Janet+sluníčko:-) |
|
(17.1.2014 23:30:07) Ahoj mám dcerku ve druhé třídě. Má docela problémy s učením. Je snaživá - ve škole. Připadá mi, že když už se učí, tak aby mi udělala radost, ale ji učení obecně vůbec nebaví. Má poruchu pozornosti. V PPP diagnostikováno dyslexie, dysgrafie. Bavila jsem se s kolegyní, a ta říkala, že jestli ji nechci dát do Waldorfské školy, aby nebyla malá tak ve stresu. Čtení jí opravdu moc nejde. A bojujeme s každým domácím úkolem. Nechce se jí. Je hodně hravá. Ve školce vždy říkaly učitelky, jak je šikovná a že ta rozhodně problémy s učením mít nebude. Krásně recituje, básničky se učí hrozně rychle. je pohybově nadaná. tvořivá. Je pro takové dítě vhodná Waldorfská škola?
|
Kočičí víla |
|
(18.1.2014 6:34:28) Neporadím, ale do typu škol Montessori, Waldorf aj. bych děti nedala ani omylem.
|
Zufi. |
|
(18.1.2014 7:19:48) Na tyto školy musí mít hlavně rodiče čas, jednak dělat s dětmi neustále nějaké projekty, jednak se zapojovat do práce pro školu, účastnit se aktivit, výletů a to i o víkendech, když někdo pracuje do pěti, nevím, jak to zvládá, dcery kamarádka tam měla půl roku dítě a nestíhala se věnovat všemu co po ní a dítěti chtěli.
|
Janet+sluníčko:-) |
|
(18.1.2014 9:37:25) Díky... no vzhledem k tomu, že jsem rozvedená - sama. A pracuju na plný úvazek. Tak tohle bych opravdu nestíhala ani omylem. Už tak si připadám někdy jak na dostizích... díky holky.
|
ALL |
|
(19.1.2014 12:31:48) Na waldorfské škole není třeba se zas tak moc zapojovat, až na drobnosti je je to jen jednou za čas a ještě je to obvykle dobrovolné...
|
|
|
Eržika. |
|
(18.1.2014 14:07:06) Zufi, mám/měla jsem oběti v MNT, není to tak zcela pravda - ano jsou rodiče, kteří se zapojují hodně (matky na mateřské) a rodiče, kteří to z různých důvodů nestíhají. Starší dítě vše stihlo udělat ve škole, mladší ne, ale má IVP.
Záleží na učitelkách v zařízeních, jako vždy.
|
Zufi. |
|
(18.1.2014 14:49:50) Eržiko, ale ona si připadala prašivě, nestíhala a vzdala to, záleží na lidech.
|
š. | •
|
(18.1.2014 20:48:15) Zufi, a neomhla bys být konkrétnější? pravděpodobně šlo o Waldorf.,ne? tam spíš musíš zapadnout... Obecně Montessori podle mně tolik nároků na rodiče (resp. jejich čas a i osobnost) nemá..
|
Zufi. |
|
(18.1.2014 22:12:36) Já o tom víc nevím, jen že za půl roku dala dítě jinam.
|
Zufi. |
|
(18.1.2014 22:30:14) Bylo jí prostě trapný, že ostatní maminky tráví ve škole večery a víkendy a ona opravdu neměla čas, ale podrobnosti nevím, taky to je povahou, chtěla zapadnout, ale nepovedlo se.
|
ALL |
|
(19.1.2014 12:33:03) Tak trávení večerů a víkendů ve škole nakžto rodič fakt neznám...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
madlenka+2 |
|
(18.1.2014 9:35:03) Mám tristní zkušenost se soukromou Waldorfskou školkou, stejná společnost provozuje i Waldorfskou školu. Otřesné, už nikdy více. Pokud se nebudeš kamarádit s těma švihlejma ženskýma a o víkendech s nima šít hadrové panenky, nebude tvoje dítě oblíbené tak jako děti ze "společneství" rodičů. Ještě co mi hodně vadilo - ty šílený přírodní ženštiny své děti léčily bylinkami a to i v případě, kdy byly na místě antibiotika. Paní učitelka neřekla své kamarádce, at dítě do školky neposílá, takže děti tam byly neustále nemocné. Spála, vši - ustavičně. Poté co jsme školku změnili, překvapilo mně, jak malá nemocnost je v běžné školce. Nemluvě o tom, že ve školce byla nulová příprava na základní školu - tužku (pastelku) důsledně nepoužívali celé 2 roky. Ale jiná Waldorfská škola může fungovat dobře, určitě se tam zajdi několikrát podívat, uvidíš jak to na tebe bude působit, doporučuji zajímat se o to, zda učitelky mají ukončené pedagogické vzdělání.
