Alena |
|
(7.10.2016 10:57:09) Samotnych par hodin navic nikoho nespasi, zalezelo by mi spis na tom jak vypada vyucovani. Prilepi se par hodin k normalnimu vyucovani? Kdyz se tam delaji prijimacky, znamena to, ze chteji bystre deti a pojedou rychleji? Tj, navali na ne frontalkou akorat vic informaci? Nebo vyucovani bude vypadat jinak? BUde jich omezeny pocet? jakou budou mit ucitelku? Hodiny navic dite vubec zatizit nemusi (synove to meli podobne a rozhodne netrpeli, ani nikdo jiny ze tridy), nejde o to mnozstvi, ale o prubeh. Nektere dite neda ani trictvrtehodiny, kde musi sedet na fleku a nehybat se a ja se mu nedivim.
|
Mája+kluci 07, 11 |
|
(7.10.2016 11:09:09) Díky, Aleno, to jsou ty správné otázky první třídu už otevřeli, tak se možná zkusím zajít podívat. Z toho co vím, tak: omezený počet dětí - 22, z toho 6 hodin týdně mají půlených (takže 11 dětí na učitele, což mi přijde super). Celá škola jede Dalton a spolupracuje s Mensou už dlouhé roky, učitelé, co znám, jsou až na výjimky dobří, škola aktivně spolupracuje na řešení speciálních potřeb, není problém získat asistenta k dítěti (starší syn má AS, škola velmi pomohla s diagnostikou i řešením, má IVP a asistentku)
|
Alena |
|
(7.10.2016 11:12:56) To zni dobre, jeslti opravdu dodrzuji Daltonskou pedagogiku nebala bych, ten pocet hodin v alternative funguje jinak. Ten strop detina 22, 11 hodin delenych, to jsou hrozne vyhody..jestli budou mit trochu schopnou ucitelku, vubec bych nevahala.
|
|
TaJ |
|
(7.10.2016 11:25:21) Tak podle popisu to vypadá dost dobře....ale nechala bych ho asi před školou otestovat, jestli je opravdu nadaný....a jestli škola nějak aktivně řeší i speciální potřeby, tak je to fajn...ale počítala bych s tím, že ten počet hodin bude pro něj asi dost záhul, aspoň ze začátku...u nás mají teď ve třetí třikrát týdně 5 hodin a dvakrát 4 a syn vždycky říká, že po těch 5 hodinách je dost unavený...a to mají ten den třeba i výtvarku a tělocvik....ty dny, kdy mají dvě ČJ, M, prvouku, plus třeba logopedii, tak už jsou pro něj dost náročný...
|
Alena |
|
(7.10.2016 11:32:16) "ale nechala bych ho asi před školou otestovat, jestli je opravdu nadaný..." tak ve chvili, kdy se delaji prijimacky mi to pripada skoro zbytecne.
|
TaJ |
|
(7.10.2016 11:39:28) Tak to možná jo...záleží taky, co všechno v těch přijímačkách mají....
|
|
Puma |
|
(7.10.2016 11:42:14) Podle mne je důležité, aby dítě otestovali v PPP specializovaným pracovníkem pro mimořádně nadané děti.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(7.10.2016 11:43:50) A proč mimořádně? To tu výuku nezvládne normální bystré nadprůměrně inteligentní dítě?
|
|
Alena |
|
(7.10.2016 11:47:24) A v tomhle pripade proc? Neni to trida pro mimoradne nadane deti (to by ji asi nezaplnily), ale zjevene pro bystre. Navic testovani mmimoradne nadanych mi pripada smysluplne v pripade, ze si ve skole nevedi rady a potrebuji to na papire (coz stejne vetsinou nefunguje) nebo pokud ma dite nejaky dalsi problem ((dvoji vyjmecnost)
|
Puma |
|
(7.10.2016 12:02:55) Aha, nějak automaticky jsem předpokládala, že jde o třídu, která má splňovat nároky na vzdělávání mimořádně nadaných.
|
|
18.10Zvidavazena16 |
|
(7.10.2016 12:02:56) Dnes je móda testovat téměř každého. Jak píšeš, pokud nejsou problémy, je testování zbytečné. Vše se mění, moc bych výsledkům nevěřila. Mimořádně nadaných je v populaci méně než 10 %, přitom zde na rodině je nadaných dětí a maminek tak 80 %
|
Puma |
|
(7.10.2016 12:27:29) Ale tyto děti v běžné výuce problémy často mají a nevyhovuje jim. Proto někteří rodiče mají potřebu řešit jejich spokojenost a často jim chování dítěte ani nedá jinou možnost. Škola má povinnost takovému dítěti umožnit vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu (myslíám), je pochopitelné, že se to bez odborného posudku neobejde. Třeba až naše školství projde nějakou zásadní změnou, nebude potřeba děti testovat pro jejich individuální rozdíly a potřeby.
