(18.10.2015 20:24:55) Dnes jsem byla na setkání s bývalou základkou a řešilo se tam docela zajímavé téma . Dvě bývalé spolužačky se tam pohádaly o tom , která má pravdu . Jedna miluje počitače , ipady , tablety a veškerou elektroniku druhá ráda maluje . A holky se tam pohádaly kvůli tomu , že ta jedna co má ráda tu elektroniku tráví s dětmi čas tak , že každé její dítě věk 6 a 12 sedí všichni společně např. v obývaku nebo prý za nimi přijde do pokojičku a každý si dělá něco na své elektronice, ale jsou prý spolu v pokoji a vědí o sobě a jsou spolu . Druhá ta co ráda maluje si zase vezme papír , pastelky , tempery nebo cokoliv a maluje si a děti , proto , protože to vidí si berou to samé napodobují mámu a berou si taky věci a všichni společně malují a tady nastal problém kde prý je ten rozdíl ... Já v tom jednoznačně rozdíl vidím , už jen v tom , že při malování vzniká prostor pro diskuzi a můžete si povídat a řesit věci spolu ne vedle sebe . Ale docela se naše bývalá třída rozdělila na dva tábory ...... Ráda bych slyšela ostatní názory ..
(18.10.2015 20:35:48) Patřila bych do tvého tábora Ale teda záleží i na konkrétních okolnostech. Jestli si opravdu "každý dělá svoje" jak u kreslení, tak u "paření" (nebo co na těch přístrojích dělají), asi to tak velký rozdíl není, ale přeci jen, nějak mám (možná staromódní) pocit, že to výtvarničení je "něco víc"
(18.10.2015 20:39:36) Mám to právě taky tak postavený !!! I kdybych s dcerou dvě hodiny odpoledne ležela a každá jsme si četla svojí knížku tak mám pocit , že to je správně takhle , ale asi je to taky můj staromodní názor , ja techniku jako telefony , ipady , internet mám ráda, ale spíš to beru jako pomocníka k ulehčení života ..
(18.10.2015 21:02:24) Jitys, mého syna baví, ale asi by dost nelibě nesl, kdyby mu do toho během procesu tvorby někdo kecal. Pro mne je čas strávený s dítětem primárně to, že si spolu povídáme. Zájmové aktivity si může dělat každý sám.
(18.10.2015 20:50:00) Pokud člověk maluje, je do toho zabrán, soustředí se, tak je to podle mě srovnatelné s jakoukoliv jinou činností, na niž se soustředí a nevnímá při tom své okolí. Takže z hlediska trávení času s dětmi považuji za stejné, když maminka maluje a když dělá něco na PC. Dokonce bych řekla, že při PC může s dětmi komunikovat lépe, než při malování - ťukám-li tady něco do diskuze, běžně při tom zvládám komunikovat s okolím. Malovala-li bych obraz, možná by mě u toho děti rušily. Ale mám-li hodnotit ušlechtilost jednotlivých činností, tak malování je asi ušlechtilejší, než činnost na PC, ačkoliv i ta může být kreativní.
(18.10.2015 20:53:11) Jsem v tomhle dost zpátečnická, televizi i počítače je myslím dobré u dětí minimalizovat. Je to pasivní zábava, která dětem mnoho nepřináší, jsou pak rozmrzelé a znuděné, a navíc je tu riziko vzniku závislosti. Mám bohužel odstrašující příklad ve svém 17-letém bratrovi, který podle mě závislý je - hraní na počítači mu mj. narušuje jiné oblasti života. Já s tím nemůžu téměř nic dělat, takže aspoň u svých dětí se pokusím něčemu takovému vyhnout.
Kvůli bratrovi jsem vždycky byla kategoricky proti jakýmkoli počítačům minimálně v předškolním věku, fakt se toho dost bojím, teď už ale postoj postupně zmírňuju. Nedávno jsem předškolákovi třeba stáhla nějaký naučný prográmek, který vypadá ok. Strategii do budoucna zatím vymyšlenou nemám, ale asi k tomu přistoupím podobně jako ke sladkostem - nedělat z nich nic úžasného nebo dokonce za odměnu, nikdy je aktivně nenabízet, taky je fanaticky nezakazovat, ale brát je jako běžnou součást života. Tak snad to vyjde.