|
Lassiesevrací |
|
(18.1.2014 10:16:19) Hadrovým panenkám jsem se zasmála, ale s těma bylinkama - jak víš, že byly na místě ATB? Ty jsi lékařka a děti jsi viděla?
Já znám mnoho lidí, co mají děti na Waldorfu, nebo tam učí - vůbec je nemůžu shrnout do jedné škatulky, jako jsi to udělala ty. Sama jsem o Waldorfu neuvažovala, ale znám děti, které byly na běžné ZŠ dost pod stresem, přešly na Waldorf a tam se srovnaly. O spále nevím, u nás byla spála v běžné školce a vši taky.
My jsme zvolil školu vesnickou, tak děti vozíme, ale stojí to za to. Škola je zařazena do mnoha projektů, dětí je průměrně 18 ve třídě, je u nich pobočka ZUŠ, jsou velice vstřícní ke spolupráci s rodiči, ve ŠJ vaří bez polotovarů a glutamátů..... škola nedávno prošla inspekcí ČŠI s výborným výsledkem. Jsme spokojeni.
|
madlenka+2 |
|
(18.1.2014 15:25:03) Slyšela jsem to bohužel přímo od dětské doktorky, ktrou jsme měli stejnou jako mnoho těchto alternativních dětí, že se ve školce neustále točí spálové a jiné bacily a rodiče to neřeší, nechají děti přehcázet i angýny. Podotýkám, že sama doktorka je velmi nakoloněna alternativní léčbě, často doporučuje homaopatika. Nepřeháním, nemám důvod, psala jsme že jinde to může být lepší, ale to, co jsme si zažili my, bych nikomu neodporučila.
|
|
|
Jana | •
|
(18.1.2014 10:45:58) Ty tužky a pastelky - ono to má svůj smysl nepoužívat předčasně, nechápu, proč se kritizuje něco, čemu člověk nerozumí a když už chce do toho rýpat, tak si něco nepřečte. Ano ve školce a následně ve škole se pro kreslení a psaní používají pastely a bločky, protože je to pro ruku přirozenější a dělá se spousta činností na uvolnění ruky, tužky a pera přijdou na řadu, až je ruka dostatečně uvolněná a připravená. Moje děti psaly tužkou až koncem 2. třídy, během 3. třídy dostanou pero, všechny nádherně píší, i dcera levák.
|
madlenka+2 |
|
(18.1.2014 15:34:19) Milá Jano, nevím na základě čeho usuzuješ, že tomu nerozumím. U nás děti kreslily výhradně voskovými bločky a pokud se za 3 roky dítě ve školce nenaučí kreslit pastelkou (přesněji nikdy během 3 let nedostane tu možnost), pokládám to za problém. Předškoláci v rámci předškolní přípravy pletli košíky a vyráběli skřítky z hlíny, to ti skutečně připadá v pořádku?!?!? Analýza, syntéza - učitelky vůbec nevěděly, co to je. Dokonce po třech letech učitelka ani nevěděla, jestli je mé dítě pravák nebo levák, za to se jí podařilo (protože je sama vegetariánka), několik dětí odnaučit jíst maso(aniž by jí o to kdo žádal). Za mne - pokud bych kdykoliv v budoucnu ve škole nebo ve školce viděla osmahlou, nenamalovanou, potem páchnoucí ženštinu ve vlastnoručně batikovaném tílku, které se z podpaží derou chlupy a ona je se sebou maximálně spokojená, protože vše je v souladu s přírodou a lunárním cyklem, vzala bych dítě a nohy na ramena.
