Zaiza |
|
(18.2.2016 17:17:27) Ahoj, Potřebovala bych tip na dobrého dětského psychologa- klidně i mimo zdravotní pojištění. Syn s dysfázií zacaˇl mít velké problémy ve škole- s dětmi, ne s učením- jde do puberty, tak mám strach, co se děje. Spolužáci ho začali nějak vystrkovat z kolektivu, on si to nedá líbit, perou se a tak.... Potřebujeme poradit, jak to zvládat. Zatím problémy neměl, tak nevím, kde začít. Děkuji
|
sarmi |
|
(18.2.2016 17:46:49) a co v spc, kde jste kvuli dysfazii vedeni?
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(18.2.2016 18:51:31) takže šikana?
|
Zaiza |
|
(18.2.2016 19:38:10) Já si nemyslím, že jde o šikanu- syn se chce kamarádit, oni nechtějí , tak ho vyprovokují, aby vybouchnul- a pak od něj mají pokoj. Syn nedokáže pochopit, proč ho nemají rádi, nedokáže pochopit, že je prostě jiný a že zatímco dříve ho spolužáci vcelku brali, tak s nástupem puberty ho mají za blbečka.... Nikdo nemá povinnost se kamarádit s někým s kým nechce.... Ale potřebuji , aby se synem někdo pracoval a naučil ho, jak být sám sebou i bez kamarádů a jak nevybouchnut na první na""střel
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 21:55:30) Ale potřebuji , aby se synem někdo pracoval a naučil ho, jak být sám sebou i bez kamarádů a jak nevybouchnut na první na""střel
jo, přesně to po škole požaduj, prootže jinak ti ze zyna udělají třídního otloukánka, odstrčný děcko ,tkmerýmu není dobře, a musí tam chodit denně ještě několik let, zkus si předsrtavit, jak mu je a řeš to, nenechej se odbýt
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 19:02:26) psycholog... nemá škola školního psychologa?
a ty z něho nevytáhneš, co se děje? jak víš, že je někde problém? s kým už jsi to řešila? jak se k tomu staví škola?
ani sebelepší psycholog nepomůže, pokud problém trvá a pokud děcko musí denně do toho prostředí, kde je mu zle, pokud je tam šikana, je škola povinná pracovat s třídou, mají možnosti, je to práce s celým kolektivem, nestačí a snad ani nemá smysl pracovat jen s jedním děckem
|
Zaiza |
|
(18.2.2016 19:42:17) Škola to bere tak, že se provokují navzájem a Jirka pak reaguje neadekvátně a pere se.... Což je pravda. Jen ho prostě umí vytočit, za ty společné roky ví, kdy bouchne. Ale na druhou stranu, pokud se mezi ně necpe, tak ho neotravují
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 21:54:05) jinými slovy škola nehodlá nic řešit, je to jednodušší
ale tady opravdu nepomůže psycholog, tady je to asi cílená provokace, neznám kluka, který by nereagoval na provokaci, jak jinak se má bránit, když škola nepomůže? nezbývá než fyzicky
když kluka potrestáš, bude pod tlakem ve škole i doma, chudák dědcko potom, bezvýchodná situace
potřebuje zastání u tebe a jestli máš pocit, že mu někdo ve třídě škodí, třeba i "jenom" tou provokací, pak požqduj po škole pomoc a trvej na tom, že je poteba řešit konflikt dřív, než bude hůř
druhou možností je odejít na jinou školu, jestli je v 5. tříd, pak gympl, jestli ne, pak jiná škola, prověřená, že si umí poradit a ne svádět problém na děcko a nebo dělat, že o nic nejde
|
Zaiza |
|
(18.2.2016 22:14:56) Problém je, že syn za nimi chodí a chce se bavit a oni nechtějí - nikdo nemá povinnost se s někým kamarádit, když nechce. Syn jim zasahuje do rozhovoru a oni mu řeknou ať jde pryč- nechce- tak udělají něco- začnou se mu posmívat- aby jim dal pokoj nebo začnou provokovat, on bouchne a popere se. Jako šikana to není, protože oni si nezačínají. Max. Ho pošťouchnou, ale to mi nepřijde nijak fatální .Spíš je to klasický model stáda, že se zbavují nejslabších kusů. Já to vidím realisticky, syn je prostě jiný a musí se s tím vypořádat, bohužel to doteď jakžtakž fungovalo , ale jdou do puberty a to jak je jiný je prostě víc vidět. Má jiné zájmy, jiné vidění světa.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 22:53:10) ale jestli mají jako třída fungovat ještě dalších 5 let, ptořebují, aby jim někdo pmohl, napřed vyčlení jednoho, protože je jiný, pak bdue jiný někdo další třeba proto, že se bdue dobře učit, další bude nosit brýle a poveze se to, teď je potřeba pracovat s kolektivem, samozřejmě i s tvým synem, ale nejde malýmu děcku vysvwětlit, že nemá chtít být jedním z kolektivu, to opravdu ne, oni se musí naučit žít spolu, a škola má jak to udělat, existuje strašně moc různých stmelovacích programů, psychologové jezdí do škol a děcka učí třeba během 5 hodin, jak spolu vycházet, stmelují kolektivy právě tam, kde je problém
ale musí to chtít škola
|
Zaiza |
|
(18.2.2016 23:01:30) Bohužel se změnou vedení už škola nechce..... Dříve měli fajn program na integraci, poradenské centrum a tak...proto jsme ho tam dali, ačkoli tam nemá kamarády ze školky. Teď jedou na bezproblémové žáky a zbytek je odpad
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 23:04:50) to je blbá situace a jak říkám, není možný děcku vysvětlit a vnutit mu, že ho ostatní nechtějí, to prostě nejde, izolovat ho ve třídě plné dětí je začátek konce
změna školy? jestli ej to děcko s potížema, má ivp? jestli ne, pak to chce řešit přes ppp, tam poradí, můžou nutit školu, aby něco dělala, ale moc možností nemají, ty jako rodič máš možností možná víc než ppp
jestli je klukovi 10, je to první stupeň, co na to třídní? je halvně její vizitkou, jaký je kolektiv v její třídě a je v její moci na tom něco změnit
|
Zaiza |
|
(18.2.2016 23:19:37) škola je spádová a při naplněnostitříd bude problém ho s IVP někam upíchnout....navíc do školy chodí další sourozenec a za rok tam půjde nejmladší dítě.... Jako situace není dobrá, sešlo se tam dost děti s IVP, poruchami chování a hodně dětí, co prostě zlobí, chybí takové to jádro bezproblémových dětí, za to je jich ve třídě málo. Učitelka je podle mne už ubitá, od začátku tam byly problémy, ale ne tak velké a netýkaly se primárně syna.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.2.2016 23:21:12) jestli máš tři děti, chceš je všechny mít ve škole, kde kašlou na psychickou pohodu? zkusila bych asi školu dokopat k práci s kolektivem a pokud by to nešlo, pak heldat jinou školu, spádová nespádová, hlavně pohodová, i za cenu dojíždění
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|