluka, kterej se s tim dokazal vyporadat celkem rychle. Asi byl uz tehdy hranicni a proste to zvladl dohnat sam.
psycholozka rikala, ze kdyz je dite chytre, tak staci akorat cas a dozene to samo. Pokud ne, tak nastupuje tvrda drina.
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 11:42:00) mám holčičku, ale ráda jsem Díky za zkušenosti
|
|
|
Epepe |
|
(2.12.2013 12:07:46) Může i bez poruchy.
|
|
neznámá |
|
(2.12.2013 12:25:25) JAsně, že jo. U mého dítěte příznaky mizí skokově, skoro jak kdyby cvičení nemělo smysl, ale ze dne na den mu něco secvakne a umí. Bohužel se k dysfázii přidává další sbírka dysporuch.
|
|
Romča75 |
|
(2.12.2013 14:23:03) Synovi logopedka diagnostikovala vývojovou dysfázii ve 4 letech...prý se máme připravit na různé dyslexie a pod. Syn je ve 3 třídě,mluví už normálně a prospěch má lepší než v 1.třídě...zajímají ho vyjmenovaná slova a z diktátů nosí 1*...sám se diví a prý jaktože mi to jde čím dál tím líp...
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 14:24:27) tak to jsou dobré zprávy
|
Romča75 |
|
(2.12.2013 14:27:52) Jasně,že jo. A to jsem myslela,že nedá normální ZŠ...
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 14:30:56) tak my zatím budeme mít nejspíš odklad, ale jinak určitě půjde na normální ZŠ (na malou vesnickou), dcera je jinak šikovná. Ale když jsem o té diagnóze četla poprvé, když jí byly ty tři roky, tak jsem se taky děsila. Naštěstí se to hodně zlepšuje. Díkybohu.
|
Romča75 |
|
(2.12.2013 14:38:34) To bude fajn,syn měl taky odklad...ve 3letech jen ukazoval a éé...neřekl ani slovo...
|
Tessis |
|
(2.12.2013 14:55:53) K tématu, syn expresivní VD, ted v čerstvých šesti letech zbytková. Od diagnostiků, kteří ho neznali dříve už VD diagnostikovanou nemá, "jen" středně těžkou patlavost. Takže dle závažnosti se ta VD kompenzovat (i úplně) může, ale ten člověk pravděpodobně nikdy nebude nějaký extra řečník, co by spatra vedl dlouhé monology, bude tam menší jazykový cit atd.
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 17:35:20) děkuji za odpověď
|
|
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 17:34:49) my měly ve třech letech 60 slov...
|
|
|
|
|
|
|
macčí,Matyáš04,Richard08 |
|
(2.12.2013 16:52:35) U těch lehčích forem Vd může tzv. zmizet. Syn měl dgn. těžká receptivní dysfázie (nerozumí mluvenému slovu)po dvou letech těžké dřiny ,od stejného lékaře už jen středně těžká a doufám,že budeme postupovat dál k zbytková. Bylo mi řečeno paní dr. ,že úplně v pořádku to nebude nikdy a ve vypjatých momentech (stres apod.) se příznaky mohou zhoršovat,ale v běžném "provozu" to na něm pravděpodobně nebude poznat. Naštěstí zatím (2.třída) to nevypadá na žádné dys. komplikace - čte ,píše ...zvládá i diktáty,když se na něj nespěchá.
Nezbývá než gratulovat,ale doporučuji věnovat dál pozornost přípravě na školní docházku a dál trošku cvičit, to se neztratí.
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 17:33:34) Macčí, děkuji za zkušenosti - my pořád chodíme na logopedii a snažíme se cvičit, protože to mluvení zdaleka v pořádku není. I když samozřejmě pokrok za ty dva roky velký.
|
|
..maya.. |
|
(2.12.2013 19:48:22)
|
|
|
La Pepa |
|
(2.12.2013 17:43:26) taky mám doma jednu mizející expresivní dysfázii - půjde do první třídy s odkladem. Už jen pilujeme výslovnost, ostatní věci se upravily - už rozlišuje i pojmy včera/zítra, snídaně/oběd/večeře. A chybějící jazykový cit nepozoruju - naopak, každý nový výraz, pojem, přísloví pěkně rozumově rozebere a cíleně ho pár dní používá, takže místy mluví jak kniha
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 18:02:42) La Pepo, díky za zkušenosti
|
|
Tessis |
|
(2.12.2013 18:19:38) Pepo, tak treba Tygr rekne, ze je indisponovany a deti cumej. On proste neumi rozlisit, ze je to slovo, ktery se normalne moc nepouziva. Nevim, proste to vyjadrovani je takovy jiny, normalne mluvi, ale pres to je ta rec proste takova naucena nebo nevim, jak to popsat. Fakt jako kdyz nekd umi fakt hodne dobre anglicky a presto je poznat, ze rodily mluvci neni.
