sun 15 |
|
(6.4.2017 10:01:51) Nemáte někdo zkušenost jak u druháka probudit chuť ke čtení a jak docílit toho, aby vědel co čte ?? Strašně s tí bojujem .. čte moc hezky , protože denně čteme , takže čte hezky a plynule .. ovšem vůbec ho nezajíma co čte a když mají ve škole pa k otázky z textu tak je to katastrofa.. např . včera krásně plynule přečte že ,, romská babička Mama Roma , kočovala od města k městu a učila své snachy přírodní léčitelství atd atd ... a já se ho ptám ty víš kdo je Rom , co to je slovo kočovala a kdo je snacha atd .. neví ale vůbec ho to nezajímá .. jenže pak ve škole je to dost problém .. jak naučit , docílit nebo ho nějak motivovat aby to nebral je tak hezky jsem to přečetl mám splněno , ale aby ho zajímalo co čte ...
|
Kafe |
|
(6.4.2017 10:10:39) Můj druhák čte knihu: "Víš co čteš?" Je tam vždy krátká pohádka a pak otázky. Když je správně zodpoví, vyjde mu tajenka. Hezky se tedy můžeš zkontrolovat, jestli textu rozuměl a také jak se v něm orientuje.
|
|
Kolbina |
|
(6.4.2017 10:11:00) http://pracovnisesity.raabe.cz/pracovni-sesit-cteme-s-porozumenim Je to pracovní sešit, kdy dítě přečte text, a musí k němu splnit podmínky. Kupovala jsem to známé, která má dceru, a prý to pomohlo. Nebo toto http://www.centrumucebnic.cz/cs/detail/4523-ucime-se-cist-s-porozumenim-pro-zaky-2-az-5-rocniku-zs/
|
|
Kolbina |
|
(6.4.2017 10:12:43) a pro 2.třídu http://pracovnisesity.raabe.cz/procvicovani-uciva-ceskeho-jazyka-pro-2-az-3-rocnik-zs
|
|
kachna_ |
|
(6.4.2017 10:32:31) Číst, co ho zajímá - dceru teď zaujaly pověsti, tak jsem stáhla tady z okolí (je to tu samý krvák, tak jsem se docela bála, že nebude spát). Taky jsem si je přečetla a povídáme si o tom.
|
|
Citronove koliesko |
|
(6.4.2017 11:17:00) Čítať čo ho baví, nejaké návody, recepty (nech ti prečíta čo ide do koláča), nákupný zoznam, lúštiť tajničky, logické úlohy s textom, maľované čítanie (ide text a sem tam je niečo nakreslené), doplňovačky, hry s kartičkami (napr. detské Activity, hry s úlohami na papieriku), hľadanie pokladu pomocou lúštenia textu, rozprávky s titulkami... Mama Roma čo kočovala a učila snachy je pre druháka masaker.
|
|
Líza |
|
(6.4.2017 11:17:17) Zkus to udělat obráceně. Ne "aby ho zajímalo, co čte", ale aby "četl to, co ho zajímá". Jemu je asi romská babička putna. Najdi něco, co ho chytne, a to spolu čtěte.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(6.4.2017 11:24:15) Dopručuji Guinnessova kniha rekordů - to se mi osvědčilo.
Je tam hodně obrázků, pod nimi krátký text, samé zajímavosti, to ho chytne.
|
|
Evžíček |
|
(6.4.2017 11:27:12) Můj dysfatik čte děsivě , vynechává i zaměňuje písmena-ale porozumění textu, co čte 100%.... nechápu
|
|
Martina, 3 synové |
|
(6.4.2017 11:52:49) Na orientaci v textu jsou výborné klasické papírové mapy: vyrazit podle ní do terénu, klidně v nejbližším okolí, a hledat, kde jsme a co je okolo.
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(6.4.2017 12:16:29) Měl by číst něco, na čem pochopí, že mu to může něco dát, získat informace. Zjistila jsem, že mladší kluk ze začátku vůbec nebyl "příběhový", začínal si číst nejprve jen na internetu třeba články o morčatech (které v té době choval).Teprve o dost později se dostal ke knížkám.... Mama Roma a lidové léčitelství - to je pro malého kluka totální nesmysl, těžce abstraktní... To, že je to v čítance, jen svědčí o kvalitě tvůrců, že. Hlavně že je to politicky korektní, co na tom, že tomu děti nemůžou rozumět.
|
Kafe |
|
(6.4.2017 14:58:50) Mamu Romu bych nedala ani já. Bych po 2 větách spala.
|
|
|
wer |
|
(6.4.2017 12:28:41) Povídat si s ním o tom co četl. (Což asi děláš, podle toho co píšeš). Najít mu ke čtení, kromě těch školních i něco co ho bude opravdu zajímat.
|
|
hbf |
|
(6.4.2017 12:51:37) Podle sčítání z roku 2011 se k romské národnosti hlásí 5135 obyvatel ČR. Takže je v první řadě na facku ten aktivista, který takový blábol pošle v čítance do druhých tříd. K vietnamské národnosti se hlásí 6x tolik lidí, ukrajinské 10x tolik... no nic.
Pokud chcete, aby syn četl a rozuměl, tak přesedlejte na jinou literaturu a smiřte se s tím, že z "mámy Romy" přinese nějakou nelichotivou známku. Mámu Rómu nebude v životě potřebovat, rozumět psanému textu naopak bude potřebovat velmi.
Nám se osvědčilo číst něco, co ho zajímá, pro začátek klidně popisky k obrázkům. Nyní už jsme ve stavu, že čte celé knihy a pak popisuje, co bylo ve filmu úplně vypuštěno, či pozměněno.
|
|
kachna_ |
|
(6.4.2017 14:57:04) Sun, popravdě, já bych na základě toho článku neuměla odpovědět ani na jednu z těch položených otázek a říct, o čem ten článek je, by pro mě bylo dost těžký.
|
|
K_at |
|
(6.4.2017 15:08:14) Sun, co to ty deti ctou?! Kristepane, to snad maji cist texty jim srozumitelne,ne? Kasli na to a vyber mu neco dobrodruznyho nebo srandovniho!
|
Kafe |
|
(6.4.2017 15:09:57) Nebo komiksy. Ty si bere můj dysfatický druhák dobrovolně a vydrží u nich dlouho.
|
Ropucha + 2 |
|
(6.4.2017 19:31:19) Komiksy jsou na čtení v začátcích ideální, ale druhák už asi bude potřebovat zvládat s porozuměním delší souvislejší texty ...
|
|
|
|
Paradox |
|
(6.4.2017 16:00:33) Ježíši, Mama Roma jsme četli teď taky, druhačka čte blbě, vymýšlí si, přeskakuje, zaměňuje. Ale toto byl fakt otřesný text. Nechápu, proč do čítanek cpou takové nesmysly.
|
kachna_ |
|
(6.4.2017 16:19:38)
Koukám, jak jsme se tu všechny pěkně shodly.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(6.4.2017 19:29:52) A když mu někdo předčítá, tak obsah vnímá? Je zvyklý si pak o tom třeba povídat? Mohla bys mu rozečíst něco napínavého a dát mu to dočíst samotnému, aby se dozvěděl, jak to dopadne, a pak ti to převyprávěl. Snad by se mu to soustředění na obsah časem trochu zažilo.
|
|
|