ALL |
|
(9.1.2017 20:43:27) Podle občanského zákoníku by reklamace do půl roku od zakoupení neměla být problém (viz níže), ale v reálu mi to je houby platné. Prodavačka dělá hloupou nebo opravdu hloupá je a moji citaci z občanského zákoníku mi prostě nevěří (její reakce něco jako: haha, to určitě!), vedoucí se se mnou odmítá bavit. Navíc se jedná o malý obchod a majitel je Bulhar. Chtěla bych být bez předsudků, problém s reklamací jsem měla i u velké české firmy Baťa, ale tak nějak mi instinkt napovídá, že tady to bude nakonec větší oříšek. Poradíte někdo, na koho se obrátit?
"Podle § 616 občanského zákoníku: Pokud se vada objeví v prvních 6 měsících ode dne nákupu, má se za to, že existovala již v době převzetí věci, a to za předpokladu, že to neodporuje povaze věci nebo se neprokáže opak. Proto vy nemusíte dokazovat prodavači, že jste škodu nezpůsobili svým nevhodným zacházením, ale prodavač musí dokázat vám, že jste s věcí zacházeli jinak než podle návodu. Pokud vám to nedokáže (většinou nemá jak, i kdyby jste s věcí skutečně nakládali jinak, než je vhodné), reklamaci vám musí uznat."
|
Kudla2 |
|
(9.1.2017 20:47:28) zkus mimosoudní řešení reklamací ČOI
https://adr.coi.cz/cs
budou po Tobě asi chtít doložit nějakou komunikaci s prodávajícím.
Já jsem takto vymohla reklamaci v momentě, kdy už jsem to považovala za bezadějný.
hodně štěstí
|
ALL |
|
(9.1.2017 20:54:54) Kudlo, můžeš mi, prosím, popsat, jak jsi postupovala? Navíc mi ani není jasné, jestli si mám obstarat posudek znalce, nebo to v tomhle případě není nutné (když se jedná o reklamaci do půl roku po zakoupení.)
|
Kudla2 |
|
(9.1.2017 21:22:31) Ne, posudek nebyl nutný, do toho bych nešla, to by bylo drahý.
Vyplnila jsem jim na těch stránkách dotazník, chtěli po mně kopie korespondence s tím prodávajícím (tj. že jsem ten výrobek reklamovala a že mi reklamaci zamítnul)., ještě jsem tam nafotila závadu (byly to boty)
Nastoupili na výrobce a on mi vrátil prachy - nebýt toho, tak by se na mě vykašlal a spoléhal se na to, že by se mi nevyplatilo nechat si dělat posudek a soudit se.
|
ALL |
|
(9.1.2017 21:59:05) Kudlo, díky za upřesnění. Já to minule u Bati s tím znalcem uskutečnila a vůbec to nebylo tak drahý, jak jsem se bála. Teď si to nepamatuju přesně, ale myslím, že to stálo kolem 200 stovek sakumprásk i s poštovným zpět. Náklady nakonec zaplatili u Bati spolu s vrácením peněz za boty. V případě zájmu ráda dám kdykoliv komukoliv kontakt na toho znalce, byla s ním skvělá komunikace, byl moc ochotný - nejprve podle fotky a informací v mailu poradil, zda si myslí, že to má smysl, teprve potom jsem mu boty posílala. Takže se snažil, abych neplatila zbytečně, což jsem ocenila. Ono to chce se nedat, prodejci evidentně spoléhají na to, že se na to lidi vykašlou.
|
Kudla2 |
|
(9.1.2017 22:13:13) Já jsem u jedněch bot předtím (ne u této reklamace) kontaktovala znalce (několik) a oni všichni odhadovali cenu odborného posudku na několik tisíc a nedávali tomu moc šanci na úspěch (byli také poctiví ). Tehdy jsem do toho nešla, ale fakt je, že tehdy ta vada nebyla tak jednoznačná jako u té úspěšné reklamace.
|
|
|
|
|
|
ALL |
|
(9.1.2017 22:04:58) To je taky dobré. U těch mých bot asi po dvou měsících nošení propadá stélka - je vidět a lze nahmatat jakousi mřížku, co je uvnitř. Prý běžné opotřebení.
Ještě mi do zamítnutí tučným podtrženým písmem napsali: "Z naší strany je toto stanovisko konečné, a proto považujeme tuto záležitost za uzavřenou."
Už nikdy si nekoupím "výhodně" boty v malém bezejmenném obchodě, v tomto případě konkrétně v Bílé Labuti v přízemí. Udělala jsem to podruhé v životě a naposledy. (Ne že by tedy reklamace v těch větších obchodech probíhaly lépe.)
|
|
|