A ještě k ostatním - pohybuju se v celkem gramotné společnosti, ale počítače v dětském věku podporují skoro všichni (s pochybnými argumenty, že "v dnešní době se to dítě musí naučit co nejdříve", apod.).
(18.10.2015 21:00:54) Berengarie, v předškolním věku jsem také proti počítačům. V tom věku podle mě děti potřebují jiné podněty a potřebují rozvíjet jiné schopnosti a dovednosti. Samozřejmě, že v dnešní době se bez techniky časem neobejdou a pro starší děti z ní nedělám žádného strašáka ani zakázané ovoce, ale v předškolním věku podle mě není vhodná. Moje děti se začaly seznamovat s počítačem až s nástupem do školy a nemyslím, že něco zmeškaly. Spíš naopak.
(18.10.2015 21:35:09) Anett, jo, taky si myslím, že na uživatelské úrovni to zvládnou děti úplně v pohodě později. Já mám spíš obavy, abych to nepřešvihla do extrému, kdy děti začnou počítače považovat za to lákavé zakázané ovoce.
Ale asi vezmu techniku postupně na milost - na základě toho prográmku pro předškoláka jsem zjistila, že asi nerozvíjím dostatečně, neboť syn v něm nedokázal rozlišit, která slova se rýmují a která ne. Nevěděl totiž, co znamená "rýmovat se", což mě přiznávám nikdy nenapadlo vysvětlovat. Ještě že nás prográmek zachránil
(18.10.2015 21:47:48) Berengarie, moje děti se v předškolním věku o počítač prostě nezajímaly. Nikdo jim neukázal, k čemu je počítač dobrý, takže neměly důvod to řešit. Považovaly za zábavné jiné věci. Ve škole je pak spolužáci postupně zasvětili, takže se začaly zajímat i doma a já jsem jim nebránila. K ždnému nezdravému propadnutí ďáblu nedošlo, počítač je prostě jedna z možností, jak se bavit, jak trávit čas, jak komunikovat s kamarády.
(18.10.2015 22:00:48) Anett, podobně je to i u nás, syn teď chodí do 2.třídy a donedávna ho počítače a elektronika nijak nezajímaly...viděl nás u něj, ale nedožadoval se ho, maximálně občas požádal pustit nějaká videa vlaků, nebo pohádku...ale to hlavně, když viděl, že u něj někdo jsme...nikdy s tím nepřišel sám, když byl vypnutý...teď poslední dobou se začíná zajímat a dohání všechno velmi rychle....ve škole občas jsou u počítače, když jsou s družinou v knihovně, mají tam nějaké ty naučné hry a programy, ale jinak to mezi spolužáky nijak moc neřeší...pokud vím, tak u nich ve třídě například nikdo ani nenosí mobil...
(18.10.2015 20:54:33) My jsme milovníci elektroniky a já třeba i ráda výtvarničím. U kreslení chci klid, vadilo by mi, kdyby se kolem mě někdo motal. A XBOXu, Wii a PC máme řadu her, které hrajeme opravdu společně, každý se svým ovladačem, stejnou hru, spolu proti strojům nebo vzájemně proti sobě, děti samy i s námi. Na tabletu máme zase hru, kterou hraje sice každý svoji, ale vyměňujeme si zkušenosti, radíme si, sledujeme, jak se komu daří.
U nás tedy jednoznačně vyhrává elektronika nad výtvarničením jako prostředek trávení společného času.
Minulý víkend jsme společně "dělali zahradu", tento jsme zase ve velkém uklízeli. Jindy hrajeme společenské hry.
Těch možností, jak dělat něco společně je dost.
V tomto konkrétním případě bych tedy nejspíš byla v opačném táboře.
