vlad. |
|
(18.8.2015 21:58:48) myslím, že obecně je úroveň jazykové výuky mizerná
ve škole u dcery se drtí slovíčka a nějaké obraty, něco rozumí, ale téměř nemluví a nejsou schopni pořádně číst text na školní výuku se nespoléhám, děti chodí ještě jinam
|
Lassiesevrací |
|
(18.8.2015 22:30:04) "na školní výuku se nespoléhám, děti chodí ještě jinam"
A dobře děláš. Ze všech jazyků, které jsem měla na ZŠ i SŠ jsem souvětí dala dohromady jen v ruštině (kvalitní učitelka, bylo jí asi 112 let ), pak to byla tragédie. Ale ne za všechno můžou učitelé. Já měla třeba němčinu z donucení a učit jsem se jí nechtěla. To pak těžko něco dělat. Angličtinu jsem se začala učit až v dospělosti a je to jediný jazyk, který ovládám. Ale to byla má volba a tedy i jiná motivace.
Každopádně kdybychom pátrali po kvalitě výuky jiných předmětů, nedopadlo by to lépe - ať už dějepis, zeměpis nebo matematika. Jenže angličtina je teď in a všichni jsou nějakým způsobem přesvědčení, že když si třeťák neobjedná v zahraničí v restauraci džus, je s ním konec.
|
zerat |
|
(19.8.2015 11:47:21) Lassie, pak to vypadá, že výuka na ZŠ k něčemu je, ale žel to tak vypadá jen díky tomu, že valná část dětí ve třídě dochází do jazykových škol nebo má individuální výuku jinde. Pokud pár dětí náhodou žádné doučko na jazyky nemá, tak potom vypadá ta malá část jako pár blbečků a lajdáků, kteří nestíhají, neučí se a nechápou a přitom paní učitelka je skvělá
|
Monty |
|
(19.8.2015 11:52:33) Zjevně žiju v jiném vesmíru a už jsem se v něm nejspíš narodila. Dodnes jsem si myslela, že jazyk (stejně jako ostatní předměty) se dá zvládnout i bez pěti soukromých učitelů, pokud o něj má člověk zájem a baví ho. V tom vašem za všechno může učitel a sám je člověk de facto nesvéprávný a nemožný.
|
|
zerat |
|
(19.8.2015 11:58:28) "V tom vašem za všechno může učitel a sám je člověk de facto nesvéprávný a nemožný. " Co prosím? A to píšu, kde??? Nechodí snad dítě do školy od toho, aby se učilo tam? Pokud má učitel ve třídě velkou část dětí chodících do jazykových škol, tak potom to opravdu svým způsobem "omezuje" logicky tu část dětí, kterým rodiče výuku neplatí. Učitel pak jede tempem pro ty "rychlejší" ať chceš nebo ne. Podle Tvého přístupu by ta výuka jazyků na ZŠ ani být nemusela - kdo by chtěl, tak by se naučil i bez ZŠ?
|
Monty |
|
(19.8.2015 12:18:57) zerat, to si nerozumíme. Základka má dát dítěti základy. Má ho seznámit s nějakým předmětem a chce od něj, aby se něco naučilo - ale jestli ho ten předmět bude zajímat nebo jestli mu "půjde", to se ovlivňuje dost těžko. Já si třeba učitelku dějepisu ze základky pamatuju jen matně, vím, jak se jmenovala a jak přibližně vypadala, ale jestli učila dobře nebo špatně nemám ponětí - mne dějepis zajímal jaksi nezávisle na osobě učitele a škola mi dala nějaký "základ" ve smyslu základní chronologie, o zbytek jsem se postarala sama. S jazyky to nebude moc jiné.
|
zerat |
|
(19.8.2015 12:30:55) Monty, přesto si myslím, že to Jentak napsala moc hezky "Monty - jasně že děti se naučí nejvíc když je to baví, ale i učit je možné ty děti tak, aby je to bavilo".
