Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(2.4.2017 13:12:20) Ahoj, syn přišel z družiny s tím, že ho šikanují žáci z vedlejší třídy, obě třetí třídy mají společnou družinu, když jsme o tom mluvili, tak se zdá, že tam funguje takové to cécáči proti déčákům, tyhle dvě skupiny bojují proti sobě a ubližují si. Chtěla bych o tom mluvit s třídní a s družinářkou a navrhnout jim nějaké protišikanové programy, ale netuším, jestli něco takového pro dva kolektivy existuje. Družina je jinak fajn, vychovatelka vymýšlí spoustu aktivit, děti se můžou vyřádit, jsem spokojená, o to víc mi tohle vadí. Syn odchází z družiny sám ve tři hodiny, jdou domů s bráchou - prvňákem, pokud by se to mělo horšit, napíšu jim odcházení dřív, ale byla bych nerada, kdyby k tomu muselo dojít, protože nebudou vyblbnutí a budou zbytečně dlouho doma sami. Poradíte? Děkuji J.
|
Monty |
|
(2.4.2017 13:18:30) U syna na škole je celoškolní program proti šikaně. Podívej se na web školy, třeba to tam také najdeš.
|
|
withep |
|
(2.4.2017 14:01:46) Šla bych rovnou za výchovným poradcem a preventistou. U nás byl taky problém mezi kluky z různých tříd v době, kdy byli v družině, jen se to stalo na záchodě. Maminka kluka, kterého starší kluci zavřeli v kabince, si o tom byla promluvit s družinářkou, ta jí řekla něco ve smyslu, že nemůže být v družině a na záchodě zároveň, a víc to neřešila. Jen náhodou o tom pak mluvila před ředitelkou, výchovnou poradkyní a preventistkou, a dozvěděla se, že měla jít přímo za nimi, že družinářka či učitelka (ač by neměla!) může mít tendenci problém zlehčovat, kdežto ony jsou školené na to, aby zaznamenaly už náznaky šikany a včas je řešily.
|
withep |
|
(2.4.2017 18:09:26) Ok, neobcházet, ale taky nespoláhat, že s informací naloží správně a předá ji, kam je třeba. Takže promluvit s družinářkou a zároveň jí říct, že informaci předávám i dál. Mně byla výchovná poradkyně strašně vděčná, že jsem jí popsala jeden incident, měla už spoustu náznaků, že vztahy ve třídě nejsou dobré, ale nikdo jí nikdy neřekl nic konkrétního a ona neměla jak situaci řešit.
|
|
|
|