Saamajna |
|
(14.1.2017 1:11:47) Fuj! Jenom si musim nekde zanadavat, idealne anonymne...
Vcera, pri dcerinym pripravnym koncertu na soutez, jsem myslela, ze me trefi slak: dcera hraje duo (viola a housle) a ta druha holcicka se pri hrani prehnane a afektovane "s hudbou" pohupuje a idiotsky celou dobu krecovite usmiva. Dcera toto tedy nedela ale v jednou momente se ty dve k sobe otoci a nakloni/ ukloni ty hudebni nastroje k sobe ... Neda se to ani popsat, des, des... Jak roboti.
Na you tube existuje jedno video: v rade na podiu sedi nekolik malinkatejch cinanku (myslim), hraji virtuozne ale maji pritom roboticky pohyby, ze kterych cloveka mrazi.
A to jsem pred zacatkem spoluprace v tomhle uskupeni jeste presne o tomhle mluvila s ucitelkou te druhe holcicky, ta je jakoby hlavni odpovedna v hudebni skole, dcerin ucitel se drzi pri techto "prestiznich" soutezich stranou. Vim, ze ona loni se svyma zakynema PUL ROKU DOPREDU delala navic k normalni hodine jeste jednou tydne "podiove vystupovani a prezentaci". Vysledek byl pro me hruza, bylo videt, jak ty holky ty GRANDIOZNI pohyby maji nadrilovany, umely a afektovany. S MUZIKALNOSTI, kterou to melo navenek ukazovat, to nema nic, nic spolecnyho . Ucitelcino vysvetleni: ony se to ty deti nauci a pak to budou delat automaticky, musi byt VIDET, ze muziciruji spolu. BUDOU ZA TO EXTRA BODY!!
To uz je fakt dalsi level, ctizadostivost ucitele hudby aby zaci sbirali body za kazdou cenu! Pomuzeme i VIZUALNI "prezentaci" skladby.
A ja durazne prosila, aby to prosim, prosim, urcite s moji dcerou nedelala!! Ze pro me je dulezity, jaky veci JSOU, ne jak se ZDAJI BYT nebo predvadi.
A ted tohle........
Reseni to ted nema, pokud pujdu do konfliktu s tou ucitelkou, bude nevysloveny dusno pro dceru, hrat na soutezi chce, ta je koncem ledna, moznej i postup do dalsiho kola.. Ale je to tak desnej pocit, ze ti nekdo uci a formuje dite TAK MOC v protikladu k tvymu vlastnimu nazoru a presvedceni.
Sem si zanadavala...
|
Analfabeta |
|
(14.1.2017 8:23:56) To máš těžký. I zpěváci se učí jevištní choreografii, ale musí působit přirozeně. Ty děti to ještě tak nedovedou, protože to nemají tak zautomatizované. Ony se musí soustředit na dvě věci: na samotný hudební výkon a pak na ty pohyby. Proto to fakt vypadá jako nacvičené opičky. Dala bych tomu čas. Ono i hudebník tomu musí dát nějaký výraz, nemůže sedět za nástrojem jako mumie. Když to vezmeš z pozice návštěvníka akce: půjdeš radši tam, kde se hudebník pohybuje, nebo tam, kde sedí jak loutka? Pochop, že ty děti se to zatím jen učí, za několik let to budeš vnímat jako opravdu přirozené, jako něco, co k té hudbě patří.
|
magrata1 |
|
(14.1.2017 9:34:39) nehraju na žádný nástroj, ale asi chápu, co zakladatelka myslí. když já jdu na koncert, jdu poslouchat hudbu a je mi celkem jedno, jestli se hudebníci kývají nebo ne. V pubertě mě teda mnohem víc bavili ti kývači, přišlo mi to dosti komické. Teď už to neřeším. Nějaký pohyb je při hraní jistě přirozený, když plyne z uvolněnosti a prožitku té hudby. Taky je třeba se do toho občas opřít a pak je vhodné nehrát jen prstama, ale třeba i celým tělem. Myslím, že kdyby v hudebce učili, aby se žák uvolnil a dal do toho energii, bylo by to super. Pokud učí, že velcí umělci se mají na pódiu klátit, je to blbost. Žádné- vejde jim to do krve a budou vypadat přirozeně. Pořád to bude umělá póza. Když to budou dělat přirozeně, budou tím šetřit i pohybový aparát. ono se to nezdá, ale myslím si, že hraní na nástroj je i fyzicky dřina. Mám zkušenost s malováním. To se taky zdá jako pohodička, ale pořádně dá zabrat tělu- stát několik hodin u stojanu s jednou rukou předpaženou a ještě s ní musíš dělat hodně přesné pohyby. Kdyby nás nenaučili, jak u stojanu uvolněně stát a přirozeně se kývat, asi by si dost malířů odvařilo záda.
|
|
|
Markéta |
|
(14.1.2017 8:29:03) A nejdou ty deti do te souteze, aby vyhraly a postoupily do dalsiho kola? Ucitel snad vi, co se ocenuje. Pokud to chapu, tvoje dcera se nepitvori, jednou se nakloni smerem k druhe hudebnici.
|
|
|