Jakým výsledkům bys nevěřila?
|
18.10Zvidavazena16 |
|
(7.10.2016 12:33:10) Puma - přijde mi, že někteří rodiče to moc řeší. Buď škola dítěti nejde, tak chtějí vyšetření, jestli není dyslektik nebo dysgrafik. Nebo mu jde a zase si říkají, jestli to není málo a nemělo by jít do nějaké školy mezi studijní děti. V 80. letech byly třídy smíšené, chodilo se do spádových, žádná víceletá gymnázia nebyla. A ve třídě byli žáci, kteří nebyli studijní vůbec společně s těmi nejlepšími. Kupodivu to na nikom nezanechalo žádné stopy - ti horší šli do učení a ti lepší potom na gymnázium a dále na VŠ. Nikdo necítil újmu. Dítě může být nadané různě - třeba matematicky nadaní jsou horší v jazycích a jazykově nadaní zase třeba nemusí mít nejlepší výsledky v těch typických IQ testech.
|
Alena |
|
(7.10.2016 12:36:07) Rict ze to na nikom nezanechalo ujmu nebo ze to nikomu nevadilo je naprosty nesmysl.
|
18.10Zvidavazena16 |
|
(7.10.2016 12:39:03) Proč nesmysl? Aspoň jsme byli zvyklí na různé typy lidí. Ne jak dnes, kde se chtějí všichni separovat a být mezi svými. V životě se člověk také setká s různými lidmi a bude s nimi muset vycházet.
|
Alena |
|
(7.10.2016 12:49:18) Ano, ze si zvyknes, ze lidi jsou ruzni, to je prinos. Ale nemel by byt jediny, dite by se mohlo i neconaucit. Ja jsem proti separaci a proti frontalni vyuce, jsem pro individualni tempo. To je ale pro nase skolstvi trvaly problem. Pokud nekdo adoruje system pred padesati lety, nevsima si ze vzdelavaci potreby jsou jine, ze existuji poruchy uceni, ze anglictina je vsude kolem nas, tAk zije bud v socialni izolaci nebo troli (coz je v teto oblasti mrakove oblibena disciplina)
|
|
|
|
Puma |
|
(7.10.2016 12:41:02) Zvídavazeno, já bych zase řekla, že se to řeší málo a navíc blbě. Řekla bych, že současné školství současným dětem většinově nevyhovuje.
|
18.10Zvidavazena16 |
|
(7.10.2016 12:44:11) Puma - nevím, my problémy ve škole nemáme. Ono dětem toho hodně nevyhovuje, že? Ale prostě některé věci se dělat musí.
|
|
TaJ |
|
(7.10.2016 12:47:46) Pumo, naprosto souhlasím....současný systém je naprd a navíc ty počty dětí ve třídách jsou taky katastrofa....my jsme se teď třeba dostali do fáze, že synovi ta logo třída už pomaličku přestává vyhovovat, v něčem by potřeboval asi trošku rychlejší tempo...ale zároveň prostě nedá běžnou třídu 25 a více dětí....a školy s malým počtem dětí dneska najdeš jenom těžko, u nás by bylo ideální tak maximálně 15...
|
|
|
doradora |
|
(7.10.2016 15:31:23) Naštěstí existovaly jazykovky, kam se přijímačky dělaly v druhé třídě. Takže spoustu dětí si mohlo dopřát selektivní vzdělávání. Fungovalo to dobře. Pak samozřejmě, stejně jako dnes, byly různé gymply. Na některý se dalo dostat lépe, na některý hůře. Takže lidi z jazykovek měli většinou výhodu. Mohli při výuce postupovat rychleji a víc do hloubky. Ať chceš, nebo ne, vždycky budou na selektivní výchovu dva názory - pro a proti. Já jsem pro.
|
withep |
|
(7.10.2016 17:38:40) No jo, jenže to mi ve druhé třídě nikdo nevysvětlil, tak jsem tam nešla. Už od jeslí se mnou pořád šíbovali, do školky, do jiné školky, do školy, a zase do jiné školy? Ne. No a o dva roky později nás - 4 třídy v ročníku - přeskládali podle abecedy, kromě 2 dalších dětí úplně nová třída. Vědět to, šla bych.
|
|
|
withep |
|
(7.10.2016 17:34:58) Zvídavá ženo, z toho, co píšeš, je znát, že nevíš, o čem píšeš. Mimořádně nadané děti nejsou ty, kterým to ve škole "jde", nebo ano, jde jim to, ale až příliš snadno a rychle, ony potřebují adekvátní (větší) zátěž právě tak, jako děti se SPU apod. potřebují úlevy, mívají problémy v sociální a emoční oblasti, potřebují individuální přístup. Pokud to nemají, jejich problémy se ještě prohlubují a manifestují se všelijak (úzkosti, poruchy chování), nebo minimálně ty děti nejsou spokojené. Je jednadvacáté století a většina z nás si pod vzděláváním představuje něco jiného, než že to "jde".
