Ropucha + 2 |
|
(14.6.2016 0:10:08) Dokud je na semaforu pro chodce zelená, ja tam pro auta červená, takže nikdo nemůže projíždět vesele ani nevesele (jedině, že by mu přeskočilo). Chodec samozřejmě vstoupit může, je tam limit, v němž bohatě stihne přejít (alespoň tam, kde to znám). Když jde o přechod za odbočkou, kde auta červenou nemají, tak holt se musí oboustranně dávat pozor. Přednost má chodec.
|
withep |
|
(14.6.2016 0:15:39) Taky si myslím, že pokud tam vesele projíždělo více aut (takže to nebyl jeden ojedinělý cvok), bylo to při odbočování, většinou (vždy?) tam těm autům kromě zelené šipky bliká (žlutě? :)) chodec, že mají dát pozor a přednost.
|
Ropucha + 2 |
|
(14.6.2016 0:18:02) Já myslím, že někdo hlavně vesele fantazíruje ;-) Ale zopáknout pravidla silničního provozu si tady můžeme, je to věc užitečná
|
|
|
Kafe |
|
(14.6.2016 8:40:12) Anett - ne, u odbočujících aut je často zelená zároveň s chodci. Mají si jako popojet, nechat přejít chodce a pokračovat v jízdě. Už jsem mnohokrát auta přibrzďovala (jako chodec), protože řidiči nekoukají a jedou. Neuvědomují si, že i chodci mají zelenou.
|
JiBi* |
|
(14.6.2016 8:57:59) Taky se mi stalo, že jsem vešla do křižovatky na zelenou, ale je to široká silnice, takže když řidič odbočoval vpravo, viděl už pak jen červenou na semaforu pro chodce a zuřivě na mě gestikuloval. No na jedné straně se mu z pohledu řidiče nedivím, ale já jsem taky nic špatného neudělala, když jsem vešla na zelenou, ale když jsem uprostřed přechodu a blikne červená, neumím se bohužel vznést. I chodci by měli mít oranžovou, aby už nevstupovali (i když oni by vstupovali stejně, tak jako auta jezdí na oranžovou).
|
ChemicalJane + 4 |
|
(14.6.2016 9:32:28) někde je odpočet, kolik ještě zbývá času na přejití.. ve Vídni to je tak, že tam (i pro auta) ke konci intervalu zelená začne blikat... u aut pak skočí žlutá a poté červená....
|
|
|
Alraune |
|
(14.6.2016 9:48:03) Dost často tam bliká oranžovej panáček, jako výstraha, že jedou do chodců. Často je ale problém, že když vjede přespolní třeba na letenskou křižovatku, je tak zmatenej, že už chodce nepobírá. Auta ze čtyř směrů v různých odbočovacích pruzích, do toho tramvaje, které se s tím neserou... Chodci si taky musej uvědomit, že v tom autě sedí člověk, možná nemocnej, možná starej, možná neví kam jede... ohleduplnost je prostě třeba na obou stranách. Ne bouřit se jako chodec proti autu jako Kozina proti vrchnosti :D
|
Alraune |
|
(14.6.2016 9:52:52) Ještě zejména pro mimopražské... tramvaj má absolutní přednost, což mimo jiné znamená, že to do vás může pustit, i když vás vidí. Byla jsem toho několikrát svědkem, že si to tramvaják prostě dal. Sice brzdil, ale ne rychlobrzdou a prostě to do auta narval ojí. Takže je jasné, že auto z kolejí prchá :D
|
|
Pole levandulové |
|
(14.6.2016 10:34:08) Alraune, tramvaj pred autem NEMA absolutni prednost. Ano, je silnejsi, ano, ma prednost kdyz je na hlavni a kdyz odbocuje doprava a ma prednost pred chodci, ale pred autem prednost nema - klasicka situace na Kulataku - pulka ridicu vi, ze tramvaj prednost nema /ma na sve strane i trojuhelnik pro ty, co by neverili/, tak jede dal, pak se ale najde jeden Janosik, co se zdesi a chce pachat dobry skutek a tramvaj zacne poustet a kruhac se zastavi. Zazivam denne. Totez pri prejezdu pres koleje doleva na krizovatce Jeleni a U Brusnice ze smeru od Brevnova - tramvaj ma oproti autum trojuhelnik v obou smerech, presto se vzdycky nekdo vydesi a tramvaj zacne poustet. No, co nadelam, pockam na dalsi zelenou, ale lidi by meli jezdit podle pravidel a ne podle vlastniho uvazeni, pak to nejde plynule.
|
|
withep |
|
(14.6.2016 12:49:06) Ani já si nemyslím, že tramvaj má absolutní přednost. Mám za to, že akorát pro tramvaj neplatí, že má dát přednost chodcům na přechodu.
|
|
|
|
|