terapeutka |
|
(2.8.2016 11:41:54) Kupuju si nové kolo, poprvé, dosud jsem jezdila na retro favoritce, která je starší než já (30+) Děti mají krásné moderní horáky, tak bych k nim ráda nějak zapadla a taky se už trochu bojím o životnost původního kola, aby se pode mnou někde nerozpadlo. Jen tedy potřebuju kolo, které nevyžaduje údržbu (krom dofoukání kol a setření prachu - to zvládnu). Nikam do servisu jezdit určitě nebudu. Právě z toho důvodu jsem si rozmyslela kolo s diskovými (kotoučovými) brzdami- ty prý vyžadují časté seřizování a podobně. navíc jsem zvyklá na klasické čelisti, jezdit budu z 95% po asfaltu, takže by to pro mě stejně asi nemělo význam. Teď ještě váhám nad odpruženou přední vidlicí- vypadá to dobře, ale musí se to nějak mazat nebo jinak udržovat? Má to vůbec význam při ježdění po cestě? Na moje předchozí kolo opravdu 20let kromě mě nikdo nesáhl a já jsem jen před sezonou nebo potřeby dofoukala kola, občas nahodila spadlý řetěz a utřela od prachu. Píchlou duši mi vymněnil / zalepil muž (ale víc mi s kolem neudělá). Proto potřebuju nějaké "bezúdržbové" kolo, které může stát půl roku v garáži a pak sednu a jedu. Máte kola s odpruženou vidlicí a pojí se s tím nějaký nutný servis? Nebo s čím a proč případně jezdíte u kol do servisu?
|
DaVinci |
|
(2.8.2016 11:58:58) Tak vzhledem k tomu, že na kole můžeš vyvinout i poměrně velkou rychlost, nešetřila bych na nesprávném místě a jeden malý servis jednou ročně bych kolu dopřála.
|
|
withep |
|
(2.8.2016 12:03:47) Já úplně nevím, protože kola komplet servisuje muž, ale spíš si myslím, že 1) většina lidí má na trekovém/horském kole odpruženou vidlici a 2) většina z nich údržbu vidlice nijak zvlášť neřeší. To spíš fajnšmekři, které to baví, a intenzivní sportovci, kteří najezdí tisíce km za sezónu (většinou v jednom). Normálně si ji kup a uvidíš, nejspíš bude normálně sloužit několi let, než se začne tvářit, že by byla ráda promazána. A nejspíš bys to i zvládla sama podle nějakéno videonávodu z netu.
|
|
Fren |
|
(2.8.2016 12:06:23) vzhledem tedy k tomu,že nejezdíš tereny,ale většinoou po asfaltu,tak je nejlepší kolo trekové - je lehčí,pneumatiky logicky kladou menší odpor než ty široké horácké,odpružená vidlice je pro většinu lidí vč. tebe zbytečnost - která opět nejenže kolo prodražuje (když ti jde tolik o neplacení servisu kola),ale opět o nějaké to kilo je s vidicí kolo těžší.
Lidi vůbec uvažují hodně divně - aby si kolo co nejvíc odlehčili, tak tam nemají např.zadní blatníky(ale běda když prší a oni mají komplet záda vč. prdele mokré a od bláta),ale mají tam vidlici,ppřitom skutečně jen někteří to využijí opravdu tam,kde to smysl má.
Dále doporučuji kolo z toho nejlehčího materiálu - tuším hliník,nemyslím tedy už zas spec.materiálly pro záv.kola.Já jsem zkrátka při pořizování kola zhlednovala vedle ceny taky jeho hmotnost - jak pro mě,tak i pro manžela,který kola dává na auto někdy.
A ten servis - vyplatí se i pozjištovat ceny,ale není to nic závratně drahého - seřídí přehazovačku,třeba (asi)napnou a promažou řetěz a asi i ty brzdy hodí do cajku-ty jsou nakonec nejdůležitější
|
terapeutka |
|
(2.8.2016 12:14:05) Nejde mi o peníze kvůli tomu servisu - spíše moje pohodlnost a lenost. Hlavně vím, že předchozí favoritka jezdila 20let i bez nějakého servisu, tak mi hlodá červík - proč by to jako nešlo i s dalším kolem? Jinak blatníky určitě chci (ať pak nedopadnu jak v Obecné škole :-D ), i nosič - na to jsem zvyklá z předchozího kola, nosič jsem využívala dost.
