Martina, 3 synové |
|
(6.4.2017 12:53:59) Relevantní graf nemám, ale text není dlouhý, je to v podstatě totéž jako u ČD:
V současné době je v České republice zhruba 300 tisíc aktivních profesionálních řidičů. Ročně odchází do penze na 7500 řidičů, Mezinárodní unie silniční dopravy IRU předpovídá 2,5procentní nárůst přeprav, což si vyžádá dalších 7500 řidičů, avšak přírůstek řidičů je jen kolem 10 tisíc. Každým rokem tak ubývá na 5000 řidičů. Na Dopravním fóru Ústeckého kraje, které se konalo na začátku června, to řekl generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.
Nedostatek řidičů se stává omezením nejen pro podnikání dopravců, ale i pro rozvoj celé ekonomiky. Navíc nejde jen o to, že ročně ubývá kolem pěti tisíc řidičů. Nepříznivá je i věková struktura těch, kteří nyní v autodopravě pracují. Nejvíce řidičů nákladní dopravy je podle Vojtěcha Hromíře ve věku od 45 do 50 let (18,5 procenta), pak od 40 až 45 let (16,0 procenta) a poté následuje věková skupina od 35 do 40 let (15,7 procenta). Ještě nepříznivější je vývoj u řidičů autobusů, kde jich je nejvíc v kategorii od 50 do 55 let (21,4 procenta) a pak v kategoriích 55 až 60 let a 45 až 50 let (v obou případech 15,5 procenta).
22. června 2016, Milan Frydryšek
http://www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/kazdorocne-ubyva-kolem-peti-tisic-profesionalnich-ridicu
|
Z+2 |
|
(6.4.2017 12:57:42) Tak protože řidičem se může stát každý absolvováním řidičáku, tak je to minimální problém. Já třeba řidičák na všechno mám a tudíž mi k tomu abych mohl řídit autobus chybí školení na profesák. Takových lidí bude spousta.
Zvednou se mzdy bude řidičů dost. Řidič je podobná profese jako prodavač, může ji dělat prakticky každý. Není důvod, aby tam byly vysoké mzdy.
|
white |
|
(6.4.2017 13:04:34) Ehm..vzal jsi v potaz psychologické testy?
|
|
Martina, 3 synové |
|
(6.4.2017 13:07:08) Zvednou se mzdy bude řidičů dost. Není důvod, aby tam byly vysoké mzdy.
Hlavně když to máš ujasněné.
|
Z+2 |
|
(6.4.2017 13:15:19) Tak, ale tak funguje svět. Pokud je něčeho málo, tak se to zdražuje, pokud moc zlevňuje. Protože je řidičů autobusů dostatek i za nízké mzdy, tak mohou být ty mzdy nízké. Pokud budou odcházet, tak logicky mzdy budou stoupat. Nic složitého. U autobusáků je ta výhoda, že řidičák se dělá týden, takže pokud mu ho zaměstnavatel zaplatí, tak může přijít jezdit kdokoliv.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(6.4.2017 13:48:46) No kdokoliv. Ukrajinci.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.4.2017 13:52:26) No kdokoliv. Ukrajinci.
Nebo Pákistánci jako ve Švýcarsku.
Potíž je, že Česko imigraci striktně odmítá.
|
|
|
|
|
Dana |
|
(6.4.2017 18:39:39) Vždy se v Praze koukám, kdo řídí autobus, kterým jedu, zvlášť, když je to delší cesta. Je pravda, že někdy sedí za volantem takový geront, že nechám autobus raději ujet neb mi připadá, že by mohl za jízdy zesnout. Řidiči autobusů nejsou a nebudou. Jsou tam nízké platy, velká zodpovědnost, blbá pracovní doba a všeobecně je málo lidí, kteří chtějí makat rukama. Každý chce sedět v kanceláři, aby se nepředřel.
|
|
|