Termix |
|
(7.12.2014 13:21:07) Několik let podnikám a tudíž musím psát faktury. Vždycky to oddaluji, co to jde. Prostě si neumím říct o peníze. Pokaždé mám výčitky svědomí. Přitom o ceně jsou klienti vždy informovaní dopředu, ceník je veřejně přístupný na mých webových stránkách, problém s tím klienti nemají. Dokonce jsem v situaci, kdy mě naopak uhání klienti, aby se připomněli, že mi ještě nezaplatili. Jak to udělat, abych neměla pořád výčitky svědomí? Já vím, že službu poskytuji dobře, mám obrovský zájem a na nedostatek klientů si opravdu nemůžu stěžovat. Cena není nejlevnější, ale stojím si za ni. Je adekvátní. Tento víkend právě trávím "vyděláváním peněz", čas mě tlačí, potřebuju, aby peníze prošly účetnictvím letos. A mám úplně sevřený žaludek, výčitky, že se blíží Vánoce, že lidé mají jiné výdaje ...
|
mrakova |
|
(7.12.2014 13:23:59) Vůbec nerozumím, s čím máš problém? Klienti Ti platí dobrovolně, s cenou jsou srozuměni, tak z čeho máš výčitky svědomí? Když si Ty něco od někoho kupuješ, zboží nebo služby, tak musíš také zaplatit. Nebo myslíš, že ti, co Ti zboží a služby prodávají mají také špatné svědomí? To asi těžko. Tak jim cenu sniž nebo pracuj zdarma, pokud budeš potom spokojenější.
|
|
Hana | •
|
(7.12.2014 13:26:02) Jak si říkám o peníze? Uzavřu obchod, dodám objednávku s fakturou, oni zaplatí a je to. Kdybych měla problémy s vystavením faktury, protože je mi nakupujících líto, ž musí chudáčci platit, dělala bych zadarmo nebo bych si dala pár sezení u psychologa.
Nebo s podnikáním skončit, protože než by placení vyvolávalo žaludeční vředy, raději bych si zdraví šetřila.
|
Alraune |
|
(7.12.2014 15:03:11) Imho nejde o vystavení faktury, ale o to, jak dostat prachy z vymlouvajícíh se zákazníků. Byly doby, kdy jsem si připadala jak ukrajinskej vymahač.
|
|
|
Kač. ♀ + ♂ |
|
(7.12.2014 13:28:59) To člověk musí rozchodit. Pro mě bylo nejhorší paradoxně fakturovat v období kdy jsme neměla absolutně prachy pro mě vydaná 500,- byl majlat a vždycky mi přišlo že ostatní to mají taky tak.
S cenou shouhalsí dopředu tak buď v pohodě.A těš se na chvíli kdy ti prachy přijdou na účet (má nejoblíbenější aktiita na osvč)
Fakturovat není probém, horší je uhánět že mají zaplatit... mám kliku zatím to šlo přes právníka jen jedou a doufám že poprvé a naposledy.
Neblázni a fakturuj s klidem.
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(7.12.2014 13:34:26) popravdě jsem čekala úplně jiné téma.. osobně mám problém taky si říct o peníze, ale přiblížím.. peču na zakázku, ale jen jako hobby, nejsem žádná velká cukrářka, ač mě tedy všichni chválí, navíc peču převážně pro kamarády a známé, protože je to pro mě velice osobní záležitost, hlavně dorty.
A mám problém si říct o peníze za práce, většinou si řeknu jen o peníze za suroviny a všichni kromě dvou kolegyň vždy dali mnohem víc, takže spokojené byly obě strany. Postupně se propracovávám k tomu, že si říkám tak, že jsem spokojená já, ale není to cena přehnané. Těm dvěma kolegyním péct už nehodlám, věděly, že si říkám jen za suroviny a vždy každý dá něco navíc, přesto navíc nedaly. Cena byla směšná 300 kč za krásný vymodelovaný dort. Ale moje blbost, on se člvoěk časem otrká. Ale o peníze za suroviny pocit vinny tedy fakt nikdy nemám.
To co popisuješ ty fakt nechápu, chválíš se, že pracuješ dobře, klienti o ceně ví, přesto jdou za tebou, uhání tě o zaplacení, tedy jsou spokojení, v čem je tedy probléM?
ty taky jdeš do obchodu a nezaplatíš? je to přeci běžné za služb a zboží se platí. Pokud ti to normální nepřijde, přestaň podnikat a nebo si zajdi k psychologovi to probrat, třeba ti poradí jak na ty pocity.
|
Jana | •
|
(7.12.2014 13:39:39) Co prosím? Ty sis řekla cenu a pak jsi byla uražená, ze ti nedaly víc? Podle mne chyba jednoznačně na tvé straně!
