TaJ |
|
(18.6.2015 9:28:09) Ahoj všem, sice nemáme domácí školu, ale určitě tady někdo bude mít nějaké dobré nápady, hledám nějaké tipy na zábavné a nenásilné procvičování čtení a psaní přes prázdniny...syn hodně nerad čte nahlas (i když číst umí dobře), čte bez problémů v podstatě jenom mně, i ve škole s tím má trochu problém (naštěstí paní učitelka ne ), takže před jinými lidmi čte nahlas jen v případě, že si to jakoby vlastně neuvědomí - někde přečte nějaký nápis apod...a psaní mu jde taky pěkně, jen jsem chtěla, aby si to přes léto sem tam připomněl a procvičil, ale nechci ho nutit sedět nad písankou...i když on si ji někdy bere i dobrovolně a rád sám od sebe....Máte někdo nějaké nápady? Letos už aspoň bude sám psát pohledy z dovolené, loni se ještě jen podepisoval tiskacím...často jsem někde četla rady, nechat psát děti třeba nákupní seznam, ale moc často zase nenakupujeme a když už, tak je to hooodně dlouhý seznam na velký nákup a hádám, že tak v půlce by šel od toho....s matematikou problém nemáme, tu si procvičuje rád sám od sebe, už mě donutil koupit mu pracovní sešity pro další třídu a počítám, že přes léto bude chtít ještě další...takže matiku neřeším. Díky moc za nápady - na procvičování logopedie a ostatních věcí jsem vždycky nějaké nápady měla, ale teď mě toho moc nenapadá...
|
Analfabeta |
|
(18.6.2015 12:09:48) Řekni, že upečeš buchtu/něco uvaříš, a potřebuješ pomoc. Máš špinavé ruce a nechceš zašpinit kuchařku. Ať ti čte recept. Nejdřív kontrola surovin, pak pracovní postup. Ještě si u toho započítá, když bude počítat třeba větší nebo menší porci. Napsat nákupní seznam. Opsat recept. To jsou všechno užitečné věci a škola hrou.
|
|
Analfabeta |
|
(18.6.2015 12:11:38) Jo, a nemusí jít jen o vaření, může se naučit hledat v jízním řádu: pojedeme na výlet vlakem. V kolik jede tam, v kolik zpátky, kde budeme přesedat, přitom hledáme taky v mapě. Nebo návod na nějaké tvoření, to ná taky seznam použitých surovin a pracovní postup.
|
|
Tragika |
|
(18.6.2015 13:21:35) Nepíšeš, jak staré dítě máš a do které třídy chodí. Určitě bych doporučila ilustrovaný pracovní sešit VÍŠ CO ČTEŠ? od Ivy Novákové. Pomáhá dítěti se soustředěním při četbě, luští se v něm tajenky a je tam taky zábavné dokreslování. Nic lepšího jsem pro sedmileté dítě nenašla. Pokud vím, některé učitelky ho mají a kopírují z něj listy dětem za odměnu.
|
sarmi |
|
(18.6.2015 17:51:42) souhlasím, ta je dobrá. používáme ji pro děti s problémy s porozuměním. záleží, ve které je syn třídě a jak velké obtíže se čtením má. určitě je dobré se ve čtení střídat (dítě-rodič), číst nahlas, nespěchat. následná tajenka děti baví, můžou obrázek vymalovat, je fajn.
|
sarmi |
|
(18.6.2015 17:53:27) jsou tady: http://www.zkola.cz/sofia/pedagogove/kabinetzs/metodickematerialy/Stranky/Pracovn%C3%AD-listy-k-porozum%C4%9Bn%C3%AD-textu-a-n%C3%A1prav%C4%9B-%C4%8Dten%C3%AD.aspx
|
|
TaJ |
|
(18.6.2015 22:07:51) Sarmi, syn je prvňák, je v logopedické třídě, ale v učení nemá problém s ničím, matematika, psaní i to čtení mu jde všechno dobře, jen velmi nerad předčítá nahlas, takže abych měla přehled jak čte, tak na to musím vždycky trošku oklikou...a když se naučil číst, tak třeba babička s dědou se těšili, jak jim něco přečte a on ani náhodou, on celkově svoje znalosti strašně nerad předvádí, i v jiných předmětech ve škole je trošku problém s tím, že spoustu věcí ví, ale sám od sebe to neřekne, všechno z něj musí paní učitelka páčit...a přitom to jsou kolikrát věci, ve kterých má větší znalosti, než zbytek třídy a mělo by mu teda udělat radost, že to ví a že bude pochválený...ale takhle to prostě u něj nefunguje...trošku se bojím do budoucna, že v dalších ročnících to už bude větší problém, přitom chytrý a šikovný je dost...
|
|
|
TaJ |
|
(18.6.2015 22:00:30) Tragiko - vidíš, zapomněla jsem to napsat - syn je teď v první třídě
|
|
|
idylka |
|
(18.6.2015 14:12:08) Ideálně venku - napiš mu něco na silnici, chodník, venkovní tabuli,...ať kluk čte, v terénu je pak výborná šipkovaná, fáborkovaná,.. a následné plnění přečtených úkolů, to se dětem neomrzí, pak taky zkus opačný postup, aby lehké úkoly vymýšlelo a psalo samo dítě. Dá se psát do písku, z kamínků,...je toho mraky, určitě přijdeš na spoustu dalších nápadů, naše děti to venkovní učení milovaly .
|
|
|