|
Fren |
|
(2.8.2016 12:28:02) Nosič mám taky a hodně využívám; taky lidi hodně šetří na zvonku -teda nevím jestli kvůli penězům nebo kvůli váze,ale určitě to doporučuji,není většího šoku,než když člověk jde,je zamyšlen treba a najednou hu - mihne se kolem něj těsně cyklista,přitom kdybych udělala do strany nic netuše jen malilinký úkrok,tak je z toho velmi nepříjemná srážka hned,a přitom tak málo stačí - já třeba když jedu na kole a přede mnu lidi o mě evidentně vůbec neví,tak pro jistotu jemně cinknu
- no a ten servis,to je jistota pro tebe samotnou;ale je fakt,že když přehazka dobře přehazuje a kolo dobře brzdí a člověk je jen rekr.jezdec,tak se to zas nemusí za každou cenu hrotit a servisovat každý rok.
|
|
holka anonymka |
|
(3.8.2016 8:25:00) servis - to záleží také na tom, kolik km na kole najezdíš. A jak moc se na něm chceš nadřít. A jak moc chceš platit za opravu. Když budeš kolo udržovat doma, oprava pak nebude stát tolik peněz. Např. po každých cca 100 km (resp. každý týden) myju řetěz. Po uschnutí je třeba ho promazat. Po každých cca 1000 km měním řetěz za nový (střední kvality - cca 600,-) , jinak hrozí výměna kazet, která už stojí cca 2-4000,-(podle typu). Vzduchová přední vidlice je třeba občas promazat, ale hlavně dofukovat speciální pumpičkou za 500,-. Pokud nejezdíš těžší terén, je zbytečná. Kotoučové brzdy - po ujetí cca 4000 km jsem akorát musela měnit brzdové destičky, jinak si nevybavuji nějakou jejich údržbu či servis. Pokud nejezdíš těžší terén či opravdu příkré kopce, jsou zbytečné, stačí obyčejné V. Bezúdržbová jsou hlavně kola treková. "Závodní" (pro amatéry) kola jsou odlehčená, tudíž nemají všemožné krytky proti ušpinění a je třeba takové kolo daleko více rozmontovat a čistit. Obyčejná, levnější kola (kolem 15 tis.) jsou vybavenější z hlediska údržby. I tak doporučuji nejen utřít prach, ale neustále mýt a promazávat. Kolo je pak daleko rychlejší při menší námaze. Je to znát.
|
|
|
|
77kraska |
|
(2.8.2016 12:25:13) bacha na slapky.....mela jsem stare kolo, ktere bylo porad dobre, ale najednou se mi v horach utrhla slapka, nesla zpatky pridelat, tak jsem slapala na kovove tycce, co tam zbyla, coz byla hruza
mela jsem to kolo predtim v servisu, kde mi vymenili kdeco, ale na slapku si nikdo nevzpomnel, i kdyz vypadala dost retro
|
zerat |
|
(2.8.2016 12:27:59) Terapeutko, ale to je prostě risk. Zrovna šlapky si buď necháš vyměnit sama a nebo až upadne o tom, že by někdo šlapky měnil jen tak bez problému nevím
|
|
|
zerat |
|
(2.8.2016 12:32:57) Terapeutko, u nás má odpruženou vidlici jen jedno z dětí, protože to byla nezbytnost v kolektivu dětí Kolo má 2. rokem a nevím zatím tedy o žádné úpravě, opravě - ale tipuji, že bude potřeba max. promazat a nebo řešit kdyby se nějak začala sekat, což zatím fakt nedělá. Nicméně pokud chceš, aby kolo jezdilo dobře a bylo bezpečné, tak se obávám, že by kolo měl někdo kontrolovat; dotahovat uvolněné matky; čistit řetěz, promazat; seřizovat přehazovačku, měnit špalíky na brzdách... Kolo mám 13 let a vloni se měnily ráfky, pláště, přesmykač... Na kole 20 let neservisovaném ani manželem bych se jezdit vysloveně bála. Nemluvě o tom, že u každého nového kola se tuším po 300 km doporučuje seřízení, dotažení... Kolo dávám do servisu min. ob rok a každý rok na něm běžnou údržbu dělá manžel. Kolo dám ráno cestou do práce do servisu a večer si ho vyzvednu.
|
|
|