Janička1 |
|
(21.6.2015 10:15:24) Dobrý den, prosím nevypsal byste mi někdo, co nás čeká v ČJ, M, PRV ... ve 3.třídě ? Děkuji
|
erika,2 děti |
|
(21.6.2015 10:39:39) Taky mě to zajímá, snad někdo napíše
|
|
Zufi. |
|
(21.6.2015 10:45:01) V ČJ stopro vyjmenovaná slova, v matice pokračování násobilky, v PRV zvířata a rostliny, ale učím na II.st. , tak to berte s rezervou.
|
|
Jaatri |
|
(21.6.2015 10:45:02) nevím, jak jinde, ale tohle je obsah závěrečných testů ze 3. třídy Český jazyk - slovní druhy -rozdělení, zápis čísel - psaní i/y ve vyjmenovaných a příbuzných slovech - podstatná jména pád, číslo, rod - slovesa (osoba, číslo, čas) - věta jednoduchá, souvětí (základní skladební dvojice) Matematika - násobení mimo obor násobilky (velká násobilka) - sčítání a odčítání do 1 000 - dělení se zbytkem - osová a rovinová souměrnost - slovní úlohy prvouka - lidské tělo - rostliny (poznávání, dělení, části rostlin) - přírodní společenství (zařazení živočichů a rostlin)
|
Maťa. |
|
(21.6.2015 11:20:41) jj, práve to má syn za sebou
Inak vyjmenovaná slova mu šli jak bičem práská, ale horšie bolo ho naučiť to "našiť" na diktáty, aby si naozaj uvedomil, kde sa dává tvrdé a kde makké y/i. Ale dal to.
Delenie so zvyškom sú v začiatkoch zatiaľ.
V prvouke šlo hlavne o to, aby sa naučil učivo vlastnými slovami prezentovať učiteľke u tabule.
No a začali používať kružítko v geometrii.
|
|
TaJ |
|
(21.6.2015 12:46:54) Jaatri, měla bys takovýhle přehled i pro druhou třídu? Syn teď končí první, tak by mě zajímalo, na co se máme připravit, díky moc
|
sarmi |
|
(21.6.2015 12:50:39) ve druhe se uci nasobilku do 5, +- do 100, slovní ulohy. v cj napr. tvrde a mekke souhlasky, zakladni slovni druhy.
|
Lada2 |
|
(21.6.2015 14:14:39) U nás celou násobilku.
|
|
|
erika,2 děti |
|
(21.6.2015 19:13:29) Tino, máme to čerstvě za sebou. Čj je lehká - učili se vyjmenovat abecedu, číslovat slova podle abecedy. Tvrdé a měkké souhlásky. Druhy vět tázací, přací, oznamovací.....Slovní druhy zatím naťukli, učili se poznat sloveso, podstatné jméno, předložku. Slova nadřazená a podřazená.
M - sčítání a odčítání do 100, násobilka - každý jede jinak, u nás dodělali do nás. 7 slovní úlohy na sčítání odčítání násobení dělení
PRV - lehoučká, učili se poznávat kytky, zvířata a jejich mláďata, rozdělení roku, které měsíce patří do jara, léta , podzim, zima, Učili se části stromu a keře, tam jsem se vůbec nemuseli učit, syn to má dávno v malíčku.
|
|
|
sarmi |
|
(21.6.2015 12:49:32) ano, tak nejak. jen pridam i pisemne +-, ale zavisi na svp dane skoly. ve skole, kde ucim napr. v geometrii nechavame konstrukce trojuhelniku, kruznice na 4.roc., syn ve treti tride v jine skole toto uz prosel.
|
|
Stáňa * |
|
(21.6.2015 13:20:13) U nás to samé. Zřejmě máme stejný ŠVP
Dost jsme bojovali s pracovkama. Mají na to jinou učitelku a některé děti měly samé jedničky a za 3 z pracovek.
|
|
TaJ |
|
(21.6.2015 14:05:20) Sarmi díky, jinak ty tvrdé a měkké slabiky, tím se myslí psaní y/i ? A prosímtě, jakým způsobem se učí sčítání dvouciferných čísel? Syn už za mnou pořád chodí kolik je 25+30 apod., tak ať ho to neučím špatně....budu muset asi koupit nějaké pracovní sešity...on se v podstatě pořád učí něco už napřed...tak dokud ho to baví
|
Alena |
|
(21.6.2015 14:38:37) Hlavne ho to neuc, nech ho at na to prijde sam.
|
TaJ |
|
(21.6.2015 15:22:32) No, to já ho obvykle nechávám...nebo jen tak něco naťuknu a na zbytek už si přijde sám...ale ve škole je to taky nějak budou učit...tak by mě to jen zajímalo...a jak třeba sám přijde na to, jak sečíst 25+38?
|
sarmi |
|
(21.6.2015 16:51:19) to se ptáš na druhou nebo třetí? u nás je to učivo třetí třídy, učí se to pomocí rozkladu na desítky, čili 25 + 38 = 25 + 30 = 55 + 8 =.. ale tomu samozřejmě předchází bezpečné zvládnutí počítání s přechodem přes desítku (5 + 8) a orientace na číselné ose do 100.
|
TaJ |
|
(21.6.2015 18:17:29) Sarmi, on teď končí první třídu, přechod přes 10 ještě oficiálně ve škole nedělali, ale on už to ovládá dobře, na číselné ose se orientuje víc než do 100...takže teď už mu právě nestačí vědět, kolik je 9+6, ale chodí za mnou s většími čísly...dneska už si teda sám dokázal v kovových mincích najít 63,- na kalendář, který musel nutně mít
|
|
|
Alena | •
|
(21.6.2015 17:30:27) Ale teprve budou,nema smysl natukvavat, kdyz na to dite prijde samo, ma to mnohem lepe zafixovane, je tam radost z objevu. Uci se rozkladem, jak pise sarmi, ale muze si nekdo treba zvlast scitat desitky a jednotky, prijit si na svuj zpusob.
|
|
|
|
Leda |
|
(21.6.2015 14:53:49) Tvrdé a měkké slabiky, tím se podle mě myslí rozdělení souhlásek na tvrdé, měkké a obojetné a psaní i/y v kořenech slova v některých koncovkách, tj. h, ch, k, r, d, t, n + ž, š, č, ř, c, j, ď, ť, ň + b, f, l, m, pm s, v, z.
|
sarmi |
|
(21.6.2015 16:47:31) přesně tak - psaní íček po měkkých souhláskách (souhl.+samohl. tvoří slabiku) - ž, š, č, ř, c atd. se píše měkké i, po tvrdých souhl. - h, ch, k, r atd. se píše ypsilon. učí se to jako slabika - ži, ši, či, ři atd., ale je to pořád totéž.
obojetné souhlásky se učí ve 3.třídě, to jsou ta oblíbená vyjmenovaná slova, v nichž se píše po obojetné souhlásce vždy ypsilon.
|
TaJ |
|
(21.6.2015 18:19:46) Aha, díky, tak tohle on řeší už teď, pořád se ptá, jaké se kde píše i/y a proč
|
|
|
|
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(21.6.2015 10:45:08) pokud si pamatuji tak v čj to jsou hlavně vyjmenovaná slova, ty dají zabrat nejvíc.
|
|
|