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(7.12.2014 15:52:01) jani, ono to bylo trošku jinak, psala jsem, že to jsou kolegyně, věděly, jak to se mnou funguje, že si říkám za materiál a k tomu dodávám, že mají dát, co uznají za vhodné, tak zněla i naše domluva, že si řeknu za materiál a oni dají co uznají za vhodné - daly jen za materiál, přesto, že dorty velice chválily a všem se s nima chlubily.
Uražená jsem rozhodně nebyla, nijak jsem to nekomentovala, s kolegyněmi se dále bavím zcela normálně, jen dort bych jim už nepekla.
|
Žžena |
|
(7.12.2014 15:56:52) Beruško, mně by tento způsob byl strašně nepříjemný právě z pozice Tvého zákazníka. Ač se Ti to možná nezdá, tak jasné stanovení a zaplacení férové ceny je pro obě strany ve skutečnosti nejjednodušší řešení. Tím "dej mi kolik uznáš za vhodné" své klienty ve skutečnosti stavíš do dost nepohodlné situace (Kolik mám dát, aby nemyslela, že jsem škrt? Jak to mám vyhodotit? Když dám xy,-, nebude jí to připadat málo? Nepřeplatím zbytečně?)
|
JaninaH |
|
(7.12.2014 16:02:26) Žženo, přesně.
|
|
|
JaninaH |
|
(7.12.2014 16:01:55) Beruško, ale to je přece hrozně pokrytecké od tebe, když jim řekneš "dejte mi, kolik uznáte za vhodné" a čekáš, jak si to kdo vyloží. Já tyhle hry nesnáším. Ony ti dají to, co ty požaduješ, tedy to, co ony uznají za vhodné, a když je to málo, ty jsi naštvaná, že uznaly za vhodné něco jiného než ty. Nebylo by lepší říct jednoduše "dejte mi tolik a tolik, (protože to je to, co já uznávám za vhodné)" ?
|
Stáňa * |
|
(7.12.2014 16:43:41) Mám to taky tak. A proto i problém v kadeřnictví, na kosmetice... Nikdy nevím, jestli a kolik mám dát navíc, resp. kolik očekávají že dostanou. Takže většinou dám přesně co je účet, pokud tam nejsou nějaké drobné, že řeknu, že je to ok.
Nemám tyhle "hry" ráda, přeborník v tom je moje tchýně, která říká, že jsem si to přece mohla domyslet, grrr
|
|
|
|
|
|
Maťa. |
|
(7.12.2014 14:14:11) Podnikateľ s uvažovaním "řeknu si o něco a očekávám, že dají víc sami" nepatrí do sveta byznisu. Taková vlastne přetvářka a potom ich "potrestáme" za to, že zaplatili len to, o čo som si řekla...
Nepotrestáš ich, pojdu inde...
|
Mili+2 |
|
(7.12.2014 15:30:16) Jako muj tchan kdyz prodaval jablka. Prisel prekupnik a kolik ze za ta jablka chce, a tchan vzdy odpovidal otazkou:No, kolik das? Az mu jeden vpalil :Ja ti nedam nic, jeste bys mohl zaplatit za odvoz
My ted prodavame med, a je fakt ze se nekdo snazi smlouvat jak na turecke trznici. Jestli to pry bude levnejsi kdyz prinesou prazdnou sklenici.
|
Maťa. |
|
(7.12.2014 16:50:16) Tak smlouvat majú tendenciu často ľudia. Záleží, ako sa k tomu kto postaví.
|
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(7.12.2014 15:53:48) Maťa, nejsem žádná podnikatelka, mám to jako hobby, jinak normálně pracuji.. a ta domluva zněla trochu jinak, viz výše. Nikoho netrestám, jinam klidně jít můžou, to mě vůbec nevadí, lidi, kterým peču si vybírám, je to pro mě osobní záležitost.
Ale jinak člověk se učí i tím.
|
Maťa. |
|
(7.12.2014 16:51:33) Beruško, robila si to (byť známym) predsa pre to, že si si tým chcela niečo přivydělat ne? Proste práca za odmenu, ne práca pre prácu.
Tým nevravím, že sa má človek chovať extrémisticky a byť hovado (aj takých podnikateľov či přivydělávačov je viac než dosť), ale mal by mať jasno v znalosti hodnoty svojej vlastnej práce, inak ho to proste preválcuje chtě-nechtě, možno nie hneď, ale časom určite.
|
|
|
|
|