mrakova |
|
(7.3.2016 14:24:38) Jen tak ze zvědavosti by mne zajímalo, jak probíhá výuka AJ nebo jiného jazyka v první třídě. Co už vaše děti umí? Umí třeba následující věty? Jmenuji se xy, je mi xx let, moje maminka se jmenuje, mám/nemám bratra/setru. Sestra/bratr se jmenuje...To je xy, je to xy? Ne, není to xy, je to zz. Co rád jíš? Mám ráda xxx. Máš psa/kočku/...Ano, mám/ne nemám. Kočka/pes je velká/malá...a prostě podobné věty.
|
Federika |
|
(7.3.2016 14:36:07) moje dcera jo, ale učila se anglicky už předtím. Umí víc než tyhle jednoduchý věty,ale naprostá většina prvňáků u nich ve třídě by to aktivně nenapsala, sama.
|
Žžena |
|
(7.3.2016 14:39:57) Tak jistě že by to většina prvňáků nenapsala, angličtinu se učí zatím pouze slovem a ne písmem (a taky ještě třeba všechno napsat ani neumí). Ta angličtina v první třídě je hlavně hraní, zpívání, jednoduché opakování a "získávání vztahu k jazyku". Výstup není moc podstatný a ani moc relevantní. Není účelem angličtiny v první třídě vyprodukovat anglicky mluvící dítě. A při hodinové dotaci v běžné 1. třídě a faktu, že na běžné škole tu angličtinu učí sama jejich česká elementaristka, to ani v podstatě není možné.
|
|
mrakova |
|
(7.3.2016 14:42:49) U Vás Federiko vím, já se ptám spíše na děti, které neměly anglickou školku, ale začaly v té první třídě úplně od nuly nebo měly AJ v běžné školce.
|
Cimbur |
|
(7.3.2016 14:44:40) Jinak starší dcerka měla nepovinnou angličtinu formou kroužku až v druhé třídě, uměla pozdravit, takové to posaďte se, vstaňte, barvy, nějaké písničky. Na naší základní škole se začíná s řádnou výukou angličtiny až ve třetí třídě.
|
|
Federika |
|
(7.3.2016 14:49:55) prvňáci, kteří u nás letos začali, píšou slova-třeba obsah mé školní tašky, penál, tužky, pero atd..Pak píšou větičky: je mi tolik a tolik let, jmenuju se tak a tak. Ale nemají jen jednu hodinu týdně.
|
mrakova |
|
(7.3.2016 14:51:01) Federika - tak to je docela dobré.
|
Federika |
|
(7.3.2016 14:53:23) hlavně teď mají nově dvouhodinovej program zařazenej do běžný výuky, s rodilou mluvčí,která neumí česky ani slovo. Za to jsem strašně ráda, jsou tak nucený komunikovat od začátku jen anglicky.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(7.3.2016 16:22:21) Moje deti to daly v pohode. Otazkam rozumi, jednoduse reaguji, na pozadani prekladaji. Ale maji vyborneho ucitele (soukromeho). Ve skole katastrofa.
|
|
Dana |
|
(7.3.2016 18:19:19) Mraková, to neumějí ani děti ve čtvrté třídě, tedy v některých školách.
|
|
|
|
Pavla | •
|
(7.3.2016 14:42:13) Mrakova, a napises to ty? :o}
|
mrakova |
|
(7.3.2016 14:43:57) Bez problému a rovnou v několika jazycích.
|
|
mrakova |
|
(7.3.2016 14:44:25) Jinak mne nešlo o psaní, ale o to, jestli to umějí říct.
|
Cimbur |
|
(7.3.2016 14:45:44) To umí teď té třetí třídě.
|
mrakova |
|
(7.3.2016 14:47:35) A co se teda naučily? Taková ta klasika slovíčka bez kontextu typu číslovky do 10, barvy, zvířata, jídla, ovoce a zelenina?
|
Cimbur |
|
(7.3.2016 14:54:01) Pozdravy, říct o sobě, jak se jmenuje, zeptat se na jméno, říct svoji národnost. Takové to pojď sem, posaď se, poslouchej. Názvy školních potřeb, základního nábytku, barvy vč. odstínů, čísla, jednoduché sčítání a odčítání. Takové to: tam je černá tabule, modrá tužka, na polici je vláček... Říkanky, tázací věty. Poznávání hodin. Malý, velký, dlouhý, krátký. Pár pojmů kolem Vánoc. Oblečení - názvy á některá slovesa kolem toho. Části těla. Denní doba, dny v týdnu. Potraviny, denní jídla, nějaká ta slovesa k tomu.
|
mrakova |
|
(7.3.2016 14:55:28) To zní také dobře.
|
Cimbur |
|
(7.3.2016 14:56:57) Ale mluvím tedy o té třetí třídě, kdy se v naší škole s angličtinou začíná. Prvňačka umí od sestřičky číslovky, barvy a pár dalších věcí.
|
|
|
|
|
|
|
|
Cimbur |
|
(7.3.2016 14:42:40) Angličtinu mají nepovinnou a moje dcera nechodí, má v ten čas klavír. Jinak naučily, naučily, naučily. Nebo jak to říkal ten soudruh Vladimír Iljič?