(18.10.2015 21:41:32) Delete, muž je taky milovník elektroniky, takže máme doma XBOX i Wii, muž na tom hlavně sportuje. Musím přiznat, že mi to připadá takové zvláštně úchylné, když venku svítí slunce, bydlíme vedle parku a on běhá na Wii. Nebo když na XBOXu "leze na skály". Jediné, co se mi líbí, je má figurka na XBOXu - jak si tě přístroj vyfotí a pak vytvoří výrazně štíhlejší a vysportovanější postavičku
(18.10.2015 21:10:21) Dnes jsem pozorovala muže a syny, jak spolu sedí u pc, jezdí závody s auty, a tak silný pocit "sdílení" jsem už dlouho neměla. Bohužel musí uznat, že když tráví čas se mnou, tak to tak silně necítím. A kdybych se většího syna zeptala, co dělá radši, tak 100% odpoví, že s tátou u počítače.
(18.10.2015 21:16:34) To je hrozný . Já vím že nelze naše životy pouze s nedělním studiem kamarád a vegou a magionem bez dvd , videíí a jakékoliv elektroniky srovnávat s dnešní dobou a jasně jako ja se vždycky šíleně tešila až vyjde nový čtyřlístek a pak ho hodinu hltala tak dnešní děti se teší až si koupí novou hru a tu pak několik dní v kuse hrají .. Ale stejně to naše dětství nějak připadalo normálnější a to jak píšu taky mám ráda net , ráda šmejdím atd ale má v sobě to že po nějaké době vše vypínám a moc ráda otevřu knížku ...
(18.10.2015 21:25:10) sun, řekla bych, že jsi trochu v zajetí iluzí. Já např. jsem se nikdy na žádné Studio Kamarád nedívala, nebavilo mě to, připadalo mi to připitomělé. Moje děti se na TV také nedívaly, nezaujala je, přestože jsem jim ji párkrát nabídla, aby se náhodou necítily ošizené, když my dospělí ji nepouštíme. Čtyřlístků i jiných časopisů přečetly moje děti více, než já, i knih přečetly více. A to já jsem byla zdatný čtenář a knihomol. Celkově bych řekla, že dětství mých dětí je pestřejší, než bylo moje.
(18.10.2015 21:31:22) Monty, vřelé díky, zhlédla jsem to poctivě celé Dokonce se mi dostalo od manžela zasvěceného komentáře, on byl méně náročný divák a zná to No, byla jsem chytré dítě, co na to jiného říci
(18.10.2015 21:49:39) Sun15 - já tu obvykle bývám za celkem velkého odpůrce elektroniky u dětí....ale ta situace, co tu byla popsaná, nemusí být zase taková hrůza....taky jsem vyrostla se Studiem Kamarád apod...ale doba je prostě jiná....můj 7,5 letý syn donedávna o počítače a další techniku nejevil prakticky žádný zájem...poslední dobou se to začíná měnit a on se o PC začal zajímat...myslím, že mu nic neuteklo, chápe všechno ohromně rychle a asi za chvíli bude umět víc než já....dneska jsem s ním zrovna strávila nějakou dobu hraním nějaké jednoduché hry na PC - super na motoriku, odhad apod...ale - seděli jsme u toho spolu a bavili jsme se fakt dobře...ale stejně tak si velmi často skvěle užíváme, když si na stůl v kuchyni roztaháme barvičky, papíry, lepidla, květináče a nevímco ještě a něco společně tvoříme, nebo když si spolu večer čteme, nebo vyjedeme na kole....prostě všeho s mírou
(18.10.2015 21:27:10) Pokud u toho počítače sedí spolu, komunikují, něco spolu sdílejí, tak to je asi trochu něco jiného, než na co se ptala zakladatelka, tam šlo o činnosti "mimoběžné", tj. jsou spolu v místnosti, ale každý si dělá to svoje. U výtvarných činností jde taky určitě pracovat společně, příp. dělat každý část díla nebo může dítě napodobovat dospělého (tj. učí se něco), ale ani to se v případě, jaký popisuje zakladatelka neděje. Úkolem je asi "hlasovat", jestli je lepší jedna nebo druhá činnost, a to zejména v případě, kdy rodič s dítětem pouze sdílí místnost. Pokud by se porovnávala činnost s přístroji a komunikací a výtvarničení bez komunikace, určitě by hlasování dopadlo jina
(18.10.2015 21:23:18) Tak já jsem odjakživa spíš proti tomu, aby dítě trávilo čas u počítače, tabletu, nebo mobilu...s mužem se na tom shodneme, ani jeden těmto věcem moc neholdujeme...ale v uvedených situacích až takový rozdíl zase nevidím, kreslení a malování beru sice rozhodně jako ušlechtilejší zábavu, ale ve finále ani jednu tu situaci nevnímám jako čas strávený "s dítětem"...čas, kterým trávím s dítětem, si představuju tak, že tu věc dělám dohromady s ním, že se podílíme oba na jedné věci...a potom to může být jak malování, tak třeba i nějaká smysluplná hra na počítači....ale pokud si každý sedíme zalezlý u toho svého, tak to nějak neberu jako čas strávený společně...
