Kafe |
|
(19.12.2015 20:13:18) Pro mé ADHD dítě by to bylo fajn, zejména pokud by si mohl v tom volnu jít někam zaběhat, třeba do tělocvičny. Rozvrh má stavěn tak, že ČJ a M jsou první dvě hodiny a zbylé hodiny jsou lehčí předměty (prvouka, výtvarka, hudebka,...).
|
Delete |
|
(19.12.2015 21:05:02) Liško,
zcela určitě má v těch druhých dvou hodinách i nějakou češtinu. Třeba v první třídě prakticky nejde oddělit čtení, psaní a češtinu jako takovou, takže to probíhá vše ve všech hodinách. Nehledě na to, že na čtení a psaní to dítě v tomhle věku potřebuje mnohem víc soustředění, než na nějaké počítání, kde je mnohem větší prostor pro manipulační a tedy méně zátěžové činnosti.
A třeba já měla hudebku danou na poslední hodinu, a ukázalo se to jako to nejhorší řešení. Takže jsme to prostě přesunuli a musela být nejpozději třetí, lépe ale první nebo druhou. Letos ji mám první hodinu a je to o 100 % lepší než loni.
Jo a když mají už i prvňáci angličtinu, tak buď nemají nic z angličtiny (když je angličtina 4. nebo 5. hodinu), nebo se na ty pozdější hodiny odsouvá víc těch češtin nebo matematik.
A i když člověk kašle na předměty a má ty činnosti různé namíchané, tak při systému 4 hodin v kuse prostě musí počítat s tím, že vše podstatné se musí odehrá první dvě hodiny a to ostatní je pak už leckdy jen na vyplnění času .
|
Kafe |
|
(20.12.2015 10:43:06) "A i když člověk kašle na předměty a má ty činnosti různé namíchané, tak při systému 4 hodin v kuse prostě musí počítat s tím, že vše podstatné se musí odehrá první dvě hodiny a to ostatní je pak už leckdy jen na vyplnění času"
Delete - tak nějak to nejspíš bude.
|
Yanull & 2 |
|
(20.12.2015 11:15:11) Tak u nás je napr. slovenčina 3x do týždňa aj na 3.-tej hodine, 2x dokonca na 4.-tej. Raz je na 4.-tej angličtina. Na slovenčine na 3. a 4. rozhodne nevypĺňajú čas, bežne sa tam preberá nové písmenko, pretože na prvej sa píšu diktáty a skúša sa čítanie. Prípadne tam čítajú tí, ktorí nestihli čítať na prvej. Tempo je brutus - prebrali 15 písmen abecedy, do konca šlabikára ostáva jedno (vôbec by som sa nedivila, ak by ho prebrali zajtra). Diktáty na slová píšu už dávno, teraz už bežne 3-4 slabičné, každú chvíľu začnú písať na diktát aj vety (zatiaľ ich len prepisujú z tlačeného z tabule). V matematike prebrali 0-8, zajtra myslím idú na 9.
|
Yanull & 2 |
|
(20.12.2015 14:27:27) 30 písmenok - to počítaš osobitne malé aj veľké, že ?
|
|
Delete |
|
(20.12.2015 15:54:23) Tutenstein,
tak tohle nechápu vůbec.
Běžné je se slabikářem začít na Mikuláše, tak jak může před Vánocemi končit?
My ho měli na celý školní rok, ke konci už tedy děti nepotřebovaly nic vysvětlovat, nové písmenko jen připojily k ostatním a jelo se dál, ale potom zase slabiky di-ti-ni, písmena ď-ť-ň a dvojhlásky jim trochu hlavu zmaotaly.
Když to tu tak čtu, tak se obávám, že brzy bude povinnost naučit se číst a psát v tom povinném předškolním roce.
Na jednu stranu tlak na nástup do školy až po sedmém roce, na druhé straně divné každé dítě, co v pěti letech nečte, nepíše a nenásobí .
A nejhorší je, že lidem to připadá normální a o cokoliv jiného nestojí .
|
|
|
|
|
|