|
|
kreditka |
|
(7.3.2016 14:50:00) Naštěstí nic - u nás je Aj až od 3. třídy
|
Žžena |
|
(7.3.2016 14:59:08) U nás je aj od první třídy, ale odpověď je stejná . Ony jsou na tom pak ve výsledku úplně stejně děti, co mají aj od 1. nebo od 3. třídy. Protože ta "produktivita" v 1. a 2. třídě v jazyce moc nestojí za řeč
|
Federika |
|
(7.3.2016 15:01:34) to si nemyslím, Žženo, asi záleží na škole.
|
Žžena |
|
(7.3.2016 15:11:59) Jistě že záleží na škole, když mají prvňáci angličtinu několik hodin týdně s rodilým mluvčím, může to vypadat i jinak. No a teď kolik škol toto má? Většinou je hodinová dotace 1 hod/týdně a učí je to česká elementaristka, pro kterou angličtina není její hlavní obor (tím nic proti elementaristkám, ony umějí milion jiných podstatných věcí). Tím jdou zcela vniveč oba hlavní argumenty pro raný začátek s výukou AJ: výslovnost (tu od české učitelky prostě autentickou nepochytí, na to už je stokrát lepší třeba youtube) a snadné nasávání jazyka v dětství (to funguje jen když je to dítě v daném jazykovém prostředí mnoho hodin týdně, nejlépe pořád). No a přidám vlastní zkušenost: já jsem s aj začínala v 5. třídě na běžné ZŠ, po tomto jednom roce jsem šla na 8G a moje úroveň byla naprosto stejná jako u dětí z jazykových ZŠ, kde s AJ začínali ve 3. třídě. Angličtinu jsem vystudovala, i doučovala děti ze ZŠ a ten efekt učení se od 1. třídy je fakt v běžné populaci naprosto zanedbatelný.
|
Federika |
|
(7.3.2016 15:14:53) jo, pokud to probíhá tak, jak popisuješ, pak jo.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(7.3.2016 16:03:51) Žženo, já to vidím stejně jako ty, k efektu výuky aj jednou týdně od předškolního věku jsem byla vždycky skeptická. Ale v poslední době jsem měla možnost se přesvědčit, že ta "přípravná fáze" před regulérní povinnou výukou může být pro některé děti užitečná.
|
|
|
|
klikli |
|
(7.3.2016 15:58:41) Já myslím, že rozdíl poznat je, samozřejmě se najde výjimka, protože děti za 1. a 2. třídu zvládnou reagovat na základní otázky (jméno, věk, odkud jsou), umí základní slovíčka, znají pokyny a to všechno jim hodně usnadňuje v té třetí třídě fakt, že začínají slovíčka i psát. Píšeme je i v 2. třídě, ale opravdu jen málo, nebo je někde ve třídě nebo na pracovním listě mají před sebou a můžou je opsat. Základ je reagovat na to, co chci, když k tomu dítě něco i pronese samo, umí se zeptat, je to plus. Beru to tak, že aj v 1. a 2. třídě je takový dlouhodobý audio-orální kurz, kterému se nemusím pak věnovat ve 3. třídě a začneme rovnou probírat učebnici. Takže se zpívají písničky, hodně se hýbeme po třídě, hrajeme si s obrázky, kreslíme, používáme hodně pantomimu a na tu jednu hodinu týdně, která je kolikrát až na konci vyučování, je to v 1. třídě tak akorát. Ve druhé třídě mají hodiny dvě a tam je to poznat, jde všechno rychleji.
|
kreditka |
|
(7.3.2016 16:58:37) Nevím kamarádka chodí s dcerou na Aj prakticky od batolecího věku - holka je teď v šesté třídě a že by nějak excelovala se rozhodně říct nedá, vklidu ji strčí do kapsy děti, kteří Aj dělají až od 3. třídy.... a naučit se pár zvířátek, barviček a napočítat do deseti je v třetí třídě otázka pár dní
|
klikli |
|
(7.3.2016 17:32:21) Otázka pár dní to je, velká část dětí se to opravdu naučí, ale jak a za jakou cenu. Audio-orál je důležitý, je mazec chtít po dětech hned všechno - mluvit, číst a psát, což ve třetí třídě už ovládat mají. Pro všechny, co jsou naštvaní, že děti po třech letech aj nemluví plynule a otrocky neumí překládat, bych doporučila si vzpomenout, jak se děti učí rodný jazyk. Napřed dlouho jen poslouchají, pak dělají to, co po nich chceme - rozumí, pak komunikují jednoslovně, pak spojují slova . . . však to všichni známe. A stejně je to i s cizím jazykem, nejde všechno hned, chce to nějaký čas.
|
|
klikli |
|
(7.3.2016 17:32:21) Otázka pár dní to je, velká část dětí se to opravdu naučí, ale jak a za jakou cenu. Audio-orál je důležitý, je mazec chtít po dětech hned všechno - mluvit, číst a psát, což ve třetí třídě už ovládat mají. Pro všechny, co jsou naštvaní, že děti po třech letech aj nemluví plynule a otrocky neumí překládat, bych doporučila si vzpomenout, jak se děti učí rodný jazyk. Napřed dlouho jen poslouchají, pak dělají to, co po nich chceme - rozumí, pak komunikují jednoslovně, pak spojují slova . . . však to všichni známe. A stejně je to i s cizím jazykem, nejde všechno hned, chce to nějaký čas.
|
|
|
|
|
|
Kafe |
|
(7.3.2016 14:58:50) Jednoduché věty typu "I like" "My name is"... pak slovíčka - jídlo, zvířata, barvy, školní potřeby, počítat, pár písniček, části těla,... Vše jen říct, nikoli psát či číst.
|
|
|