Mluvíme-li o malých dětech a dnes se s jazyky začíná už v prvních třídách ZŠ, pak defakto ti učitelé v podstatě ovlivní nejvíc, jestli to dítě bude mít výuku cizích jazyků rádo a jestli se budou chtít anglicky naučit...
|
Monty |
|
(19.8.2015 12:33:44) zerat, jenže ani malé děti nejsou všechny stejný. Tady se často vychází z nějakého předsudečného názoru, že co malé dítě, to nadšenec, který dychtí po tom se učit a je mu jedno co, hlavně když to bude podané "zábavnou formou". Není to pravda, ostatně ani do té první třídy se všechny děti netěší, i když se to traduje a "očekává". Nikdy nebude jeden učitel/jeden přístup k výuce vyhovovat všem dětem stejně.
|
zerat |
|
(19.8.2015 12:49:28) Monty, ale
|
zerat |
|
(19.8.2015 13:00:18) pardon. Ale ono jde o to, že právě ten učitel na prvním stupni defakto často určuje, jestli to dítě ten předmět zaujme. Když dítě prožije na prvním stupni zklamání v učiteli, tak často pak trvá roky než se to dítě vzpamatuje. S tímto máme vcelku slušnou zkušenost i když se to netýká zrovna AJ. Že jeden učitel nebude vyhovovat všem je jasné, ale pokud jeden učitel vzbudí zájem, tak se dítě bude učit třeba samo... ale když učitel ten zájem nevzbudí, tak je to vcelku těžké. Jinak si myslím, že by výuka AJ měla být když nic, tak nějak systematická. Už jsem tu jednou v jiné diskusi psala, že je špatné, pokud učitel řekne, že se bude psát velký test ze slovíček první až druhé lekce a děti hromadně vůbec netuší, jaká slovíčka do té či oné lekce spadají... Já netvrdím, že jsou všichni učitelé AJ na ZŠ špatní, to bych si nedovolila, ale že je stav takový, že málokterý opravdu dobrý jazykář zůstává na ZŠ a SŠ, tak takový ten stav opravdu je (i když tady mi bude tvrzeno pár učiteli jazyků, že je to jinak) a myslím si, že je to škoda.
|
Monty |
|
(19.8.2015 13:07:17) zerat, na prvním stupni? To mají na většinu předmětů děti jednoho učitele. Já to tedy z praxe znám přesně naopak, jak z doby, kdy jsem chodila sama na základku, tak teď od syna a od dětí kamarádů. Pokud to dítě ten zájem samo nemá, tak se "probudí" spíš na druhém stupni, kdy je ta výuka méně povšechná. Neumím si představit, jak by ten zájem někdo probouzel v první třídě, kde se děti učí, že jeden pes je větší než druhý a jak vypadá jablko.
|
Monty |
|
(19.8.2015 13:17:29) jentak, ale ty děti nejsou všechny stejné, v tom je ten vtip. Učitel se může snažit jak chce a STEJNĚ to pro některé dítě opruz bude. Ať už mu ta daná věc jde nebo nejde. Když jsem šla do první třídy, uměla jsem plynně číst, čtu od tří let. Fakt nevím, jak by učitel dokázal, že by pro mne NEBYL opruz skládat si s ostatními "Ema mele". Aneb - není na světě učitel ten, aby se zavděčil dětem všem. A rodičům zrovna tak.
|
Monty |
|
(19.8.2015 14:23:54) Šuplíku, já ti nevím, osobně bych třeba v té první třídě ocenila, kdyby mne nechala učitelka číst pod lavicí Ohníček a nedávala mi furt černé puntíky za to, že nedávám pozor. Nejsem zastánce idealistického názoru, že všechny děti se učí rády, s chutí a lze je motivovat. Na to jsem těch dětí viděla už moc.
|
Monty |
|
(19.8.2015 17:57:28) Šuplíku, ale já mám zkušenost (i od kamarádek), že dnes už nechávají číst, pokud děti v hodině neruší, tak si číst místo skládání můžou. Je jiná doba.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(19.8.2015 13:33:33) AJ se u nás učí od 1. třídy ZŠ a učí je jiná učitelka než třídní.
|
|
|
|
|
|
|