| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Konstrukční soutěže pro mladší děti

 Celkem 7 názorů.
 Violetina 


Téma: Konstrukční soutěže pro mladší děti 

(19.11.2014 6:02:18)
Ahoj, potřebovala bych doplnit nápady na každotýdenní "konstrukční" klání pro děti v 3.-5. třídy. Co už jsme dělali (jako příklad): stavění co nejvyšší věže z různých materiálů (karty, trubičky od toaleťáků, špejle a papír), stavění kuličkodráhy, která vypustí míček co nejpomaleji nebo s co nejměkčím dopadem, papírvý most mezi dvěma židlemi...

Materiálově jsme zásobeni především papírem (obr hromada určená ke skartaci), můžu mít časem lékařské špachtle, nějaké špejle by se našly, provázky, lepidlo, izolepa, karton....

Soutěží tak cca 15 dětí, dělím je do 2-5 týmů.

Díky za nápady, už jsem zcela vycuclá..... budu průběžně dočítat.~x~
 Winky 
  • 

Re: Konstrukční soutěže pro mladší děti 

(19.11.2014 8:45:31)
u dcery vloni proběhla soutěž "letící vajíčko" (vůbec to nemá souvislost s jakýmkoli prezidentem :-D). Spočívala v tom, že museli vymyslet "přepravku" na vajíčko (obyč syrové vejce), která když bude hozena myslím z 5. patra z okna dolů na trávník, tak to vajíčko se nerozbije. Měli to omezené že mohou použít nejvýše 5 typů materiálu. Většina věcí vypadala jako nejrůznější vystlané krabice/tubusy důkladně omotané lepicí páskou :-) s padáčkem z igelitu. Vajíčko měl každý tým pouze jedno. Sice neschvaluju plýtvání jídlem, ale tady měly dítka docela dost práce s tím sestrojováním "vzdušného plavidla", a fakt se snažily aby jim neruplo. Úspěšnost byla teda asi 50/50.

 Bouřka 


Re: Konstrukční soutěže pro mladší děti 

(19.11.2014 11:29:15)
Nešel by z těch kartonů nějaký typ velkého domina? Si pamatuju, že někdy v tomhle věku jsme objevili ohromnou zásobu malých prkýnek a strašně si s tím vyhráli právě stavbou ohromných domin přes kus stodoly, které jsme pak s velkou slávou položili. Dřevo je na tohle lepší to je jasný, ale z pevnějších kartonů nebo lepenek by to možná šlo taky.
 Žžena 


Re: Konstrukční soutěže pro mladší děti 

(19.11.2014 12:19:31)
Domino jde i z knih. Těch má člověk většinou doma dost.
 TiNiWiNi 


Re: Konstrukční soutěže pro mladší děti 

(19.11.2014 11:58:23)
Co třeba výroba vlastního papíru. A nebo využití "paper mache" na konstrukci dalších předmětů.
 Boubí 


Re: Konstrukční soutěže pro mladší děti 

(19.11.2014 12:16:01)
Nebo co třeba něco jako vyrobit z určeného materiálu velkou krabici/bednu, kam se např. vejde jeden z členů družstva? Nebo postavit město, hrad či jinou stavbu... případně něco, co třeba doletí co nejdál atd.
 Winky 
  • 

Re: Konstrukční soutěže pro mladší děti 

(19.11.2014 12:39:28)
Nebo se třeba inspirovat mandalami - ty se tradičně sypou z barevných písků, kdo ale říká, že by nemohly být složené z nejrůznějších typů materiálů? Nebo nacuckovat papíry(barevné) na "mouzaiku" (cca stejně velké kousky 1x1 nebo 2x2 cm) a dělat to z nich (piplačka to je, papír poletuje mrška jedna). Dílo vyfotit, konstrukce to ovšem zas tolik není, takže spíš hodnotit estetiku/velikost/náročnost/výběr materiálu. Nebo - aby to konstrukce byla - tak dělat mandalu "z podhledu" - tj. aby ty jednotlivé kousky matroše byly přivázány na provázky a ty přilepovány k nějaké desce (lepenkové např), takže by se na to pak koukalo zespoda (a pak se dá zavěsit pod strop do klubovny/třídy).

Nebo vytváření mumie - jedn z týmu bude figurant, další členové ho budou omotávat (na to se skvěle hodí toaletní papír, ovšem je ho potřeba dost, tak 3-4 role na 1 mumii, nevím jaké máte limity). Různé typy lepení se mohou povolit/zakázat. Na závěr mohou proběhnout závody mumií.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.