|
Pruhovaná |
|
(18.1.2014 15:41:45) V zásadě s tebou souhlasím, protože zejména Waldorfská pedagogika působí poněkud sektářsky. Osobně taky znám matku, která v hrůze před antibiotiky nechala chodit do kolektivu dítě se zápalem plic (o kterém věděla). Ale z té té charakteristiky učitelky, kterou tady uvádíš, by mi vadil jen ten zápach potu. Chlupy v podpaží, osmahlost, nenamalovanost, batikované triko - to neznamená vůbec nic a trochu tento text devalvuje to, co píšeš předtím.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(18.1.2014 15:45:06) za mě teda nedevalvuje. Člověk pracující s lidmi, v tomto případě s dětmi, by měl být příkladem a umět o sebe dbát.
|
|
ronniev |
|
(18.1.2014 16:14:46) Proč by měl devalvovat? Moje dítě jednu takovou učitelku ve škole mělo, přišla až během její docházky, v souvislosti se změnou zaměření školy. Kdybych ji tam viděla od začátku, prchám taky. Takhle jsem ji trochu víc poznala a ověřila jsem si, že můj první dojem byl zcela správný. Aby nebylo mýlky - vedoucí jejich družiny měla na hlavě copánky a nosila batiku a byla to fantastická, kultivovaná a chytrá ženská, kterou děti milovaly a my rodiče taky. Jenže ten rozdíl byl zřejmý po prvních pár větách. Prostě myslím, že se to velmi rychle poznat dá.
|
|
madlenka+2 |
|
(18.1.2014 17:04:37) Já nenapsala že to je špatné. Přiznám se, že aktuálně podpaží také nemám právě oholené (ale neměla bych teda odvahu si vzít tílko a být spokojená sama se sebou). Napsala jsem, že takovouhle učitelku bych už nechtěla - a na tom trvám, protože prostě s těmahle přírodníma ženama coby pedagogy nemám dobrou zkušenost.
|
Lassiesevrací |
|
(18.1.2014 18:23:06) "s těmahle přírodníma ženama coby pedagogy nemám dobrou zkušenost."
No to je věta, to se nezlob. Já znám dredatou mámu od dětí, která hraje na housle a pracuje s rizikovou mládeží. Ani netušíš, jak na ní ty děti dají. Možná ti víc vyhovovaly naše pančelky, ty přírodní rozhodně nebyly a jaký měly respekt, panečku!
|
madlenka+2 |
|
(18.1.2014 20:11:23) Ty se chceš hádat, proč??? Prostě s nima nemám dobrou zkušenost, díky Waldorfu jsme poznala hodně alternativních lidí. Podle mého názoru je většina tzv. alternativních lidí hodně neupřímných, nezajímavých a tuctových lidí, kteří se chtěli nějak odlišit a vyniknout. To nebyl případ paní učitelky, ta byla tak hloupá, že věřila úplně všemu, co jí řekli osoby, které ona uznávala coby autority a vše brala hrozně vážně. Třeba právě, že se vše musí řídit podle toho Lunárního kalendáře. Další věc - paní učitelka neměla doma televizi, což je jen její věc, ale v případě, že média, kterým se ona důsledně vyhýbala varovala, že kvůli extrémním mrazům a smogu děti nemají vycházet a ona o tom nic nevěděla? Že jí překvapilo že něco takového vůbec může být??? Znovu opakuji: nikdy Waldorf a nikdy rádyby alternativní lidé případně ti skutečně alternativní na pozicích učitelů mých dětí. Má zkušenost, můj názor
|
Lassiesevrací |
|
(18.1.2014 23:20:46) "Podle mého názoru je většina tzv. alternativních lidí hodně neupřímných, nezajímavých a tuctových lidí, kteří se chtěli nějak odlišit a vyniknout."