(18.10.2015 22:46:10) No, byť je mi malování sympatické, tak syn malování neměl rád ani ve školce a to přesto, že jsem se snažila malovat s ním a chtěla jsem, aby to bral jako příjemnou činnost. Takže z jeho pohledu by bylo mnohem zábavnější trávit čas s matkou na PC než při malování, o které nestojí. Jinak ale čas trávení s dětmi si spíše představují aktivní, třeba že spolu vyrazíme ven a povídáme si na procházce, nebo doma hrajeme stolní hru nebo jsem si s ním hrávala s legem, prostě nějaká činnost společná nikoliv činnost vedle sebe.
(18.10.2015 22:51:27) To je legrační, že někdo ten rozdíl nevidí. Nebo spíš smutné. Ono záleží, kde jsou ti lidé duchem. Pokud komunikují, tak s kým. Jestli spolu nebo s někým jiným po síti (a to ještě může být skutečný člověk - známý nebo cizí - nebo taky nějaká virtuální bytost - pokud je člověk pohroužen do hry). Ale pokud by náhodou všichni na těch svých hračkách tvořili něco ve Photoshopu, a při tom si třeba spolu povídali, nebude tam až takový rozdíl.
Nicméně obecně člověk visící na síti či jiné technice mi připadá spíše pasivní, zatímco člověk výtvarničící naopak velmi aktivní. Pokud jsou při tom lidé spolu, ta pospolnost je při aktivitě samosebou tak nějak silnější.
(18.10.2015 23:03:07) Tak mne a mojim detom viac vyhovuje ta elektronika, hrame s detmi po sieti a kecame pri tom. Alebo jeden hra a ostatni sedia okolo a pomahaju (Machinario, rozne kineticke hlavolamy alebo aj obycajne Angry Birds...), alebo si pustame pesnicky, stale jeden vyberie a tak sa striedame dokola.
Keby nas bavilo kreslenie tak kreslime ale u toho sme spolu nejako nevydrzali.
Pre mna je dolezity straveny cas s detmi tak aby sa im to pacilo, nebudem s nimi hodinu spievat a pol dna bicyklovat ked to nebavi ani deti ani mna len preto aby som ich "viedla k hudbe a sportu". Povinnosti mame kopec tak si nebudeme kazit volny cas.
(19.10.2015 7:39:03) Záleží co děláš na tom PC. Kdybych to brala podle nás doma, tak je to stejný, jako malování. My máme s mužem v pracovně PC vedle sebe a i když na nich oba něco děláme, tak si mezitím hodně povídáme, sdílíme zajímavé postřehy atd.. Pokud ale někdo paří hry, do kterých se zabere a nestíhá komunikovat, když se všichni uživatelé při používání elektroniky uzavřou do vlastních světů, je to úplně jiná situace.
ale když si někdo bude číst dobrou knížku, tak taky nebude "ke komunikaci", protože do ní bude zabranej.
