AjuchaR |
|
(26.4.2014 13:52:09) Milé maminy, máte někdo dítko se senzorickou dysfázií? Normálně mluví, komunikuje, jen má přidružené poruchy např. dysgrafie, porucha pozornosti, dyslexie atd. Prosím jak se u Vašich dítek projevovala? Kdy a jak jste na to přišly? Jak si s tím poradili ve škole vaše děti, učitelé? Jak vy? Je výhledově možné zlepšení? atd...? Podělte se prosím o zkušenosti...
Můj příběh je o synovi (9let), zkoumali ho v PPP, SPC, atd. už od školky pro dysgrafické obtíže, v období školním dále pro dyskalkulii, dyspraxii, dysortografii atd. a nakonec teď to vzala jedna paní doktorka objektivně úplně od podlahy a zjistila mu senzorickou dysfázii, což mi jako jediné dosud na synovi odborníky "objevené" dává smysl jako kořen jeho problémů... Mám pocit, že se o této formě dysfázie příliš neví, nemluví, všude píší akorát o mutismu, o dysfázii motorické. Děkuji dopředu za všechny příspěvky a přeji krásný den. Ajucha
|
.Katka |
|
(26.4.2014 14:23:42) Není to totéž, co receptivní dysfázie? Zkus se podívat do diskuze Deti s poruchou komunikace, tak asi najdeš víc: http://www.rodina.cz/diskuse2038.htm
|
|
Suza007 |
|
(26.4.2014 15:45:10) nám psycholožka tvrdila, že z dysfázie dítě jakoby vyroste, ale pak se to projeví ve škole právě ve formě dysgrafie apod.
|
Mikulaska001 |
|
(26.4.2014 16:12:19) To nevím, mám dysfatika 6,5 let, na podzim jde do školy a rozhodně z toho nevyrostl... Není mu rozumět ani za mák. Na Foniatrické klinice v Žitné mě ubezpečili, že se to začne obracet k lepšímu až tak ve 4. třídě...
|
Delete |
|
(26.4.2014 16:57:48) Dysfázie nemá u všech stejný průběh. Dítě z toho samo nevyroste, ale u někoho se opravdu logopedickou péčí spraví ještě do nástupu do školy do té míry, že z řeči to není poznat. Ale mohou tam pak zůstat stopy, které se ve škole většinou projeví. U někoho ve formě dys- poruchy, u někoho jen jako dílčí záležitost, kterou dotyčný zvládne kompenzovat.
|
AjuchaR |
|
(26.4.2014 17:59:42) U nás to právě bylo všechno divný, mluvil úplně v pohodě - první slova v 7 měsících, asi proto nebylo nikomu nic nápadný a hlavně nikoho nenapadla dysfázie, akorát měl opožděnou motoriku a takový ty autistický projevy - na hřišti místo hry s dětma trávil čas u branky a fascinovalo ho otevírání a zavírání dveří..., ve dvou letech znal značky úplně všech aut a na dálku je poznal, nezajímaly ho v knihách obrázky, ale písmena, číst se naučil úplně sám už ve školce - nějak si to dal dohromady. Ale očnímu kontaktu se nevyhýbá, je mazlivej, sociální vazby u něj fungují naprosto v normálu, proto nám každý psycholog podezření na autismus popřel. Ve školce jsme začali řešit dysgrafii, v PPP mu odklad nedali, že je prý jinak šikovný. No a ve škole to začalo! Dysgrafie, dysortografie, dyspraxie, dyskalkulie, atd. Během let jsme několikrát jsme absolvovali psych.vyš. u různých psychologů, jednomu vyšla nadprůměrná inteligence, jinému podprůměrná, záleželo na tom jak ten psycholog synovi sednul, protože jinak nespolupracoval, ale o dysfázii nikde ani slovo. Náhodou jsme narazili přes kamarádku na jednu logopedku, která ho vyšetřila, o všechno se zajímala a vyšla jí naprosto jasná senzorická dysfázie. Všechno mi vysvětlila a myslím, že to najednou do sebe zapadá. Jen nechápu, že může mít dysfázii, i když s řečí problém nemá...?? Jako malej ve školce zadrhával, ale samo to přešlo, jinak žádna vada řeči - prostě tomuhle nerozumím...
|
|
|
Kaja222 |
|
(26.4.2014 16:58:36) on nema odklad?
|
|
|
|
|