minutka |
|
(4.3.2014 19:13:02) Moje loňská kolegyně z MŠ dělá teď asistentku ve škole - ale asistenta učitele, je tam tedy kvůli dvěma dětem (jedno s ADHD, druhé s velmi špatným zrakem) a věnuje se převážně jim, protože to opravdu potřebují, ale vím od ní, že právě běžně zapisuje dětem úkoly, poznámky, tady to všechno možné - vždy ale na pokyn učitelky. Aby měla učitelka víc času učit, když to napíšu hodně v kostce.
Není možné, že je to i u vás takhle?
S tou fotkou snad není problém do žákovské knížky odepsat, že jsi fotku neměla, resp. já bych už k zadání úkolu napsala, že dcera fotku nepřinese, protože ji nemáš. A pokud úkol nebyl zadán písemně, pak bych to napsala na papír a řekla dítěti, ať to dá učitelce. Nevidím v tom problém.
|
Ridwen2 |
|
(4.3.2014 22:11:20) Myslím, že si pleteš osobního asistenta s asistentem pedagoga. I když je asistent pedagoga určený pro jedno dítě a je tam kvůli němu, práci mu přiděluje učitel. Tj. když ho dítě, kterému je přidělený, zrovna nepotřebuje, může na pokyn učitele psát do žákovské, kontrolovat písemky, pomáhat s učením jiným dětem a dělat všechno, co na něj učitel deleguje. U nás se to bohužel kdysi zvrhlo tak, že pedagogická asistentka jezdila jako doprovod na plavání, kam naše dítě, kterému byla přidělená, nevzali, ale jinak je to rozumný model. Není žádoucí, aby integrovanému dítěti stál pořád někdo za zadkem, a je praktické, když učitelka na asistentku nakládá část práce, kterou by jinak musela dělat sama - a věnovat se hlouběji buď integrovanému dítěti nebo jiným, které to potřebují. A ostatní děti mají asistenta respektovat stejně jako učitele, není možné, aby se tvářily, že ve třídě vůbec není. Tím chci říct, že jestli vaše asistentka dělá takové věci, o jakých píšeš, není to téměř stoprocentně její vlastní iniciativa.
|
Lituš | •
|
(5.3.2014 8:05:49) To je určitě asistent pedagoga a ten tyhle pravomoci má. Ve třídě u syna to takhle funguje.
|
|
|
|