Co furt všichni máte s tou neustálou nutností komunikace a sdílení? Ano, je to fajn, a je blbý, když je někdo FURT někde zahrabanej u kompu nebo něčeho jinýho a odmítá komunikovat, ale modus "musíme spolu NEUSTÁLE hlavně KOMUNIKOVAT, a když se nám třeba nechce a chceme jen někam zalízt a zabývat se něčím jen sami pro sebe, je někde něco špatně a měli bychom to přestat dělat a zase jen KOMUNIKOVAT" mi nepřipadá ani trochu šťastnej.
Proč by ti lidi nemohli občas sedět vedle sebe a každej si číst třeba svoji knížku a být duchem někde úplně jinde?
(19.10.2015 8:22:58) Jací všichni, jaké furt? Debatuje se o tom, jestli to je nebo není "spolu strávený čas", a někteří z nás vyjádřili názor, že abychom byli spolu, nestačí být spolu fyzicky v jedné cimře. Nikdo netvrdil, že spolu musíme neustále komunikovat, asi každý si občas někam zaleze sám, někdy i fyzicky, někdy stačí do útrob elektroniky. Ale pak to není úplně společné trávení času, byť to není ani nic tak hrozného, pokud to nezabere veškerý společný volný čas.
(19.10.2015 9:13:05) Withep, přesně tak, nemusí spolu komunikovat pořád...my si taky občas zalezeme každý k něčemu svému (i když v jedné místnosti), když chceme mít prostě navzájem od sebe klid a dělat si něco sami a je to samozřejmě v pořádku...ale jak už jsem psala, pak to neberu jako čas strávený s dítětem...
(19.10.2015 8:54:01) Kudlo, o "furt komunikování" jsem nepsala nic. Jen jsem odpověděla na otázku srovnávající MOŽNOST komunikace u dvou aktivit (malování/PC). O komunikování FURT toto téma není, pokud vím.
(19.10.2015 8:28:06) Já nechápu soutěžení o to, kdo to dělá lépe. Každý tráví čas, jak to vyhovuje jemu, ale proč to vnucovat druhým? Z mého pohledu jsou na tom stejně. Pohádat se na školním srazu o to, kdo lépe tráví čas s dětmi je prostě směšné.
(19.10.2015 9:03:46) Přesně tak, souhlas s Renkou. Především tedy nechápu takovou "soutěž" a ještě se kvůli tomu pohádat. A dle mého je to v obou případech asi na stejno. Ani jedno není trávení času s dětmi. Jen sdílení společný prostor a možná radost ze společného koníčku, a co je na tom? Což ovšem neznamená že je nutno pořád spolu nějak "plnohodnotně" trávit čas. Děti by měly umět být i samy a zabavit se sami. Za předpokladu že s nimi rodič tráví občas čas skutečně.
Já třeba nejsem nějak výtvarně ani zaměřená ani nadaná. No a? Jsou snad moje jiné koníčky tím pádem jaksi "míň"?. A kdo to jako posuzuje? Moje děti přesto občas malují, samy. Můj vzor k tomu nijak nepotřebují. Jindy zase dělají něco s elektronikou. Tam už občas moji asistenci potřebují, něco se zeptat, něco ukázat, atd.. Tam máme tedy větší interakci. Navíc dle mého patří k výchově naučit děti tyto věci (rozumně) používat.
Navíc mně tedy z toho trochu čpí taková nadřazenost - my malujeme, my jsme víc, to je víc správňácká činnost. A on je taky docela podstatné co na té elektronice dělají. Co když také malují nebo něco tvoří.
A co když děti malují a matka je na počítači ? A vůbec co je komu vlastně do toho.
(19.10.2015 16:16:15) Kdysi jsem viděla obrázek, na 1. tuším byli lidé jak sedí kolem ohně, na 2. jak sedí společně v obýváku před tv a na dalším jak je každý sám před svým počítačem nebo mobilem. Řekla bych, že to odpovídá realitě, celkově se lidé odcizují a neumí pak spolu komunikovat. Asi bych byla spíš pro to kreslení nebo jinou tvůrčí činnost, bez omezení délkou kabelu..
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.