Z+2 |
|
(21.4.2016 14:37:26) Ve skutečnosti budou jen normální problémy. Inkluze je naprosto rozumná myšlenka. Stavět se proti ní je jako stavět se proti volebnímu právu žen. Asi na stejné úrovni. Pokud se chceme považovat za lidi, tak by naším cílem a cílem školství zajistit možnost se zařadit do normální společnosti co největšímu množství jedinců. To je cílem inkluze. Samozřejmě bude chvíli trvat, než to bude funkční a skoro dokonalé. Nakonec i školství se par let vyvíjí a pořád není v ideálním stavu. Bojují proti tomu líní a nevzdělaní učitelé a lidé neschopní si ten zákon přečíst. Přijde mi tento celonárodní odpor, aby s mojí bloňďatou Emičkou nechodil do třídy Pepíček s naslouchátkem velmi nechutný. Kampaň Blesku zase jednou trefila na naši nenávistnou notu a tohle svinstvo co se kolem inkluze rozpoutalo je výsledkem.
|
Analfabeta |
|
(21.4.2016 15:06:12) Z+2, nejde o dítko s naslouchátkem, jde o to, že některé skupiny obyvatel mají celou slavnou školu na háku a je jem jedno, jestli do ní děti chodí nebo co se v ní naučí. Vzdělání je pro ně na posledním místě žebříčku. Už dvě takovéto děti velice snadno svých chováním rozloží výuku. A s těmito dětmi budou do školy chodit děti normální, jejichž rodiče chtějí, aby se ve škole děti něco naučily, a děti vysoce motivované, protože jsou třeba ze smíšeného manželství, kde se v rodině mluví 2-3 jazyky a kde jsou vysoce vzdělaní rodiče. Co bude mít to vysoce motivované z výuky, kde se bude všechno točit kolem dětí, které mají školu na háku a v 6-7 letech mají obrovské znalosti o sexu, kouření, drogách, popř. taky s kriminálem rodičů? Myslíte, že rodiče budou nadšení z takového "kulturního obohacení" svého dítěte? Proč budou muset tito rodiče platit drahou soukromou školu, i když do státního rozpočtu nacpou nemalý peníz, zatímco děti nepřizpůsobivých rodičů ji budou mít zadarmo, i když budou celý život na sociálních dávkách? To se vám zdá přínosné nebo spravedlivé? PS: pracovala jsem ve zvláštní, později praktické škole, takže vím, co tam některé děti dokážou. Byla to jen náhoda, že největší grázlové tam neměli světlou pleť? Na denním pořádku byla šikana světlých, krádeže, sexuální narážky na spolužáky už od 2.třídy a další lahůdky. Fakt jsem odtud odešla s písní na rtech.
|
Z+2 |
|
(21.4.2016 15:26:08) O rómské děti jde minimálně. Jejich rodiče žádnou snahu je testovat získávat jim asistenty ani je integrovat do normálních škol neprojeví. Pokud ano bylo by to skvělé. Způsob našeho přístupu k nim je nevhodný a nemá jednoduchá řešení. Pokud bude romské dítě v normální škole, tak další dospělý ve třídě ne kterého bude nárok, rozhodně ke škodě nebude.
|
|
|
*Hany |
|
(21.4.2016 15:07:04) No když myslíš, že jde o Pepíčka s naslouchátkem... Jinak v okolí Prahy jsou na tom základky tak, že se učí i v družině a v bývalých kabinetech a sborovnách. První lavice je půl metru od tabule a další jsou natřískané až k opačné stěně. Tam se jistě v pohodě vejde další dítko i s asistentem, že.
Prostě se zase zavádí něco, k čemu učitelé nemají odpovídající podmínky. Peníze údajně jsou, jenom je ve skutečnosti nikdo neviděl. Doufám, že inkluze se bude v reálu zavádět opravdu zvolna. Děti s postižením potřebují specifické pomůcky - každé z nich nějaké jiné. Tyto pomůcky měly k dispozici na praktických nebo speciálních školách, základky je zatím většinou nemají.
|
Z+2 |
|
(21.4.2016 15:23:03) O podmínky jde až v páté řadě. Problém s plnými školami kolem Prahy jde na bedra starostů co povolili výstavbu bydlení a nereágovali i doplněním kapacit škol. Jak si to ty školy udělají takové to mají. Vyčítat to komukoliv jinému než vedení daných obcí je hloupé.
Podmínky se samozřejmě budou zlepšovat a přizpůsobovat situaci. Ve školách dobře vedených rychleji a lépe v těch špatně pomaleji a nesmylsněji. Samozřejmě se nezačíná z ideálu. To prostě nejde. Ale zákon je známý, prostředky na něj jsou a je na vední škol aby se mu přizpůsobovalo. Obecně daleko víc prospěje než uškodí. Kdokoliv učí a je jen trochu normální by z toho měl mít radost.
Způsob jakým pedagogové reágují v souhlasu s lůzou je děsivý.
|
*Hany |
|
(21.4.2016 15:35:33) Podle Z+2 asistent (a asi ani učitel) nemusí mít žádné vzdělání ve spec pedagogice. Důležité je nadšení.
|
Z+2 |
|
(21.4.2016 15:40:57) Nic takového jsem neřekl. Řekl jsem, že pro spousty asistentů je daleko důležitější nadšení a přístup k práci než vzdělání a o tom jsem přesvědčený. Asistent se speciální pedagogikou je bonus, který se třeba za pár let stane normou. V současné době bude velkým přínosem i asistent bez vzdělání.
|
Z+2 |
|
(21.4.2016 18:46:52) Vrať se k ní. Dočti si ji. Zkontroluj kontext a pak to sem případně zkopíruj.
|
|
|
|
|
Len |
|
(21.4.2016 15:41:19) No, ja si tak trochu myslim a podeziram vladu z toho, ze chce ukazat, jak inkluze nemuze fungovat (protoze ji nepripravi podminky, coz samozrejme nerikaji) a za par let ten projekt zrusi, protoze takhle to proste fungovat nebude.
|
|
|
|