Epepe |
|
(4.9.2015 15:10:20) Po zohlednění veškerých nákladů se cena 6 kilometrů trasy metra dostává na úroveň 125 milionů eur za kilometr, která je při srovnání s obdobnými stavbami v Evropě neobvyklá. Pod 80 milionů eur se v poslední době vešly podzemní dráhy v Hamburku, Frankfurtu, Mnichově, Vídni i Madridu. O něco dražší byla pátá linka milánského metra (90 milionů eur), Bukurešť zase zvládla svou pátou linku s cenou 50 milionů. (zdroj: Echo)
Tak se mi zdá, že už se ta jantarová komnata našla ...
|
angrešt |
|
(4.9.2015 17:10:24) A jsou stavěná všechna stejnou technologií? Pokud vím, ta ražená jsou nejdražší, hloubená levnější. A nejlevnější je povrchové vedení. A v praze se prakticky dělají jen ražené, protože to pod historickým a navíc kopcovitým městem jinak nejde, hloubené či dokonce povrchové jsou akorát v okrajových sídlištích.
|
|
Kafe |
|
(4.9.2015 18:02:57) Umami - to bude asi výší mezd.
|
Ruth |
|
(4.9.2015 18:10:55) Liško, to je tím, že s hloubením díry v zemi je souběžně hloubená další černá díra, známá též pod zavedeným jménem Tunel. Ve finále máme díry dvě. (a mnoho dalších ve firmách, které to řídí, i kdyby to byl stát)
|
Kafe |
|
(4.9.2015 18:12:19) Ruth - není tunel jako tunel. V jednom se jezdí metrem, v dalším v porsche a je jen pro vybrané osoby.
|
|
|
|
Kafe |
|
(4.9.2015 18:43:47) Echo je seriózní časopis. Předpokládám, že srovnávali hrušky s hruškami, tedy srovnatelné tunely.
|
|
Epepe |
|
(4.9.2015 21:49:33) Jistě, ale ""nové"" béčko ze Smíchova do Zličína je taky povrchové a stálo polovic, než 4 stanice Áčka.
|
|
|