Já se hádat nechci, ale ty tady generalizuješ a urážíš mnoho lidí, ačkoliv znáš jen několik jednotlivců. Já znám zase jednotlivce, kteří do tvých škatulek nezapadají a minimálně nehodnotí lidi tak, jako ty.
|
Kočičí víla |
|
(19.1.2014 9:04:42)
|
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(18.1.2014 15:43:03) no to je hrůza.. To bych taky prchala. A to jsem docela nakloněná některým alternativním metodám a novým vzdělávacím programům.. Naopak dítě by mělo v 6 letech umět tužku držet správně! Přeučovat až ve škole může být problém, je zde už špatný návyk.
|
Lassiesevrací |
|
(18.1.2014 18:25:20) Dcera ještě v 7 držela tužku jak prase kost, i když měla za sebou několik grafomotorických sezení. Byla tu pruda pro nás pro všechny, navíc jí přestávalo bavit kreslit, když jí neustále někdo sekýroval kvůli tužce, tak jsme toho nechali. Měla pak odklad, šla v 7 letech, po 2 měsících ve škole drží tužku správně.
|
|
|
ALL |
|
(19.1.2014 12:52:24) bože, to je ale výplod...
|
|
Jana | •
|
(19.1.2014 14:01:06) "Milá Jano, nevím na základě čeho usuzuješ, že tomu nerozumím. U nás děti kreslily výhradně voskovými bločky a pokud se za 3 roky dítě ve školce nenaučí kreslit pastelkou (přesněji nikdy během 3 let nedostane tu možnost), pokládám to za problém. Předškoláci v rámci předškolní přípravy pletli košíky a vyráběli skřítky z hlíny, to ti skutečně připadá v pořádku?!?!?"
Hmm, v naší waldorfské školce je 75 dětí, můžu říct, že určitě se žádné neučí s tužkou a pastelkami, tyto děti dál vídám ve škole a ani u jednoho nikdy nebyl problém, že by už ve školce nedržely tužku nebo pastelku. V čem vidíš ten problém? Moje děti tím prošly i oni a jejich spolužáci píší v současnosti perem tužkou a žádný problém u nich nevidím, takhle totiž vznikají fámy a nepravdy. Tady nejde o to, co nejdřív to dítě naučit, ale začít, až je na to připravená ruka, a asi tomu opravdu nerozumíš, protože právě to pletení košíků a vyrábění všeho možného tu ruku mnohem více rozvíjí než předčasná tužka v ruce, takže ano, připadá mi to v pořádku.
|
madlenka+2 |
|
(19.1.2014 19:07:52) "Hmm, v naší waldorfské školce je 75 dětí, můžu říct, že určitě se žádné neučí s tužkou a pastelkami, tyto děti dál vídám ve škole a ani u jednoho nikdy nebyl problém, že by už ve školce nedržely tužku nebo pastelku."
Jsem přesvědčená že lžeš, protože nevěřím, že statisticky je možné, aby ze 75 dětí žádné nemělo problém s držením tužky a to ani v případě, že by všech 75 dětí prošlo běžnou školkou a celou dobu tam kreslilo pastelkami. Podle statistiky to tak nemůže být, v každé třídě je několik dětí, které mají problém s držením tužky.
Nevím, proč měníš svoje identity, včera Jana a dnes Pruhovaná? Dost smutný, taková neupřímnost u Waldorfské učitelky... To je právě to, o čem jsme psala - jen jsi to potvrdila Jano - nebo Pruhovaná
|
ALL |
|
(19.1.2014 22:10:34) madlenko, ty jsi ale vážně dost útočná. Jinak nevím, proč tolik řešíš tu tužku, to opravdu není alfa a omega budoucí kariéry...
|
ALL |
|
(19.1.2014 22:13:24) A šťastného života už vůbec ne...
|
|
|
Jana | •
|
(20.1.2014 18:40:53) Tak jen pro úplnost, identitu neměním, píši jen pod Jana, učitelka nejsem ani náhodou. Připadáš mi trochu mimo, ale to mě fakt netrápí
|
|
|
|
|
madlenka+2 |
|
(18.1.2014 15:37:34) Ještě Jano, tobě se zdá předčasné kreslit v 6 letech pastelkami?!?!?!?
|
|
|
ALL |
|
(19.1.2014 12:37:51) Tak to s tou neoblíbeností dítěte v případě, že odmítáš šít panenky, mi připadá poněkud přitažené za vlasy. To s těmi pastelkami je pravda - kreslí se výhradně voskovými "bločky". Tipla bych si, že to bude ve všech waldorfských školkách stejné, přes to "nejede vlak". Jistě to má svá pro i proti, pokud plánujete dát dítě po waldorfské školce do normální školy, tak budete muset úchop tužky trénovat doma. (Ale to snad není až tak nadlidský úkol...) Pokud by šlo dítě do waldorf. školy, tak to není problém.