|
La Pepa |
|
(2.12.2013 19:54:41) jo, trochu to sedí i na nás - kluk je milovník přírody, ale slovo rododendron prostě nedal (neumí pořádně r a vůbec, těch slabik). Naučil se ale říkat pěnišník (což je sice český botanický název, který se moc ale nepoužívá) a myslím, že si ty překvapené pohledy užívá
|
Tessis |
|
(2.12.2013 20:10:33) Jinak u nas furt stejny problemy, kognitivne super, ale emocne furt nic moc, stydi se, s cizima mluvi, jen kdyz je tazan a jeste je u toho celej ve stresu atd. Ted nas ceka zapis, furt mevim, zda odklad jo nebo ne, odbornici jsou spis za ne, ucitelky ve skolce a lidi, co ho znaji v tech situacich spis za ano.
|
Tessis |
|
(2.12.2013 20:12:12) Jinak v reci chybi r a ř, problem obcas se sykavkama nebo mkcenim, al dle logo ma patlavost stejnou, jako mnohe deti bez VD. Takze u nas nejvetsi problem stale sebevedomi, stres a prosazeni se v kolektivu.
|
Tessis |
|
(2.12.2013 20:14:29) Jinak s casovymi udaji, abstraktnimi pojmy atd. Nikdy problem nebyl, od tri umi hodinu, vyzna se v jizdnim radu, umi mesice atd. Ake motoricky taky furt zadna hitparada, fakt kazdy dite s VD je naprosto jiny.
|
Tessis |
|
(2.12.2013 20:15:11) Omluvte psani, jsem z Ipadu
|
|
La Pepa |
|
(2.12.2013 20:18:37) potvrzuju, že je to individuální - kluk naopak hovoří s každým, potkáme třeba cizího člověka, nese kytku v květináči, kluk se s ním dá do řeči (ten mu třeba nerozumí), ale to nevadí, mladej se k němu okamžitě připojí a furt do něj něco hustí.
Celkově sociálně je na tom taky jak na houpačcce, třeba ségru i mě má zcela přečtenou, ve školce někdu vede i partu. Ale je to školka speciální, tudíž skleník. První třídy se dost obávám
|
Tessis |
|
(2.12.2013 20:37:34) Holky, ja se ani nebojim, ze by nezvladal ucivo nebo mel dys- dle Krejcirovy zatim na dys zadnou nabeh nema. Ale prave to, jak se tam sam oblikne, dojde na wc atd. Treba doted(chodi do skolky tretim rokem) chodi curat, jen kdyz jdou hromadne, odpoledne uz hromadne nechodi, tak on, nez aby sam od sebe rekl, ze musi, tak to radsi drzi a ceka na me, nez pro nej prijdu. A takovych situaci je xy, proste sam se nerozhodne, neumi si nc zaridit, vyridit atd.
|
Suza007 |
|
(3.12.2013 10:03:12) u nás ve školce si nemusí říkat, že chtějí na záchod, chodí sami, takže s tím problém nemáme. Navíc teď chodí do stejné třídy i mladší dcera, takže se to trochu zlepšilo - holky si navzájem dodávají sebejistotu
|
|
|
|
|
|
Suza007 |
|
(2.12.2013 20:17:45) ...stydi se, s cizima mluvi, jen kdyz je tazan a jeste je u toho celej ve stresu...
to přesně sedí i na moje dítě, když vidím jakou mají jiné pětileté holčičky vyřídilku, tak to je nesrovnatelné. Podle mě je to další důvod pro odklad.
|
|
|
|
|
|
..maya.. |
|
(2.12.2013 19:47:54) ano může, nejpozději do konce školní docházky tj základní školy se dysfázie odstraní, na dysfázii ale navazuje velmi často dysgrafie, dysortografie, dyslexie a další problémy s učením... Náš syn má dysfázii v expresi dg ve 3,5letech, ted má 9,5 a stále máme před sebou dlouhou cestu...záleží na hodně okolnostech a taky záleží na správné diagnostice, třeba o VD v případě tvé dcerky ani nešlo.
|
|
Tessis |
|
(4.12.2013 14:45:41) Gigo, jako Tygr taky funguje v pohodě všude, dělá, co má atd. Poslouchá na slovo. Tam jde spíš o to, že z jeho iniciativy nevychází naprosto žádná slovní komunikace, on prostě mlčí a nic neřekne. Odpoví, jenom, když je přímo on tázán a prostě je z toho úplně psychicky v čudu.
Třeba u Baslíka (na logo) nacvičují to, že prostě nikdo mu neodsouhlasí každý dílčí krok v úkolu a musí to udělat úplně sám, tak on třeba úkol, co dělá od tří let a umí ho naprosto perfektně pak tvoří klidně 20minut, páč jak mu to nikdo neodsouhlasí, tak to 100x opraví, změní, kontroluje.
Tohle ho prostě šíleně brzdí, on umí neskutečně moc věcí, ale jen doma, když je v klidu, jakmile má pocit, že je zkoušenej nebo testovanej, tak okamžitě nervy a stres. A není to jako u takových normálně stydlivých dětí, tohle je prostě jiný no....
|
|
|