Segregace (speciální třídy pro nadané) nejsou jediným možným řešením, myslím si, že většina mim. nadaných zůstává v běžných třídách a více či méně profitují z více či méně naplňovaných IVP. Tedy jsou pohromadě s běžným vzorkem populace, což má své výhody, ale nevýhody taky. Takové dítě je nutně velmi osamělé, a to i když není ostrakizované nebo jinak vystavené šikaně.
|
|
Líza |
|
(8.10.2016 6:50:57) Zvídaváženo, na mně to následky zanechalo, a velký. BTW od třetí třídy jsem byla na jazykovce, vydupala jsem si ji sama, našim se to nehodilo kvůli dojíždění. Ani tam jsem v 37hlavé třídě s frontální výukou nebyla saturovaná. Ale ty první roky ve škole, kdy já četla plynně knihy a psaní mi šlo levou zadní a svědomitá matka mě nutila přesně dle příkazu paní učitelky denně číst patnáct minut kolem dokola stránku ve slabikáři, ve škole se kolem dokola mlelo Ema má maso a máma má mísu... to bylo fakt docela děsný utrpení. Nemluvě o takových těch legráckách, které dítě, co je napřed a co si automaticky všecko pamatuje z hodiny, zažívá od nasraných spolužáků, přesvědčených, že se doma určitě denně pět hodin šprtá...
|
Ropucha + 2 |
|
(8.10.2016 12:14:42) "o takových těch legráckách, které dítě, co je napřed a co si automaticky všecko pamatuje z hodiny, zažívá od nasraných spolužáků, přesvědčených, že se doma určitě denně pět hodin šprtá..."
Velmi výstižné. Vysmívaný "šprt", který se doma jako jediný ze třídy nikdy nešprtá :-( Když je navíc klidný introvert, nemající potíže s disciplínou a milovaný učitelským sborem, může to být pro kolektiv výživné sousto.
|
Federika |
|
(8.10.2016 12:41:41) Anett, někdy nejen s dětma. Pamatuju si na svou 8. třídu ZŠ, brali jsme v biologii "člověka", mně to přišlo primitivní a nechápala jsem,proč se třeba o uchu učíme týdny, pořád dokola to samý. Nikdy jsem se to doma naučila, stačily mi přebohatě hodiny plus když jsem měla bejt ústně zkoušená,přejela jsem ten text v učebnici očima o přestávce před hodinou. A když jsem pak při zkoušení odříkala složky krve a cirkulaci krve a tak, vyslechla jsem hlášku, vyslovenou se skřípějícíma zubama: " no tak dobře, jedničku ti dám, uměla jsi to,ale nemysli si,že budeš mít na gymnáziu tolik času naučit se to takhle.."
|
Ropucha + 2 |
|
(8.10.2016 12:53:47) Federiko, husté S tímto přístupem jsem se nesetkala, ale také mám s učiteli své zážitky, on za dlouholetou školní docházku se asi každý setká s různými úkazy, myslím, že z neuvěřitelných školních příběhů by byla tlustá kniha.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(7.10.2016 11:38:55) Tino, u nás mají teď ve 3. třídě 5 x 5 hod. Ale vy jste asi ta speciální logo, že?
|
TaJ |
|
(7.10.2016 11:44:54) Margotko, ona to není speciální, akorát on chodí do třetí, ale vlastně je to jakoby druhá, protože oni mají ten první ročník rozdělený na dva roky, jinak jedou podle běžných osnov, jen ten první rok mají natažený....ale postupovali rychleji, takže teď jsou někde na úrovni mezi druhou a třetí...a u něj je zrovna právě teď vidět, že v matematice by potřeboval jít rychleji a už se začíná nudit, jenže v češtině je to tempo na něj tak akorát....takže se to zrovna chystám nějak pořešit s paní učitelkou, že by mu dala něco navíc v té matice...
|
|
|
|
sovice |
|
(7.10.2016 11:46:36) Májo,
za těchto upřesňujících informací bych napsala "asi ano", nikoliv jednoznačné "ne". Z tvé úvodní formulace to vypadalo, že jediný závažnější rozdíl je těch 5 vyučovacích hodin prostě navíc, z toho 3 angličtiny. Počet dětí, dělení hodin, Hejného matematika - to jsou pro mě výrazná plus. O daltonské pedagogice tedy nevím nic
|
|
|
|