|
|
|
Jana | •
|
(18.1.2014 10:40:35) Mám děti ve waldorfské škole, každý je aktivní, jak mu to dovoluje čas a chuť, rozhodně to není pravidlo. Větší zapojení rodičů oproti klasice je už jen v tom, jak učitel jedná s rodiči o dětech a o dění ve škole, jak často je informuje, jak rodiče se podílí i názory na různých děních ve škole. Není to jen o tom ve volném čase něco dělat pro školu, to je hodně zavádějící. Ve škole jsou i rozvedení rodiče, rodiče co pracují opravdu hodně a nevím, že by bylo špatně, že se neúčastní všeho. Doporučuji nějakou takovou školu navštívit, třeba na dni otevřených dveří, na nějakém jarmarku, které školy pořádají pro veřejnost a dozvíte se mnohem více skutečných a pravdivých informací.
|
|
Dobra1 |
|
(18.1.2014 15:07:03) A neni vetsi problem v tom, ze se svymi poruchami ma problem porozumet psanemu textu, resp. spravne psat, a proto ji to nebavi? Zkusila bych hledat v okoli ucitelku, ktera ma certifikat na Sfumato, klidne bych vznesla dodat i pres jejich stranky, maji o svych skolencich prehled. Doucovani timhle smerem by ji mohlo hodne pomoci, nemusela by se tak moc soustredit na porozumneni, tim padem by mela vetsi kapacitu na samotnou praci a treba by ji to pak zacalo vic bavit
|
|
ALL |
|
(19.1.2014 12:51:17) Janet, s dysgrafií a dyslexií by se dcera ve waldorfské škole mohla cítit lépe, protože se tam v tomhle ohledu na děti tolik netlačí a nespěchá, prostě se nechají dozrát, počká se, až jim to "sepne". Na druhou stranu se bohužel nedá čekat, že by se ve waldorfské škole dyslektikovi a dysgrafikovi někdo nějak speciálně odborně věnoval, maximálně vám nabídnou třeba takzvanou léčebnou eurytmii (za peníze.) Což rozhodně neuškodí, možná nějakým nenápadným způsobem i pomáhá ale samotné čtení a psaní to určitě nevyřeší. Tvoření a básniček by si dcera ve waldorfské škole užila celkem dost, ale je fakt, že to tvoření mně připadá často takové dost svázané, na vše existuje tak nějak "předepsaný" způsob, aspoň ve výtvarce určitě. Ve škole se tvoří ale i v jiných předmětech, asi víc než v běžné škole. Taky se třeba plete, což rozvíjí jemnou motoriku a údajně i podporuje mozek (tomu věřím, je to přeci jen dost komplikovaný pohyb), což může při těch dys- poruchách pomoci.
|
|
ALL |
|
(19.1.2014 13:04:08) Ale hodně samozřejmě záleží na učiteli. Takže pokud byste uvažovali o přestupu, doporučuju nejdřív se důkladně seznámit s učitelem, mluvit s ostatními rodiči, navštívit konkrétní třídu při vyučování, účastnit se nějaké třídní akce (nejlépe i s dcerou, ať vidíte, jak na reaguje) atd.
|
|
Šešule |
|
(19.1.2014 14:10:25) Stejně jako kdekoli jinde, i ve waldorfské škole je to o lidech. Samotný systém podle mě nezaručí, že to bude mít dítě s problémama lepší. Mám zprostředkovanou zkušenost, kdy se naopak dyslektikovi výrazně ulevilo po přestupu z waldorfské na klasickou základku. Jeden čas jsem se o wš docela zajímala a došla jsem k tomu, že bych tam dítě spíš nedala, než dala. Klasická vstřícná škola mi přijde lepší. A to, že ti někdo dporučoval wš může znemanat jen to, že má předsudky, že wš je pro pomalé a hloupější děti
|
|
|